Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:33

xxCYNNxx schreef:
Zeg ga lekker alles over 1 kam scheren; praktisch iedereen heeft allang aangegeven niks tegen echte vluchtelingen te hebben. Echter is er sprake van een hele grote groep die 1) niet eens uit oorlogsgebied komen en 2) alleen komen voor dat gratis huis/geld etc etc.
En ja; die laatste groep ben ik idd op tegen ja dat we die massaal opnemen.
Echte oorlogsvluchteling is wat mij betreft van harte welkom. Maar geen profiteurs; die hebben we al meer dan genoeg onder de Nederlanders.

Hier sluit ik mij volledig bij aan :j

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:40

Tcm62 schreef:
Het hele Midden Oosten verhaal zit echt wel wat ingewikkelder in elkaar als dat er hier in dit topic wordt voorgedaan.

De rode draad in het geheel is nl het geloof...het geloof dat door verschillende groepen op verschillende wijze wordt uitgelegd...wat eerst als opstand tegen Assad begon is nu uitgegroeid tot een felle jihadstrijd.

Het is te romantisch te denken dat de vluchtelingen louter uit moslims bestaan die vluchten voor moslims.
Er is helaas nl meer aan de hand...de kern van alle strijd is nl wie van de gelovige moslim ongelovig is.
De enorme macht van de geestelijkleiders en de groeiende terroristische islamitische groeperingen die allen een Jihadatrijd voeren

En als toetje.....jihad houdt in dat er maar 1 geloof is dat er op de HELE wereld zal heersen!!
Het is maar net welke groep wint en welke groep zich aanslyit bij de winnende groep..

En laat nu net ook die strijd in de AZCs doorgaan....

Wij als Westerling hebben Geen idee, echt geen idee wat dat toch inhoudt.

En onwetendheid is de gevaarlijkste gids....

Dit dus!
En de mensen die wel door hebben wat er speelt worden weggezet als racist, kijk maar naar wat Hans Jansen zei en hoe daar op gereageerd werd door de mainstream media .... en de man had volkomen gelijk, hij is helaas dood maar wat had hij los gegaan op dit EU flut beleid.

Monique Samuel is christen en komt uit Egypte en dan ook nog lesbisch, mens is der leven niet zeker en zegt dus maar niets meer.

Eubu Umar een Nederlandse van Turkse komaf, heeft een kritische mening over Erdogan en wordt met regelmaat met de dood bedreigd en zo is de lijst eindeloos lang met mensen die het wel snappen maar monddood gemaakt worden.........of gewoon vermoord zoals Theo van Gogh.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:49

Euh er is op de vorige pagina niks gezegd over dat t alleen moslims zijn die vluchten voor assad.. dus waar komt die preek vandaan over een romantische voorstelling?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:58

Zeeuwtje68 schreef:
de middenweg is alle mensen die zich misdragen en zeuren eruit, en de vrouwen en kindsbruidjes helpen.. dat is mijn middenweg!!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... eden.dhtml

ik vind het niet gek dat mensen in opstand komen omdat de asielzoekers ons door de strot word gedouwd door het kabinet

_/-\o_ hier ben ik het geheel mee eens

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:32

...knip.....sorry onnodig quoten :o
Laatst bijgewerkt door ravellie op 08-10-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:33

Ik denk dat het daarom een beetje fout gaat bij jou. Je hoort en ziet selectief maar heb niet in dezelfde situatie gezeten. Ofwel ik kan me voorstellen hoe het is, dat kan je niet want je heb het niet meegemaakt

Ik maak genoeg mee.
Ik werk met vluchtelingen, die moeten integreren als vrijwilliger.
En ik ben diverse keren in AZC's geweest ( niet de huidige stroom vluchtelingen).
En tja, selectief ben ik wel geworden.
Ik ben helaas maar weinig succesvolle verhalen tegen gekomen.
Meer ervaringen waar je -O- -O- -O- -O- van word.

Alleen al hoe er naar je * als vrouw* gekeken word.
In niet Westerse culturen heeft de vrouw een andere status.
Dat gaat nog een confrontatie geven hier met mensen die homo, lesbi en transgender zijn.
Die groep weet niet wat ze zien en meemaken straks

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:41

Misschien wel handig om er even een @naam bij te zetten?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:59

ravellie schreef:
Ik denk dat het daarom een beetje fout gaat bij jou. Je hoort en ziet selectief maar heb niet in dezelfde situatie gezeten. Ofwel ik kan me voorstellen hoe het is, dat kan je niet want je heb het niet meegemaakt

Ik maak genoeg mee.
Ik werk met vluchtelingen, die moeten integreren als vrijwilliger.
En ik ben diverse keren in AZC's geweest ( niet de huidige stroom vluchtelingen).
En tja, selectief ben ik wel geworden.
Ik ben helaas maar weinig succesvolle verhalen tegen gekomen.
Meer ervaringen waar je -O- -O- -O- -O- van word.

