Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:20

DewiRox schreef:
Roosch schreef:
Tjoh die ging als een speer naar beneden, vreselijk wat er op dat moment door die mensen heen moet gaan.. :oo

Niks denk ik, volgens mij ben je dan door de snelheid vrijwel direct buiten bewustzijn.

Inderdaad wel eens gehoord en dat hoop ik nu heel hard.. Zo'n filmpje wil je als nabestaande ook niet zien imo. De romp an sich leek nog intact, enkel een vleugel die in brand stond.

purple

Sammie, dat dacht ik ook al. Het was 'beter' geweest als het in een klap klaar was.. Echt heel erg :(

Selena

Ja, had ik ook gezien. Ze hebben het volledig meegemaakt. Als het vliegtuig helemaal was geraakt dan hadden ze er niet veel van mee gehad, maar wat zouden die mensen in angst hebben geleefd!

Sammie

x_Irisje_x schreef:
Gadver liveleak. Wat respectloos om zo lichamen en paspoorten te laten zien

Ik vond de NOS al ver gaan met de mededeling dat er aangebrande lichaamsdelen op de weg lagen.. Maar je hebt altijd weer baas boven baas. Walgelijk :r

xNathaliee

@gini ik ken je gevoel. Waarom leven we eigenlijk? Om dood te gaan.. Maar ach positief blijven en dit zet wel even je beide benen op de grond.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:21

Sammie schreef:
Wieldop schreef:
Wat ik het ergste vind; in hoeverre hebben de passagiers de situatie in levende lijven meegemaakt?

Wat ik net zag is er een vleugel geraakt en daarna is het neergestort. Ik had 'gehoopt' dat het vliegtuig vol was geraakt dan hadden ze wrs niks gemerkt. Of iig het grootste gedeelte. Zoals het nu vermoedelijk is gebeurd.. ;( Hebben ze het gewoon meegemaakt. Verschrikkelijk.. ;(

Ik zei net exact hetzelfde tegen mijn vriend...

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:21

Ik weet niet of die passagiers veel hebben mee gekregen? Aangezien ze hoog zaten & met grote snelheid naar beneden donderen? Lijkt me dat je dan door de krachten je bewustzijn verliest... maar correct me if i'm wrong. Ergens 'hoop' ik het voor ze. Al klinkt dat beetje hmmm.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:22

DewiRox schreef:
Wieldop schreef:
Wat ik het ergste vind; in hoeverre hebben de passagiers de situatie in levende lijven meegemaakt?

Mijn oom werkt voor Schiphol, aan de vliegtuigen. Uiteraard vragen wij hem wel eens wat er gebeurt wanneer een vliegtuig neerstort. Hij vertelde toen dat bij de meeste gevallen de druk erg snel weg valt en je vaak al buiten bewustzijn bent voor je er 'erg' in hebt. Hopelijk gaat dit inderdaad zo..

Klopt! Hoorde ik ook net van mijn oom en tante die op Schiphol werken. 'Gelukkig'..

Kom er net achter dat een oud klasgenootje in het vliegtuig zat. Raar eigenlijk dat het zo dichtbij komt dan.. Ging totaal niet (goed) met hem om, maar bah :n

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:23

Kan je door de schrik en de druk niet een hartstilstand krijgen? Ik zou dat liever hebben waardoor ik zo min mogelijk er van meemaak dan dat je letterlijk ter aarde stort (en misschien leeft maar uiteindelijk aan verwondingen overlijdt).

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:23

Wat een afschuwelijk ongeluk/aanslag!
Bekende (in hoeverre weet ik niet) van bevriende collega zat in het toestel. Was iig een heel kort triest berichtje ;( ;(
Sterkte voor iedereen die iemand gekend hebben Y;(

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:24

Dat zo'n site zulke dingen publiceert, komt doordat er publiek voor is. Blijkbaar is er een "markt" voor, dus eigenlijk kan je bijna stellen dat degenen die de site bezoeken, deze ook mede in stand houden.

Sowieso kan ik al niet begrijpen dat iemand die beelden bewust zou opzoeken... Ik ga dat in elk geval niet doen.

