Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:54

wendyenbram schreef:
Het is niet mijn conclusie, er werd een oneliner geplaatst en ik heb die genuanceerd. Zodat de discussie wel eerlijk blijft, in plaats van oneliners die niet kloppen te plaatsen.:-) ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan ook niet zeggen et het niet zo is:-)

Als je mijn eerdere berichten een beetje meegekregen hebt snap je dat ik dat heus ook niet geloof. Maar in een eerdere post werd zo ongeveer allles aan vaccinatie toegeschoven en zag dat ze de ADHD vergeten waren :+

Alleen het feit dat er blijkbaar een niet gevaccineerde ADHDer in dit topic rondloopt doet ook al vermoeden dat dit niet bepaald gecorreleerd is ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:17

Ik snap overigens nog steeds niet waarom de tegenstanders van vaccineren denken dat iets wat een verstoring in het dopaminerge systeem is (ADHD bv.) kan komen door iets wat je neemt om je immuun systeem te activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:30

Sizzle schreef:
wendyenbram schreef:

Alleen het feit dat er blijkbaar een niet gevaccineerde ADHDer in dit topic rondloopt doet ook al vermoeden dat dit niet bepaald gecorreleerd is ;)

Bedoel je mij?
Ik heb als baby wel 4 DTKP 's gehad, dus niet van toepassing op mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:32

NatasjavE schreef:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom de tegenstanders van vaccineren denken dat iets wat een verstoring in het dopaminerge systeem is (ADHD bv.) kan komen door iets wat je neemt om je immuun systeem te activeren.

Misschien omdat de hulpstof aluminium die er veelal in zit neurotoxisch is?

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/21157018/

Edit, of valt die onder de werkzame stoffen ?

NatasjavE

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:49

Wat denk je nu zelf?

Dacht eerst dat het aan het kwik lag....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:10

Btw,...in het wiki artikel staat dat het alleen giftig is in grote hoeveelheden en dat neurotoxiciteit in-vitro is aangetoond. (In vitro is in een reageer buis, dat geeft zeker niet altijd het zelfde resultaat als in vivo)

Er Staat nergens dat het in verband wordt gebracht met ADHD of autisme
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 02-07-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:11

Kwik zit alleen nog maar in een griepvaccin en het single tetanusvaccin dus dat kan niet, die krijgen baby's niet.

Bij in-vitro staat niet grote hoeveelheden toch? Bij oraal dacht ik?

Je vroeg toch waarom mensen dat dachten? Toch niet naar studies daarover
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:13

Anoniem schreef:
Kwik zit alleen nog maar in een griepvaccin en het single tetanusvaccin dus dat kan niet, die krijgen baby's niet.

Bij in-vitro staat niet grote hoeveelheden toch? Bij oraal dacht ik?

In vitro is in een reageerbuis....niet in het menselijk lichaam.

Kwik heeft nooit in de kindervaccins gezeten. En eerder was hier iemand die melde dat ADHD en autisme kwam door het kwik in vaccins.
Daar hebben ook de rechtszaken in de VS over gelopen. Niet over aluminium.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:22

Anoniem schreef:

Ik heb inderdaad niet letterlijk gevraagd naar studies. Dat klopt.

Het ding is dat keer op keer er geen oorzakelijk verband gevonden word voor ADHD of autisme door vaccins.

Wat wel aangetoond is dat het erfelijk is. En wat de verdere risico factoren zijn.

Want anders zouden kinderen met diabetes mellitus type I ook een veel groter risico op ADHD lopen.....die spuiten immers 4 x per dag insuline.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:42

Zit er alluminium in insuline :o?

Hoe dan ook is Soja samen met vis echt de rijkste alluminium bron die je maar kunt vinden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:45

Sizzle schreef:
Zit er alluminium in insuline :o?

Hoe dan ook is Soja samen met vis echt de rijkste alluminium bron die je maar kunt vinden.

Net even opgezocht,...foutje...nee. Zinkchloride...foutje :o

En fenol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:46

Ik heb hier insuline, novorapid, maar daar zit geen aluminium in hoor.

In vitro, ze stoppen toch geen Alu in een reageerbuis en zeggen dat het dan neurotoxisch is?
Ik neem aan dat ze het in die reageerbuizen ergens in hebben gebracht, in een test embryo oid? Ik weet niet welke proeven ze in vitro doen?
In muizenproeven is het ook aangetoond.

Er is een lijst met wetenschappelijke onderzoeken waar daarover wel wat te vinden moet zijn maar die moet ik ff zoeken. Moet nu eerst ff mijn paard afspuiten met water.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:04

Volgens mij snap jij het principe in vitro niet :+
Bij in vitro neem je een paar cellen, flikkert er een toxisch goedje op in hoeveelheden die je in het lichaam nooit zal hebben en kijkt of die cellen dood gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:12

Nee idd, zei ik toch al :

[naam] schreef:
Ik weet niet welke proeven ze in vitro doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:38

Hier de lijst met onderzoeken. Er zal vast wel wat tussen staan over aluminium.
Mick75 was toch ook op zoek naar onderzoeken over de mogelijke schadelijkheid van vaccins.

http://www.greatergoodmovie.org/TGG/wp- ... 0-8LJM.pdf

We have compiled this catalogue of science to help parents, lawmakers, medical practitioners and scientists understand several important points about the vaccine issue:
• there is abundant science published in mainstream medical and scientific journals suggesting cause for concern about the safety of vaccines;
• the vaccine debate is not a debate between parents and doctors but rather amongst scientists with opposing views;
• vaccines may be linked to a host of chronic illnesses and conditions such as asthma, allergies, learning disabilities, behavioral problems, autism, unexplained infant death and autoimmune diseases such as diabetes, rheumatoid arthritis, lupus, MS, and others;
• there are connections between the gut, immune, and neurological issues often seen in vaccine injuries.

This compilation does not contain all the science on vaccines but rather the science that suggests cause for concern. Readers should understand that the research cited here does not prove all the conditions mentioned are caused by vaccines. Rather, this research demonstrates that vaccine safety concerns are valid and warrant further investigation to fully evaluate the true long-term impact of vaccination.

De pro vaxers hebben hierop trouwens alweer een lijst van ruim 1600 titels waaruit iets van 166 onderzoeken zijn gekomen die volgens hun het tegendeel zouden bewijzen. Daar zal binnenkort vast wel weer een antwoord op komen met een nieuwe langere lijst tegenonderzoeken.

Aanraders zijn de Facebook van Vaccinvrij, Vaccination Information Network, vactruth.com, the truth about vaccines enz.
Moet je wel de kwikverhalen eruit filteren, die zijn bij ons in Nederland alleen van toepassing op het los verkrijgbare tetanusvaccin en 1 vaccin tegen Mexicaanse griep ( die laatste heeft bij een kennis van mij tijdens haar zwangerschap haar ongeboren baby beschadigd en gehandicapt gemaakt toen ze die bij 23 weken zwangerschap ingespoten kreeg, bij de 20 weken echo was de baby nog gezond zonder de afwijkingen )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:54

Alluminium is giftig, dus dat is niet verassend. Het gaat om de hoeveelheid en die is in 1 injectie minder dan in 1 fles kunstvoeding voor babies (door de soja) waar ze er 6 per dag van krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:06

Overal zit tegenwoordig maar een klein beetje giftig, neurotoxisch, kankerverwekkend of ander slecht middel in... Aluminium, formaldehyde, fenol, kopersulfaat in babyvoeding(zelfs in de biologische, vandaar dat ik nu al een jaar borstvoeding geef) enz enz.
Veel kleine beetjes maken een boel.

(Vergeet de fluoride in je tandpasta niet trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:54

NatasjavE schreef:
[naam] schreef:

Ik heb inderdaad niet letterlijk gevraagd naar studies. Dat klopt.

Het ding is dat keer op keer er geen oorzakelijk verband gevonden word voor ADHD of autisme door vaccins.

Wat wel aangetoond is dat het erfelijk is. En wat de verdere risico factoren zijn.

Want anders zouden kinderen met diabetes mellitus type I ook een veel groter risico op ADHD lopen.....die spuiten immers 4 x per dag insuline.

De hele dag door naar wens insuline bedoel je. Tegenwoordig hebben de meesten een pomp die een basaalstand heeft en waarmee ze bolussen naar behoefte. Maar waarom zouden ze daardoor meer kans op ADHD en autisme hebben dan?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:18

http://www.greatergoodmovie.org/TGG/wp- ... 0-8LJM.pdf

Eindelijk wat artikelen van pubmed, Open ik de eerste 4.. komt er als onderzoeker elke keer een zelfde naam in terug. Beetje jammer en daardoor niet objectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:21

Dus wanneer je meerdere onderzoeken hebt gedaan ben je niet meer geloofwaardig? Korte carrière hebben die mensen dan ?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:39

Nee, het gaat erom dat als je een pubmed artikel opzoekt over onderwerp A, en daar alleen maar onderzoeker X bij vind het niet net zo objectief is als wanneer je bij dat onderwerp verschillende onderzoeken vind waaraan niet alleen onderzoeker X heeft mee gedaan. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat sommige onderzoekers de resultaten hebben beïnvloed of tegenstrijdige resultaten als uitbijters heeft gemerkt en daardoor kan uitsluiten. Wanneer er dus ook andere onderzoekers op +- gelijke resultaten komen word het als betrouwbaarder gezien. De kans dat namelijk een grote groep hier zijn invloed op los laat is namelijk kleiner dan de kans dat 1 persoon dat doet.
Dat word ons op de uni al geleerd. Als ik een verslag in lever waar ik als referenties alleen persoon X heb staan word dat als matig/niet goed gezien.
Anyway, de eerste abstracts die ik gelezen heb zijn ook niet echt sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:54

miss_lizje schreef:
Nee, het gaat erom dat als je een pubmed artikel opzoekt over onderwerp A, en daar alleen maar onderzoeker X bij vind het niet net zo objectief is als wanneer je bij dat onderwerp verschillende onderzoeken vind waaraan niet alleen onderzoeker X heeft mee gedaan. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat sommige onderzoekers de resultaten hebben beïnvloed of tegenstrijdige resultaten als uitbijters heeft gemerkt en daardoor kan uitsluiten. Wanneer er dus ook andere onderzoekers op +- gelijke resultaten komen word het als betrouwbaarder gezien. De kans dat namelijk een grote groep hier zijn invloed op los laat is namelijk kleiner dan de kans dat 1 persoon dat doet.
Dat word ons op de uni al geleerd. Als ik een verslag in lever waar ik als referenties alleen persoon X heb staan word dat als matig/niet goed gezien.
Anyway, de eerste abstracts die ik gelezen heb zijn ook niet echt sterk.

Ik mag deze post van jou wel even kopiëren naar een anti vax forum he? Hiermee kunnen ze die lijst met onderzoeken van de pro vaxers waarschijnlijk ook wel van 166 terug brengen naar een stuk minder. Heeft vast wel iemand zin in en tijd voor om dat uit te spitten.

In mijn lijst staat in verschillende rubrieken hetzelfde onderzoek omdat het naar rubriek is ingedeeld, scheelt ook weer tijd trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:14

Heb je je uitslag al terug repelsteel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:20

Nee zo snel zijn ze hier niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:32

Ik ben verwend denk ik :P
De keren dat ik bloed gaf wist ik de uitslag namelijk binnen 24 uur.