Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:44

Mioux schreef:
Oud klasgenoten die dat zeggen, die hem bv jaren niet gesproken hebben, kunnen voor aandacht ook een hoop zeggen. Dan was het in ene een hele goede bekende van hun etc. Ik wacht ook even af wat ze gaan zeggen bij nos!

Precies dit idd!

Mioux

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:47

Ja je ziet het heel vaak hoor sakkia, helaas. Mensen die willen profiteren van een ramp of dergelijke. Dan waren het nog net niet de beste vrienden etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:59

Radicale moslim is toch raar... Dan had IS dit allang als aanslag opgeëisd... Kijk naar Tunesië, daar werd een dag later ook opgeëisd...
We zijn drie dagen later en geen woord van IS.
Een plaatselijke moskee gaat iets dergelijks niet als aanslag opeisen, laat staan dat ze dit goedkeuren. :')

Triest dat de man waarschijnlijk problemen had. Eergisteren werd al verteld dat hij een uitermate goede co-piloot was, ondanks zijn weinige vlieguren. Hij had zijn opleiding wel onderbroken werd nadrukkelijk vermeld. Dat vond ik toen al bijzonder, maar ja, toen wisten we nog niet dat het vermoedelijk opzettelijk is gebeurd.

Hopelijk vinden ze snel de flight data recorder en blijkt het toch nog een technisch falen. Je kind verliezen lijkt me verschrikkelijk en iets dat je nooit te boven kan komen. Maar de wetenschap dat je kind in zijn zelfmoord massamoord heeft uitgevoerd lijkt me echt... ach, ik heb er geen woorden voor...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:54

Verscheurde ziektebriefjes gevonden

'Copiloot verzweeg ziekte'

Vandaag om 13:02 door sdv, jvt De Standaard

De copiloot van de neergestorte vlucht van Germanwings verzweeg een ziekte voor zijn werkgevers. Dat zegt het Duitse parket. Bij huiszoekingen zijn medische documenten gevonden die op een bestaande ziekte en medische behandeling wijzen.

De Duitse politie heeft het huis van Andreas Lubitz (27) in Düsseldorf en zijn ouderlijk huis in Montabaur doorzocht, op zoek naar mogelijke motieven van de copiloot die vlucht 4U 9525 heeft laten neerstorten.Verschillende bezittingen zijn in beslag genomen, waaronder een computer.

In de woning copiloot van neergestorte Germanwings-toestel is een verscheurd ziektebriefje voor de dag van de crash gevonden, stelt het OM van Düsseldorf. 'Het feit dat er verscheurde ziektebriefjes zijn die stellen dat hij niet in staat was om te werken, die recent zijn en zelfs van de dag van het misdrijf, ondersteunt de veronderstelling van het vooronderzoek dat de overledene zijn ziekte van zijn werkgever en zijn collega's verborg', klinkt het.

Om welke ziekte het gaat, is nog niet duidelijk. Het parket zei ook dat er geen bewijzen zijn gevonden van politieke en religieuze motieven. Er is ook geen afscheidsbrief gevonden.

Eerder had een woordvoerder van de politie al laten verstaan dat er bij de huiszoekingen een significante aanwijzing was gevonden. Volgens Der Spiegel ging het om aanwijzingen dat Lubitz psychische problemen had.

In de Duitse media staan onbevestigde berichten dat de copiloot met een zware depressie heeft gekampt en blijvende opvolging nodig had. Zes jaar geleden zou hij voor een depressie in behandeling zijn geweest.

Uit de gegevens van de zwarte doos blijkt dat copiloot Andreas Lubitz de vlucht van Germanwings bewust heeft laten neerstorten. De piloot van de Airbus A320, die uit de cockpit buitengesloten was, zou tevergeefs geprobeerd hebben om met een bijl de toegang te forceren, zo schrijft de Duitse krant Bild. Alle 150 inzittenden kwamen om.

Verschillende luchtvaartmaatschappijen voeren de regel in dat steeds twee personen aanwezig moeten zijn in de cockpit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:56

jeej zeg, dus hij wist in principe al dat hij wat mankeerde zelf en toch ging hij aan t werk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:59

Afgrijselijk....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:00

Zou hij een lichamelijke ziekte hebben gehad (kanker ofzo?) of zouden ze een psychische ziekte bedoelen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:03

Overigens las ik ergens dat hij last had van paniekaanvallen. Wie weet kreeg hij dus een paniekaanval toen de piloot de cockpit uit ging en kon hij daar niet meer uitkomen. Dan heeft hij niet echt zelfmoord gepleegd, maar had hij gewoon geen controle meer over zijn eigen lichaam.

