Celiien schreef:Sinterklaas is overleden?
Sloffie sorry maar vind jou manier van praten echt heel 'eng' over komen
Ja en jij bent subtiel en respectvol

En laat mevrouw Verende weer lekker opzouten, laat ze maar gaan zeuren in eigen land.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Wie wordt er mee geholpen als zwarte piet of het hele sinterklaasfeest wordt afgeschaft? Worden zwarte mensen dan minder gediscrimineerd? Is er dan plotseling meer gelijkheid voor minderheidsgroeperingen? Is het slavernijverleden van Nederland dan ineens niet erg meer?
minikatje schreef:ach, we vergeten voor het gemak dat er vroeger ontzettend veel witte slaven waren die heel vervelend behandelt zijn. waarom elke keer weer die excuses gemaakt worden naar donkere mensen?
slechts een deel, maar wat ik zo snel kon vinden.
http://researchnews.osu.edu/archive/whtslav.htm
Als blanke ben je nog steeds niet echt veilig in Afrika.
Duitsland hebben we ook vergeven, moeten wij nu nog boeten voor iets wat honderden jaren geleden was?
geloof dat "I have a dream" ging over gelijkheid, niet dat we elkaars cultuur moesten afzeiken.
over hele oude koeien uit de sloot halen gesproken.
mogen wij ons feestje houden voor 1 dag in het jaar? Gewoon Sinterklaas en zijn pieten, lieve mensen die een oude man helpen voor niets om kinderen blij te maken
Zwarte piet is een held voor veel kinderen, dat kun je toch niet als racisme zien?
kunnen we nu dan protesteren over dingen die wel belangrijk zijn zoals vrouwenhandel, homo's die in elkaar geslagen worden, thuiszorg die verdwijnt (of ze moeten werken als alfahulp voor 2 euro per uur)
sloffiee schreef:een nederlander is blank en 100%hollands... wij kunnen toch ook geen surinamer of een hindoestaan of weet ik het wat worden als wij in hun land gaan wonen wij zijn en blijven dan nederlander
Shadow0 schreef:@S_San87_, was inderdaad jouw reactie.
Wat mij betreft hoef je respect niet te verdienen, maar verdient elk mens het omdat hij of zij mens is. En heeft ieder mens er recht op om gewoon als individu gezien te worden. In deze discussie alleen al blijkt dat heel veel mensen dat heel moeilijk vinden, 'jamaar hun' en soms gaat de discussie ineens over moslims... Ik vind dat een verkeerde manier van omgaan met elkaar.
sloffiee schreef:@winged een nederlander is blank en 100%hollands... wij kunnen toch ook geen surinamer of een hindoestaan of weet ik het wat worden als wij in hun land gaan wonen wij zijn en blijven dan nederlander
Air schreef:Ik heb sowieso nog nooit een donker iemand vergeleken met Zwarte Piet, Zwarte Piet is er namelijk alleen in december en gaat wel heel uitzonderlijk gekleed. Ook als kind niet nee
Shadow0: Dan kan je alles toch wel opvatten als belediging? Het is maar net hoe je het zelf oppakt. Ik ''scheld'' ook vaak genoeg met dom blondje. Ben er zelf ook één.
Daarnaast ben ik ook gediscrimineerd met blanke... ik kan dan gaan zitten zeuren over blanke vla oid, maar dat lost toch niets op?
sloffiee schreef:@winged een nederlander is blank en 100%hollands... wij kunnen toch ook geen surinamer of een hindoestaan of weet ik het wat worden als wij in hun land gaan wonen wij zijn en blijven dan nederlander
Citaat:Verkrijging Nederlanderschap van rechtswege
Door geboorte van een kind van een Nederlander. Een persoon, die geboren is op of na 1 januari 1985 met een getrouwde Nederlandse vader of moeder, of een ongehuwde Nederlandse moeder, is een Nederlander bij de geboorte. Het is irrelevant waar het kind geboren is. Een kind van een ongehuwde Nederlandse vader en een niet-Nederlandse moeder moet worden erkend door de Nederlandse vader voor de geboorte, zodat het kind een Nederlands onderdaan is bij zijn of haar geboorte. Vóór 1 april 2003 kon een bevestiging gegeven worden na de geboorte. Sindsdien kunnen kinderen, die niet vóór de geboorte erkend worden, de Nederlandse nationaliteit verwerven via de optieprocedure of door het verkrijgen van een bewijs van het vaderschap via de rechter. In het laatste geval krijgt het kind de Nederlandse nationaliteit met terugwerkende kracht, sinds zijn of haar geboorte.
Door adoptie van een kind door een Nederlander
Een vondeling die binnen het grondgebied van het Koninkrijk der Nederlanden gevonden wordt, wordt aangemerkt als kind van een Nederlander, tenzij binnen vijf jaar na de vondst blijkt dat het kind een andere nationaliteit heeft.
Door geboorte van een kind in het Koninkrijk der Nederlanden, waarvan de vader of moeder ten tijde van de geboorte in het Koninkrijk woont en waarvan zijn/haar eigen vader of moeder (dus de grootouder van het kind) ten tijde van de geboorte van de vader/moeder ook in het Koninkrijk woonde.
Verkrijging Nederlanderschap door optie
Bepaalde groepen vreemdelingen kunnen door een optieverklaring Nederlander worden. Een optieprocedure duurt aanmerkelijk korter dan een naturalisatie en is ook goedkoper. Net als bij naturalisatie dient de verklaring van verbondenheid te worden afgelegd.
