Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:35

Ulissa schreef:
Het lijkt er meer op dat ze er allemaal inzitten !!
Wordt eens wakker :+

Nou begin jij dan maar op te noemen, en geen Belgen want daar had ik het niet over

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:19

Mijn maag draait een beetje om als iemand het heeft over dat Robert M. wordt "opgeofferd".

Een man die zoveel kinderen misbruikt heeft, zoveel video's en foto's bezat, en zoveel connecties heeft in het pedocircuit, is geen kleine vis en zal veroordeeld worden voor de daden die hij heeft gepleegd.

Ik vind het niet de tijd, noch de plaats om zijn rol in het geheel te bagatelisseren, of hem voor te stellen als zijnde een soort van loopjongen die ondergeschikt is in een groter geheel.

En ja, ik hoop dat alle misbruikers ontmaskerd worden, en veroordeeld. Dat dat nog niet gebeurd is, of om welke reden dan ook niet gaat gebeuren, doet niets af aan de daden van Robert M.! Mag toch hopen dat iedereen het daarmee eens is!

sarabande

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:16

De opsomming van wat vandaag weer boven water is gekomen is dermate misselijkmakend, ....arme ouders

Zijn zielige verweer en dreigen met zelfmoord als hij TBS krijgt, hoop dat de rechters daar niet intrappen en goed voor ogen hebben hoe geraffineerd hij jaren, als aan de lopende band, te werk gegaan is

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:41

gummie schreef:
Mijn maag draait een beetje om als iemand het heeft over dat Robert M. wordt "opgeofferd".

Een man die zoveel kinderen misbruikt heeft, zoveel video's en foto's bezat, en zoveel connecties heeft in het pedocircuit, is geen kleine vis en zal veroordeeld worden voor de daden die hij heeft gepleegd.

Ik vind het niet de tijd, noch de plaats om zijn rol in het geheel te bagatelisseren, of hem voor te stellen als zijnde een soort van loopjongen die ondergeschikt is in een groter geheel.

En ja, ik hoop dat alle misbruikers ontmaskerd worden, en veroordeeld. Dat dat nog niet gebeurd is, of om welke reden dan ook niet gaat gebeuren, doet niets af aan de daden van Robert M.! Mag toch hopen dat iedereen het daarmee eens is!

Pfff.... het is een loopjongen van het grotere geheel.!!
Hoe wil je ze ontmaskeren als Justitie zelf de dader is.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:42

sarabande schreef:
Ulissa schreef:
Het lijkt er meer op dat ze er allemaal inzitten !!
Wordt eens wakker :+

Nou begin jij dan maar op te noemen, en geen Belgen want daar had ik het niet over

Je moet wel Europees gaan denken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 00:51

Ulissa schreef:

Je moet je moet....., dit zijn wereldwijde netwerken en jouw voortdurende insinuaties naar de, hier Nederlandse, justitie en rechters zijn zo langzamerhand smaad, je hebt helemaal geen voorbeelden

Vanavond Van der Goot bij P&W, hij blijft toch een ongemakkelijke manier hebben om goed te praten hoe ver ze gaan in de verdediging. Ook geen antwoord op de emotionele vraag van de zanger van Blof, wel klagen over de bedreigingen die ze krijgen.

Maar hij verliest iets uit het oog, zij kiezen ervoor, de kinderen en hun ouders niet voor het leed dat hen aangedaan is

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:59

Ulissa schreef:
gummie schreef:

Pfff.... het is een loopjongen van het grotere geheel.!!
Hoe wil je ze ontmaskeren als Justitie zelf de dader is.

Ik vind het gewoon misselijkmakend om in een geval als Robert M. met alle slachtoffers die hij heeft gemaakt, en alle ziekelijke opmerkingen die hij tijdens de zitting maakt, steeds maar met een vingertje ergens anders naartoe te wijzen zonder specifiek te zijn en alsof Robert M. "er niet zo toe doet".
In alle lagen van de bevolking zijn pedo's te vinden, in alle lagen van de bevolking zijn gestoorde mensen te vinden, en in alle lagen van de bevolking is de combinatie tussen beiden (geaardheid en stoornis) er een met zeer grote, zo niet, fatale gevolgen.

Noem het maar een loopjongen.... toppunt van bagatellisatie. Of moet ik zeggen: dieptepunt. De posts van Randalinpony voegen iets toe. Ze geven bronnen, geven specifieke informatie. Ze geven stof tot nadenken. Zonder de daden van Robert M. te bagatelliseren. Wat jij doet is in mijn ogen beschuldigen in de wilde weg, en het wegcijferen van Robert M. als zijnde een kleine vis in het geheel. Noem het maar een keline vis. Ik kots daarvan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:04

Ehm... als zou Robert M. een klein radartje zijn in een groter geheel, dat wil nog op geen enkele wijze zeggen dat wat hij aan gruweldaden heeft verricht, gebagatelliseerd wordt door dat te benoemen.

