Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:55

verootjoo schreef:
Lauren_ schreef:
Jammer dat hier geen antwoord op komt, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

Ik heb nog nooit gehoord van een nulpuntsveld en fotonen, misschien kun je daar wat meer over uitleggen?
Zelf ben ik ook best nuchter voor mysterieuze dingen en ik geloof ook niet in hocus pocus. Ik geloof wel in gebedsgenezing door God. Ik geloof ook in paranormaliteit en ik geloof ook dat iedereen een talent heeft (al dan niet paranormaal) om in te zetten in de gemeente van Jezus. Dus dat je je talenten moet gebruiken tot eer van God en niet om er alleen maar zelf beter van te worden.

Als je daar nog nooit van gehoord hebt dan kan ik je niet even in één post uitleggen hoe de kwantumfysica en quantummechanica in elkaar zit, misschien dat iemand anders dat wel kan? Maar als je je daar in gaat verdiepen dan, in hoe alles nou in elkaar zit, wetenschappelijk gezien, dus niet op geloofsgebied maar in het echt, dan ontrafelt er zich een verklaring waarin je niet anders dan in kunt zien dat het geloof, zoals dat over de hele wereld door de kerken/moskeeën wordt gepropagandeerd, niet als zodanig kan bestaan in het echt, en dat niet door geloven maar door bewijzen.
Mocht er überhaupt een soort van hogere macht of machten bestaan dan is/zijn die veel grootser dan dat wat de bijbel beschrijft en zullen die zich dus ook niet op dat niveau bezig houden zoals in de bijbel beschreven staat. Maar hogere machten worden door mensen vaak toegeschreven aan alles wat hun menselijk brein en bewustzijn niet kan begrijpen.... dan moet het wel door een "god" gemaakt zijn. Ook is voor veel mensen een hogere beschermende macht een fijne gemeenschappelijke deler die steun bied en het saamhorigheidsgevoel ondersteund wat sommige mensen sterk nodig hebben. En het is in deze groep bij uitstek het beste machtsmiddel dat er bestaan.
Je zou het boek "De verborgen realiteit" van natuurkundige Brian Greene kunnen lezen om een begin te maken, maar dan moet je wel begrijpen wat er in dat boek staat, anders heeft het nog geen zin. Het boek heeft een beetje hetzelfde effect betreffende het geloof in God zoals gepropagandeerd in de kerken als toen je vader en moeder je vertelden dat sinterklaas niet bestaat (even heel simpel uitgedrukt, niet beledigend bedoeld). Niet dat het boek hierop gericht is want dat is het niet. Het is een natuurkundig boek.

edit:typo

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:00

anneliesdj schreef:
Waarom? Ik heb het over hoe de mens gemaakt is, niet over wat wij zelf allemaal hebben verzonnen om te gaan doen met ons lichaam. Dan kun je ook seks met dieren en kinderen wel goedpraten (past toch ook?).

Dat het kan is prima en daar stoor ik me ook helemaal niet aan, het ging mij echt even om basic seks.

Ben ik niet met je eens, dat past niet, kinderen en dieren zijn geestelijk en lichamelijk niet passend.
En ik vind het een hele rare vergelijking om sex met mond, vingers en anus of homofilie te vergelijken met pedofilie of sex met dieren. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:05

*knip
En ik bedoel daarmee niet te zeggen dat homofilie vergelijkbaar is of hetzelfde is als pedofilie of sex met dieren. Ik geef alleen dat dat ook past als je het zo bekijkt.

Ik vind de post wel wat te ver gaan dus ik verwijder hem zo dadelijk weer, hoop dat duidelijk is wat ik bedoel en dat daar niet eindeloos over door gegaan hoeft te worden. (iig niet op deze manier :P)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 18-09-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:08

Ik ben de draad hier helemaal kwijt...jullie gaan een beetje te snel :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:12

@annelisdj: Mwah, als ik eerlijk ben vind ik het geen sterke argumenten. Ik begrijp je op bepaalde hoogte wel hoor, maar ik vindt het wel erg kortzichtig en simpel gedacht en als er een god zou zijn geloof ik niet dat hij enige creativiteit met vingers, monden etc af zou wijzen, ik denk dat dit soort dingen eerder zijn bedacht door in het celibaat levende monniken die veel aflaten wilden verkopen aan mensen die dachten dat ze gezondigd hadden, omdat ze gemasturbeerd hadden of zo...