Enkele groepen die voor de optieprocedure in aanmerking komen zijn:
Meerderjarige vreemdelingen die in het Koninkrijk geboren zijn en daar altijd gewoond hebben
Vreemdelingen die minimaal 15 jaar legaal in het Koninkrijk verblijven en ten minste drie jaar met een Nederlander getrouwd zijn.
Vreemdelingen die 65 jaar of ouder zijn en ten minimaal 15 jaar legaal in het Koninkrijk hebben verbleven.
Sinds 1 oktober 2010 kunnen ook vreemdelingen die zijn geboren voor 1 januari 1985 en ten tijde van hun geboorte een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader hebben, door optieverklaring Nederlander worden. Deze optiemogelijkheid is ingevoerd omdat de oude Wet op het Nederlanderschap en het ingezetenenschap (Stb 268, 12 december 1892) niet toe stond dat kinderen de Nederlandse nationaliteit verkregen door middel van afkomst van een Nederlandse moeder (via matrilineaire afstamming) en een niet-Nederlandse vader. Alleen als de vader niet bekend was of het kind niet erkende, terwijl het kind een Nederlandse moeder met de Nederlandse nationaliteit had, kon het kind de Nederlandse nationaliteit ontvangen.
Tussen 1 januari 1985 en 31 december 1987 konden kinderen van een Nederlandse moeder en niet-Nederlandse vader, die geboren waren tussen 1 januari 1964 en 1 januari 1985, de optieprocedure te gebruiken om de Nederlandse nationaliteit te verwerven. Hierbij was een voorwaarde gesteld dat de ouders nooit getrouwd waren geweest. Deze mogelijkheid is niet algemeen bekend en velen in deze situatie miste de tijdelijke mogelijkheid om zichzelf of hun kinderen inschrijven als Nederlandse onderdanen [1]
Shadow0 schreef:En wat betreft het opvatten als belediging: ja, je kunt heel veel opvatten als belediging. Dat is niet altijd handig, maar het is heel makkelijk om vanuit een veilige positie daar een oordeel over te hebben. Als je het veel vaker meemaakt (en bedenk, het gaat niet om 1 keer zwartepiet, maar elke keer weer) raak je gevoeliger voor dat soort dingen. Zoals gezegd: daar kunnen we best een beetje meer begrip voor hebben.
sallandval schreef:Volgens mij zijn het met name blanke moraalridders die aanhanger zijn van de stelling 'zwarte piet is racisme' niet 'zij' of 'hun' (whoever that may be).
Wie wordt er mee geholpen als zwarte piet of het hele sinterklaasfeest wordt afgeschaft? Worden zwarte mensen dan minder gediscrimineerd? Is er dan plotseling meer gelijkheid voor minderheidsgroeperingen? Is het slavernijverleden van Nederland dan ineens niet erg meer?
Volgens mij is het enige dat er kan komen van deze hele discussie dat er een verbod komt op een traditie. En dan? Opa's en oma's wordt verboden hun kleinkinderen liedjes te leren over zwarte piet? Alle foto's van deze duistere praktijken worden verbannen? Komt er een soort underground scene als enige plek waar de traditie in ere wordt gehouden?
Winged schreef:sloffiee schreef:een nederlander is blank en 100%hollands... wij kunnen toch ook geen surinamer of een hindoestaan of weet ik het wat worden als wij in hun land gaan wonen wij zijn en blijven dan nederlander
Fout 1: Holland is Zuid-Holland en Noord-Holland.
Fout 2: Iedereen met een Nederlands paspoort mag zich Nederlander noemen.
Fout 3: Jij kan wettelijk gezien een andere nationaliteit aannemen. Als jij daar gaat wonen en aan een x-aantal eisen voldoet. (integratie)
(ben zelf 100% Nederlands, blank als wat, maar wel ontzettend veel gereisd en geloof mij: Het maakt echt geen ene flikker uit wat voor kleur iemand heeft.)
naomi_g1998 schreef:Ik ben echt gewoon boos dat het word afgeschaft per 2015. Las op twitter dat 91% tegen het verbod is, en ik hoor daarbij. Als je tegen onze traditie bent moet je maar verhuizen, interesseert me niet waar naar toe.
_San87_ schreef:Je weet dat Hindoeïsme een geloof is? En je dus als Nederlander heel erg goed Hindoe kunt worden?
Mindim schreef:Als ik in marokko ga wonen en aan alle eisen voldoe, word ik daar als blanke nooit al volledig marokkaan gezien hoor.
Shadow0 schreef:Magda_90: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20025 ... oenen.aspx
Angeliquee18: het zijn ook geen buitenlanders
magda_90 schreef:Serieus? Halloween en aanverwante feestjes zijn nu ook discriminerend? Ik weet niet eens wat voor zinnigs ik daarop moet zeggen omdat alles wat ik er op zeg vast als discriminerend wordt opgevat...
sloffiee schreef:Shadow0 schreef:Magda_90: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20025 ... oenen.aspx
Nederland is echt ziek... ook dat word alweer verboden pfff
sloffiee schreef:Shadow0 schreef:Magda_90: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20025 ... oenen.aspx
Nederland is echt ziek... ook dat word alweer verboden pfff
Shadow0 schreef:Magda_90: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20025 ... oenen.aspx