Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:50

Dat klopt wel hoor van dat onderzoek, was een tijdje terug ook op discovery, maar ben het verder wel met jesito eens. Wat een onzin ok heel carnaval daarvoor te laten instorten.
Er zijn mensen die hun geld in carnaval hebben zitten, maar dat zou ineens niet belangrijk meer zijn, omdat een prins onverantwoord gedrag vertoond.
Dat vind ik dikke onzin!

jesito

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:54

Ze praten wel al meteen over schuld bewijzen, dus daar zet ik dan toch mijn vraagtekens bij.
Dankzij die man en de voorzorgen en maatregelen is hij wel gevonden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:55

Dus zal dat uiteindelijk wel loslopen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:58

Ik snap niet dat mensen blijven zeggen dat dit zijn schuld is, hij skiede op een skiroute, dus niet off-piste. Een skiroute is een niet geprepareerde piste. De skiroute is nu dicht maar was dat de dag van het ongeluk niet. Mijn man kent deze route heel goed en als het gevaar groot is gaat de route dicht.

Verder vind ik het apart hoe mensen hier conclusies trekken(die ze dan gevoel noemen) zonder enige medische kennis. Als je er niks van snapt moet je er misschien eens over nadenken of het nut heeft om dan een mening te hebben? Want die heeft iedereen zo graag?

Het uitzoeken van het ongeluk en het ondervragen van de 'skivriend' is gewoonweg Oostenrijks protocol in dit soort zaken, dat werd ook duidelijk vermeld in de persconferentie, dit wordt bij ieder ongeluk zo gedaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:03

Ook dat denk ik dat dat nu een beetje verdoezeld wordt dat het ineens niet afgesloten zou zijn.
De eerste dag werden door meerdere mensen en zo'n gids bevestigd dat dit stuk te gevaarlijk en dus afgesloten is ivm niveau 4 lawinegevaar.
En nu ineens als er onderzoek wordt gedaan, worden de dingen weer anders.
Bij mijn komt dat over om friso's rug weer vrij te krijgen.

En vala, jij jouw mening en ik mijn mening.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:04

Ik weet niet of je gister die luchtbeelden van de plek hebt gezien Vala?
Dat was absoluut buiten de skiroute!! Wel in de buurt van, maar ze/hij zijn/is op een echt off piste stuk naar beneden gegaan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:06

Ik bedoelde een mening hebben over zijn medische toestand zonder enig onderbouwing, dat vind ik zeer vreemd. Alleen zijn artsen en familie weten dat op dit moment.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:06

er mag dan misschien niet gespeculeerd worden maar van zuurstof gebrek in de hersenen wordt je in het algemeen niet beter van.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:09

Ik had ook gelezen dat ze die ski-route niet hadden afgesloten afgelopen vrijdag.
Verder zullen we het wel zien, als de prins niet onverhoopt komt te overlijden zullen ze/we morgenmiddag meer weten.

Carnaval afblazen, tja ik snap het wel. Het is toch feest wat je viert terwijl de zoon van onze koningin is doodgegaan dan. Of ik het ermee eens ben of leuk vind is een ander verhaal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:11

Idd.bij zuurstofgebrek houd je bijna altijd iets aan over in de hersens.
Mijn dochter had 'maar' 2 min.zuurstof gebrek en heeft er wat aan over gehouden,net als mijn zoon die ook iets van 2 min.zonder zuurstof zat.Allebei tijdens de geboorte,allebei iets aan over gehouden.
Maar Friso kan het zeker wel overleven,maar zal nooit meer de oude zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:13

En inderdaad als je naar de luchtbeelden kijkt, dan is dit echt wel off piste en er is keihard gezegd, dat er een waarschuwing was.
Dit is gewoon een kwestie van prinsje zijn schuld wegpraten. Kom op het is een volwassen kerel!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:15

guccio schreef:
Ik had ook gelezen dat ze die ski-route niet hadden afgesloten afgelopen vrijdag.
Verder zullen we het wel zien, als de prins niet onverhoopt komt te overlijden zullen ze/we morgenmiddag meer weten.

Carnaval afblazen, tja ik snap het wel. Het is toch feest wat je viert terwijl de zoon van onze koningin is doodgegaan dan. Of ik het ermee eens ben of leuk vind is een ander verhaal.

