Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:27

_Summerly_ schreef:
Musiess schreef:
Eens!

Maar aommige wel, en die zou je nu maar net tegenkomen.
Daarom kan t nog wel iemand anders zijn die opeens de geest krijgt.. dus voorbereiden op alle 'mafkikkers' is hier een pre

Spreek je dan ook Hebreeuws voor het geval je een Joodse terrorist tegenkomt? Of Hindi, mocht je een hindoeterrorist tegen het lijf lopen?

Nee maar wel de meest gangbare talen die hier gesproken worden.
Zoals ik laatst had op een opleiding. 56 mensen in een klas.
3 Nl de rest van arabische afkomst. Ons NL-examen werd in het arabisch uitgelegd .. en de nederlandse mensen kregen apart uitleg. Want ja dat is makkelijker..
nou sorry maar dan gaat t bij mij toch ff niet goed hoor..

En aangezien we hier continu arabisch horen/roepen enz. Wil ik dat mijn zoon het iig begrijpt. Heb toch flink wat arabieren raar zien kijken toen ik in hun taal terug sprak nadat ze me na riepen..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:28

Tytonidae schreef:
En ookal zijn het extremisten, ze moorden nog steeds uit hun geloof. :')

Die Christenen die moorden uit hun geloof, daar heb ik ook helemaal niks mee. Net zoals het systematisch kindermisbruik in de katholieke kerk, wat OOK alles met geloof te maken heeft.(celibatair beleid)

Ik heb niks tegen moslims. Ik heb wel wat tegen mensen die overgaan tot geweld tegen mensen die volgens hun heidenen zijn.

Nee ze moorden omdat ze willen regeren.
En noemen dat uit naam van hun geloof.
Het kindermisbruik is gebeurd door mensen die het geloof aanhingen maar niet in naam van de bijbel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:29

Tytonidae schreef:
En ookal zijn het extremisten, ze moorden nog steeds uit hun geloof. :')

Geloof is niet de wortel van deze ellende, hoogstens een praktisch werktuig.
Duik eens in de geschiedenis van het midden oosten, zeg de laatste 100 á 150 jaar.
Je zult ontdekken dat daar veel gegronde redenen zijn voor woede, en die hebben niets met geloof te maken.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 14-11-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

LindyH schreef:
ilayda schreef:
Wat ik wel heel erg moeilijk vind is hoe de media hier mee om gaat, een tijdje terug zijn er ook 100+ mensen vermoord in Turkije door de IS. Maar daar hoor je niks over.

Inderdaad. Er zijn plaatsten in de wereld waar dit aan de orde van de dag is. Maar daar zijn we nooit solidair mee. Ik zie nooit 'Pray for Aleppo'. Sterker nog, mensen die daarvoor op de vlucht slaan willen we hier niet hebben.

Dat hypocriete sentiment de hele tijd. Word er ook een beetje moe van.

Dat komt, grotendeels vanuit de media maar daardoor vanuit de menselijke psychologie, omdat Turkije voor ons gevoel al een ver van ons bed show is. Waarom denk je dat wij nooit iets horen over de gruwelijke dingen die Boko Haram onderneemt in midden Afrika? Wij kunnen ons niet relativeren aan dat geweld, omdat de leefomstandigheden daar anders zijn dan hier. Hier zouden nooit honderden kinderen gekidnapt kunnen worden zonder dat er een complete legermacht elk huis in Nederland zou doorlichten. Daar kan dat wel.

Het maakt het niet minder vreselijk, maar de rede dat we nu allemaal in de Pray for Paris zitten is omdat Parijs dichtbij is. Qua fysieke afstand, maar ook qua mentale afstand. Bijna iedere Nederlander is wel eens in Parijs geweest, bijna iedere Nederlander bezoekt wel eens een voetbalwedstrijd of een concert, en iedere Nederlander zit wel eens bij een restaurant lekker te eten.

Het is walgelijk, maar als wij dagelijks te maken zouden krijgen met álles wat er op álle continenten gebeurt.. Dan zouden wij overspoeld worden door zulk negatief nieuws dat Nederland in een klap in een depressie terecht zou komen. Als je het wílt weten (ik ben er zo eentje) dan kan je ernaar op zoek gaan en dan is de informatie ook erg goed toegankelijk. Al Jazeera is erg goed in het dekken van wereldwijd nieuws, en dan ook echt wereldwijd.

ilayda

LindyH schreef:
ilayda schreef:
Wat ik wel heel erg moeilijk vind is hoe de media hier mee om gaat, een tijdje terug zijn er ook 100+ mensen vermoord in Turkije door de IS. Maar daar hoor je niks over.

Inderdaad. Er zijn plaatsten in de wereld waar dit aan de orde van de dag is. Maar daar zijn we nooit solidair mee. Ik zie nooit 'Pray for Aleppo'. Sterker nog, mensen die daarvoor op de vlucht slaan willen we hier niet hebben.

