Sammie schreef:Er heerst hier een beetje een cultuur van als ik niet de juiste (financiële) middelen ervoor heb dan maar weg, maar je kan een kind niet behoeden voor alle nare dingen die de wereld in petto heeft. Een kind heeft er echt geen last van hoor als ie niet jaarlijks op vakantie kan, of niet in merkkleding kan lopen of niet de nieuwste ds, game cube, wii en weet ik het allemaal heeft. En kinderen kunnen ook best opgroeien zonder op een sportclub te kunnen zitten of een fiets van 2000 euro te hebben. Ik begrijp dat mensen het beste willen, maar af en toe zie ik hier opmerken voorbij komen dat ik het een beetje door vind slaan. Als je dan in de veronderstelling bent dat je alles kunt plannen en behoeden is de opmerking dan maar zorgen dat je niet zwanger wordt makkelijk gemaakt. (maar dan weten mensen wel opeens de weg te vinden naar variabelen die hun leven kunnen treffen zoals 1% kans door de pil heen zwanger te worden enz. enz.)
Als het kind met andere kinderen in aanraking komt die al die dingen wel hebben, heeft het kind er wel degelijk last van. 'Wij zijn lekker naar Spanje geweest op vakantie, jij niet!' 'Ik heb lekker een iPhone, jij niet!'
Sorry, maar dat het kind er geen last van heeft is op zich waar, als deze opgroeit tussen kinderen die dat ook allemaal niet hebben. Anders heb je gegarandeerd een gepest kind, en dat is wel het laatste wat je wil.
Verder kan ik mezelf nauwelijks onderhouden, hoe moet ik in godsnaam rondkomen als ik ook nog een kind heb? Ik loop dus niet in merkkleding, ben al vijf jaar niet meer op vakantie geweest, doe alleen boodschappen bij de Lidl. Mijn schoenen zijn kapot en ik heb geen geld voor nieuwe.
Dus, ja, financiële redenen zijn er echt wel om abortus serieus te overwegen. Want liefde vult geen kindermaagjes, helaas.