Shadow0 schreef:Neem het zwartepietprotest zelf. Zelfs al is het voor velen hier een ongewenste mening: het is een toegestane mening, die in een vrij land geuit mag worden. Toch werd de demonstratie op een nogal onreglementaire manier onmogelijk gemaakt. Amnesty International heeft daar duidelijke kritiek op gegeven: http://www.volkskrant.nl/binnenland/amn ... ~a4415978/
Je noemt hier een krant die in het afgelopen jaar verschillende artikelen heeft gepubliceerd die maar half waar zijn. Het is niets anders dan goedkope media om verkopen te stimuleren. Helaas...
We wonen in een vrij land, waar men een mening mag uiten tot het belang van de ander geschaad gaat worden. Amnesty is verder geheel niet media geil dus het is een zeer betrouwbare bron toch?
Ik heb diep respect voor de handhavers en de beslissingsbevoegden in het geheel. De mening van een van de partijen is op dermate wijze gepresenteerd dat het belang van de andere partij in niet proportioneel gedrang kwam. Nadrukkelijk en openlijk protesteren kan een prima manier zijn om de openbare orde te bedreigen.
Vreedzaam is een term voor het niet gebruiken van geweld. Termen als "vrijheid onderdrukken" in deze context gebruiken kan maar ik heb echt een ander beeld van iets wat vreedzaam en eerlijk is. Er wordt stelselmatig een vertekend beeld gegeven om de publieke opinie te beïnvloeden en druk uit te oefenen op op de voorstander. Het ene recht wordt ingezet om het voor de ander te beperken. Voor mij is dat ook geweld, er is sprake van een duidelijk verlies van respect naar de andere partij. Ik hoop, eerlijk en oprecht, dat geen van ons allen hoeft te ervaren wat onderdrukking betekend in de landen die jij noemde.
Het hele verhaal is uiteindelijk natuurlijk een grote gemiste kans. De overheid moet gaan handhaven wat de media/retail domineren. Well done! Well done! Over misbruik van vrijheid en machtsmisbruik gesproken.