Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:56

Tempus schreef:
LauEef schreef:
Van wat ik heb horen zeggen is hij terug gegaan om haar te gaan helpen/redden en toen is hij ook overleden. Doet je hart breken als je zoiets hoort, zo'n liefde en dan zoiets gebeuren. Ondanks dat ik ze niet ken, zat ik toch met tranen in mijn ogen toen ik dat hoorde..

Ow ik dacht dat ze beide een paal op hun hoofd gekregen hadden. Ze stonden beide toch in de tent?
Achja het blijft erg wat er gebeurd is.

Jaa, daarom schreef ik heel bewust 'van wat ik heb horen zeggen'. Want ik was er zelf uiteraard niet bij dus ik weet niet of dat echt gebeurt is ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:05

Er zullen héél veel verhalen de ronde doen die niet waar zijn. Lang niet allemaal bewust, het is een heel bekend fenoneem dat mensen verhalen aandikken of veranderen. Meestal omdat ze maar een deel onthouden en de rest aanvullen. Meestal als je van de trap valt en je been hebt geschaafd, ben je als het verhaal bij de kapper komt al in een coma gesukkeld :+ . Of zoals gezegd, ze zien iets in paniek en hebben en verkeerd beeld. Daarom zijn ooggetuigverslagen vaak niet betrouwbaar. Een vroegere klasgenoot was vroeger eens samen met 2 vriendinnen aangereden door een auto die vluchtmisdrijf pleegde. Alledrie gaven ze een andere kleur auto aan...

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/foo- ... ffers.aspx

Ik zag op facebook ook al mensen die er onmiddelijk grappige cartoons enzo over plaatsen en niet snappen dat het verwijdert wordt door de beheerder van de groep, want het is toch "vrijheid van meningsuiting?!" :n Echt...:r

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:11

Kwanyin schreef:
Er zullen héél veel verhalen de ronde doen die niet waar zijn. Lang niet allemaal bewust, het is een heel bekend fenoneem dat mensen verhalen aandikken of veranderen. Meestal omdat ze maar een deel onthouden en de rest aanvullen. Meestal als je van de trap valt en je been hebt geschaafd, ben je als het verhaal bij de kapper komt al in een coma gesukkeld :+ . Of zoals gezegd, ze zien iets in paniek en hebben en verkeerd beeld. Daarom zijn ooggetuigverslagen vaak niet betrouwbaar. Een vroegere klasgenoot was vroeger eens samen met 2 vriendinnen aangereden door een auto die vluchtmisdrijf pleegde. Alledrie gaven ze een andere kleur auto aan...

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/foo- ... ffers.aspx

Ik zag op facebook ook al mensen die er onmiddelijk grappige cartoons enzo over plaatsen en niet snappen dat het verwijdert wordt door de beheerder van de groep, want het is toch "vrijheid van meningsuiting?!" :n Echt...:r

Inderdaad.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:24

Kwanyin schreef:

Haha nee daar heb je inderdaad helemaal gelijk in! Al vind ik het nog wel een mooie gedachte :Y) (hou in mijn achterhoofd dat het wss niet waar is ;) )

Laulitz

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:43

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:52

Ik was die bewuste avond ook naar de raderbeelden aan het kijken. Ik zag eerst ook weinig wolken, toen ik een kwartier later terugkeek waren die weinige wolken opeens veranderend in een grote donkere massa...alsof ze zich plaatselijk vlug gevormd hadden.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:53

LauEef schreef:
Ik zit juist de radar beelden van het kmi te kijken van donderdag. Om 18 uur is er niks te zien boven Hasselt! Of zie ik het verkeerd? http://www.meteo.be/meteo/view/nl/66980 ... ew=6915642

raar dat beeld

Andere vrienden van mijn zus waren voor de main stage en die hebben niks gehad vd rukwinden enz. Terwijl er een beetje verder enorme vernielingen waren. Raar hoe dat in een baan kwam, had dat via een andere weg gegaan was er mss niks gebeurd op de wei.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:54

Ik vind het allemaal ook maar raar hoor. Maarja ze zeggen altijd 'niks is zo veranderlijk als het weer' en dat is nu maar weer eens bewezen :oo

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:57

Ik heb om 18u nog op de buienradar gekeken en toen was er gewoon niks te zien behalve 2 lichte wolkenzones. :n

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:11

Het weer draaide ook echt razendsnel om. Ik weet nog dat ik om rond 18.00 buiten een bak frietjes at samen met mijn vriend. Toen zijn we naar binnen gegaan om te wachten op het volgende band die om 18.25 speelde. Die hebben we nooit gezien dus in de korte tijdspanne is het beginnen regenen en vervolgens stormen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:41

NatasjavE schreef:
welke tent zat jij?

Vrij voorin de Boiler room, gelukkig doken m'n vriendin en ik er tijdig uit, nog voor het scheuren van het zeil. Ik keek toen nog een paar andere mensen onderweg naar buiten heel ernstig aan van; dit is serieus niet goed!! En de meesten van hen vluchten toen ook, maar het was zo erg om te zien dat zoveel bleven staan omdat het stiekem wel een beetje 'stoer' was om niet bang te zijn etc, en de muziek ging gewoon door.. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:58

Zoek op uitzending gemist even de aflevering van knevel en van de Brink van afgelopen vrijdag, daar wordt door een meteoroloog het ontstaan van de supercel die donderdag ontstond uitgelegd. Ik vond het iig heel boeuend

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:01

Tempus schreef:
LauEef schreef:
Ik zit juist de radar beelden van het kmi te kijken van donderdag. Om 18 uur is er niks te zien boven Hasselt! Of zie ik het verkeerd? http://www.meteo.be/meteo/view/nl/66980 ... ew=6915642

raar dat beeld

Andere vrienden van mijn zus waren voor de main stage en die hebben niks gehad vd rukwinden enz. Terwijl er een beetje verder enorme vernielingen waren. Raar hoe dat in een baan kwam, had dat via een andere weg gegaan was er mss niks gebeurd op de wei.

