Anoniem schreef:Wacht, ik heb je post gevonden
Huertecilla schreef:
Hier hebben veel mensen een 4x4 nódig voor gewoon dagelijkse kilometers.
Hier in het dorp is een gezin zonder 4x4 in de directe familie een héél grote uitzondering.
Dus![]()
Ik schrijf ´gezin´ én ´familie´.
Normaal hier is één oude auto in het gezin en een ánder familielid; van pa of oom, met een 4x4 welke door pa of oom voor diens dagelijkse bezigheden nodig is én beschikbaar voor de rest van de familie net als dat die familie met de taken van pa/oom helpt.
Citaat:En met werkende mannen bedoel ik die die de hele dag naar de zaak moeten, niet die die de hele dag rond lopen te fanteren. Jij hoeft toch niet de hele dag naar een bedrijf voor een baas werken met je auto de hele dag op die parkeerplaats of wel.
De definite van ´werkende man´ die jij hanteert heet ook wel ´in loondienst´. Er is meer

Verder kan je ook in loondienst de hele dag lopen fantaseren of denk jij dat vakkenvullen, kassadienst, kledingverkopen, olijvenplukken, bureauambtenaar, bibliotecaris (m/v) etc.een voltijd geestvullende uitdaging is?
p.s. ik lees dat ik met ´directe´ familie een fout maak. Dat is kleiner dan ik bedoel. De ´directe´ familie is hier groter dan ´direct´ letterlijk betekent. Ik heb het incorrect gebruikt. Komt door het gewend zijn aan een groter familieverband hier maar dat is geen excuus. Dus; sorry voor de verwarring, mijn fout.
Voor het onderwerp maakt het echter allemaal niets uit: speed kills en autos zijn ´unsafe at any speed´.
Voor mobiliteit sluiten we een compromis met veiligheid. We vergeten erg makkelijk dat we hiermee ook een verantwoordelijkheid op ons nemen.
Onder de streep is de auto een belangrijke doder van gezonde mensen in de openbare ruimte; daarbij zit er iemand achter het stuur.