Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:16

jus schreef:
palinglcw schreef:
ik ben tegen stierenvechten en daarbij de stieren zijn al zwaar verzwakt voordat ze uberhaupt die ring ingaan door de slechte voeding en het vele zout dat ze geven van mij part mogen ze het per direct afschaffen.
mensen die vinden dat stieren gevechten er horen zijn mogen ze van mijn part paar klappen laten geven door een zwaargewicht k1 fighter.

Ik ben geen voorstander van stierenvechten maar wat je hier beweerd is gelogen voor een stierenfokker is het namelijk belangrijk dat zijn stieren een goed gevecht geven anders verkoopt hij niet meer. Dus verzwakte stieren met slecht voer , drugs en zout is een fabel.
Niemand hier is voor stierenvechten en martelen van dieren geen dingen verzinnen aub.

Paar paginas terug heb ik een videoclip van madonna geplaatst hier nog 1 van Shakira met stierenvechters erin.

het is helaas geen fabel dat ze ze verzwakken ik ken mensen die in de slacht werken en die zeggen ook een stier op volle kracht in zijn leven op goed voer is bijna niet dood te krijgen zeker niet met een paar van die spiezen die moet je echt gericht doden door denk beeldig een kruis tussen ogen en hoorn te maken en vervolgens af te knallen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:19

Ik probeer het maar zo te zien: als 1 op de 100 mensen zelfkritisch kan en wil zijn, kritisch jegens cultuur en traditie kan en wil zijn, en zich bewust genoeg kan zijn van verschillende handelswijzen en de consequenties daarvan, dan gaat de wereld er 1% op vooruit :)

Dat bewijst in ieder geval dat het mogelijk is :) Dat het vervolgens in 99% van de gevallen niet gebeurt, dat is een tegenvaller. Hopelijk verandert het ooit naar 98%, vervolgens 97%, etc. Ik kan het somber in zien, maar daar haal ik mezelf en mijn humeur mee omlaag. En het verandert de zaken niet. Dat vind ik zonde van de korte tijd die ik hier heb op aarde. Dus ik kijk liever naar de positieve veranderingen, die nu ook ivm stierenvechten gaande zijn. Dan hoef ik me niet te focussen op het feit dat er altijd mensen zullen zijn die stierenvechten prachtig vinden en traditie boven alles plaatsen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:34

Gummie daarom zie ik de stier het liefst vrij in de prachtige landschappen die Spanje heeft , heb totaal geen medelijden met de stierenvechter dit verwacht hij ook niet maar ik heb veel respect voor dit machtig mooie dier en ook al is dit onbegrijpbaar voor de meeste mensen heeft de stierenvechter zijn leven te danken aan deze stieren en dus ook respect (op zijn manier) aan het dier.
Zijn gedachte als hij een plaza ingaat is niet ik ga nu even een stier martelen maar hij probeert het beste gevecht te houden die hij maar kan geven.

Even nog ter duidelijkheid ik ben niet een voorstander van stierenvechten !

gummie

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:37

Ik snap wat je bedoelt! Er zijn sowieso tal van voorbeelden waaruit je kan afleiden dat bepaalde rituelen/ tradities juist gestoeld zijn op respect voor het dier...

Ik denk alleen dat de meesten moeite hebben met de ongelijkheid van de strijd. De stier zal ALTIJD het onderspit delven. Zelfs als hij sterker is. En dat is wat er in mijn ogen aan mankeert. Ook de stier in deze kwestie is direct na het incident afgemaakt. Strijd gewonnen van de stierenvechter, maar toch een zwaard door je lijf.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:54