Beetje denkfout.

Wél is het zo, dat als M. slechts een radertje is dat nu alle media-aandacht krijgt, de netwerken niet worden aangepakt als men daar niet de aandacht op vestigt, en het hele proces en wegbergen van M. totaan zinloos zijn in die zin dat het misbruikt niet stopt.

Ik vond trouwens een artikel over de Zandvoortfiles in een mainstreammedia archief waar een (dacht ik) officier van justitie een verklaring geeft waaruit zou blijken dat ook de vermoorde man waardoor de zaak aan het rollen kwam, slechts een soort loner was... Zoals dat ook over Dutroux werd beweerd.

Ik zie persoonlijk een patroon. Een dat me niet bevalt.

Het hele verhaal rond Joris Demmink is heel erg bizar, ingewikkeld door alle rammelende berichtgeving erover, maar teruggebracht tot kale feiten, bizar.
Alleen al het feit dat iemand op een hoge positie bij justitie tijdens een beschuldiging tegen hem, niet uit zijn ambt wordt ontheven zodat e.e.a. tot de bodem kan worden uitgezocht, maar dat hij integendeel blijft zitten en zelf dus de zaak kan aansturen is gewoon compleet tegen mijn gevoel van rechtsorde.

Het is ook net een spiegelbeeld van wat je bij de Dutrouxzaak zag gebeuren...

Ik krijg het idee dat de Zembla uitzendingen goed in elkaar steken, vooral het relaas van die jonge rechercheur en van getuige X hebben mij kippenvel bezorgt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:14

Randalinapony, ik heb los van jou, ongeveer dezelfde artikelen gelezen en bekeken en ben het er helemaal mee eens. :j

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:18

Nou laat ik het anders formuleren dan:

dus omdat wellicht rechters en officieren van justitie deel uitmaken van een pedonetwerk, net als Robert M., is Robert M slechts een klein visje? Wat maakt de een belangrijker dan de ander, de een groter dan de ander, de een slechter dan de ander, etc.?

Ik zie wel degelijk een bagatellisatie in het woord "loopjongen". Ik ken slechts weinige loopjongens die tot zulke daden overgaan. Het een sluit het ander niet uit. Robert M. kan bijvoorbeeld naast een of andere justitiabele, de spil zijn in het geheel. Dat hij geen rechter of officier is, maakt niet dat hij dan maar slechts een loopjongen is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:21

Heb je de Zembla uitzendingen gezien Gummie?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:25

Jullie weten dat elke Nederlander in principe de politiek in kan, hè?
Is het dat niet een beetje raar te insinueren dat de gehele politiek niks wil doen omdat ze zelf wel in het kindermisbruik zullen zitten? Alsof het alleen pedofielen zijn die zich geroepen voelen politicus te worden en geen normale burgers, of zo..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:35

Volgens mij trek je nu conclusies over wat 'wij' vinden die nogal uit de lucht gegrepen zijn DaniBanani.

'De hele politiek', kom op.

De structuren en menselijke verhoudingen nodigen in bepaalde gevallen wél nogal uit tot doofpot gedrag en wegkijken of niet kunnen zien.

Alleen al het mechanisme dat zorgt dat mensen/kinderen die klokkenluiden, zelfs als het om hun eigen misbruik gaat, zelf eindigen als 'veroordeelde' nodigt al niet uit om misstanden aan de kaak te stellen. Kijk nou eerst eens naar die uitzendingen van Zembla, dan zie je hoe 1!!! rapport, notabene geschreven door mensen die er waarschijnlijk belang bij hadden getuige X in discrediet te brengen, de media in is geblazen, waarop getuige X echt compleet tot de grond is afgebrand als fantast en aandachtszoeker.

Maar terug naar de complottheorie: ik denk dat mensen die in staat zijn tot gruwelijke daden met kinderen, ook niet echt hun hand zullen omdraaien voor chantage, dreigingen of zelfs huurmoorden. Want ik denk dat het gaat om mensen zonder fatsoenlijk geweten, namelijk, en die kwaal kan verschillende vormen aannemen.

En natuurlijk zitten er heel integere mensen in de politiek, maar macht trekt toch ook een bepaald soort mensen aan dat.... uit is op macht. Ook dat hoeft dan niet meteen pathalogische vormen aan te nemen, maar ik denk persoonlijk dat er dan wel een grijs gebied ontstaat, ja.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:35

sarabande schreef:
Ulissa schreef:

Je moet je moet....., dit zijn wereldwijde netwerken en jouw voortdurende insinuaties naar de, hier Nederlandse, justitie en rechters zijn zo langzamerhand smaad, je hebt helemaal geen voorbeelden

Vanavond Van der Goot bij P&W, hij blijft toch een ongemakkelijke manier hebben om goed te praten hoe ver ze gaan in de verdediging. Ook geen antwoord op de emotionele vraag van de zanger van Blof, wel klagen over de bedreigingen die ze krijgen.

