Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:06

Pmarena goed lezen het mag wettelijk gezien gewoon niet.
Ik vind een bekeuring voor 10km te hard ook stom maar ja het mag gewwon niet he.
Daarbij kan goede communicatie 100x duidelijker en effectiever zijn dan een tikje
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 30-08-15 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:09

Joh als je al 8 keer hebt gezegd dat ze met hun handen uit een schaal nootjes moeten blijven en ze doen het tòch....dan gaat die bij de vorige waarschuwing heel boos opgeheven vinger toch even een tikje uitdelen op het handje dat nòg eens triomfantelijk naar dat schaaltje grijpt.

Zou mooi worden als iemand daarvoor de politie belt zeg, moet niet gekker worden :P

Mag toch hopen dat die je dan ook meewarig aankijken als je die klacht in komt dienen en eerlijk vertelt onder welke omstandigheden een tikje voor de schrik werd gegeven :P

Lijkt me logisch dat men in een wettekst gewoon alles over 1 kam scheert omdat je geen gezeur wilt over slaan.... gezien men het verschil tussen een tikje op de vingers en andermans corrigerende tik met een eind hout niet kan begrijpen blijkbaar :o

MissBmx

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:14

Dan heb je het ws niet duidelijk genoeg gezegd.
Voorbeeldje: hier op tafel stonden vanmiddag nootjes en chips.Mijn kind van 15 maanden staat erbij en wil graaien.Een duidelijke: Nee dat os van mama was genoeg.Moest het wel een enkele keer herhalen want zijn geheugen is natuurlijk nog niet voldoende ontwikkeld.
Als hij niet had geluisterd had ik hem opgepakt en weg gezet bij de tafel.

In het voorbeeld wat jij noemt vraag ik me af waarom je niet tegen de ouders zegt dat de kinderen eraf moeten blijven.

Snap ook niet waarom je een kind wil leren dat een tik oke is

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:18

Er zijn zóveel alternatieven te verzinnen op het geven van een tik die zowel leerzaam als vriendelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:26

Maar waarom zou je tikken als je het ziet aankomen? Dat je dan pukkie vastneemt en bij de ouders afzet met een vriendelijke melding "mag hij ff bij u blijven zodat ik rustig kan eten" lijkt me logisch. Alleen zie je ze soms niet maar zijn ze er wel. Als dan plots een.handje gaat graaien en je schrikt, Tjah.

Als een kind in mijn tas gaat graaien en de ouder is boos voor een correctie dan volgt bij mij de aanklacht diefstal met inzet van kind.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:33

Wow, met open mond dit topic gelezen. Ik snap het al, je hoeft niet meer te communiceren. Ik zeg: terug naar het schapenvel om het middel en de knots!

Pmarena: in vorige reacties stond niets over meerdere keren graaien in een schaaltje nootjes. Dat ging over graaiende kinderhandjes, punt. Buiten dat begrijp ik niet waar de ouders zijn in jouw (fictieve) voorbeeld?

En dan heb ik het nog niet eens over een schrikreactie. Ik kan me voorstellen dat een reflex intreed (eh, nee, toch niet echt), maar dan kun je daarna toch tegen het kind aangeven dat je erg schrok, je draaom tikte en dat je het niet fijn vindt dat hij/zij aan jouw eten komt?

Dan nog vind ik slaan (en ja, slaan heb je in verschillende gradaties, tikken hoort daar gewoon bij) geen stijl, een compleet verkeerd signaal afgeven en veel meer zeggen over de tikkende volwassene dan over het kind.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:35

pmarena schreef:
Joh als je al 8 keer hebt gezegd dat ze metn handen uit een schaal nootjes moeten blijven en ze doen het tòch....dan gaat die bij de vorige waarschuwing heel boos opgeheven vinger toch even een tikje uitdelen op het handje dat nòg eens triomfantelijk naar dat schaaltje grijpt.

