Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Maar als de pvv als grootste de bus uitkomt dan zullen ze toch iets moeten verzinnen
Celiien schreef:purny schreef:Maar als de pvv als grootste de bus uitkomt dan zullen ze toch iets moeten verzinnen
Als PVV als grootste eruit komt, maar niet voldoende zetels heeft om de helft +1 te hebben, en niemand wil een coalitie met ze vormen, heb je gewoon een grote kans dat je heel veel kleine partijen bij elkaar krijgt om het coalitie te kunnen vormen, zonder PVV erbij..
Shadow0 schreef:Een coalitie die de meerderheid heeft, heeft gewoon de meerderheid. Het is gebruikelijk dat de grootste partij het voortouw mag nemen - maar niemand is gedwongen om samen te werken en als er een andere coalitie is met de meerderheid qua zetels is die net zo geldig.
Verder, iemand het stuk gezien van Lubach over peilingen? Ik denk dat het niet goed is om op voorhand vooral met de zetels bezig te zijn, en nauwelijks met de inhoud. Stem op de partij waarvan je de inhoud goed vindt en waarvan je denkt dat vertegenwoordigers zich in gaan zetten om die inhoud zo goed mogelijk uit te voeren. Ga wat mij betreft niet teveel mee in spelletjes over coalities want dat maakt nou juist dat de inhoud zovaak overgeslagen wordt.
LadyMadonna schreef:Roemer zei net op de radio dat een stem op de PVV een weggegooide stem is... vind ik toch best een uitspraak...
Ik neig op t moment naar D66... kan Pechtold ook wel als premier zien
LadyMadonna schreef:Roemer zei net op de radio dat een stem op de PVV een weggegooide stem is... vind ik toch best een uitspraak...
Sonja_vR schreef:Als ik zou neigen naar D66 zou Pechtold mij er ook Zo weer vandaan jagen
Vind het ook geen fijne vent![]()
Stiekem en meewaaien met de wind die en wat macht op kan leveren.
Janneke2 schreef:Sonja_vR schreef:Als ik zou neigen naar D66 zou Pechtold mij er ook Zo weer vandaan jagen
Vind het ook geen fijne vent![]()
Stiekem en meewaaien met de wind die en wat macht op kan leveren.
Hoezo: als het maar macht kan opleveren...?
Ik ben nog niet vergeten dat hij nadrukkelijk de gelegenheid had 4 jaar terug om in de regering terecht te komen - zowel de pvda als de vvd wilden hem erg graag bij hebben.
Het zij herhaald, ik vind het magertjes om alleen naar het karakter van de lijsttrekker te kijken.
Maar niet in de regering willen als je te grote bedenkingen hebt kan ik totaal niet rijmen met deze karaktertypering....
Janneke2 schreef:Winged schreef:GL denkt mij teveel in het randstadkadertje.
Nu heb ik het debat niet gezien dus misschien maakte deze 1e meneer wel een onhandige opmerking- maar waarom vind jij dit...?
Citaat:Ik heb me verder verdiept in jouw partij Marianne met behulp van andere moeders. Mijn man en moeder wilden op de partij van de dieren stemmen. Ik was benieuwd..
Helaas kom ik erachter dat Jij, Marianne, een warme band hebt met Peter Singer, hoogleraar bioethiek en filosoof. Deze meneer is van mening dat kinderen met het syndroom van down of een andere handicap een dodelijke injectie zouden moeten krijgen in zijn boek "Should that baby live" verdedigt hij zijn visie.
Wanneer het over dit onderwerp gaat geef je afwijkende antwoorden. Hoe kan iemand die zoveel om de dieren geeft en ze een stem wil geven kinderen met een handicap zo in een hoek zetten en banden hebben met een invloedrijke man als Peter die weinig humaan is voor zijn medemens met een beperking?? Ik ben zo teleurgesteld!!!
De PvdD blijft wijselijk weg bij het mensenrechten van gehandicapten stukje. Ik heb begrepen dat Er rond 2000 nogal eens protest van gehandicapten was als Peter Singer weer eens in Nederland was om een praatje te houden. Dat was ook de tijd dat hij nauw samenwerkte met Paul Cliteur (oud VVD lid) Sindsdien spreekt Singer alleen maar over dierenrechten als hij op bezoek is in NL. Opvallend is dat hij vaak in Nederland is. Nog opvallender dat hij eerste president is gemaakt in 1992 van de IAB. International Assn. Bioethics die destijds in Amsterdam georganiseerd is door niemand minder dan de Nederlandse Gezondheidsraad! Minister Borst speelde hierbij ook een rol. De IAB adviseert gezondheidsorganen en regeringen over zaken zoals euthanasie, screening etc.
De partij heeft als een vd weinigen ook geen vragen gesteld bij de invoering van de nipt.
Je komt die Peter niet zomaar af en toe tegenkomt op een congres, maar de PvdD betrekt hem bij hun beleid. Een stukje van jouw weblog: 'Peter Singer helpt ons mee om de aandacht te vestigen op onze documentaire de Haas in de Marathon, een film over tien jaar Partij voor de Dieren. Geweldig! Deze wereldberoemde Australische Peter Singer is hoogleraar bio-ethiek aan Princeton University, filosoof en één van de grondleggers van het ethisch afwegingskader rondom dierenrechten. Hij is voor ons een grote bron van inspiratie!' http://www.rtlnieuws.nl/nederland/polit ... nne-thieme
Wat ontzettend jammer dit....