Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Blue_Eyes schreef:Mijn geloof is dan 'jezushoudtvanallemensenmaardwingttotniets'?
Interessante definitie van "niet dwingen".
Je staat vrij er niet in te geloven, helemaal je eigen keus....oh ja, als je het waagt niet in mijn goddelijke status te geloven, en je aan mijn dogma´s te onderwerpen dan ben wél voor eeuwig verdoemd...
Doe wat je wil, maar als je niet doet wat ík wil dan is je straf gruwelijk.
Kuggur schreef:gummie schreef:Ik kan mij persoonlijk niet indenken dat een liefdevol persoon als God gewild zou hebben dat mensen op grond van afkomst, religie, geaardheid, etc. niet geaccepteerd worden.
Hoe kom je erbij dat god een "liefdevol persoon" is, zeker het oude testament niet doorgenomen....
Blue_Eyes schreef:Het idee vind ik akelig. Maar je leest ook duidelijk in de Bijbel dat Jezus er zelf voor kiest om dat te doen, weet dat dat zijn missie op aarde is en hoewel Hij het moeilijk vindt, het toch doet. Er toch voor kiest om voor ons te sterven. Er zijn genoeg mooie gelijkenissen gemaakt door mensen die het heel duidelijk uitleggen en waar ik echt kippenvel van krijg. Google maar eens op het verhaal van de brugwachter, ik denk dat je dat zo vindt.
GamblersCup schreef:Ik geloof dat het tijd is dit topic te verlaten... ipv praten over het wel of niet respecteren van gelovige pipo's, wordt er hier alleen nog maar gepredikt. Brrrr....!
verootjoo schreef:Je aversie tegen de JG vind ik overigens wel heel ver gaan... Of doe je ook zo tegen alle kinderpostzegel, oliebollen en clubactielotenverkopers die ongevraagd aan je deur komen?
GamblersCup schreef:verootjoo schreef:Je aversie tegen de JG vind ik overigens wel heel ver gaan... Of doe je ook zo tegen alle kinderpostzegel, oliebollen en clubactielotenverkopers die ongevraagd aan je deur komen?
Nee, want die stalken me niet, die zijn niet vervelend en als je die aan de deur verteld dat je geen interesse hebt gaan ze gewoon weg en komen ze niet terug. Hoewel we hier geen kinderpostzegels of oliebollen hebben, maar dat terzijde![]()
Die JG komen nu wekelijks aan de deur, ophouden doen ze niet al heb ik dat de eerste keer dringend verzocht en als je steeds extremere flyers in je bus krijgt omdat ze je niet treffen (vandaag met drie jezus afbeeldingen met een enorme tekst "Welke heb jij in huis? Geen één? Dan is het verstandig naar de bijeenkomst te komen" Lazer toch op!) Ze zijn vervelend, ze gaan niet direct weg als je dat zegt en ze blijven terugkomen. Na ruim een jaar irritatie ben ik boos op die lui, héél boos.
trustHim schreef:Gummie ik had daar al wat over gezegd, in de bijbel staat ook dat elk woord in de bijbel door God gegeven is
Maar dan nog kan je als niet gelovige dat ter discussie stellen, van de koran net zo goed trouwens.
Bij de koran worden ook dingen verschillend geïnterpreteerd, ook binnen de moslim gemeenschap zijn er verschillende stromingen
Ik kan als christenen prima praten over geloof met b.v een moslim, kan juist heel interessant zijn. Je staat open voor elkaars ideeën zonder dat je de ander daarin wil veranderen. Ik heb bij niet gelovigen vaak het idee dat ze bang zijn/ denken dat wanneer geloof ter sprake komt je ze gelijk wilt bekeren etc... Nou dat hoeft van mij niet maar in een gewoon gesprek over levensdoel, toekomst, geluk, verleden, passie enz komt geloof soms ook naar voren bij mij en wil ik daar wat over vertellen, net zo goed mag die ander mij dingen vertellen die mij minder interesseren of zelfs tegenstaan