Over het bewust meemaken of niet: ik vrees eigenlijk dat je op deze manier er toch wel bij blijft tot het einde, misschien ook adrenaline die naar boven komt...? De angst, bah...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:24

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:25

die tekst waarin poetin over een aanslag zou reppen..Die tekst kun je op wel 10 manieren lezen. Ik moest hem wel zes keer lezen voor ik begreep wat jullie bedoelen. Dus hij geeft niets toe hoor. :)

DewiRox

Zodra een vliegtuig neerstort kan je er toch eigenlijk wel zeker van zijn dat alle passagiers buiten bewustzijn raken. Je lichaam (inderdaad je hart) kan dat namelijk niet aan.

Alpha89

JudArthos schreef:
Wieldop schreef:

vraag ik me ook af, ik hoop zo weinig mogelijk, lijkt me verschrikkelijk :(

Vind het zo erg :( kippenvel...

Ken iemand die piloot is en die heeft een keer verteld dat als er een vliegtuig neerstort dat de druk dan zo groot is dat je binnen 10sec buiten westen bent
Maar correct me if I am wrong...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:26

Tieneke schreef:
Dat zo'n site zulke dingen publiceert, komt doordat er publiek voor is. Blijkbaar is er een "markt" voor, dus eigenlijk kan je bijna stellen dat degenen die de site bezoeken, deze ook mede in stand houden.

Sowieso kan ik al niet begrijpen dat iemand die beelden bewust zou opzoeken... Ik ga dat in elk geval niet doen.

Ja daar heb je idd gelijk in, maar een beetje fatsoen zou men als nieuwssite toch ook wel mogen hebben..

Mensen die dit willen zien.. :roll:

x_ankieee

Mensen willen altijd van alles het precieze weten, dus dat soort filmpjes zijn zeer geliefd.. Niet te begrijpen want het is wal-ge-lijk ..

rien10

Ohhh die beelden van het vliegtuig. Gruwelijk.

Marit

Stuitte ook op het liveleak filmpje. Zit met tranen in mn ogen, schrok mij werkelijk dood. Het idee dat ik gewoon onschuldige mensen daar zie liggen, in werkelijk vreselijke staat, het hadden mijn familie of vrienden kunnen zijn. Je zult je geliefde toch maar zo aantreffen.

Dit soort dingen kan ik gewoon nooit bevatten. Her ene moment ben je blij op vakantie en het andere moment lig je 10 km later in oekraine en is ee nog maar zo weinig over van wat je was..

PrizTwir

Echt verschrikkelijk!! Ik hoorde net op de radio dat er 157 Nederlandse passagiers in zaten, vreselijk! Van België en Duitsland 4, Australië 8 en voor de rest weet ik het nie meer. Van 27 passagiers zijn de nationaliteit nog niet bekend.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:27

xNathaliee schreef:
Ik heb geen idee vliegtuig(ramp)en hebben me altijd gefascineerd. Het heeft gewoon een impact op me. Ook omdat het zo dichtbij me ligt (zelfde vlucht genomen, baas van me vriend die in dit vliegtuig zat waarschijnlijk)..

Je hebt niet dezelfde vlucht genomen, want anders had je in het toestel gezeten. Je hebt in een toestel gezeten dat dezelfde route vloog, en waar tijdens de vlucht niets is gebeurt.
Dat de baas van je vriend in het toestel zat is idd heavy. Ik wil je vriend dan morgen tijdens de vergadering heel veel sterkte wensen, want er gaat voor hem het nodige veranderen. Hij krijgt iig een andere baas. Als het bedrijf doorgaat, want dat is bij particuliere bedrijven waar de directeur van wegvalt nog maar de vraag.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-07-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Ohohoh verschrikkelijk. ;( Dat filmpje ook, dat zo iets op internet mag sommige mensen zijn best herkenbaar.

Stap volgende maand denk ik wel met een ander gevoel in het vliegtuig.

LoveGlove

Cayenne schreef:
Je zal het bericht maar krijgen dat er familie, vrienden of kennissen in dit vliegtuig zaten....

Dat was bij mij. Een vriendin van mij zat samen met haar zusje en ouders in dat vliegtuig |(|(|(

TienekeJarig

Maar hoe zit dat dan met piloten die een vliegtuig alsnog uit een duikvlucht hebben weten halen?

Veulen84

Namen van de crew zijn vrij gegeven:
Afbeelding