Feit is dat er met zijn ziektebeeld wel degelijk een dreiging tot ontslag voor de hand lag en dat de man zich waarschijnlijk nog meer zorgen ging maken om zijn (waarschijnlijk torenhoge) studieschuld af te lossen. Maar ook dan zijn er betere manieren om een eind aan je leven te maken dan deze. Ik vraag me dus hardop af in hoeverre deze man bewust was van zijn daad.

Hoe dan ook, dit is in- en -intriest. En net zo goed als voor de nabestaanden van die 149 anderen, is dit ook heel erg triest voor de nabestaanden van Andreas Lubitz.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:04

Ik denk psychisch...maar dan ben je toch wel flink van het padje als je 149 onschuldige mensen de dood injaagt?Wat heeft dat voor zin?
Dat hij niet meer wil leven o.k...dat is zijn keus.Maar dit???

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:05

joostvangestel schreef:
Overigens las ik ergens dat hij last had van paniekaanvallen. Wie weet kreeg hij dus een paniekaanval toen de piloot de cockpit uit ging en kon hij daar niet meer uitkomen. Dan heeft hij niet echt zelfmoord gepleegd, maar had hij gewoon geen controle meer over zijn eigen lichaam.

Als je een paniekaanval hebt ga je heel kort en ongecontroleerd ademhalen. Dan zou dat te horen moeten zijn op de recorder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:06

Hoe weet men eigenlijk dat bepaalde knoppen ingedrukt zijn als de flight data recorder nog niet uitgelezen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:08

Omdat anders het vliegtuig niet naar beneden zou zijn gestort denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:10

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 27-03-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:10

joostvangestel schreef:

Feit is dat er met zijn ziektebeeld wel degelijk een dreiging tot ontslag voor de hand lag en dat de man zich waarschijnlijk nog meer zorgen ging maken om zijn (waarschijnlijk torenhoge) studieschuld af te lossen. Maar ook dan zijn er betere manieren om een eind aan je leven te maken dan deze. Ik vraag me dus hardop af in hoeverre deze man bewust was van zijn daad.

Hoe dan ook, dit is in- en -intriest. En net zo goed als voor de nabestaanden van die 149 anderen, is dit ook heel erg triest voor de nabestaanden van Andreas Lubitz.

Plausibele verklaring, maar inderdaad die ademhaling...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:15

KoudbloedKim schreef:

Dat weet je toch niet? Alle technische info staat in de flight data recorder

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:16

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:17

LadyMadonna schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat weet je toch niet? Alle technische info staat in de flight data recorder

Een vliegtuig zet geen gelijkmatige daling in uit zichzelf. Daar moet je toch echt wel voor aan de knoppen zitten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:21

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:26

Pfff... had ie zich maar ziek gemeld en zijn depressie-probleem serieus genomen :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:27

Als hij een paniek aanval had en in de vries stand was gegaan dan had er niets gebeurt, vliegtuig vliegt gewoon door op de ingestelde koers. Waarschijnlijk heeft hij het niet meer zien zitten, voor de tweede keer ziek in zijn hoofd terwijl vliegen al vanaf zeer jonge leeftijd zijn passie was. Maar op deze manier?? Er zijn in Duitsland veel hoge bruggen en veel water te vinden, had het daar gedaan, ik vind het een klootzak, hoe erg hij ook geestelijk in de war was.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:33

Ademhaling had ik inderdaad even niet aan gedacht. Voor wat betreft het in gang zetten van de daling, weet ik niet hoe gemakkelijk dat is en wat voor een kortsluiting hij had in zijn hoofd. Het kan een automatisme zijn, als iemand weer terug wil naar moeder aarde.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:45

Had zijn arts niet aan de bel moeten trekken? Die heeft uiteraard beroepsgeheim, maar ook een burgerplicht lijkt mij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:48

Het lastige is denk ik dat wij allemaal niet begrijpen hoe iemand zoiets kan doen omdat wij niet ziek in ons hoofd zijn. Daarom is het niet voor te stellen hoe het dan met je gaat. Het is wel echt afschuwelijk. Ik moet er steeds aan denken hoe die captain zich gevoeld moet hebben... (hoe weten ze dat hij met een bijl op de deur ingehakt heeft?)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:50

Het hoeft niet dat je tijdens een paniekaanval ook ongecontroleerd gaat ademhalen. Ik heb er zelf last van gehad, ook terwijl ik op het werk zat en ja er raasde een enorme storm door mijn lijf maar niemand heeft daar ooit iets van gemerkt. Pas na die tijd begon ik vaak een paar minuten oncontroleerbaar te trillen maar dat is makkelijk te verbloemen door dat even op de wc te doen.

Ik had wel een hoge ademhaling maar geen snelle of hijgen ofzo ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:02

Pfff wat vreselijk.. hier zijn alleen naar slachtoffers..

overigens apart dat de captain met een bijl op de deur heeft ingehakt. De bijl ligt in de cockpit dus ehh?