Zou mooi worden als iemand daarvoor de politie belt zeg, moet niet gekker worden :P

Mag toch hopen dat die je dan ook meewarig aankijken als je die klacht in komt dienen en eerlijk vertelt onder welke omstandigheden een tikje voor de schrik werd gegeven :P

Lijkt me logisch dat men in een wettekst gewoon alles over 1 kam scheert omdat je geen gezeur wilt over slaan.... gezien men het verschil tussen een tikje op de vingers en andermans corrigerende tik met een eind hout niet kan begrijpen blijkbaar :o

en agent noet zijn werk doen dus waarom doet er niet toe. Het mag niet punt. En ja ik zou ervoor bellen ben je helemaal gek mijn kind op die manier aan te raken. Ik tik jou toch ook niet. En hard zacht of warmt voor manier dan ook doet er niet toe.
Jij gaat mij kind niet laten zien dat geweld oké is.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 30-08-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:36

Varekaj schreef:
Maar waarom zou je tikken als je het ziet aankomen? Dat je dan pukkie vastneemt en bij de ouders afzet met een vriendelijke melding "mag hij ff bij u blijven zodat ik rustig kan eten" lijkt me logisch. Alleen zie je ze soms niet maar zijn ze er wel. Als dan plots een.handje gaat graaien en je schrikt, Tjah.

Als een kind in mijn tas gaat graaien en de ouder is boos voor een correctie dan volgt bij mij de aanklacht diefstal met inzet van kind.

Waarom moet ik van m'n stoel af als ik leuk uit eten ben, om een kind terug te brengen? Gewoon op voorhand zorgen dat het kind niet bij vreemde aan tafel gaat staan. Daar heeft het nl niks te zoeken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:55

Ik kan me dan weer niet inbeelden Hoe het kan dat ouders dit niet in de gaten hebben. Je Let toch op waar je kind uithangt?

En nog minder dat ze dan schrikken dat kind lief eventueel een fikse berisping of tikje krijgt.

Hou je kind in de gaten en zorg dat het niet zo ver kan komen. Een kind gaat niet zomaar graaien, die zullen eerst wel even staan loeren. Dus om nou te zeggen "ik had em ff niet in het oog..."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:00

Djinnie: dat uitleggen dat kun je doen :j

Maar als ouders mag je dat niet verwachten van een wildvreemde die al op een vervelende manier gestoord wordt door je kind. Moet die dan ook nog eens met dat kind gaan lopen zeulen naar de ouders toe en op 1 knie dingen uit gaan leggen....die mensen zitten daar niet om andermans opdringerige kinderen op te voeden :)* En bovendien wordt dergelijke bemoeienis niet gewaardeerd door veel ouders :=

Ik vind echt dat sommige ouders veels te veel aanpassingsvermogen aan hun kroost verwachten van de rest van de wereld... rekening houden met elkaar is rekening houden met kinderen die dingen nog moeten leren, maar ook rekening houden met volwassenen die niet zitten te wachten op opdringerige mensen, klein of groot, en dat op hun eigen manier laten merken als ze daar toch mee geconfronteerd worden.

Ik zal ook balen als iemand die uk van ons corrigeert op een manier die ik niet fijn vindt.

Maar dat is dan mijn fout, had ik 'm maar beter in de gaten moeten houden zodat een ander zich niet gedwongen voelde om die correctie uit te voeren.

Maargoed, ik heb nog meer te doen en we gaan steeds verder off-topic.

Ieder zijn mening zullen we maar zeggen, maar ik vind het erg jammer dat toch best veel ouders aangeven dat wanneer hun kind over de schreef gaat....ze het belangrijker lijken te vinden om degene die wèl ingrijpt tot de orde te roepen, dan hun kind (of jijzelf door onoplettendheid...) die de hele situatie veroorzaakt heeft.

