verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:56

Er was een gesprek met een gezin in een tentenkamp. Die mensen zaten een paar maanden geleden op die berg in Syrie op de vlucht voor IS. Hun dochter zijn ze kwijtgeraakt, waarschijnlijk meegenomen door IS. Die mensen zijn niet aanspreekbaar, zo zielig.

maar ook een man die gemarteld is door het leger van Syrie. Hij werd gemarteld en kreeg uiteindelijk de keuze om te vluchten of te sterven. 2 jonge kinderen en een vrouw met een hersrntumor.Tot 5 jaar geleden had hij een heel gewoon leven.

Enz. Enz.

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:57

Morgen even terugkijken dus, bedankt voor de melding..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:59

Woensdagavond is er een uitzending / actie op Npo1

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:05

Ondanks dat ik over het algemeen niet ''fan'' ben van Samson, moet ik wel respect geven dat hij het gesprek aan gaat zonder er om heen te draaien zoals onze minister president zo goed kan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 23:13

Ik ben misschien weer eens een tikkie naief,maar kan iemand mij uitleggen waarom iedere Nederlander,als hij netjes zijn ticket betaald,het vliegtuig naar Syrie kan pakken,maar dit andersom niet mogelijk is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:16

Ik heb werkelijk geen flauw idee, is dat ook echt zo dan?
Gaan er gewoon geen vluchten, of is dat rich people only of?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:17

cavaletti schreef:
Nou ik word gewoon bang van zulke mensen hier op bokt. Mensen die dadelijk het veilige wereldje om zeep hebben geholpen doordat ze niet willen geloven dat deze mensen echt niet zo fijn zijn als ze denken en zich voordoen. Mensen die ervoor gezorgd hebben dat alles waarvoor we hard hebben gewerkt in gevaar komt, afgenomen word of vernietigd word.
Dat er nog zulke dromers bestaan en alleen in het goede van de mens geloven.

Nee, niets dromers, wij hebben gezorgd dat die mensen onveilig zijn, ja je leest het goed. WIJ!! WIJ europa! Als je je enigzins ingelezen had, had je dat geweten.

We leven met zn allen op een planeet, jouw land is niet van jou! Maar van ons allen. En ook die mensen hebben recht op een gezond bestaan met hun gezin. Wat maakt dat jij wel recht hebt op een veilige plek en zij niet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:18

Omdat ze een visumplicht hebben.
Je kan niet zomaar naar Europa.
Zelfs familieleden van Europeanen uit niet EU landen kunnen geweigerd worden als je niet aantoont dat je ze kunt financieren tijdens hun verblijf.

Een vriendin van mij uit Servie is getrouwd met een Oostenrijker. De overheid wilde geen visums afgeven voor de bruiloft, was een hele heisa.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:20

papagroom schreef:
Ik ben misschien weer eens een tikkie naief,maar kan iemand mij uitleggen waarom iedere Nederlander,als hij netjes zijn ticket betaald,het vliegtuig naar Syrie kan pakken,maar dit andersom niet mogelijk is.

Dat zal iets met visum te maken hebben, je kunt vanaf die landen niet zomaar naar Nederland vliegen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 23:22

anneliesdj schreef:
Ik heb werkelijk geen flauw idee, is dat ook echt zo dan?
Gaan er gewoon geen vluchten, of is dat rich people only of?

zo ver ik weet gaan er gewoon vluchten die kant op.....niet altijd rechtstreeks,maar toch.....zo,n vlucht is niet goedkoop,maar dat smokkel gedoe ook niet....ik vraag me werkelijk af waarom er geen vluchtelingen door de lucht komen.
En wat betreft een visum......dat heb je in Nederland pas nodig,,,,,maar op schiphol kun je asiel aanvragen....daar heb je geen visum voor nodig.......ik snap er geen bal van hoe dat zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:25

Je komt bij de meeste maatschappijen een vliegtuig niet in zonder visum.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:29

Ze komen het vliegtuig niet in heeft idd met visum/verblifsvergunningen te maken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 23:30

Jammer....zou veel leed besparen,en de spreiding ten goede komen.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 07-09-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:31

Als het daadwerkelijk zo makkelijk was om met een vliegtuig te gaan voor 1000 euro pp zouden ze nooit mensensmokkelaars inschakelen voor duizenden euros per persoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:36

Als je de foto's van Damascus of Holmes ziet, vraag ik mij niet af, waarom mensen vluchten.
Je kan daar niet meer wonen, alles is kapot, er is oorlog, geen voorzieningen meer en de dreiging van IS.

