Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 03:49

Celiien schreef:
Misschien kom ik met een opmerking die allang is geplaatst hoor..
Maar (vooral in die regio), zouden ze het toch kunnen hebben gezien aan de trillingen op het moment dat het vliegtuig (Dan wel op land, dan wel op zee) neergestort is? Ze hebben daar toch alles op scherpstaan ivm eventuele tsunami's/aardbevingen?

In zee geloof ik (!) niet... Als je een kogel afvuurt in een zwembad bijv., zal je zien dat de kogel snel snelheid verliest door de kracht van het water. En niet met een klap op de bodem terecht komt. Ik weet even niet meer hoe die wet heet, niet zo goed opgelet bij natuurkunde.

Blacky94

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 05:47

Er was even iets terug een bericht geplaatst waarin staat dat ze wel degelijk een "sea event" oid hebben gemeten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:06

Blacky94 schreef:
Er was even iets terug een bericht geplaatst waarin staat dat ze wel degelijk een "sea event" oid hebben gemeten

Ja, op een plek waar dat in de oceaan heel veel voor komt (sea events). Water geeft de eigen druk niet door dus er komt geen "klap" op de bodem. Omdat het een homogene massa is. Ik geloof niet dat het van het vloegtuig is daar, maar wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze dat wel maar even moeten controleren :-).

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:18

Het zal vast wel een keer eeder genoemd zijn maar;

Klopt het dat hij gevonden is in de Bermuda driehoek? Of was dat een "nep" bericht?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:19

Dat is nep

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:20

Dat is even waarschijnlijk als dat ie op Schiermonnikoog geland is. :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:25

nu lees ik weer dat ze wrs geen benzine hadden. Paar dagen terug zouden ze zelfs nog 4u hebben doorgevlogen :?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:27

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:28

Ik hoop niet dat ze benzine hebben getankt...

Er staat dat de Maleisiers zeggen dat hij gekaapt is, nadat hij van de radar is verdwenen een ander route heeft genomen, uiteindelijk zonder kerosine is komen te zitten en toen is neergestort. Dus wel langer door gevlogen.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 15-03-14 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:29

zo dan...dus toch wat ze als eerste dachten een kaping

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:48

Voordat ik met die theorie in zee ga wacht ik nog even op harde bewijzen.. Maar bij een kaping is de afwijking in route natuurlijk wel een stuk reëler. Misschien toch de aanknopingspunten van de militaire radar prioriteit stellen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:09

ZeSteigert schreef:
Bermuda driehoek ligt linksboven de Carribean, boven Cuba enzo en dan in driehoek met een eilandje.

Bermuda :+ :Y)

Bermuda driehoek is de denkbeeldige driehoek tussen Miami, Porto Ricco en .....Bermuda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:23

Nu.nl meldt ook dat ie wss zonder brandstof kwam te zitten..

Dat er nog signalen waren ofzo? En nog 'contact' een paar uur later.
En dat ie waarschijnlijk richting Australie vloog, maar zonder brandstof kwam..

Het verhaal wordt steeds vreemder.. Ik weet nu niet meer zo goed wat wel en niet klopt :P

Volgensmij houden die landen ook veel info achter.. Dan vloog ie niet vier uur door, nu weer wel..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:29

muntdrop schreef:
Stiekem zijn ze ergens geland, en hebben ze het hele vliegtuig uit elkaar geschroefd en begraven zodat niemand het kan vinden!

Kijk eens op e-bay.

Ik ga voor een FTL -Jump
http://www.youtube.com/watch?v=Y1pSxVz-XYo

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:29

Maleisië gaat idd uit van een kaping. Dit was gister al binnen de luchtvaart bekend.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 15-03-14 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:30

NatasjavE schreef:
ZeSteigert schreef:
Bermuda driehoek ligt linksboven de Carribean, boven Cuba enzo en dan in driehoek met een eilandje.

Bermuda :+ :Y)

Bermuda driehoek is de denkbeeldige driehoek tussen Miami, Porto Ricco en .....Bermuda.