Alleen al hoe er naar je * als vrouw* gekeken word.
In niet Westerse culturen heeft de vrouw een andere status.
Dat gaat nog een confrontatie geven hier met mensen die homo, lesbi en transgender zijn.
Die groep weet niet wat ze zien en meemaken straks

Vrouw, lesbisch, werkend in een mannen beroep, alleenstaand en atheïst.....oh en ik drink ook nog wel eens een borrel, volgens de wetten van de koran moet ik dus dood en met mij vele .......
De LGBT (en de joden ook) gemeenschap weet heel goed wat ze straks gaan mee maken, want het is al bijna dagelijkse kost voor ons. Op het werk, op straat, in de supermarkt de walging druipt er vanaf bij de nieuwkomers.....maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een racist -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:08

Daar kan ik niet over oordelen, want ik ben die mensen nog niet tegengekomen op het straat.
Ik kan mij wel voorstellen dat het een enorme botsing met de Westerse beschaving gaat geven :\

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:48

Eigenlijk zou er een een filmpje in omloop moeten worden gebracht hoe het leven in Nederland echt is.
Homo's en lesbo's mogen trouwen.....en dat gaan we niet aanpassen.
Vrouwen hebben een menig en dat mag....en dat gaan we niet aanpassen.
We drinken bier/wijn/what ever......en dan gaan we niet aanpassen.
Vrouwen en meisjes dragen de kleding die ze willen......en dat gaan we niet aanpassen.
Die vrouwen en meisjes mag je niet aanraken.......en dat gaan we niet aanpassen.
We eten varkens of houden ze als huisdier......en dat gaan we niet aanpassen.
De hond mag mee in de bus/taxi/op vakantie.....en dat gaan we niet aanpassen.
We geloven of niet dat maken we zelf wel uit......en dat gaan we zeker niet aanpassen.
Man en vrouw zijn gelijk .....en dan gaan we helemaal niet aanpassen.
Oh en het is hier 9 maanden per jaar koud en het regent bijna altijd en de helft van het land ligt onder de zeespiegel (hou dat zwemvest nog maar ff vast :+ ) en als de zon dan schijnt dan gaan we allemaal in ons (bijna) blote bips op het strand liggen en dan mag je er nog steeds niet aankomen!!!

Helaas worden dit soort filmpjes niet gemaakt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:49

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom men denkt dat vluchtelingen willen dat een land met een andere cultuur meteen hun cultuur wordt?

Ik zie zóveel generalisatie hier.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:52

Cultuur is iets anders dan de wetten van een geloof waar van men denkt dat het de absolute waarheid is waarnaar iedereen moet leven op straffe van de dood als je het niet doet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:53

alex66 schreef:
Eigenlijk zou er een een filmpje in omloop moeten worden gebracht hoe het leven in Nederland echt is.
Homo's en lesbo's mogen trouwen.....en dat gaan we niet aanpassen.
Vrouwen hebben een menig en dat mag....en dat gaan we niet aanpassen.
We drinken bier/wijn/what ever......en dan gaan we niet aanpassen.
Vrouwen en meisjes dragen de kleding die ze willen......en dat gaan we niet aanpassen.
Die vrouwen en meisjes mag je niet aanraken.......en dat gaan we niet aanpassen.
We eten varkens of houden ze als huisdier......en dat gaan we niet aanpassen.
De hond mag mee in de bus/taxi/op vakantie.....en dat gaan we niet aanpassen.
We geloven of niet dat maken we zelf wel uit......en dat gaan we zeker niet aanpassen.
Man en vrouw zijn gelijk .....en dan gaan we helemaal niet aanpassen.
Oh en het is hier 9 maanden per jaar koud en het regent bijna altijd en de helft van het land ligt onder de zeespiegel (hou dat zwemvest nog maar ff vast :+ ) en als de zon dan schijnt dan gaan we allemaal in ons (bijna) blote bips op het strand liggen en dan mag je er nog steeds niet aankomen!!!