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:16

Dus annelis, even plastisch gezegd. Er zijn veel vrouwen die niet klaar komen door penetratie. Dus qua "basis seks"passen mannen en vrouwen helemaal niet zo perfect bij elkaar. maar ik begrijp dus ook dat je dan geen vinger mag gebruiken om klaar te komen? (sjee, waar gaat dit topic heen :D)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:21

anneliesdj schreef:
Anus, mond en vingers zijn er niet voor bedoeld en dat het niet perfekt past lijkt me duidelijk, ook wordt een anus niet nat als je er een penis in stopt.

'niet bedoeld' is op zichzelf natuurlijk al een hele richtinggevende manier van kijken.

Overigens zijn er een boel gevallen waarin het met de man-vrouw-seks ook niet altijd goed zit - passen is dus ook maar relatief. En wat is je mening over verkrachting binnen het huwelijk? 'Past' dat?

Citaat:
En ik bedoel daarmee niet te zeggen dat homofilie vergelijkbaar is of hetzelfde is als pedofilie of sex met dieren. Ik geef alleen dat dat ook past als je het zo bekijkt.

Maar dat is wel meteen de reden waarom het 'passend'-argument zo vreemd is: het reduceert seks tot een mechanische handeling - het haalt alle overige dingen (zoals het liefhebben) weg. Het is ook een vreemde reden om seks met kinderen of dieren te veroordelen... me dunkt dat er wel grotere problemen zijn dan of 'het past'. Het is fijn dat de conclusie (seks met kinderen is fout) wel klopt - maar wat mij betreft heeft dat niks met 'passend' te maken en alles met emotionele schade, gebrek aan respect voor lichamelijke integriteit.

Zo'n fundamenteel verschil in uitgangspunt: 'passend' of 'bedoeld' interesseert me echt helemaal niets. Maar lichamelijke en emotionele integriteit wel: het gaat om vrijwilligheid van beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:23

blokje schreef:
Wil er wel aan toevoegen, dat wij geen homo haters ofzo zijn. Dat is dikke onzin.
Vrouwen en mannen zijn voor elkaar geschapen en vrouwen niet voor vrouwen en mannen niet voor mannen.

Sowieso zijn wij niet geschapen maar ontstaan door de evolutie, wij hebben het er zelf van gemaakt dat mannen en vrouwen alleen bij elkaar ' horen ' .. Door dat we alleen op deze manier kunnen voortplanten.

Maar er zijn ook dieren die van het zelfde geslacht een ' stel ' zijn .. net zoals mensen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:37

Lauren_ schreef:
Dus annelis, even plastisch gezegd. Er zijn veel vrouwen die niet klaar komen door penetratie. Dus qua "basis seks"passen mannen en vrouwen helemaal niet zo perfect bij elkaar. maar ik begrijp dus ook dat je dan geen vinger mag gebruiken om klaar te komen? (sjee, waar gaat dit topic heen :D)

Van mij mag dat gerust hoor en ik denk ook niet dat God dat perse afkeurt.
Net zoals liefde tussen man en man, als er liefde is geloof ik niet dat God dat afkeurt.
Zoals ik al zei; ik ben ook helemaal niet tegen homo's ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:40

Shadow0 schreef:
Overigens zijn er een boel gevallen waarin het met de man-vrouw-seks ook niet altijd goed zit - passen is dus ook maar relatief. En wat is je mening over verkrachting binnen het huwelijk? 'Past' dat?

:oo Wat is dat voor rare vraag?
Natuurlijk kan dat niet, je hoort elkaar lief te hebben en daar hoort ook bij het te accepteren als de ander even geen zin heeft in seks. Verkrachting is geen daad van liefde dus dat past zowieso niet binnen het huwelijk en ook niet binnen het geloof.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:51

anneliesdj schreef:
:oo Wat is dat voor rare vraag?
Natuurlijk kan dat niet, je hoort elkaar lief te hebben en daar hoort ook bij het te accepteren als de ander even geen zin heeft in seks. Verkrachting is geen daad van liefde dus dat past zowieso niet binnen het huwelijk en ook niet binnen het geloof.