Dat is iid waar , is een oneerlijke strijd maar eigenlijk is het geen gevecht in het Nlds heet het stierenvechten maar in Spanje Corrida de Toros en corrida is van het werkwoord lopen. word niet als gevecht beschouwd.
Alleen een stier die een goede galopade en aanval heeft , goed de capote heeft gevolgd en daarna mooi lijnen(pases) heeft gelopen krijgt gratie niet de stier die een stierenvechter verminkt.
Zwakke stieren worden door het publiek weggefloten en dit is totaal niet in het voordeel van de fokker een goede vechtstier is zeer aan de prijs omdat ze 3 a 4 jaar een zeer goed leven hebben gehad en kwa verzorging en voedsel kost dit dus ook meer (geen vleesprijs dus)

Persoonlijk vind ik dat er eerst wat gedaan moet worden aan belachelijk dorpsfeesten met dronken mensen die dieren mishandelen in een plaza is er tenminste nog een controle.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:52

jus schreef:
Dat is iid waar , is een oneerlijke strijd maar eigenlijk is het geen gevecht in het Nlds heet het stierenvechten maar in Spanje Corrida de Toros en corrida is van het werkwoord lopen. word niet als gevecht beschouwd.
Alleen een stier die een goede galopade en aanval heeft , goed de capote heeft gevolgd en daarna mooi lijnen(pases) heeft gelopen krijgt gratie niet de stier die een stierenvechter verminkt.

Weten die stieren dat ook? :')

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:09

Mag het misschien niet zeggen maar toch vind ik het prachtig dat dit gebeurd is.
Alleen is dit het risico van het vak en zal er niet snel iets veranderen.
Natuurlijk als mens zijnde wens ik die man niet zoveel pijn, maar kan er niks aan doen toch soort van nananananananana gevoel te hebben.
En voor de stier een grote pluim! R.I.P.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:55

H_Nalanta schreef:
Thirty schreef:
Ah, je bent 16. Je zal het vast ooit begrijpen.

Wat flauw. :n

Inderdaad zeg, wat een vreselijk flauwe opmerking

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 00:23

Fiffill schreef:
Suus_ schreef:
Karmaaa.

Ik vind het zo vreselijk die sport. al die metadors mogen van mij aan het gas.

:roll: achterlijke reactie.

Wat hypocriet zeg, juich jij die man toe dan?
Ik ben zwaar tregen dierenmishandeling en ik kan er echt, maar dan ook écht niet met mn hoofd bij hoe je die sport met plezier kan beoefenen of bekijken.
Volgens mij zeg ik in een zin wat het halve topic wilt schrijven en met een pimpelpaars gouden randje plaatst, want als je zegt wat je denkt krijg je een mod op je dak (: .

Dat mensen zeggen dat ze hetzelfde bij hem moeten doen en hetzelfde laten lijden vind ik nog veel erger :)

edit sowrryyyyyyy
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 17-10-11 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 00:32

mensjes ik begrijp alle emoties op dit vlak maar houd het netjes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:19

Jus : Zie ik het nou goed dat jij het stierenvechten enkel aan het verdedigen ben?
Of doe je dit meer om ons uit te leggen hoe de vork in de steel zit?

Want hoe je het ook wendt of keert... De stier ondergaat een mishandeling,en wordt letsel toegedaan...
Ongeacht of hij een mooie galopade heeft of niet...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:30

Jus bekijkt het stierenvechten vanuit verschillende invalshoeken volgens mij. Nergens staat dat ze het goedkeurt. Er zijn meerdere personen die het van een andere kant bekijken, daar moet toch ook ruimte voor zijn?

Jammer dat er zo in hokjes gedenkt wordt zo van ben je niet tegen, dan ben je voor. Beetje a la Bush: als je niet onze vriend bent, ben je onze vijand. Als je tegen opmerkingen over "alle matadors aan het gas" bent, betekent dat niet dat je voor stierenvechten bent!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:42

Suus_ schreef:
Ik ben zwaar tregen dierenmishandeling en ik kan er echt, maar dan ook écht niet met mn hoofd bij hoe je die sport met plezier kan beoefenen of bekijken.
Volgens mij zeg ik in een zin wat het halve topic wilt schrijven en met een pimpelpaars gouden randje plaatst, want als je zegt wat je denkt krijg je een mod op je dak (: .

Dat mensen zeggen dat ze hetzelfde bij hem moeten doen en hetzelfde laten lijden vind ik nog veel erger :)

edit sowrryyyyyyy

Nah, misschien juicht/juichen Fiffill (en ik) die man ook niet toe, maar aan het gas? Weet je wel hoe kwetsend dat kan zijn voor anderen?

gummie schreef:
Jus bekijkt het stierenvechten vanuit verschillende invalshoeken volgens mij. Nergens staat dat ze het goedkeurt. Er zijn meerdere personen die het van een andere kant bekijken, daar moet toch ook ruimte voor zijn?

Jammer dat er zo in hokjes gedenkt wordt zo van ben je niet tegen, dan ben je voor. Beetje a la Bush: als je niet onze vriend bent, ben je onze vijand. Als je tegen opmerkingen over "alle matadors aan het gas" bent, betekent dat niet dat je voor stierenvechten bent!

Precies :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:45

Suus_ schreef:
Fiffill schreef:
:roll: achterlijke reactie.

edit sowrryyyyyyy

Nee, ik juich die man niet toe. Maar heb je wel door wat je zegt? De rest aan het gas? Walgelijk. En niks hypocriets aan, aan wat ik zeg.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-10-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:45

Blue_Eyes schreef:
Nah, misschien juicht/juichen Fiffill (en ik) die man ook niet toe, maar aan het gas? Weet je wel hoe kwetsend dat kan zijn voor anderen?

Sowieso vind ik het een opmerking die gewoon ECHT niet kan. Er is veel grofs gezegd in dit topic maar dit vind ik veruit het ergste wat voorbij is gekomen. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:48

Dat bedoel ik, Jamie :j Had ik inderdaad iets nadrukkelijker kunnen stellen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:50

ik val midden in de discussie, maar het jammerlijk vind ik dan dat de beste man uitgleed :=

Ik troost me altijd met het idee dat deze stieren hun leven in het prachtige landschap van Spanje hebben mogen doorbrengen, en niet op een kaal weiland in nederland..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:51

Net goed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:22

Guernica schreef:
Blue_Eyes schreef:

Sowieso vind ik het een opmerking die gewoon ECHT niet kan. Er is veel grofs gezegd in dit topic maar dit vind ik veruit het ergste wat voorbij is gekomen. :n

Dit topic is een trieste illustatie van door ontbreken van persoonlijke ontwikkeling ongebaseerde kortzichtige bloeddorstigheid. Net dát wat de voedingsbodem is van de excessen van de mensheid.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:25

gummie schreef:

Ho...
Ik stelde een VRAAG. Ik plaats niemand in een hokje ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:25

Guernica schreef:
Blue_Eyes schreef:

Precies, dat is wat ik ook bedoelde (al werd ik er echt een beetje boos om wat m'n uitleg niet zo ten goede komt :+ )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:26

Tevens iemand aan het gas wensen gaat me té ver... veeeeel te ver...

Dit komt echt enorm hard en kwetsend over.....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:40

Ik zie net dat ik gedenkt heb geschreven ipv gedacht... Ik ga de komende paar uur even in een hoekje zitten en me diep schamen :=

Ps. Jolliegirl± bedoelde niet jou specifiek, met dat in hokjes plaatsen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:46

ohh oke , hihi :P In de hoek jij!! :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:37

Natuurlijk keur ik het stierenvechten niet goed ik ben mensen en dierenliefhebber , probeer alleen wat uitleg te geven en hoe er hier over gedacht word en ook wat fabels over het stierenvechten uit de wereld te helpen.
Voor een Noord Europeaan(ook al zijn er zat die het wel mooi vinden maar zich hier natuurlijk niet over uiten) is het onmogelijk zich in de voeten van een stierenvechter te zetten en dit te begrijpen dat het totaal niet gezien word als een marteling van het dier , denk eerder dat het publiek eerder zit te wachten dat de stierenvechter gegrepen word.