Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:17

Boras schreef:
IDe betrokken politici proberen af te schieten op waarop ze hebben toegegeven vind ik veel makkelijker dan een akkoord tot stand te brengen.

Dan wordt die democratie net een mooie film :). Wat we vanavond hebben gezien is gelukkig een keer hoe het wel moet en ik hoop dat we niet meer opnieuw een periode krijgen met de ontkennende nonpolitiek zoals met Wilders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:20

De stukjes die ik ervan heb gezien, heb ik i.i.g. de woorden, moslims, islam enz. niet (meer) gehoord, dat is voor het eerst in jaren. Wilders is wel 360 graden gedraaid. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:22

Het scoort even niet, de focus ligt nu op de crisis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:23

Electra63 schreef:
De stukjes die ik ervan heb gezien, heb ik i.i.g. de woorden, moslims, islam enz. niet (meer) gehoord, dat is voor het eerst in jaren. Wilders is wel 360 graden gedraaid. :D

Dus hij is weer terug bij af? ;) :D :+

Electra63

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:25

Ik heb begrepen, dat hij zijn pijlen op de USA richt? Lekker rustig, ik hoop wel dat hij zijn partijleden meeneemt en niet achterlaat bij ons.
Ik vind het wel jammer, dat ik het niet echt heb kunnen volgen. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:25

Electra63 schreef:
Ik heb begrepen, dat hij zijn pijlen op de USA richt? Lekker rustig, ik hoop wel dat hij zijn partijleden meeneemt en niet achterlaat bij ons.

De bewaking mag hij zelfs met korting overnemen van me...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:30

NatasjavE schreef:
Electra63 schreef:

De bewaking mag hij zelfs met korting overnemen van me...

Ok, inclusief die 3 BMW's dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:36

Electra63 schreef:

Hij vond het nodig om in de microfoon te roepen dat de AOW leeftijd op 65 moest blijven. Het is echt een vorm van afbraakpolitiek en dat is jammer (understatement).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:39

Lovely schreef:
Electra63 schreef:

Hij vond het nodig om in de microfoon te roepen dat de AOW leeftijd op 65 moest blijven. Het is echt een vorm van afbraakpolitiek en dat is jammer (understatement).

Hij was toch eerst akkoord met de verhoging van de AOW-leeftijd? Wat een gedraai.

In ieder geval is dit akkoord tot 12 september 2012. Dan verkiezingen en weer opnieuw beginnen.

Ik hoor net bij P&W dat Geert een nieuw stopwoord heeft: zwarte piet :D ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:40

Dus niet meer stemmen op de PVV, al dat gepraat altijd over Wilders, daar word je ook een beetje moe van.
Ik kan die naam ondertussen niet meer zien of horen :x
Wilders is voorlopig even passé dus nu kan iedereen hem even laten voor wat ie is, en zich bezig houden met de huidige situtie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:42

Yep, dat was zijn eerste concessie bij de formatie. We kunnen wel concluderen dat hij helemaal niks nuttigs ingebracht heeft in al die tijd. Het is ook heel kwalijk dat een zo'n figuur zoveel macht en ruimte heeft gekregen, ik hoop dat dit nooit meer gebeurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:45

Lovely schreef:
Yep, dat was zijn eerste concessie bij de formatie. We kunnen wel concluderen dat hij helemaal niks nuttigs ingebracht heeft in al die tijd. Het is ook heel kwalijk dat een zo'n figuur zoveel macht en ruimte heeft gekregen, ik hoop dat dit nooit meer gebeurt.

Ik vind het nog erger, dat partijgenoten, zonder een noemenswaardige bijdrage, straks wachtgeld vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:46

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Ik vind het nog erger, dat partijgenoten, zonder een noemenswaardige bijdrage, straks wachtgeld vangen.

Misschien kan dat geld opgehaald worden bij de mensen die er zo nodig op moesten stemmen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:46

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Wacht even....wachtgeld...das ergens toch een beetje een bonus....

Afschaffen bij onvoldoende prestatie in de regeer periode.

Anoniem

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:48

Ja maar de lat lag ook niet hoog, ze hoefden alleen maar Ja Geert te zeggen. Of misschien zelfs wel Ja Meneer Geert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:49

Lovely schreef:
Misschien kan dat geld opgehaald worden bij de mensen die er zo nodig op moesten stemmen?

Helaas, helaas. er is gestemd met het rode potlood. Met behulp van de stemcomputer was het nog wel te achterhalen geweest waar de rekening naar toe kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:49

NatasjavE schreef:
Lovely schreef:

Helaas, helaas. er is gestemd met het rode potlood. Met behulp van de stemcomputer was het nog wel te achterhalen geweest waar de rekening naar toe kan.

Jammer he. Dan maar een waarschuwing: Bezint eer ge met uw roden potlood iets begint. Ofzo

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:50

Heel veel in Limburg, denk ik.
Maar daar zullen ze nu ook wel wijzer zijn geworden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:51

Heino schreef:
griebels schreef:
Zelfde als dat andere partijen ook zaken hebben die mijn niet aanstaan, staat PVV's beleid mbt moslims mij niet aan. Sterker nog, ik walg ervan...
Maar daar laat ik hetgeen ik wel achter sta niet voor vallen.. Dus stem ik toch PVV...

Maar je gedoogt het wel met je stem. Door je stem aan de PVV te geven zeg je "ik sta achter jullie en de punten waar ik het niet mee eens ben, zijn voor mij geen struikelblok"

Je kunt het nooit overal mee eens zijn helaas...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:51

Uhm ik hád gestemt op Wilders.Ik heb mijn spijt betuigd,moet ik nu toch de rekening betalen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:52

Volendam, Almere, Limburg en nog hier en daar. In de grote steden viel het volgens mij wel mee. In de wijk waar ik woon hadden ze niet veel stemmen, gozzedank.

Gohya, je mag ook aan een goed doel schenken, maar er is dan geen spijtoptantenregeling meer mogelijk.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:52

Volgens mij gaan ze met dit accoord die wachtgeldregeling ook aanpakken, en gelijk stellen aan de ww regeling. Lijkt mij prima, Wilders was het er niet mee eens, maar die krijgt dat natuurlijk ook niet door zijn fractie;-) het idee om die regeling maar bij zijn stemmers los te plukken lijkt mij ook wel wat! Had je er maar niet op moeten stemmen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:53

gohya schreef:
Uhm ik hád gestemt op Wilders.Ik heb mijn spijt betuigd,moet ik nu toch de rekening betalen? ;)

Misschien een taakstraf ;) :D

mika11

Waar ik woon is een echt SGP gebied, daar hoef je ook niet zo blij mee te zijn eigenlijk. :+

gohyaJarig

Lovely schreef:
Volendam, Almere, Limburg en nog hier en daar. In de grote steden viel het volgens mij wel mee. In de wijk waar ik woon hadden ze niet veel stemmen, gozzedank.

Gohya, je mag ook aan een goed doel schenken, maar er is dan geen spijtoptantenregeling meer mogelijk.

Ook als ik mijn spijt aan héél nederland kenbaar heb gemaakt op t.v.?
Dan schenk ik het wel aan mijn eigen stichting,de paardjes.Dat mag toch wel? :o