Helaas worden dit soort filmpjes niet gemaakt

Laat ze gewoon het journaal zien. Doen ze in Belgie. Een asielzoeker met een zwaar Belgisch accent vertelde op Radio1 vanmiddag dat hij zo iets leerde over de samenleving en over de uitspraak van het Vlaams. Zijn Vlaams was een stuk beter dan mijn Arabisch in elk geval.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:58

alex66 schreef:
Cultuur is iets anders dan de wetten van een geloof waar van men denkt dat het de absolute waarheid is waarnaar iedereen moet leven op straffe van de dood als je het niet doet.

Geloof is wel een onderdeel van cultuur. Ik ben het met je eens dat hun wetten niet goed zijn. Maar niet iedere vluchteling zal zo denken. Een deel zal ook vluchten voor die wetten. Neem mensen die vluchten voor IS- zeggen dat ze aanhangers zijn van Islam (wat niet zo is... de echte islam is heel anders) en gebruikt wetten letterlijk... wetten uit de islam die ook deels gebasseerd zijn op het OT uit de bijbel. Want ja... in de bijbel staat ook dat seks met een man (als man) of dier op straffe van dood is.

Ik bedoel, dat er zeker verschillen in standpunt is, maar nergend staat dat ALLE vluchtelingen willen dat hun cultuur de onze wordt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:04

Het valt me altijd op dat bv Marokkanen in België veel beter Nederlands spreken dan Marokkanen in Nederland :+ ...maar dat is off topic

Ik denk niet dat ze het met het journaal alleen redden, zeer duidelijke voorlichting over hoe onze maatschappij in elkaar zit lijkt me beter.
En dan gelijk de mededeling dat het is zoals het is en zo zal het blijven ook........maar ik ben bang dat we daar al te laat mee zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:12

alex66 schreef:
Het valt me altijd op dat bv Marokkanen in België veel beter Nederlands spreken dan Marokkanen in Nederland :+ ...maar dat is off topic

Ik denk niet dat ze het met het journaal alleen redden, zeer duidelijke voorlichting over hoe onze maatschappij in elkaar zit lijkt me beter.
En dan gelijk de mededeling dat het is zoals het is en zo zal het blijven ook........maar ik ben bang dat we daar al te laat mee zijn.

Die Syrier in Belgie was er blij mee.....en het besluit dat dingen zijn zoals ze zijn en zo gaan blijven heb ik gemist. Wanneer hebben 'we' besloten dat dat zo is? Heb ik een referendum gemist? En de ontwikkeling van.....tja....een 'tijd bevries machine'? Volgens mij zijn dingen al veranderd in de minuut die ik nodig heb gehad om dit te tikken.....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:28

EskeGirl schreef:
Ik bedoel, dat er zeker verschillen in standpunt is, maar nergend staat dat ALLE vluchtelingen willen dat hun cultuur de onze wordt.

Aantallen liggen op 50% en meer. Stukje over de "Six Country Immigrant Integration Comparative Survey":
http://www.clarionproject.org/analysis/ ... democracy#
Citaat:
According to the study (German and English), which was funded by the German government, two thirds (65%) of the Muslims interviewed say Islamic Sharia law is more important to them than the laws of the country in which they live.

Three quarters (75%) of the respondents hold the opinion that there is only one legitimate interpretation of the Koran, which should apply to all Muslims, and nearly 60% of Muslims believe their community should return to "Islamic roots."

en

In a commentary on the study, the German newspaper Die Welt says the findings cast serious doubt upon the unbridled optimism of European multiculturalists, who argue that Muslim citizens will eventually internalize the liberal democratic mindset of Western society.

"The data are not suitable for simple conclusions," the paper writes. "But it must be recognized: democracies must beware of those who believe a free society is something that needs to be vanquished."

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:52

tamary schreef:
EskeGirl schreef:

Aantallen liggen op 50% en meer. Stukje over de "Six Country Immigrant Integration Comparative Survey":
http://www.clarionproject.org/analysis/ ... democracy#
Citaat:
According to the study (German and English), which was funded by the German government, two thirds (65%) of the Muslims interviewed say Islamic Sharia law is more important to them than the laws of the country in which they live.

Three quarters (75%) of the respondents hold the opinion that there is only one legitimate interpretation of the Koran, which should apply to all Muslims, and nearly 60% of Muslims believe their community should return to "Islamic roots."

en

In a commentary on the study, the German newspaper Die Welt says the findings cast serious doubt upon the unbridled optimism of European multiculturalists, who argue that Muslim citizens will eventually internalize the liberal democratic mindset of Western society.

"The data are not suitable for simple conclusions," the paper writes. "But it must be recognized: democracies must beware of those who believe a free society is something that needs to be vanquished."

Aldus een 'non profit organisation deducated to exposing the dangers of Islamic extremism......' Op de facebookpagina een foto van Bin Laden en een Iraanse Ayatollah (denk ik). Ja, objectieve bron en wat zij zeggen is de waarheid. Kan niet missen. Deze mensen hebben er duidelijk geen belang bij om je angst aan te jagen. Ik zou ze geloven. Ze hebben ons ook al gewaarschuwd voor een moslim terror enclave in Texas (hun woorden)en een lone wolf in Ohio. Ze hebben (via hun vrienden bij Koome Ministries) ontdekt dat een moslim kind gedreigd heeft Obama's hoofd eraf te snijden. Yup, good stuff. Quotes van een organisatie die Geert tot een moslimvriend maakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:32

Nouja, weet je wat ik niet snap? Stel dat het maar een klein percentage is die hun cultuur en geloof wil doordrammen. What about the rest? Vinden we het OK dat zij in hun leefomgeving, binnen hun kringen en familie wel de vrouw blijven onderdrukken? Zolang zij ons er maar niet mee lastig vallen?

Sja, ik weet niet hoor... maar ik vind dat nogal makkelijk denken. De ongelijkheid binnen zwaar Christelijke kringen vind ik al not done (daarom pushen we als heel Nederland ook gewoon bij de SGP vrouwen in de partij er door, want als Nederland vinden we dat dat hoort anno 2015). Maar bepaalde moslim groeperingen laten we hun gang gaan?

Het is misschien wat radicaal gedacht van mij, maar liever zie ik steeds iets minder extreem geloof en praktiseren van daarbij horende rare (veelal verzonnen) regels, dan steeds iets meer. Wanneer we het allemaal OK vinden dat men zijn/haar geloof, cultuur en normen en waarden hiermee naar toe nemen, gaat het toch echt "steeds iets meer" worden.

Bij fastfood ketens zoals New York Pizza (waar ik zelf gewerkt heb), wordt het hele voedsel assortiment helemaal aangepast voor Moslims. Alles is halal, er is geen varken meer te vinden. Serieus WTF? Ik wil helemaal geen halal vlees eten. Waarom moeten 'wij' dat allemaal maar OK vinden, onder het mom van "zo lang ze er ons niet mee lastig vallen" (wat ze dus eigenlijk stiekem wel doen)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:55

Nog meer onderzoek nu over kosten (2010):
http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/ ... ER259901W/
Citaat:
Het heeft er alle schijn van dat er een sterke onderstroom
bestaat, zeker ook in de politiek, die liever niet wil weten of de immigratie
baat of schaadt – en liever het eerste blijft suggereren.

@Thesserd : de tolerantie is ook naar mijn mening nogal eenzijdig.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 01:18

Thesserd schreef:
Nouja, weet je wat ik niet snap? Stel dat het maar een klein percentage is die hun cultuur en geloof wil doordrammen. What about the rest? Vinden we het OK dat zij in hun leefomgeving, binnen hun kringen en familie wel de vrouw blijven onderdrukken? Zolang zij ons er maar niet mee lastig vallen?

Sja, ik weet niet hoor... maar ik vind dat nogal makkelijk denken. De ongelijkheid binnen zwaar Christelijke kringen vind ik al not done (daarom pushen we als heel Nederland ook gewoon bij de SGP vrouwen in de partij er door, want als Nederland vinden we dat dat hoort anno 2015). Maar bepaalde moslim groeperingen laten we hun gang gaan?

Het is misschien wat radicaal gedacht van mij, maar liever zie ik steeds iets minder extreem geloof en praktiseren van daarbij horende rare (veelal verzonnen) regels, dan steeds iets meer. Wanneer we het allemaal OK vinden dat men zijn/haar geloof, cultuur en normen en waarden hiermee naar toe nemen, gaat het toch echt "steeds iets meer" worden.

Bij fastfood ketens zoals New York Pizza (waar ik zelf gewerkt heb), wordt het hele voedsel assortiment helemaal aangepast voor Moslims. Alles is halal, er is geen varken meer te vinden. Serieus WTF? Ik wil helemaal geen halal vlees eten. Waarom moeten 'wij' dat allemaal maar OK vinden, onder het mom van "zo lang ze er ons niet mee lastig vallen" (wat ze dus eigenlijk stiekem wel doen)?

Ik roep al jaren dat er op verpakkingen moet komen te staan hoe het vlees daarin aan z'n eind is gekomen, juist omdat ik geen halal blief (ik vind onverdoofd slachten dierenmishandeling) maar de politiek wil er niet aan, dus eet ik maar bekend vlees en anders vega.

En die vrouwen die ongezien door hun man/vader/broer worden onderdrukt omwille van een geloofscultuur die haaks staat op onze wetgeving?........Om maar even Dijkhoff aan te halen, zolang die vrouwen zelf geen signalen geven dat het mis is doen we er niets aan 8)7

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 01:22

alex66 schreef:
Thesserd schreef:

Ik roep al jaren dat er op verpakkingen moet komen te staan hoe het vlees daarin aan z'n eind is gekomen, juist omdat ik geen halal blief (ik vind onverdoofd slachten dierenmishandeling) maar de politiek wil er niet aan, dus eet ik maar bekend vlees en anders vega.

En die vrouwen die ongezien door hun man/vader/broer worden onderdrukt omwille van een geloofscultuur die haaks staat op onze wetgeving?........Om maar even Dijkhoff aan te halen, zolang die vrouwen zelf geen signalen geven dat het mis is doen we er niets aan 8)7

Nouja, en dat laatste is ook het kromme. Die vrouwen hebben zelf ook dat geloof / die cultuur / die normen en waarden, en vinden het normaal.
Betekent dat dan ook dat het dan maar goed en OK is? Ik vind van niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:09

Als je graag onderdrukt wil worden, be my guest...

Vergeet niet dat deze mensen op aarde leven met het doel op her hiernamaals..,zij doen alles wat de geestelijk leider hun uit "naam vsn Allah" hun opdraagt...dus als man miet onderdrukken en straffen doet hij het en als vrouw goede vrouw wil zijn, indergaat ze dat....

Van mij mogen ze, maar handjes af van onze cultuur en samenleving...en daar is het conflict geboren...de macht van de Iman is nl allesoverheersend...predikt hij haat en Jihad dan zullen ze volgen, zijn woord is wet....
Mag iedereen zich afvragen of Arabieren uit het Midden Oosten die Islamiet is, hier thuishoort..
Daar is de Islam zo fanatiek dat ze nl allemaal van mening zijn dat de Islam de wereld moet veroveren doen ze niet mee aan de heilige oorlog al is het maar door zoveel mogelijk geld te doneren, dan ben je geen echte gelovige! Ondertussen wordt er flink geronselt voor strijders...en dat gaat hier, overal ter wereld gewoon door..

Deze terroristische imans komen met regelmaat hier naar toe de mensen op deze manier te preken, los van hun vadte Iman die wellicht alleen de Koran predikt die op talloze manieren uitgelegd mag en kan worden...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:17

alex66 schreef:

Uhhm....het ligt misschien aan mij, maar als op de verpakking staat dat het produkt hallal is, dan is het op de ene manier geslacht en staat er niet op dat het hallal is dan is het op de andere manier geslacht? Dan is het toch duidelijk?

Of hebben we nog andere methoden van slachten? Op zijn Amazone-Indiaans (met gifplijtje)? Op zijn Australisch (met een boomerang)?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:22

Cowboy, wordt tjd dat je eens echte boeken gaat lezen, boeken met onderzoek naar de onderstroom van de extremistische bewegingen in het westen....ipv iedereen te proberen wijs te maken dat ze een angstcomplex hebben!

In jouw post lees ik keer op keer maar wat geroep, maar echt weten waar je over praat?
Iedereen moet bronnen noemen van jouw, noem jij maar eens bronnen waarin alles wodt ontkracht...

Mijn laatste bericht aan jouw... Maar kan het niet laten zoals jij niet discussieert maar alles steeds van tafel veegt met, " is niet waar".....
Jij onderschat heel duidelijk deze inmens grote politieke en mondiale situatie door zich niet te verdiepen in wat er echt omgaat..maar dat heb ik al eerder gemerkt aan je dogredes.,

Verder hoop ik dat iedereen zich eens gaat verdiepen in zijn eigen belang...

Mensen in nood moeten geholpen worden, vrouwen alleen en met of zonder kinderen...die hebben nood die moeten onmiddelijk uit de groep getrokken worden.
De rest van de mannen stevig gescreend en er hoort permanente bewaking te zijn in de azc's en het kan ook geen kwaad eens de gebedsruimte te bezoeken door een Arabisch verstaand iemand..

Verder heb genoeg gezegd in deze discussie..

Ik heb onderzoeksboeken van heden ten dage nog bestaande teams die dagelijks bezig zijn te ontrafeln van onderwaterzijnde groeperingen en als je dat leest, dan gaan je ogen open....en met die kennis kan je pas echt een mening vormen......

De echte zieligheid vind je in dierenasiels!! Hier in Nederland.

Last but not least..
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2686123W/