Ik vind de zoon van de koningin net zo belangrijk als de zoon van een wildvreemde.
En dan zetten ze het ook niet allemaal stop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:16

Wat een nuance hebben sommigen hier weer zeg.....we zijn nu eenmaal een Koninkrijk en dat heeft voor en nadelen...in dit geval dus voor sommigen een nadeel...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:17

Tendance schreef:
En inderdaad als je naar de luchtbeelden kijkt, dan is dit echt wel off piste en er is keihard gezegd, dat er een waarschuwing was.
Dit is gewoon een kwestie van prinsje zijn schuld wegpraten. Kom op het is een volwassen kerel!

Zo zie ik het ook.

Alleen het opkomen als een kerel lijkt me een beetje onhandig in zijn situatie :o

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:17

russel schreef:
Wat een nuance hebben sommigen hier weer zeg.....we zijn nu eenmaal een Koninkrijk en dat heeft voor en nadelen...in dit geval dus voor sommigen een nadeel...

Slaat dus nergens op, ik heb niet gekozen voor dat koninkrijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:18

Dan verhuis je toch fijn ergens heen waar ze dat niet hebben, is je eigen keus hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:19

Ik heb alleen gehoord dat ze de man die erbij was hebben verhoort. Dat hoeft niks te maken te hebben met schuld, maar met in kaart brengen wat er us gebeurt.

Wat ik me afvraag: koelen om de hersenen te beschermen, maar wat voor invloed heeft dat op andere organen? Lever? Nieren? Hart? Longen? Etc... Lijkt me dat die daar niet blij van worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:19

Je hoeft er niet voor te kiezen, kwestie van respect en helaas hebben we in Nederland ook regels waar sommigen zich niet aan kunnen conformeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:25

jesito schreef:
russel schreef:

Slaat dus nergens op, ik heb niet gekozen voor dat koninkrijk.

beatrix heeft er ook niet voor gekozen om geboren te worden uit juliana....en friso niet om geboren te worden uit beatrix....enzo...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:27

WillemYntJee schreef:
Dan verhuis je toch fijn ergens heen waar ze dat niet hebben, is je eigen keus hoor!

Dit is wel de meest rare opmerking, die ik hier gehoord heb.
Ik betaal verdorie mee aan dat koningshuis hoor! Mag ik er dan ook een mening over hebben.
En ik geloof niet, dat ook al heeft Friso zijn titel opzij gelegd, dat hij niet nog steeds profiteert van dat koningshuis.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:28

Vala schreef:
Ik bedoelde een mening hebben over zijn medische toestand zonder enig onderbouwing, dat vind ik zeer vreemd. Alleen zijn artsen en familie weten dat op dit moment.

Ben misschien geen arts, maar heb genoeg medische kennis opgedaan om hierover mee te kunnen praten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:28

stef schreef:
Ik heb alleen gehoord dat ze de man die erbij was hebben verhoort. Dat hoeft niks te maken te hebben met schuld, maar met in kaart brengen wat er us gebeurt.

Wat ik me afvraag: koelen om de hersenen te beschermen, maar wat voor invloed heeft dat op andere organen? Lever? Nieren? Hart? Longen? Etc... Lijkt me dat die daar niet blij van worden?

Die verbruiken daardoor erg weinig zuurstof, de werking is dan nihil, dus de bloedsomloop is ook traag, alles is uiterst traag, eigenlijk bewaar je het lichaam...om zo te zorgen dat er geen vocht buiten de bloedbaan kan komen als de temperatuur stijgt en de bloedsomloop verder op gang komt, de organen hun werking gaan doen...met gevolgen van kapot gaan..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:29

Duidelijk Russell, dank je!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:30

IndianLady schreef:
Vala schreef:

Ben misschien geen arts, maar heb genoeg medische kennis opgedaan om hierover mee te kunnen praten ;)

volgens mij heb je geen universitaire opleiding nodig om te weten dat hersenen zuurstof nodig hebben....en niet alleen hersenen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:30

russel schreef:
stef schreef:

Die verbruiken daardoor erg weinig zuurstof, de werking is dan nihil, dus de bloedsomloop is ook traag, alles is uiterst traag, eigenlijk bewaar je het lichaam...om zo te zorgen dat er geen vocht buiten de bloedbaan kan komen als de temperatuur stijgt en de bloedsomloop verder op gang komt, de organen hun werking gaan doen...met gevolgen van kapot gaan..

Maar dan nog,het kwaad was al geschied die 20 min. zonder zuurstof.