verootjoo schreef:Lauren_ schreef:Jammer dat hier geen antwoord op komt, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
Ik heb nog nooit gehoord van een nulpuntsveld en fotonen, misschien kun je daar wat meer over uitleggen?
Zelf ben ik ook best nuchter voor mysterieuze dingen en ik geloof ook niet in hocus pocus. Ik geloof wel in gebedsgenezing door God. Ik geloof ook in paranormaliteit en ik geloof ook dat iedereen een talent heeft (al dan niet paranormaal) om in te zetten in de gemeente van Jezus. Dus dat je je talenten moet gebruiken tot eer van God en niet om er alleen maar zelf beter van te worden.
Als je daar nog nooit van gehoord hebt dan kan ik je niet even in één post uitleggen hoe de kwantumfysica en quantummechanica in elkaar zit, misschien dat iemand anders dat wel kan? Maar als je je daar in gaat verdiepen dan, in hoe alles nou in elkaar zit, wetenschappelijk gezien, dus niet op geloofsgebied maar in het echt, dan ontrafelt er zich een verklaring waarin je niet anders dan in kunt zien dat het geloof, zoals dat over de hele wereld door de kerken/moskeeën wordt gepropagandeerd, niet als zodanig kan bestaan in het echt, en dat niet door geloven maar door bewijzen.
Mocht er überhaupt een soort van hogere macht of machten bestaan dan is/zijn die veel grootser dan dat wat de bijbel beschrijft en zullen die zich dus ook niet op dat niveau bezig houden zoals in de bijbel beschreven staat. Maar hogere machten worden door mensen vaak toegeschreven aan alles wat hun menselijk brein en bewustzijn niet kan begrijpen.... dan moet het wel door een "god" gemaakt zijn. Ook is voor veel mensen een hogere beschermende macht een fijne gemeenschappelijke deler die steun bied en het saamhorigheidsgevoel ondersteund wat sommige mensen sterk nodig hebben. En het is in deze groep bij uitstek het beste machtsmiddel dat er bestaan.
Je zou het boek "De verborgen realiteit" van natuurkundige Brian Greene kunnen lezen om een begin te maken, maar dan moet je wel begrijpen wat er in dat boek staat, anders heeft het nog geen zin. Het boek heeft een beetje hetzelfde effect betreffende het geloof in God zoals gepropagandeerd in de kerken als toen je vader en moeder je vertelden dat sinterklaas niet bestaat (even heel simpel uitgedrukt, niet beledigend bedoeld). Niet dat het boek hierop gericht is want dat is het niet. Het is een natuurkundig boek.
edit:typo