:D :D

Ter aanvulling dat ligt dus niet in de buurt van Azie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:32

Jeetje, nu lees ik dat communicatieapparatuur met opzet is uitgeschakeld en dat het toestel nog 7! uur heeft doorgevlogen. Het toestel maakte een scherpe bocht en is teruggekeerd richting Maleisie. Toen is het contact verbroken maar is het toestel dus nog 7 uur doogevlogen.
Ze gaan wel uit van een kaping begrijp ik. Dus nu is het zoekgebied bijna helemaal niet te overzien....
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-03-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:33

Vliegtuig heeft nog minstens 7,5 uur door gevlogen, satelliet heeft toen nog contact gehad. Maar ze hadden maar voor 7,5 uur kerosine toch? Waarom zou je als kaper zoveel moeite doen, nog extra rond vliegen en dan in zee storten? Ik neem aan dat je zo snel mogelijk je doel wil bereiken en meteen in zee wil storten?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:34

fransje23 schreef:
Captain schreef:
Haha, wat erg sommige berichten hier. :') Die langharige man die van achter ook een vrouw leek is echt te erg.. Hahaha. _O-

Je weet dat die langharige man Hans Klok is? :D

Ik denk dat het een voor opgezet plan is en ze geland zijn op een schijnbaar verlaten eiland. Daar is stiekem een hangaar gebouwd die lijkt op een vulkaan. Hierin is het toestel verborgen, de landingsbaan is weer afgedekt. De passagiers worden nu gevangen gehouden en straks vragen ze losgeld. Krijgen ze het niet dan gaan ze de wereld grotendeels vernietigen. Alle hoop is op inspector Gadget nu :j

:+

Misschien een soort utopia maar dan realistischer ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:34

N0a schreef:
Vliegtuig heeft nog minstens 7,5 uur door gevlogen, satelliet heeft toen nog contact gehad. Maar ze hadden maar voor 7,5 uur kerosine toch? Waarom zou je als kaper zoveel moeite doen, nog extra rond vliegen en dan in zee storten? Ik neem aan dat je zo snel mogelijk je doel wil bereiken en meteen in zee wil storten?

Misschien is het wel niet in zee gestort maar ergens aan land gezet in the middle of nowhere ergens.
Of de kaping is inderdaad fout gegaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:43

F_Orumster schreef:
Misschien een soort utopia maar dan realistischer ;)

Een complot waarbij niet alleen Hans Klok maar ook John de Mol te maken heeft?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:46

Suzanne F. schreef:
N0a schreef:

Misschien is het wel niet in zee gestort maar ergens aan land gezet in the middle of nowhere ergens.
Of de kaping is inderdaad fout gegaan.

Alle landen waar die dan overheen moet hebben gevlogen.. Dat kan toch niet ongemerkt?

Jammer overigens dat informatie zo chaotisch naar buiten komt. Geen 4uur door gevlogen, wel weer en dan ineens 7.5 uur. Niet omgedraaid, wel omgedraaid etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:50

Hopen dat ze het vliegtuig dan kunnen vinden, en de juiste info door komt..

Weet iemand hoeveel ie intotaal kon vliegen aan uren?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:51

Citaat:
On Mar 15th 2014 Malaysia's Prime Minister stated in a press conference: "based on new satellite communication we can say with a high degree of certainty that the Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) was disabled just before the aircraft reached the east coast of peninsular Malaysia. Shortly afterwards, near the border between Malaysian and Vietnamese air traffic control, the aircraft’s transponder was switched off." Movements of the aircraft until the aircraft left Malaysia's primary radar coverage were consistent with deliberate action by someone on the aircraft. The primary radar target, so far believed but not confirmed to be MH-370, could today be identified as MH-370 with the help of new data received from the satellite data provider. The aircraft could have flown on for 7 hours, the last trace of the aircraft was identified at 08:11L (00:11Z Mar 8th). "Due to the type of satellite data we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite." However, the investigation was able to determine that the last communication was in one of two corridors: "the northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand or the southern corridor stretching approximately from Indonesia to Southern Indian Ocean." The investigation team is working to further refine the information. The search in the South China Sea and Gulf of Thailand has been ended. Authorities are still investigating the causes of the deviation off course including the possibility of a hijacking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:57

N0a schreef:

Een vliegtuig heeft altijd wel iets van een reserve mee, het kan natuurlijk gebeuren dat je niet kan landen en uit moet wijken naar een ander vliegveld, of dat je wind tegen hebt oid.