Rukwinden kunnen een enorm beperkt bereik hebben: bij de ramp op het Heineken Jammin' Festival in 2007 (geloof ik) waren er zes PA-torens omgevallen door enorm hevige winden, het podium stond nog maar was totaal verdraaid en de tentjes daarachter (die al helemaal om zouden zijn gegaan) stonden nog gewoon overeind. Terwijl daar maar 100 a 200 meter tussen zat. Helaas moest het net hier zijn, anders was er wellicht helemaal niets gebeurt :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:04

Het probleem waren niet de rukwinden maar de valwinden

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:04

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:47

Dodental is idd bijgesteld, vraag me wel af hoe die ene persoon die voor de storm al kritiek was, kritiek is geraakt..
Want dat zou zowizo ook een pukkelpop dode zijn geweest net als vorig jaar die maneger met de hartstilstand en de zelfmoord van de zanger van ou est swimming le pool..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:56

stef schreef:
Het probleem waren niet de rukwinden maar de valwinden

Valwinden komen toch alleen voor als er sprake is van stuwing door oppervlakteverkleining? Ik neem aan dat je downbursts bedoelt, dat zou kunnen (of misschien is mijn kennis van de Nederlandse termen gewoon niet toereikend, al mijn windkennis komt uit het Engels :+ ) ik ging uit van rukwinden door de foto's, waarop te zien waren dat de bomen meerdere kanten op gevallen waren. Maakt verder ook niet veel uit, blijft bijzonder naar dat net op zo'n kwetsbare plek zo'n fenomeen plaatsvind :\

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:33

Er was spaken van downbursts...zei een metereoloog.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:46

Ik zat op Lowlands toen we hoorden van Pukkelpop, wij hadden die dag een behoorlijke klap onweer gehad. Maar als je dan hoort van wat er op Pukkelpop is gebeurd...

Dat de organisatie geen schuld heeft daar twijfel ik over. Ik heb gehoord (weet het dus niet zeker) dat er geen nieuwscamera's het terrein op mogen, en je ook geen foto's/filmpjes vanaf de weg ernaast mag maken. Als je het toch probeert krijg je een hand voor je camera.
Misschien hebben ze iets te verbergen, misschien is het uit respect voor de slachtoffers, ik weet het niet.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:03

savasan, als je geen pers bandje hebt kom je niet binnen, met een persbandje dus wel.
Wat heel erg begrijpelijk is, aangezien de mensen met het pers bandje er al voor en tijdens de storm waren, en dus wel eerlijk verslag kunnen uitbrengen..
Mensen zonder persbandje zien alleen de chaos na de storm, net als nos (geloof ik dat het hun waren) gelijk negatieve commentaar geven op het festival, terwijl de mensen die wel een persbandje hadden, een week van te voren het festival een veiligheidsrondleiding hebben gehad, en dus wel degelijk inzien dat de organisatie dit niet had kunnen voorkomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:21

stef schreef:
Ligt eraan, mijn keuze voor zoiets zou een oude spijkerbroek met een shirtje zijn, het moet niet mogen maar better safe than sorry.

Ik hoorde een verhaal over een jongen die donderdag ongedeerd is gebleven, en vandaag bij een trein ongeval om het leven is gekomen. Als dat waar is, is dat wel heel wrang

Is inderdaad dan erg wrang zeg. :\

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:38

Lijkt me wel die enge film final destination ofzo klinkt echt wrang.

k_m dat was een persoon die buiten het festival een aandoening kreeg, dus heeft er niks mee te maken.

Hopelijk krijgen alle mensen hier rust, echt gek als je hier aan denkt. Het geeft echt aan hoe kort het leven is en hoe weinig we het beseffen. Op de weg naar pukkelpop sterven er dagenlijks meer mensen dan daar op pukkelpop maar dat vergeten we vaak en met zoiets laat ons weer denken.

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:46

Final Destination? Dat is echt walgelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:28

http://www.youtube.com/watch?v=G-LWgZJL66M&feature

Ik kan niet bevatten hoe vreselijk veel angst er geweest moet zijn.... angst voor jezelf maar ook angst voor de groep... Hoeveel pijn er geleden moet zijn... Hoe totaal vreemden bij elkaar in een groepje kruipen en hoe meisjes vertellen dat jongens hen voor zich trokken om de ergste hagel voor hen op te vangen...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:34

lesilla schreef:
Lijkt me wel die enge film final destination ofzo klinkt echt wrang.

k_m dat was een persoon die buiten het festival een aandoening kreeg, dus heeft er niks mee te maken.

Hopelijk krijgen alle mensen hier rust, echt gek als je hier aan denkt. Het geeft echt aan hoe kort het leven is en hoe weinig we het beseffen. Op de weg naar pukkelpop sterven er dagenlijks meer mensen dan daar op pukkelpop maar dat vergeten we vaak en met zoiets laat ons weer denken.

ik dacht net te horen dat het iemand was die een hartstilstand had gekregen OP het festival.
Lijkt me sterkt dat ze iemand zonder pkp bandje bij de pkp doden tellen anders .. :)