Maar hij verliest iets uit het oog, zij kiezen ervoor, de kinderen en hun ouders niet voor het leed dat hen aangedaan is

Amen! Ik vind dat advocatenmannetje en consorten echt te erg voor woorden. Wat ik al eerder zei over hem in dit topic. Ongelofelijk dat die man nog rustig kan gaan slapen 's nachts!!! :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:42

Dat is ook het grote verschil met de advocaten van Breivik. Die vertegenwoordigen hun cliënt, en brengen ook de punten in die hij wil, maar waarschuwen de nabestaanden en overlevenden voor leed door zijn uitlatingen en geven ook aan dat sommige wensen van Breivik buiten proporties zijn gezien de daden die hij pleegde

Anker en co zitten met stalen gezichten te verkondigen dat dat huftertje recht op vrijspraak heeft, als dat ooit zou gebeuren hoop ik dat ze hem buiten de poort niet meer beschermen, dan kan iemand hem ter wille zijn bij zijn zogenaamde wil om dood te zijn, waar ik niets van geloof trouwens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:58

Ik geloof die uitingen van Robertje M. ook niet, hoor. Allemaal aandachttrekkerij. :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:23

18 jaar en TBS, ze zullen wel in hoger beroep gaan waar hij waarschijnlijk nog een langere gevangenisstraf krijgt.
Toen de rechter aangaf dat zijn spijtbetuigingen geen indruk gemaakt hadden gooide Robert een glas water naar zijn hoofd.

Vandaag in de Volkskrant een indrukwekkend verhaal van een moeder en de impact die het misbruik van haar zoontje op hun leven heeft

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:25

18 jaar en TBS lijkt me prima in orde.... En hoger beroep zal hem idd geen goed doen. De feiten liegen niet.

En ook goed dat meneer M. zich zo heeft laten kennen door een glas water naar de rechter te gooien.... Komt zijn ware aard, voor zover die niet al bekend was, nog eens heel duidelijk naar boven!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:35

Hopelijk blijft het zo, die straf (of wordt het in hoger beroep misschien zelfs nog 20 jaar..)
Eerst z'n straf uitzitten en daarna in (hopelijk) naar de longstay-afdeling en dan: Tot Noooit weer ziens, Robert M.!! :evaw:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:48

Zijn "man" staat over 4 jaar weer op straat, vind ik dan wel weer snel

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:15

sarabande schreef:

volgens mij kiest niemand voor een dwangmatig leven hoor ;(

Denk je niet dat élk kind zou kiezen voor een leven vol liefde, zorg, aandacht en een gemiddelde levensloop? Alleen heeft niet iedereen dat voorrecht, en sommige mensen slaan dan zodanig door in hun angsten dat ze bijvoorbeeld geen opwinding kunnen voelen voor volwassenen en hun seksualiteit op kinderen gaan projecteren. Heel triest maar geen vrijwillige keuze.

En dat Robert M zelfmoord zou willen plegen kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen. Als hij zou mogen kiezen tussen TBS en de doodsstraf denk ik ook dat hij voor het laatste zou kiezen. Maargoed dat weet ik natuurlijk niet zeker.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 14:18

sallandval schreef:

Ga dan in een bejaardenhuis werken en niet op plekken waar je constant in opwinding bent. Daarbij heeft, zo blijkt intussen, hij alles wel heel weloverwogen gedaan. Dat is een duidelijke keuze.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:25

Das geen verlies als hij zelfmoord pleegt, is de maatschappij ervanaf en kost hij ook geen geld meer.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:38

sarabande schreef:
sallandval schreef:

Ga dan in een bejaardenhuis werken en niet op plekken waar je constant in opwinding bent. Daarbij heeft, zo blijkt intussen, hij alles wel heel weloverwogen gedaan. Dat is een duidelijke keuze.

Gelukkig heb je zelf blijkbaar niet te maken met dwanghandelingen of verslaving. Weloverwogen is iets anders dan vrijwillig, helaas. zo kan iemand die dwangmatig kranen open en dichtzet bijvoorbeeld heel weloverwogen een hotel kiezen waar hij/zij dat ongemerkt kan doen... dat betekent echter niet dat hij/zij vrijwillig kiest voor een leven waarin de hotelkeuze wordt bepaald door zijn/haar dwang (ik noem nu even een voorbeeld war anderen niet per sé last van hebben).

Hetgeen hem niet vrijpleit hoor, dat zeg ik niet... ik zeg alleen dat het geen vrijwillige kéuze is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:59

sarabande schreef:
Zijn zielige verweer en dreigen met zelfmoord als hij TBS krijgt,

Zulke freaks moeten juist de kans krijgen om zelfmoord te plegen, scheelt een hoop centen :D