Juist ja!!

__Maartje

Hoe zit het nu met evenementen in Nederland, bv. concerten? Is het wel "veilig" om naar zulke dingen toe te gaan, of is het beter om thuis te blijven zitten?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:30

Shadow0 schreef:
Tytonidae schreef:
Ik heb wel wat tegen mensen die overgaan tot geweld tegen mensen die volgens hun heidenen zijn.

Ik heb uberhaupt wat tegen geweld en wapens :j

Dus als je aangevallen word en je red t niet zonder wapens laat je t maar over je heen komen..

Bij mij krijgt ie toch wat airco gaatjes in zn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:30

Musiess schreef:
_Summerly_ schreef:
Spreek je dan ook Hebreeuws voor het geval je een Joodse terrorist tegenkomt? Of Hindi, mocht je een hindoeterrorist tegen het lijf lopen?

Nee maar wel de meest gangbare talen die hier gesproken worden.
Zoals ik laatst had op een opleiding. 56 mensen in een klas.
3 Nl de rest van arabische afkomst. Ons NL-examen werd in het arabisch uitgelegd .. en de nederlandse mensen kregen apart uitleg. Want ja dat is makkelijker..
nou sorry maar dan gaat t bij mij toch ff niet goed hoor..

En aangezien we hier continu arabisch horen/roepen enz. Wil ik dat mijn zoon het iig begrijpt. Heb toch flink wat arabieren raar zien kijken toen ik in hun taal terug sprak nadat ze me na riepen..

Ik vraag me dan af wat voor opleiding dit was en waar je woont, want de huidige generatie islamitische mensen in Nederland spreekt bijna nooit vloeiend Arabisch. Ze zullen spreektaal begrijpen tot op zekere hoogte, maar zelfs hier in Overvecht en eerder in Kanaleneiland zaten bijna alle jongeren op Arabische les omdat ze de taal 'niet goed genoeg' spraken.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:31

Emmaa_ schreef:
ilayda schreef:

Dat komt, grotendeels vanuit de media maar daardoor vanuit de menselijke psychologie, omdat Turkije voor ons gevoel al een ver van ons bed show is. Waarom denk je dat wij nooit iets horen over de gruwelijke dingen die Boko Haram onderneemt in midden Afrika? Wij kunnen ons niet relativeren aan dat geweld, omdat de leefomstandigheden daar anders zijn dan hier. Hier zouden nooit honderden kinderen gekidnapt kunnen worden zonder dat er een complete legermacht elk huis in Nederland zou doorlichten. Daar kan dat wel.

Het maakt het niet minder vreselijk, maar de rede dat we nu allemaal in de Pray for Paris zitten is omdat Parijs dichtbij is. Qua fysieke afstand, maar ook qua mentale afstand. Bijna iedere Nederlander is wel eens in Parijs geweest, bijna iedere Nederlander bezoekt wel eens een voetbalwedstrijd of een concert, en iedere Nederlander zit wel eens bij een restaurant lekker te eten.

Het is walgelijk, maar als wij dagelijks te maken zouden krijgen met álles wat er op álle continenten gebeurt.. Dan zouden wij overspoeld worden door zulk negatief nieuws dat Nederland in een klap in een depressie terecht zou komen. Als je het wílt weten (ik ben er zo eentje) dan kan je ernaar op zoek gaan en dan is de informatie ook erg goed toegankelijk. Al Jazeera is erg goed in het dekken van wereldwijd nieuws, en dan ook echt wereldwijd.[/quote]

Klopt daar heb je helemaal gelijk in, maar die aanslag in Turkije was ook door de IS dus voor ons ook heel belangrijk zou je zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:31

Musiess schreef:
Shadow0 schreef:

Dus als je aangevallen word en je red t niet zonder wapens laat je t maar over je heen komen..

Dat zegt ze niet.. Ze zegt dat ze tegen geweld en wapens is, en ik interpreteer dat op de manier dat je geweld niet met geweld moet bestrijden. Je kan je als Nederlander wel tot op de tand bewapenen en elke keer als iemand je verkeerd aankijkt 'airco gaatjes' aanbrengen, maar waar gaat dat je naartoe brengen? Dat werkt de samenleving alleen maar meer naar de klote.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:32

Volgens mij woont ze in de schilder eigenlijk Schilderswijk of in die buurt. Daar worden moskee lessen gegeven. Jaja moskeelessen ;)

Anoniem

ilayda schreef:
Klopt daar heb je helemaal gelijk in, maar die aanslag in Turkije was ook door de IS dus voor ons ook heel belangrijk zou je zeggen.

