Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:26

Hier wordt continu de vergelijking met dieren of andere culturen gemaakt om het te verantwoorden. Ik trek de redenering maar door.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:27

Klopt; wat normaal is is nu eenmaal puur afhankelijk van de cultuur. In een dorp in Afrika is het niet vreemd als je als 14 jarige trouwt en kinderen krijgt. Daar vinden ze ons weer abnormaal :')
Hier hebben kinderen een eigen slaapkamer, ik heb mensen ontmoet die uit een gat uit Afrika kwamen en die vinden het pure kindermishandeling om kinderen niet eeuwig op de ouderlijke slaapkamer te houden.
En ook met moord zo; als je vroegah iemand doodstak omdat ie je huis binnenviel? Prima, dat mag :j nu mag je amper iets doen.

Door te beseffen hoe grote rol cultuur speelt, kun je alles beter in context plaatsen. Tenminste; ik wel. Daarom zal ik ook niet snel iemand uitmaken voor gek als die zijn brievenbus elke keer bespringt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-11-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:27

Jessix schreef:
Je bent geheel off topic vragen aan het stellen. Wat kan het jou schelen of mijn hengsten dekken of niet? En ik ben zo beleefd je korte antwoorden te geven om niet nog verder off topic te gaan. Dus nogmaals, ja zeker houd ik me met mijn eigen paarden aan mijn eigen principes. Is dat waar je benieuwd naar bent?

Pfff wat kan jij moeilijk doen zeg! We waren nog ontopic toen jij zei dat je nergens voor dwang bent, en dus ook KI e.d. uitsluit. Toen vroeg ik eerst simpelweg of je dan de merrie kluistert bij de natuurlijke dekking, geen duidelijk antwoord, toen of je dan uberhaupt fokt, weer geen duidelijk antwoord, en uiteindelijk toen je zei dat je hengsten had die natuurlijk MOGEN dekken en je dus nog altijd niet gewoon had geantwoord of je ermee fokt en de merries kluistert, of hoe je dat dan doet, antwoordde ik dat alle hengsten natuurlijk MOGEN dekken. Dus als je toch zo graag korte antwoorden had gegeven, dan had je ook ineens kunnen zeggen:ik fok met mijn eigen hengsten en laat ze in vrijheid dekken (als dat tenminste is wat je wilt antwoorden, want dat weet ik nu nog altijd niet......).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:28

Vuurneon, waar trek jij dan de grens van het toelaatbare?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:30

vuurneon schreef:
Klopt; wat normaal is is nu eenmaal puur afhankelijk van de cultuur. In een dorp in Afrika is het niet vreemd als je als 14 jarige trouwt en kinderen krijgt. Daar vinden ze ons weer abnormaal :')
Hier hebben kinderen een eigen slaapkamer, ik heb mensen ontmoet die uit een gat uit Afrika kwamen en die vinden het pure kindermishandeling om kinderen niet eeuwig op de ouderlijke slaapkamer te houden.
En ook met moord zo; als je vroegah iemand doodstak omdat ie je huis binnenviel? Prima, dat mag :j nu mag je amper iets doen.

Door te beseffen hoe grote rol cultuur speelt, kun je alles beter in context plaatsen. Tenminste; ik wel. Daarom zal ik ook niet snel iemand uitmaken voor gek als die zijn brievenbus elke keer bespringt.

Arme postbode....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:31

Tieneke schreef:
Vuurneon, waar trek jij dan de grens van het toelaatbare?

Letsel toebrengen, hetzij fysiek hetzij mentaal. De vrouw die onder de hengst gaat hebben zal er zelf meer last van ondervinden dan de hengst. Maar als een man de hamster wil 'pakken' is het wel erg zielig voor de hamster :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:32

En is het voor mens-mens anders voor jou? Neem mijn voorbeeld met bv. een hersendode, ik bedenk maar wat. Waarom zou dit wel of niet toelaatbaar zijn voor jou?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:35

Tieneke schreef:
En is het voor mens-mens anders voor jou? Neem mijn voorbeeld met bv. een hersendode, ik bedenk maar wat. Waarom zou dit wel of niet toelaatbaar zijn voor jou?

Omdat je geen eigendom kan zijn van een mens itt tot een dier dus daar heb je niet zomaar recht op. Zou de familie het geen probleem vinden dat de partner van de hersendode er nog 1 keer bovenop duikt dan vind ik het ook geen probleem. Want als iemand hersendood is, kun je wel gemachtigd zijn over diegene natuurlijk en als diegene zelf erg veel van seks hield, kan het wel een mooi afscheid zijn.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:35

Tieneke schreef:

Waarom wil je het totaal onvergelijkbare vergelijken?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:36

En mensen die iets met hun eigen kind doen?

Anderen vergelijken hier mensen met dieren, dus ik ben niet begonnen :)

EDIT: de vergelijking vloeit voort uit de stelling dat dingen in andere culturen wel kunnen, dat het aan onze eigen visie ligt en daarom niet abnormaal is, dat wij dat ervan maken. Er zijn culturen die goedkeuren wat bij ons kindermisbruik of verkrachting heet. Waar trek je de grens over wat goed en niet goed is aan andere culturen? Mijn punt is dus: Wij kunnen helemaal niet van iets zeggen of het wèl goed of niet, we hebben enkel ons eigen geweten om aan te spreken.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 26-11-12 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:37

Kind is ook geen eigendom in tegenstelling tot een dier.

Daarom vergelijk ik zelf geen mensen met dieren, dat is geen vergelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:39

Maar in andere culturen (zie toevoeging aan mijn post) is dat wel "normaal".

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:39

Maar dat is het cultuuraspect, dat staat los van vergelijking mens en dier. Antropologie buigt zich daar graag over :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:41

Ik had het over beide, misschien niet even duidelijk uit elkaar gehaald.