Ik kan me gelukkig wèl voorstellen dat de hele wereld niet uit super verantwoorde pedagogen bestaat alleen maar omdat ik een kind bij me heb :P En dat zal soms balen zijn ja, het is net het echte leven waar niet iedereen altijd leuk, begripvol en vergevingsgezind is :)

Het blijft mooi dat zo'n over de schreef gaand kind niet afgeweerd mag worden met een tikje op de vingers, maar dat de lastig gevallen volwassene vervolgens wel van de moeder (met schuim rond de mond :P ) het onderste uit de kan mag krijgen blijkbaar :=

Afijn, als je alle partijen zo hoort heeft niemand hier kinderen die hun handen niet thuis kunnen houden, en niemand durft een tik op de vingers te geven, dus eigenlijk is er geen probleem dan :P

Fijne avond iedereen :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:07

In wat voor een restaurants komen jullie want ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt, zelfs niet in restaurants waar veel kinderen komen, pannenkoeken, mcdrek,wok enz
Ik zie in dit topic nl geen enkele ouder die zegt: ik vind het goed en laat het toe dat mijn kind bij een ander aan tafel komt.
En die schuimbekkende moeders is ook wel erg overdreven.Zelfde als ik zou zeggen dat ik geen pannenkoekje kan gaan eten met mijn gezin omdat er van die vreselijke kinderhaters zij die erop uit zijn kinderen die binnen armbereik komen een tik te geven.
Beide zullen ze er best wel zijn maar dat zijn echt wel enkelingen en grote uitzonderingen of je begeeft je in wel heel ongelukkige kringen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:10

Ik vind sommigen toch behoorlijk fel overkomen hoor, alleen al bij het idéé dat iemand hun opdringerige oogappeltje een afwerende tik op de vingers zou geven :=

Goed, even paard aandacht geven :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:14

Ik vind dat je er denigerend praat met woorden als "hun opdringerige oogappeltje".
Alsof je als ouder ineens een stuk uit je hersenen geslagen hebt en geen normaal beeld van de wereld meer hebt.
Ja mijn kinderen zijn mijn alles maar niet mijn blinde vlek.En ik denk dat dat voor 99%van de ouders geldt maar ja zoals in elk kindergerelateerd topic worden de extreme aso's naar boven gehaald en als normaal neergezet ipv uitzondering

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:16

Gillbo schreef:
Ik vind dat je er denigerend praat met woorden als "hun opdringerige oogappeltje".
Alsof je als ouder ineens een stuk uit je hersenen geslagen hebt en geen normaal beeld van de wereld meer hebt.
Ja mijn kinderen zijn mijn alles maar niet mijn blinde vlek.En ik denk dat dat voor 99%van de ouders geldt maar ja zoals in elk kindergerelateerd topic worden de extreme aso's naar boven gehaald en als normaal neergezet ipv uitzondering

Dat dus!
En ook ik kan me niet voorstellen dat je je kind zo uit het oog verliest. Ben m'n zoontje 1 keer kwijt geweest in de AH XL omdat ik iets uit de schappen pakte en hij was zo weg. Ben echt in 5 minuten 30 jaar ouder geworden. Ik wil echt (op deze leeftijd) constant in de gaten houden wat hij doet en waar hij is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:24

Gillbo schreef:

En zo zijn in dergelijke topics mensen die, in dit geval tijdens een avondje uit, geen zin in kinderen hebben, kinder haters... Tja, dan is het klokje weer rond, toch?

Ik heb geen hekel aan kinderen, ik heb een hekel aan (de ouders van) niet opgevoede kinderen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:29

LadyMadonna schreef:
Gillbo schreef:

Ik heb geen hekel aan kinderen, ik heb een hekel aan (de ouders van) niet opgevoede kinderen

Helemaal mee eens!!
Ik denk dat een algeheel verbod wat ver gaat maar bijv een tijd vind ik dan weer wel oke bijv, na 20.00 geen kinderen onder de 10 jaar meer in een restaurant. Bij een mcdrek kan je dat niet verwachten maar een beetje leuk restaurant, daar vind ik dat niet gek. Al zie ik dan ook zelden kinderen in een restaurant en al helemaal geen rond rennende en krijsende kids