Ook helemaal waar. Maar als je het nu over de aanslag hebt die gepleegd is bij de bijeenkomst over de wederopbouw van de Syrische stad net aan de andere kant van de grens.. Dat is wel degelijk erg uitgebreid gedekt door Nederlandse media. Tenminste, ik heb daar toen erg veel van meegekregen.

Snollygoster

Tytonidae schreef:
Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.

Ja, deze aanslagen zijn door IS geclaimd. Nee, we weten nog niet zeker dat deze aanslagen door moslims zijn gepleegd. Toch durf ik te wedden dat na nader onderzoek het inderdaad om moslimextremisten gaat.

Niet alle moslims zijn terroristen. Maar het gros van de aanslagen gepleegd in de afgelopen 15 jaar is, helaas, wel door moslims gepleegd. Dit heeft alles met religie te maken. Er zijn vele mensen vermoord in de naam van een valse god die niet bestaat. Hoe kan je dan nog claimen dat dit niks met geloof te maken heeft? :')

Dat er moslims zijn die dit afkeuren: prima! Dat er moslims zijn die dit goedkeuren; verschrikkelijk.
Het neemt niks weg van het feit dat dit alles met religie te maken heeft.

Mijn hart gaat uit naar alle slachtoffers, en in het bijzonder naar die in Bataclan. Als frequente concertganger kan ik alleen maar huilen bij de gedachte van de nachtmerrie waarin zij hebben gezeten.

Hier kan ik het alleen maar eens mee zijn. Ik heb zelf moslimvrienden die zeggen beschaamd te zijn dat ze moslim zijn, die dit absoluut niet goedkeuren, maar ken er jammer genoeg ook die gewoon zeggen dat dit eraan zat te komen voor Frankrijk, dat het hun eigen schuld is. Hoezo geeft dat iemand het recht om honderden mensen te vermoorden?!

@Maartje, vraag ik me ook wel af, zou morgen normaal naar Tillburg gaan voor een optreden.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:33

Emmaa_ schreef:
Shadow0 schreef:

Dat zegt ze niet.. Ze zegt dat ze tegen geweld en wapens is, en ik interpreteer dat op de manier dat je geweld niet met geweld moet bestrijden. Je kan je als Nederlander wel tot op de tand bewapenen en elke keer als iemand je verkeerd aankijkt 'airco gaatjes' aanbrengen, maar waar gaat dat je naartoe brengen? Dat werkt de samenleving alleen maar meer naar de klote.[/quote]

Nee niet bij scheef aankijken hoor. Maar bij het echt aangevallen worden wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:34

Emmaa_ schreef:
Shadow0 schreef:

Dat zegt ze niet.. Ze zegt dat ze tegen geweld en wapens is, en ik interpreteer dat op de manier dat je geweld niet met geweld moet bestrijden. Je kan je als Nederlander wel tot op de tand bewapenen en elke keer als iemand je verkeerd aankijkt 'airco gaatjes' aanbrengen, maar waar gaat dat je naartoe brengen? Dat werkt de samenleving alleen maar meer naar de klote.

Nou het zou heel wat schelen als het dragen van een wapen gelegaliseerd wordt. Zodat je als je in een situatie komt als in Parijs je iig kunt proberen jezelf te verdedigen. Nu moest er eerst gewacht worden op de politie en toen was er al een verschrikkelijk bloedbad aangericht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:36

__Maartje schreef:
Hoe zit het nu met evenementen in Nederland, bv. concerten? Is het wel "veilig" om naar zulke dingen toe te gaan, of is het beter om thuis te blijven zitten?

Gewoon lekker gaan, leef je leven en laat je niet bang maken.

En ook dat is goed om te bedenken. Ik ben ooit in de VS in een van de grootste orkanen ooit terecht gekomen. Ik woonde in Enschede toen de vuurwerkramp was. Ik heb in Slovenie gewandeld door een gebied waar toen een flinke aardbeving was. Pech dat je op de verkeerde tijd op de verkeerde plek bent kun je altijd hebben, (en mazzel dus ook, want in al die gevallen was ik er dus vlakbij en toch ook niet getroffen.) Je doet er niet zoveel aan.

De kans dat je overlijdt door thuis van de trap te vallen is groter dan dat je in Nederland omkomt door een terroristische aanslag. En op een paard stappen is ook al niet per se verstandig. Maar wat blijft er dan nog over van je leven? Laat angst niet teveel regeren hoor.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:36

Ik ben zelf ook moslim en vind het heel erg wat er gebeurd is.
Ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:37

Het dragen van een wapen legaliseren? Ja joh, maak het nog makkelijker voor mensen met iets kwaads in de zin om aan een wapen te komen en deze mee te krijgen. Je wilt toch geen situaties zoals in de VS?
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 14-11-15 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

GeraldineVD

Hartverscheurend verdriet hebben die terroristen aangericht.

Wat ik mij werkelijk afvraag: waar blijft de tegenreactie uit de moslimwereld? Waar blijft de overgrote meerderheid van de islamieten die dit ook verafschuwt? Behalve een Facebookpagina zie ik geen massaal protest tegen de terroristen die uit naam van de islam dit soort gruweldaden doen?

listiglistje

LindyH schreef:
Zoe_97 schreef:
misschien niet het eerste waar iemand aan denkt, maar dit kan er wel voor zorgen dat de europa/rusland situatie 'opgelost' raakt bedenkt ik mij net. In d vorige eeuw hebben ze ook een einde gemaakt aan de koude oorlog (of de uitlopers daarvan), door samen een front tegen hiltler te vormen. Met een beetje 'geluk' vormen Europa, USA en Rusland nu een front tegen IS.

Dat denk ik ook wel. IS zal nu wel snel uitgeroeid worden. Het enige wat dat nog in de weg stond was overeenstemming tussen de landen.

Alleen... Dan komt er wel weer een nieuwe organisatie die mogelijk nog erger is dan IS. Dat is ook gebeurd met Al Qaida.
Het ontstaan van zulke organisaties, en het feit dat ze een voedingsbodem kunnen vinden, heeft een andere oorzaak, en die moet aangepakt worden. Niet dat ik zo snel weet hoe...

Het probleem is dat de grote wereldleiders/landen zelf die zandbaklanden in stand houden/en de ellende zelf gecreëerd hebben: Olie, goud, wapens, drugs, geld en macht .....

Begon al met Bush senior (de grootste (Olie)boef).... Saddam, Khadaffi, Mubarak, en een paar kleine en grote leiders in andere landen,
ze hadden ze gewoon moeten laten zitten, nu is de boel volledig ontspoord daar.... gevolg: een grote broedplaats van kwaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:38

waxmeltsenzo schreef:
Nou het zou heel wat schelen als het dragen van een wapen gelegaliseerd wordt. Zodat je als je in een situatie komt als in Parijs je iig kunt proberen jezelf te verdedigen. Nu moest er eerst gewacht worden op de politie en toen was er al een verschrikkelijk bloedbad aangericht.

Maar wat zou je kunnen doen als je in zo'n situatie komt? Als jij uberhaupt je wapen al kan trekken zonder dat het opvalt zijn er altijd 4 mensen die je moet doodschieten in een paar seconde tijd. Anders ben jij toch degene die eerst een kogel vangt hoor. Natuurlijk is het heel akelig, maar het dragen van een wapen gaat het niet minder akelig maken. In dit soort situaties heeft het gewoon weinig tot geen zin om de held uit te hangen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:39

ilayda schreef:
Ik ben zelf ook moslim en vind het heel erg wat er gebeurd is.
Ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.

Ik geloof er niets van dat dit om geloof gaat, het geloof wordt echter misbruikt als excuus/middel.
Gelovigen van welk geloof dan ook, keuren dit niet goed...(gij zult niet doden)

ilayda

InekeN schreef:

Wat ik mij werkelijk afvraag: waar blijft de tegenreactie uit de moslimwereld? Waar blijft de overgrote meerderheid van de islamieten die dit ook verafschuwt? Behalve een Facebookpagina zie ik geen massaal protest tegen de terroristen die uit naam van de islam dit soort gruweldaden doen?

Moslims zijn al heel hard bezig tegen de IS, kijk maar eens wat ze in Turkije allemaal aan het doen zijn. En dan heb ik het niet over vandaag maar de afgelopen maanden.

Anoniem

InekeN schreef:

Geloof me, dat is er. Maar deze gemeenschap moet zich in deze huidige tijd al zo veel verantwoorden voor acties van extremisten, dat ze zelf ook wel weten dat ze niet een dag nadat dit gebeurd is massaal moeten gaan protesteren. Dat gaat bij heel veel mensen door het verkeerde keelgat schieten. Ik volg veel mensen op Twitter en geloof mij dat er heeeeeel veel berichten voorbij komen van islamitische mensen die het hier niet mee eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:40

Emmaa_ schreef:

Het is walgelijk, maar als wij dagelijks te maken zouden krijgen met álles wat er op álle continenten gebeurt.. Dan zouden wij overspoeld worden door zulk negatief nieuws dat Nederland in een klap in een depressie terecht zou komen. Als je het wílt weten (ik ben er zo eentje) dan kan je ernaar op zoek gaan en dan is de informatie ook erg goed toegankelijk. Al Jazeera is erg goed in het dekken van wereldwijd nieuws, en dan ook echt wereldwijd.

Geldt dat andersom niet net zo? Hoeveel zullen zij op dit moment meekrijgen over Parijs? Dat het voor ons nu hier een big thing is, zegt niet dat het daar nu ook volop in het nieuws is natuurlijk.