Ik vind het gewoon ridicuul om het goed te keuren onder het mom van "in andere culturen is het ook ok", om dan vervolgens te gaan zeggen dat kindermisbruik slecht is, terwijl dat in andere culturen ook ok is. Dat is niet consequent, dan maak je nog steeds zelf een onderscheid dat voor anderen in die andere culturen totaal waardeloos is. Het blijft altijd een eigen oordeel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:42

Bij dit topic moet ik denken aan het filmpje van de aap die een kikker nam, blijkbaar is het ook in de dierenwereld niet heel vreemd om een uitstapje te maken :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:44

Wie zegt dat die aap z'n hersenen normaal werkten? :P

Enfin, ik ga m'n ezeltjes verzorgen, en checken of ik niks verdachts opmerk aan hun achterkant :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:46

Tieneke schreef:
Ik had het over beide, misschien niet even duidelijk uit elkaar gehaald.

Ik vind het gewoon ridicuul om het goed te keuren onder het mom van "in andere culturen is het ook ok", om dan vervolgens te gaan zeggen dat kindermisbruik slecht is, terwijl dat in andere culturen ook ok is. Dat is niet consequent, dan maak je nog steeds zelf een onderscheid dat voor anderen in die andere culturen totaal waardeloos is. Het blijft altijd een eigen oordeel.

Nee, ik keur het niet goed maar ik ben mij bewust dat hoe ik het zie gekleurd wordt door de culturele bril die ik op heb. Want mijn pure emotionele reactie is ook ieuw, jakkes, smerig. Dat is mij aangeleerd immers: dat het niet hoort.

Mensen vergelijk ik niet met dieren; ook dat is mij aangeleerd en daar ben ik mij ook bewust van. Ik denk zelf dat bestialiteit 'vies' is gaan worden nadat dieren steeds meer menselijke trekken toebedeeld kregen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:46

Tieneke schreef:
Wie zegt dat die aap z'n hersenen normaal werkten? :P

Enfin, ik ga m'n ezeltjes verzorgen, en checken of ik niks verdachts opmerk aan hun achterkant :+

Of die van de kikker <<)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:47

ik vind de grens liggen bij vrijwilligheid en evt schadelijkheid..

en kind zal nooit vrijwillig sex hebben met een volwassene plus je bengt zowel psychische schade aan en lichamelijk letsel is niet uitgesloten.

een reu/hengst/mannelijk dier kan zeer vrijwillig sex hebben met een mens..

kleine dieren die gepenetreerd worden door een man en daarbij letsel oplopen ( of zoals een kip doodgaat) dat is een grens wat mij betreft.

een man die een koe/schaap/paard neemt,kan ik me dan minder druk over maken,daar het geen schade toebrengt bij het dier..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-11-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:49

Het aangeleerde kan dus eigenlijk nooit volledig weggedrongen worden om een puur rationele visie te hebben...? Dit blijven toch altijd deels zeker gevoelskwesties, denk ik...

Kimmie, en toch zijn er een hoop mensen in onze landen die seks met kinderen goedkeuren, die er van overtuigd zijn dat dit geen schade berokkent. Dit is dus jouw visie (en ook de mijne), maar moet een ander zich daaraan houden omdat hij/zij dit cultuurgebonden vindt en terwijl dus anders denkt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:49

Als de dierenarts arm erin past, dan is de piemel van een manneke ook geen probleem. Daar loopt een dier geen letsel van op. Ook niet mentaal; want ik heb nog niet meegemaakt dat een dier anders reageerde nadat de dierenarts was gaan wroeten.

En een hengst die geniet van een behandeling door een vrouw, zal vooral een mooie tijd hebben denk ik :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:50

Dat betwijfel ik ook helemaal niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:52

Tieneke schreef:
Het aangeleerde kan dus eigenlijk nooit volledig weggedrongen worden om een puur rationele visie te hebben...? Dit blijven toch altijd deels zeker gevoelskwesties, denk ik...

Klopt :j en daar ben ik mij heel erg van bewust.
Zelfs het wetboek is eraan onderhevig, net als de psychologische handboeken. Het blijft een dynamisch gebeuren. Wie weet is bestialiteit over 200 jaar weer gewoon heel normaal in Nederland :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-11-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:52

Vjestagirl schreef:
0152141488 schreef:
Undercover in Nederland kijk ik.
Ik walg, een man wilt zijn behoeften uiten op honden.
Er waren ook andere beeld materiaal, iemand zei: ja, als HET wilt doen met een paard moet je suikerklontjes meenemen, dat vinden ze lekker. En dan vlug er in.
Het zou je paard zijn die verkracht wordt. Het zou je hond zijn die aangerand wordt.

Ik vind dit walgelijk.

Opzich, als het je eigen dier is, en je doet t geen pijn (en ik vermoed dat je het snel genoeg merkt als je het wel pijn doet) dan zie ik het probleem niet zo...

sorry maar ik vind het walgelijk dat je zoiets kunt zeggen

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:53

Dierenseks, bah, ik wil er niet aan denken dat zoiets met mijn dier gebeurt.
Dat van die koeien met een DA die er zijn arm in steekt om te voelen of er een kalf is, oké.
Maar een man die er met zijn piepelewiepje in gaat omdat hij dat lekker vind, nee. Dan kan hij beter een pop of -wat al eerder is vernoemd- een taart ofzo 'verkrachten'.
Ik heb de 1e 2 pagina's gelezen en daar was een hele discussie, ik vind dat iedereen wel een beetje gelijk heeft.
Ik ben er iig tegen. :n
Laatst bijgewerkt door LibertyHorse op 26-11-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt