130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:36

Anoniem schreef:
Wacht, ik heb je post gevonden B-)

Huertecilla schreef:

Hier hebben veel mensen een 4x4 nódig voor gewoon dagelijkse kilometers.
Hier in het dorp is een gezin zonder 4x4 in de directe familie een héél grote uitzondering.

Dus :7

Ik schrijf ´gezin´ én ´familie´.
Normaal hier is één oude auto in het gezin en een ánder familielid; van pa of oom, met een 4x4 welke door pa of oom voor diens dagelijkse bezigheden nodig is én beschikbaar voor de rest van de familie net als dat die familie met de taken van pa/oom helpt.

Citaat:
En met werkende mannen bedoel ik die die de hele dag naar de zaak moeten, niet die die de hele dag rond lopen te fanteren. Jij hoeft toch niet de hele dag naar een bedrijf voor een baas werken met je auto de hele dag op die parkeerplaats of wel.

De definite van ´werkende man´ die jij hanteert heet ook wel ´in loondienst´. Er is meer :)*

Verder kan je ook in loondienst de hele dag lopen fantaseren of denk jij dat vakkenvullen, kassadienst, kledingverkopen, olijvenplukken, bureauambtenaar, bibliotecaris (m/v) etc.een voltijd geestvullende uitdaging is?

p.s. ik lees dat ik met ´directe´ familie een fout maak. Dat is kleiner dan ik bedoel. De ´directe´ familie is hier groter dan ´direct´ letterlijk betekent. Ik heb het incorrect gebruikt. Komt door het gewend zijn aan een groter familieverband hier maar dat is geen excuus. Dus; sorry voor de verwarring, mijn fout.

Voor het onderwerp maakt het echter allemaal niets uit: speed kills en autos zijn ´unsafe at any speed´.
Voor mobiliteit sluiten we een compromis met veiligheid. We vergeten erg makkelijk dat we hiermee ook een verantwoordelijkheid op ons nemen.
Onder de streep is de auto een belangrijke doder van gezonde mensen in de openbare ruimte; daarbij zit er iemand achter het stuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:51

@allen;

Léés dit eens met in je achterhoofd dat er in Nederland dagelijks twee gezonde mensen in de openbare ruimte door een verkeersongeval om het leven komen:

http://www.autolife.umd.umich.edu/Desig ... _Speed.htm

Mobiliteit ja, doch ´Our society's obligation to protect the "body rights" of its citizens with vigorous resolve and ample resources requires the precise, authoritative articulation and front-rank support which is being devoted to civil rights.´

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:56

Huertecilla schreef:
De definite van ´werkende man´ die jij hanteert heet ook wel ´in loondienst´. Er is meer :)*

Verder kan je ook in loondienst de hele dag lopen fantaseren of denk jij dat vakkenvullen, kassadienst, kledingverkopen, olijvenplukken, bureauambtenaar, bibliotecaris (m/v) etc.een voltijd geestvullende uitdaging is?

IK bedoelde met fanteren lantefanteren.

Huertecilla schreef:
Dat ons slow-life buiten jouw referentiekader ligt is erg jammer.

Dat is dus lantefanteren. Onder werken versta ik idd wat anders :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:15

Huertecilla schreef:
@allen;

Léés dit eens met in je achterhoofd dat er in Nederland dagelijks twee gezonde mensen in de openbare ruimte door een verkeersongeval om het leven komen:

http://www.autolife.umd.umich.edu/Desig ... _Speed.htm

Het is ook eigenlijk best raar als je erover nadenkt.
Als je maar genoeg centen hebt dan kan je je een dure veilige auto veroorloven of een Lamborghini en daar vervolgens de Gumball race mee op de openbare weg houden, maar als je niet zoveel geld hebt dan zoek je het maar uit in je ouwe bak.

Maarja, ik zou me echt een gevangene van het systeem voelen als we straks alleen maar in gecontroleerde vooraf geprogrammeerde wagentjes of zoals in SF vliegende bakjes mogen voortbewegen.

Maar "haast" vind ik geen excuus om (te) hard te mogen rijden en vervolgens langzamere weggebruikers afzeiken.
Ik heb ook altijd haast, want ik kan voor geen meter tijd inschatten, maar het is gewoon een feit dat op een gegeven moment eigenlijk iedereen in de weg rijdt als ik haast heb. En daar kunnen hun niks aan doen, dat ik weer te laat in de auto ben gestapt.

Waar ik me nog steeds wél rot aan kan ergeren is het feit dat ze hier bruggen op de weg van het industrieterrein naar de stad openzetten om 17.30u als iedereen naar huis wil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:16

Anoniem schreef:
Huertecilla schreef:

IK bedoelde met fanteren lantefanteren.

Huertecilla schreef:
Dat ons slow-life buiten jouw referentiekader ligt is erg jammer.

Dat is dus lantefanteren. Onder werken versta ik idd wat anders :j

Je gaat nu met zeer beperkte definities en -opvattingen míjlenver van het onderwerp en dit als waardeoordeel op de ´waarde´ van de rest van de wereld projecteert en jouzelf een hogere moraal mbt risicobeslissingen geeft.

Het is een gegeven en voor jou een voldongen feit waar jij je bij moet aanpassen Repelsteel is dat iedereen dezelfde rechten heeft!

Of iemand nét genoeg verdienend om te leven, van het leven genietend in een oud Pandaatje met minimusnelheid door het leven en de openbare ruimte tuft, is een vrije invuilling van díens kwali-tijd.
Je hoeft je daar niet in te verdiepen, mag ervan vinden wat je wil en dat ook ventileren.
Jij hebt mijns inziens geen recht op een waardeoordeel daarover en wel de plicht diens rechten te respecteren.
De overheid dient die rechten uiteraard te garanderen.

´Our society's obligation to protect the "body rights" of its citizens with vigorous resolve and ample resources requires the precise, authoritative articulation and front-rank support which is being devoted to civil rights.´

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:37

Nicolletje schreef:
Maarja, ik zou me echt een gevangene van het systeem voelen als we straks alleen maar in gecontroleerde vooraf geprogrammeerde wagentjes of zoals in SF vliegende bakjes mogen voortbewegen.

Dat houdt in dat we moeten aantonen dat we in staat zijn de verantwoordelijkheid van de controle over een potentieel dodelijk instrument aankunnen.

Het individuele recht op lichamelijke integriteit heeft prioriteit boven ´haast´ of lol van snelheid.

Op dit topic blijkt dat dit allemaal wat lastig ligt.
De techniek van het ´aanhaken´ op een electronische gestuurde rijbaan bestaat al. Moderne autos kúnnen al verkeersborden lezen, afstand houden etc.
Het is relatief ´eenvoudig´ om dit aan een rijbaan-beheerssysteem te koppelen.
Rekeningrijden is dan ook gelijk opgelost want de rijbaan-tijd is geregistreerd.
Op die manier kan zelfs een variabel tarief voor meer of minder ´opschieten´ worden verrekend.

Idem electronisch snelheidregulering op tweebaanswegen en binnen de bebouwde kom. Dat kan zeker in de Nederlandse Randstad nú al. Zelfs per straatdeel!
Ook op oude autos. Kwestie van een gps met ontvanger en begrenzer.

De overheid zal dan wel de automobilist een alternatieve inkomstenbron voor het wegvallen van snelheidsovertredingen moeten opleggen opdat het kostenneutraal blijft.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-12-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:37

Huertecilla schreef:
Gelukkig kan opletten met elke snelheid. Dat is een kwestie van verantwoordelijheidsbewust zijn.

Exact, punt duidelijk!
Dus ook bij hardrijden is opletten heel normaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:45

Goof schreef:
Huertecilla schreef:
Gelukkig kan opletten met elke snelheid. Dat is een kwestie van verantwoordelijheidsbewust zijn.

Exact, punt duidelijk!
Dus ook bij hardrijden is opletten heel normaal.

Daarbij is de mens de constante en beperkende factor :)*
Die kan niet beter opletten noch sneller reageren dan deze kan. Bij 130 niet beter/sneller dan bij 30 :n

Dáárdoor geeft meer snelheid meer kans op een ongeval en de rest is natuurkunde; bij toenemende snelheid onevenredig ernstiger gevolgen.

Dat punt nu ook duidelijk?

Goof

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:49

Maar bij 130 let je dus ook NIET MINDER op dan bij 30, je let eerder nog beter op.
Kans op schade is groter dan bij 30 ja,absoluut, maar de kans op een ongeluk zelf hoeft helemaal niet groter te zijn.

Simpel; verantwoordelijk rijden en opletten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:49

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:
Volgens HC niet, die denkt dat er alleen ongelukken worden veroorzaakt door te hard rijden. :)

en nóg een leesblinde.

Kijk; jij kan denken wat je wil. Dat ook verkondigen.
Je kan niet schrijven wat ík vind of denk.
In dit geval doe je het nog verkeerd ook _O-

Is dit bij gebrek aan inhoudelijke argumenten de overtreffende stap voorbij persoonlijk beledigen?
Zelf bewust onjuist schrijven wat een ander vind/denkt?

Voer voor psychologen :)*

Ik hou ook van jou hoor, HC! :D

Misschien moet je even teruglezen en een ander ook de woorden niet in de mond leggen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:52

Huertecilla schreef:
Anoniem schreef:

En dat vind ik toch wel zoiets achterlijks!!!!!!!!!!!!
Dat zie je hier ook zo vaak ;(
De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk (dus ik heb het ff niet over jou HC maar over werkende mannen), nemen allemaal de grote auto mee en laten hun vrouwen en kinderen in kleine doodskistjes rondrijden terwijl de grote auto van het gezin de heeeeeeeeeeeeeeele dag op de parkeerplaats van het werk staat tot meneer het gezinsopperhoofd weer naar huis gaat.
Belachelijk gewoon!

Het is mogelijk dat je het daar vaak ziet.
Het is echter geen ´ook´. Dat is weer een sprong naar conclusie.
Hier is manlief meestal met een carpool naar zijn werk of met de tractor de campo in.

Tweede sprong naar conclusie is dat ik niet zou werken.

Dat is waar ook, NL-ers zijn 1 van de meest hardwerkende volkeren ter wereld en daar behoren de Spanjaarden of mensen die daar wonen niet toe. Geeft niet hoor HC, geniet er lekker van! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:54

papagroom schreef:
Citaat:
Electra63 schreef:
Ach, zodra mannen zich hebben voorgeplant, zijn ze eigenlijk verder onnodig

oh nee......en wie zet het vuilnis buiten dan.....

Dat doe ik zelf! Net nog gedaan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:20

Huertecilla schreef:
Je gaat nu met zeer beperkte definities en -opvattingen míjlenver van het onderwerp en dit als waardeoordeel op de ´waarde´ van de rest van de wereld projecteert en jouzelf een hogere moraal mbt risicobeslissingen geeft.

Het is een gegeven en voor jou een voldongen feit waar jij je bij moet aanpassen [naam] is dat iedereen dezelfde rechten heeft!

Waar haal je dat vandaan? Ik had het over mannen die zelf minder risico lopen dan hun vrouwen en kinderen omdat ze de hele dag binnen zitten terwijl vrouwlief de kids van en naar school brengt, met ze naar sport moet en de boodschappen haalt. Dan ga je als man toch zelf in die Panda zitten!
En wees nou eens eerlijk, ik heb meer respect voor de werkzaamheden van jongens die keihard in een fabriek staan te werken en het tempo van de machine bij moeten houden terwijl ze hun plas op moeten houden omdat ze niet zomaar naar de wc kunnen dan voor dat van mensen die lekker langzaam aan doen, van de omgeving genieten en de halve dag op internet zitten te bokken.
Maar dat is mijn instelling, die hoef je niet met me te delen.
En ik heb ook al eens gezeg dat ik me wel degelijk aanpas in het verkeer.
Jij lijkt echter degene te zijn die blijft denken dat ik overal en altijd alleen maar hard rijd en veel risco neem.

Huertecilla schreef:
Of iemand nét genoeg verdienend om te leven, van het leven genietend in een oud Pandaatje met minimusnelheid door het leven en de openbare ruimte tuft, is een vrije invuilling van díens kwali-tijd.
Je hoeft je daar niet in te verdiepen, mag ervan vinden wat je wil en dat ook ventileren.
Jij hebt mijns inziens geen recht op een waardeoordeel daarover en wel de plicht diens rechten te respecteren.
De overheid dient die rechten uiteraard te garanderen.

Zie hierboven. Ik heb niks tegen mensen in Panda's en voel me ook niks meer dan iemand in een Panda.
Dat heb ik ook nooit ergens beweerd. IK ben zelf begonnen in de Innocenti, weet je nog?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:22

Anoniem schreef:
Electra63 schreef:
Misschien moet je dit zelf ook in de praktijk brengen. :P
Doe geen aannames en noem mij niet in je berichten en beschuldig mij niet van "dood door schuld".

Je kan de bal ook terugspelen.

HC rijdt met zijn grote sterke kolossale dinosaurusmusso over de snelweg, 120 is veel te gevaarlijk, de auto wordt dan ook erg lawaaierig en oncomfortabel want dat ding is erop gebouwd om met 30 km/u de bergen te beklimmen, de all-terrain banden zijn ook niet echt geschikt voor het asfalt en maken een daverend afrolgeluid, net alof je in een onweersbui bent beland... dus staat er maar 60 km/u op de teller.
Vrachtwagens halen hem in.... de file achter hem wordt steeds langer en langer.
Een poolse chauffeur knalt zomaar de linkerbaan op want weet hij veel, hij heeft ook al 3 dagen niet kunnen slapen door het drukke schema dat hij heeft. Snel neemt de pool nog een slokje van zijn eigengebrouwen vodka :P
"Wat een gek" >;) , denkt HC.
Achter de pool rijdt een moeder met haar kinderen, ze heeft ze net van school gehaald en moet met ze naar balletles, maar op deze manier komen ze te laat. De kinderen zitten te jengelen en beginnen tegen de voorstoelen van de suzuki alto te schoppen terwijl hun ruzie aanzwelt.
Moeders draait zich geërgerd om en maant haar kinderen tot stilte. Net op dat moment zit zijn schuin naast HC op de linkerbaan.
HC geniet van de omgeving en de rust die hij voelt..... kijk!!! Daar rechts!!!!!! Daar zit op het paaltje de blauwgehoofddoekte spaanse gaai, een heeele aparte vogel die niet veel voorkomt. Terwijl hij de vogel bewonderd drijft hij iets af naar links maar heeft dat niet in de gaten.
Moeders in de Alto draait zich weer om naar haar kinderen en schreeuwt dat het gedonder NU afgelopen moet zijn..........
op dat moment raakt de rechter voorkant van haar auto de linker achter-zijkant van HC, de auto begint heftig te slingeren, rond te draaien, het verkeer erachter gaat massaal hoog op de rem, mensen botsen in elkaar alsof het een kermisattractie is met het verschil dat ze niet vrolijk verder rijden.... een chaos.... drama......allemaal veroorzaakt door :7 ..... dood door schuld!

edit: typo's

_/-\o_ _/-\o_

Wat een geduld en wat een inlevingsvermogen, dat zouden meer mensen moeten hebben :D .
Verder heb ik alles wel gezegd in dit topic.

PPG,
Ik sluit mij aan bij Mambobeach, ook ik zet het vuil zelf buiten, mijn man "vergeet" dat meestal. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:23

Als de vrouw een Panda moet rijden binnen het gezin, dan kun je er donder op zeggen dat de grote bak een lease-auto is...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:24

Electra63 schreef:
Anoniem schreef:

Je kan de bal ook terugspelen.

HC rijdt met zijn grote sterke kolossale dinosaurusmusso over de snelweg, 120 is veel te gevaarlijk, de auto wordt dan ook erg lawaaierig en oncomfortabel want dat ding is erop gebouwd om met 30 km/u de bergen te beklimmen, de all-terrain banden zijn ook niet echt geschikt voor het asfalt en maken een daverend afrolgeluid, net alof je in een onweersbui bent beland... dus staat er maar 60 km/u op de teller.
Vrachtwagens halen hem in.... de file achter hem wordt steeds langer en langer.
Een poolse chauffeur knalt zomaar de linkerbaan op want weet hij veel, hij heeft ook al 3 dagen niet kunnen slapen door het drukke schema dat hij heeft. Snel neemt de pool nog een slokje van zijn eigengebrouwen vodka :P
"Wat een gek" >;) , denkt HC.
Achter de pool rijdt een moeder met haar kinderen, ze heeft ze net van school gehaald en moet met ze naar balletles, maar op deze manier komen ze te laat. De kinderen zitten te jengelen en beginnen tegen de voorstoelen van de suzuki alto te schoppen terwijl hun ruzie aanzwelt.
Moeders draait zich geërgerd om en maant haar kinderen tot stilte. Net op dat moment zit zijn schuin naast HC op de linkerbaan.
HC geniet van de omgeving en de rust die hij voelt..... kijk!!! Daar rechts!!!!!! Daar zit op het paaltje de blauwgehoofddoekte spaanse gaai, een heeele aparte vogel die niet veel voorkomt. Terwijl hij de vogel bewonderd drijft hij iets af naar links maar heeft dat niet in de gaten.
Moeders in de Alto draait zich weer om naar haar kinderen en schreeuwt dat het gedonder NU afgelopen moet zijn..........
op dat moment raakt de rechter voorkant van haar auto de linker achter-zijkant van HC, de auto begint heftig te slingeren, rond te draaien, het verkeer erachter gaat massaal hoog op de rem, mensen botsen in elkaar alsof het een kermisattractie is met het verschil dat ze niet vrolijk verder rijden.... een chaos.... drama......allemaal veroorzaakt door :7 ..... dood door schuld!

edit: typo's

_/-\o_ _/-\o_

Wat een geduld en wat een inlevingsvermogen, dat zouden meer mensen moeten hebben :D .
Verder heb ik alles wel gezegd in dit topic.

PPG,
Ik sluit mij aan bij Mambobeach, ook ik zet het vuil zelf buiten, mijn man "vergeet" dat meestal. :D

Dat is iets wat die mannen overhouden aan het 010-gebied denk ik! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:26

MB,
Dat denk ik ook, maar voordeel van 010: niet banketstaaf, maar poetsen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:44

MamboBeach schreef:
Dat is waar ook, NL-ers zijn 1 van de meest hardwerkende volkeren ter wereld en daar behoren de Spanjaarden of mensen die daar wonen niet toe.

Citaat Wilders?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:57

Electra63 schreef:
MB,
Dat denk ik ook, maar voordeel van 010: niet banketstaaf, maar poetsen :D

:D Jij begrijpt het! :D

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:
Dat is waar ook, NL-ers zijn 1 van de meest hardwerkende volkeren ter wereld en daar behoren de Spanjaarden of mensen die daar wonen niet toe.

Citaat Wilders?

Wie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:59

Goof schreef:
Maar bij 130 let je dus ook NIET MINDER op dan bij 30, je let eerder nog beter op.
Kans op schade is groter dan bij 30 ja,absoluut, maar de kans op een ongeluk zelf hoeft helemaal niet groter te zijn.

Lees nu even de eerder gegeven links met feitenonderbouwing.

Ceterus paribus; dus bij opletten zoals dit bij elke snelheid neemt de kans gelijk toe met stijgende snelheid.
Omdat er inderdaad beter wordt opgelet bij sneller rijden neemt de kans minder dan lineair toe. Neemt echter nog steeds toé.

Toegenomen kans x toegenomen ernst van de gevolgen als functie van snelheidkwadraat = sterk toenemend risico in de openbare ruimte.

De rest is een ethische en politike kwestie.

Hoe zwaar weegt de veiligheid in de openbare ruimte ten opzichte van mobiliteit.
Minder snel rijden = minder doden in het verkeer.
Met andere woorden; hoeveel verkeersdoden mag snelheid kosten.
Daarover verschillen we hier blijkbaar van mening.
Laten we het eens zijn dat we het daarover oneens zijn.

Een andere insteek is:
De huidige mobiliteit in NL kost dagelijks twee mensenlevens.
Er is blijkbaar een pot met middelen; tijd/inspanning/geld voor verbetering van deze verhouding.
Moet dat naar het omhoogberengen van stukjes 120 naar 130 of naar bijvoorbeeld verbetering van de verhouding op de provinciale wegen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:27

kensha schreef:
Elke dag en op elke plek zijn er automobilisten die harder gaan dan 100 of 120 k/u waar het toegestaan is.

Echter ben ik gisterenavond door het nieuws verbaasd geraakt.
Een groot aantal snelwegen worden nu 130 k/u?

Ik vindt dit niet zo maar kunnen en het geld alleen voor de automobilisten want de openbaar vervoer mag toch niet zo hard rijden en voornamelijk wordt het ook gevaarlijk voor vrachtwagen chauffeurs die maar 90 k/u mogen rijden.

Wat vindt jij ervan?
Ik vindt alleen ze op deze manier automobilisten maar belonen door te hard rijden op de snelwegen.
Nu is het 130 maar wat wordt het straks?

Ik vindt in een klein land als Nederland eigenlijk overbodig.
Voor grote landen als Amerika en Duitsland die hele grote afstanden moeten afleggen heb ik geen problemen mee maar, Nederland? daar betwijfel ik mee.

Terug naar de basis ben ik het met jou eens Kensha.

Zelfs in een land als Spanje waar meer dan 1000 kilometer afstand en veelal niet zo drukke snelweg tussen noord - zuid en oost - westl igt, is het een niet efficiënte maatregel om de verhoduing mobiliteit : vervekeersveligheid te verbeteren.
In landen als Duitsland en Spanje zijn er namelijk ook meer hellingen dan in het vlakke NL en de snelheidsverschillen op hellingen zíjn al gevaarlijk groot.
Daar valt aan verbetering weinig te scoren omdat er relatief weinig slachtoffers vallen tov een al relatief hoge gemiddelde rijsnelheid.

Een budget voor verbetering van mobiliteit versus veiligheid kan veel effectiever besteed worden aan het verbeteren van de verhouding op de secundaire wegen.
Dit aanwenden voor stukjes van 120 naar 130 verhogen is populistische politiek en inefficiënt bestuur.
Zelfs als het de verkeersveiligheid niet negatief beïnvloed is het geld uitgeven voor vrijwel geen mobiliteitsvergroting.
Lijkt míj geen zaak om als NL burger blij van de worden in een tijd waarin belastinggeld niet bepaald met bakken rond te smijten is.

Nu heb ik ook gelezen dat het in directe zin voor de overheid een economisch aantrekkelijke zaak zou zijn; dat deze maatregel zich in twee jaar door hogere boetes terugverdient.
Dát zou dan, aangenomen dat de verkeersveiligheid niet afneemt, een defacto zwaardere belastingheffing aan snelrijders zijn.
Dát zou dan op zich niet onredelijk zijn. Een vooruitlopen op snelheidsbaan-gerelateerd rekeningrijden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:32

Jullie gaan er overigens wel aan voorbij,dat de max van 130 uitsluitend is voorbehouden aan relatief rustige wegen,zoals de afsluitdijk......een groot recht stuk weg,waar een groot deel van de dag een blinde egel nog veilig over kan steken......dit peperkt het risco behoorlijk lijkt mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:47

papagroom schreef:
Jullie gaan er overigens wel aan voorbij,dat de max van 130 uitsluitend is voorbehouden aan relatief rustige wegen,zoals de afsluitdijk......een groot recht stuk weg,waar een groot deel van de dag een blinde egel nog veilig over kan steken......dit peperkt het risco behoorlijk lijkt mij.

Inderdaad.
Het levert daardoor ook bijna niets op aan extra mobiliteit; weinig autos op een paar stukjes.

Over of het nu geld kóst of oplevert :?
Als het geld kóst is dat beter besteedbaar.
Als het geld oplevert is dat soort van snelheidsbelasting.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:53

i kan je vertellen dat sinds de verhoging op de afsluitdijk het toezicht dusdanig is verscherpt dat de daadwerelijke gemiddelde snelheid is afgenomen....de pakkans is te groot geworden,,,,er rijdt bijna niemand te snel ,terwijl in het verleden,gemiddeld een stuk sneller werd gereden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:10

papagroom schreef:
i kan je vertellen dat sinds de verhoging op de afsluitdijk het toezicht dusdanig is verscherpt dat de daadwerelijke gemiddelde snelheid is afgenomen....de pakkans is te groot geworden,,,,er rijdt bijna niemand te snel ,terwijl in het verleden,gemiddeld een stuk sneller werd gereden.

Door verscherping van controle geeft verhoging van het max. een áfname van de mobiliteit ?

Dat geeft wéér een andere kijk op dit politieke voorstel :)*

Dan is het feitelijk een demagogisch marketingverhaal voor hogere inkomsten door strengere controle.