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:30

Ik heb hier en daar wat meegelezen en wilde even reageren op die tik over de vingers. Ik ben helemaal niet tegen een tikJE over de vingers na 10x waarschuwen er van af te blijven en maar niet willen luisteren, maar van mij en niet van een vreemde. Als iemand mijn kind een tik over de vingers zou geven dan zou je met mij nog niet klaar zijn. Van mijn kind blijf je af en ik denk dat er maar weinig ouders het ok vinden dat je hun kind een tik geeft als vreemde. Het kan ook op andere manieren of t iig aan de ouders over laten als ze na een paar keer waarschuwen toch nog aan iets van jou zitten bijvoorbeeld.

Maar echt, de eerste vreemde die mijn kind een tik geeft komt daar niet zo mee weg ik denk dat diegene er zelf een van mij terug krijgt :o
Laatst bijgewerkt door hipkippie op 30-08-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:32

hipkippie dat zou ook mijn insteek zijn maar dat is niet het voorbeeld wat ik mijn kinderen wil laten zien. dus bel ik gewoon de politie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:34

Maar gilbo, als er van de 10 restaurants, twee kindvrij zouden zijn, wat zou daar dan het probleem van zijn? Jij kan met je kind kiezen uit 8 restaurants. Ik kan, wanneer ik écht geen zin heb in het risico op vervelende kids, kiezen uit twee restaurants, waarbij ik 100% zeker weet dat ik dáár iig geen last van heb... Wat is daar nou een probleem van?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:36

waar trek je een grens? dat is het probleem

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:36

Opzich niks maar het gaat mij dan om het grotere geheel van groepen discriminatie
( ik vind het ook belachelijk dat je ergens niet binnenkomt met sportschoenen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:38

StalNollie schreef:
waar trek je een grens? dat is het probleem

Hoe bedoel je dit? Qua leeftijd of?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:42

leeftijd dat ook zeker, maar iedereen irriteert zich wel ergens aan. wat bijv dan met de oudere volwassene die zich gedragen naar een leeftijd van bijv een 4 jarige (door bijv het down syndroom). wat dan? waar is die grens

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:46

Varekaj schreef:
Maar waarom zou je tikken als je het ziet aankomen? Dat je dan pukkie vastneemt en bij de ouders afzet met een vriendelijke melding "mag hij ff bij u blijven zodat ik rustig kan eten" lijkt me logisch.

Exact +:)+ ....en dan zou ik me inderdaad dood schamen en mijn excuses aanbieden(en zo nodig het gerecht vergoeden)

En uiteraard op kind nivo bij brengen dat het echt, echt niet kan dat je aan iemand z'n eten zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:12

Citaat:
et kan ook op andere manieren of t iig aan de ouders over laten als ze na een paar keer waarschuwen toch nog aan iets van jou zitten bijvoorbeeld.

Maar echt, de eerste vreemde die mijn kind een tik geeft komt daar niet zo mee weg ik denk dat diegene er zelf een van mij terug krijgt :o
ah en dat mag natuurlijk wel. En das wel een goed voorbeeld uuiteraard. Vertellen dat slaan of tikken uitdelen niet mag en om dat kracht bij te zetten deel je zelf uit. In situaties waarin ouders niet te bekennen zijn wordt het inlichten of wachten van de ouders lastig... en een reflextikje.. tja.. ik blijf echt niet in herhaling vallen.

It takes a village to raise a child.. dus dat ik voed mijn kind op en niemand anders steekt men maar waar de zon niet schijnt. :) . Zeker als je nergens te bekennen bent. Ik ga dan toch echt mn eten niet van mn bord af laten jatten tot pa of ma eens een keer komen zeggen oh dat mag niet hoor. Dat kan die vreemde prima zelf.

Het is maar goed dat dit soort situaties niet dagelijks gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-08-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt