maava schreef:Ik vat dit stukje net iets anders op dan Ayasha(kan ook zijn dat ik net iets verkeerd lees), maar stel je voor, je hebt echt geen geld om een kind te onderhouden, en met de bijstand word het ook heel krap. Wil je zon kind dat vanaf moment 0 in armoede laten opgroeien? Geen goede voeding, geen goede zorg, geen opvang, geen bezoekjes naar de kliniek, geen goede kleding/speelgoed/hulpmiddelen, geen goede Luiers.
Voor mij is geen geld ook een hele goede reden om een abortus te nemen. Ik ben het met MarliesV eens, na een X aantal tijd, bij een abortus waar het kind gezond zou zijn en je het wel kon financieren, dat het dan niet meer vergoed word, abortus is geen anticonseptie.
Ik ben geen harteloos persoon verder, en ik begrijp dit natuurlijk ook. Zo zou ik ook denken. Maar toch vind ik het een soort nalatigheid van de ouders als er niet geanticipeerd wordt. En jij hebt het over een kind onderhouden, ik over het maken van een kind. Ik ben van mening, dat als jij geen geld hebt voor anticonceptiemiddelen, je niet het risicio moet lopen zwanger te raken en dus een abortus moet ondergaan omdat je een kind geen financieel 'goed' leven kan bieden. Een pakje condooms kost iets van 2 euro voor 3 stuks?