Ik had mijn vraag niet direct aan jou moeten stellen, sorry. Maar het is wel een probleem met het 'passend'-argument, en het idee dat seks alleen maar 'bedoeld' is om kinderen te maken: dan is het helemaal niet meer van belang dat het een daad van liefde is. (En als men het wel als daad van liefde ziet, is het vervolgens vreemd om dat te ontzeggen aan mensen die van elkaar houden als die homoseksueel zijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

En hoe zit het dan met de hermafrodieten? Is dat dan een "foutje" van god of het werk van de duivel? :oo

Sommige oude godsdiensten geloofden dat Adam zijn leven begon als hermafrodiet en werd later gesplitst in twee personen - een man en een vrouw. Volgens Plato waren er ooit drie geslachten: mannelijk, vrouwelijk en hermafrodiet; het derde geslacht ging verloren in de tijd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interseksualiteit

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:59

Een ander liefhebben als jezelf is het tweede gebod in de bijbel. Daarom geloof ik ook niet dat God liefde tussen 2 mannen afkeurt. Wel geloof ik dat het niet zo bedoeld is om redenen die ik al gegeven heb.
En ja, uiteindelijk is seks toch bedoeld om kinderen te krijgen, waarom zou je anders voorbehoedsmiddelen nodig hebben? :+ Maar seks is ook een uiting van liefde en God wil dat we van elkaar houden, ik denk dat God er juist plezier van heeft te weten dat 2 mensen seks uit liefde hebben, onafhankelijk of daar dan kinderen van komen of niet.

En ookal passen man en vrouw nog zo goed in elkaar, dat is geen excuus voor verkrachting, seks hoort in de eerste plaats uit liefde te gebeuren en dus van 2 kanten te komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:05

Anoniem schreef:
En hoe zit het dan met de hermafrodieten? Is dat dan een "foutje" van god of het werk van de duivel? :oo

Een hermafrodiet is in de regel het resultaat van een gendefect en is niet vruchtbaar, hermafrodieten zien zichzelf ook als man OF vrouw en niet als iets daar tussenin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:22

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:24

DaniBanani schreef:
De meeste ménsen doen dat, ja. Verreweg de meeste dieren niet, en dat geeft al een beetje aan wat het doel is van seks: kindjes maken, meer niet.

Er zijn meerdere dieren die seks voor het genot bedrijven. Varkens, apen. Dieren die meerdere overeenkomsten hebben met de mens dan bijvoorbeeld een kikker.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:34

Mij lijkt dat als geslachtsgemeenschap bedoelt was om kinderen te verwekken er juist geen pil en condoom was ontwikkeld,
het een zit het andere namelijk redelijk in de weg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:35

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

anneliesdj schreef:
Anoniem schreef:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parthenogenese

Geen mannetje nodig. Geldt weliswaar niet voor de mens maar is toch door god geschapen?

Ja dus? Dat zal vast een reden hebben.
Ik snap niet wat daar mis mee is?

Wat leuk om mijn baas (en dus onze groep) op wikipedia tegen te komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:39

Jouw baas is een bladluis?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:40

Nee, de groningse bioloog die genoemd wordt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:41

_O- sorry ik vond het al zo raar :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:48

Ik denk dat er een groot verschil is tussen religie en geloof. Religie is vaak 'star', de kerk is het hoogste goed (en moet flink betaald worden), etc. Wmb is religie een geloof wat compleet uit z'n verband is gerukt.
Met geloof zelf daarintegen heb ik geen enkel probleem. Ik snap ook niet zo goed waarom het scheppingsverhaal en evolutie niet hand in hand zouden kunnen gaan. Wie weet heeft God de eerste celletjes op aarde geschapen? Puntje bij paaltje is: dat weten we gewoon niet. Voor wetenschappers is het ook een raadsel hoe het ooit allemaal heeft kunnen ontstaan. de kans dat dit gebeurd is miniscuul, zelfs verwaarloosbaar.
En welke wiskundige heeft ooit berekend dat er 59% kans is dat er een God bestaat?

Ik denk ook dat een geloof en vele gelovigen best wel met de tijd mee gaan, trouwens. Ik ken geen gelovigen die een hekel hebben aan homo's en ze geen warm hart toedragen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:52

Ik ken wel mensen die zeggen dat homofilie een ziekte is die genezen kan/moet worden...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:53

Lante schreef:
Ik ken wel mensen die zeggen dat homofilie een ziekte is die genezen kan/moet worden...

Dat klinkt als een religie, niet als een geloof :)