De opvang in de regio is ook niets, alleen maar tenten.....verder niets. Natuurlijk kunnen wij niet iedereen opvangen hier, maar begrip voor de vluchtelingen is toch wel het minste wat je kan tonen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:39

Electra63 schreef:
Als je de foto's van Damascus of Holmes ziet, vraag ik mij niet af, waarom mensen vluchten.
Je kan daar niet meer wonen, alles is kapot, er is oorlog, geen voorzieningen meer en de dreiging van IS.

De opvang in de regio is ook niets, alleen maar tenten.....verder niets. Natuurlijk kunnen wij niet iedereen opvangen hier, maar begrip voor de vluchtelingen is toch wel het minste wat je kan tonen.

We vangen in vergelijking met andere landen maar zo weinig op. Daarom schrik ik ook van die vreselijke reacties van enkele zeer verwende westerlingen die vinden dat ze het slecht hebben........

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:53

abbycootje schreef:
Ondanks dat ik over het algemeen niet ''fan'' ben van Samson, moet ik wel respect geven dat hij het gesprek aan gaat zonder er om heen te draaien zoals onze minister president zo goed kan.

ik vond samsom nog steeds draaien eigenlijk en ontwijkend

@R12312 uhmz nl is ook maar n klein land he dus niet gek dat we minder opvangen, daarnaast draait nl zelf al op halve kracht en zijn ook veel nlers ergens aan de bodem.

Nl deed en doet altyd veel voor andere landen, en tja kleiner land dus ook minder aantal vluchelingen

het zou fijn zijn als bepaalde landen die ook arabisch zijn en nu deuren dichthouden open zouden doen

edit aanvullig en typo's zie wazig dus sorry voor de fouten:)
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 07-09-15 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:55

Maar zo schrikken andere weer dat we alles en iedereen Maar toe moeten laten. Daar zijn we mensen voor en dat is niet erg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:56

R12312 klopt, wij zijn helaas niet meer zo behulpzaam en tolerant.
Je hoeft niets te geven of het er mee eens te zijn, maar ik word kotsmisselijk van een hoop reacties op Social Media.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:57

Hou toch op Crypto, Nederland is asociaal rijk. Om dakloos te raken in Nederland moet je echt serieus je best doen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:58

en klopt europa is mede verantwoordelijk voor de zooi daar, maar blijf realistisch er is best kans dat isis lui zich tussen de ECHTE vluchtelingen mengen

edit

R12312 schreef:
Hou toch op Crypto, Nederland is asociaal rijk. Om dakloos te raken in Nederland moet je echt serieus je best doen.

ow? Denk je dat knap, maar gezien de manier waarop je dit typt (aanvallend ,betweterig )ga ik niet in discussie maar als jij denkt dat nl rijk is droom ajb verder

statistisch misschien rijk ja , maar door huidige kabinet en andere rariteiten is dat "rijk" plaatselijk

Dat jij dat niet wil zien is prima maar je hoeft niet zo uit de hoogte te reageren ;) jij hebt net zo min een glazenbol als de rest en mbt huisuitzettingen ik zeg ga je er s in verdiepen praaat eens met schuldhulpverleners ;)
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 08-09-15 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:58

Dat wij niet meer zo tolerant zijn dat klopt en is jammer. Maar weet jij of de mensen daar geen goede reden meer voor hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:59

@Crypto
Samsom kan toch niets toezeggen? Hij is fractieleider van een partij. Er zal een parlementaire meerderheid moeten komen voor extra hulp.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:03

Electra63 schreef:
@Crypto
Samsom kan toch niets toezeggen? Hij is fractieleider van een partij. Er zal een parlementaire meerderheid moeten komen voor extra hulp.

eens, maar toezeggen zou ook niet goed zijn, kan hij niet alleen, maar dan nog vond ik m zeker niet sterk

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:06

en veel vluchtelingen weten prima wat nederland is de smokkelaars hebben mooie folders hoor veelal gelogen info er in maar denken dat vele t niet weten is meer dan naief