Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Joh als je al 8 keer hebt gezegd dat ze metn handen uit een schaal nootjes moeten blijven en ze doen het tòch....dan gaat die bij de vorige waarschuwing heel boos opgeheven vinger toch even een tikje uitdelen op het handje dat nòg eens triomfantelijk naar dat schaaltje grijpt.
Zou mooi worden als iemand daarvoor de politie belt zeg, moet niet gekker worden
Mag toch hopen dat die je dan ook meewarig aankijken als je die klacht in komt dienen en eerlijk vertelt onder welke omstandigheden een tikje voor de schrik werd gegeven
Lijkt me logisch dat men in een wettekst gewoon alles over 1 kam scheert omdat je geen gezeur wilt over slaan.... gezien men het verschil tussen een tikje op de vingers en andermans corrigerende tik met een eind hout niet kan begrijpen blijkbaar
Varekaj schreef:Maar waarom zou je tikken als je het ziet aankomen? Dat je dan pukkie vastneemt en bij de ouders afzet met een vriendelijke melding "mag hij ff bij u blijven zodat ik rustig kan eten" lijkt me logisch. Alleen zie je ze soms niet maar zijn ze er wel. Als dan plots een.handje gaat graaien en je schrikt, Tjah.
Als een kind in mijn tas gaat graaien en de ouder is boos voor een correctie dan volgt bij mij de aanklacht diefstal met inzet van kind.
Gillbo schreef:Ik vind dat je er denigerend praat met woorden als "hun opdringerige oogappeltje".
Alsof je als ouder ineens een stuk uit je hersenen geslagen hebt en geen normaal beeld van de wereld meer hebt.
Ja mijn kinderen zijn mijn alles maar niet mijn blinde vlek.En ik denk dat dat voor 99%van de ouders geldt maar ja zoals in elk kindergerelateerd topic worden de extreme aso's naar boven gehaald en als normaal neergezet ipv uitzondering
Gillbo schreef:Ik vind dat je er denigerend praat met woorden als "hun opdringerige oogappeltje".
Alsof je als ouder ineens een stuk uit je hersenen geslagen hebt en geen normaal beeld van de wereld meer hebt.
Ja mijn kinderen zijn mijn alles maar niet mijn blinde vlek.En ik denk dat dat voor 99%van de ouders geldt maar ja zoals in elk kindergerelateerd topic worden de extreme aso's naar boven gehaald en als normaal neergezet ipv uitzondering
LadyMadonna schreef:Gillbo schreef:
Ik heb geen hekel aan kinderen, ik heb een hekel aan (de ouders van) niet opgevoede kinderen
Varekaj schreef:Maar waarom zou je tikken als je het ziet aankomen? Dat je dan pukkie vastneemt en bij de ouders afzet met een vriendelijke melding "mag hij ff bij u blijven zodat ik rustig kan eten" lijkt me logisch.
ah en dat mag natuurlijk wel. En das wel een goed voorbeeld uuiteraard. Vertellen dat slaan of tikken uitdelen niet mag en om dat kracht bij te zetten deel je zelf uit. In situaties waarin ouders niet te bekennen zijn wordt het inlichten of wachten van de ouders lastig... en een reflextikje.. tja.. ik blijf echt niet in herhaling vallen.Citaat:et kan ook op andere manieren of t iig aan de ouders over laten als ze na een paar keer waarschuwen toch nog aan iets van jou zitten bijvoorbeeld.
Maar echt, de eerste vreemde die mijn kind een tik geeft komt daar niet zo mee weg ik denk dat diegene er zelf een van mij terug krijgt