Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:52

Urielle schreef:
Alet74 schreef:
Ik zou het prettig vinden wanneer de mensen die er schijnbaar moeite mee hebben dat anderen hun kind(eren) naar de opvang brengen, dit iets anders zouden formuleren. Ook als je zegt dat je er niets van zegt, zo zeg je voor mijn gevoel (let wel: gevoel) genoeg.

Op mijn beurt zou ik het prettig vinden als huismoeders niet beschouwd worden als een soort afgestompte profiterende huissloofjes die alleen nog maar in titidadataal kunnen spreken over Plop en Teletubbies ;) Maar dat blijkt ook moeilijk te liggen :P

Dat zou ik als huismoeder ook niet prettig vinden. Maar daar heb ik het verder dan ook niet over ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:03

@Pinda-dipje
Om 9 uur ben ik net klaar met mijn paarden verzorgen en dan komt de rest nog ;)

Ik heb de zorg voor mijn gezin (2V, 3kids, 2 paarden, 3honden, 2 katten):
In het weekend heb ik er meestal (minimaal) 1 kind bij en zoals nu heb ik er 2 te logeren terwijl mijn kids nog op school zitten.

Dus dat zijn min. 2 wassen per dag, elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Mijn paarden kosten een uur per dag (zonder rijden).
s' Zomers ben ik ook bezig om het huis (wonen buitenaf, dus altijd wat te doen). Daarnaast de clubs/zwemles en andere belangrijke zaken.
Ik help op school en ga op bezoek bij mijn opa en oma. (en vriendin natuurlijk)

Vaak kom ik overdag helemaal niet aan rijden toe en nu het 's avonds donker is probeer ik min 2x per week mijn paardje overdag "in te plannen".

Ik woon 11 km (15 min rijden) vanaf het eerste "grote" dorp, dus even boodschappen doen kost mij al snel 1 1/2 uur.
Ik ga zo snel nog even brood halen (had onverwacht meer eters..). Ik heb vanochtend nog niet zo veel gedaan, maar dat betekend dat ik morgen nog meer te doen heb hahahaha.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:12

Alet74 schreef:
Dat herken ik wel PindaDipje. Ik heb een superbaan en na een week vakantie heb ik ook altijd veel zin om weer te gaan werken. Het scheelt ook dat wij het thuis goed geregeld hebben qua opvang, dat geeft ons de rust en de ruimte om te werken, onze dochter kan lekker spelen, het is een winwin-situatie! En het huishouden, daar redden we ons ook prima mee.

Ja inderdaad.
Het zou voor ons simpelweg geen enkel voordeel hebben wanneer één van ons thuis zou blijven. Mijn kind vind de opvang en oma namelijk helemaal het einde, hij gaat er altijd met een grote glimlach naartoe.. En met ophalen word ik eerst enthousiast begroet met "MAMA! Mijn mama :D!" om vervolgens heel hard weg te rennen, omdat hij zo graag nog langer wil blijven. Hij heeft er een heleboel vriendjes, en vertelt onderweg in de auto of thuis aan tafel nog geregeld over al zijn avonturen. Wel heb ik hierbij bewust gekozen voor een zeer kleinschalig KDV met max. 12 kinderen per dag met 3 leidsters (Deze rouleren nooit, en zijn altijd dezelfde). Ik voel me dan ook totaal niet bezwaard om hem weg te brengen, wetende dat eigenlijk alle kinderen zich daar prima vermaken.
Overigens vind ik het wel heel ouder afhankelijk, aan sommige carriere-trienen kan ik mezelf ook vreselijk ergeren. Puur omdat hun werk prioriteit heeft, en dat is bij mij zeker niet het geval. Als hij ziek is, heeft mijn baas pech. En borstvoeding heeft mijn zoon ook gewoon gehad tot zijn 10e levensmaand waarbij ik 3x daags heen- en weer reed in mijn baas zijn tijd. Ja jammer dan, mijn werk is voor mij nooit reden geweest om over te stappen op de fles, terwijl andere moeders daar schijnbaar 0,0 moeite mee hebben. Zo ook voorleesdagen, vaste prik... Ik plan een halve vrije dag en ga gezellig kindjes voor zitten lezen. En ja dat betekent dus dat wij nooit op vakantie gaan, omdat ik mijn vrije dagen spendeer aan dergelijke bezigheden en dagjes kinderboerderij.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:24

Brainless schreef:
@Pinda-dipje
Om 9 uur ben ik net klaar met mijn paarden verzorgen en dan komt de rest nog ;)

Ik heb de zorg voor mijn gezin (2V, 3kids, 2 paarden, 3honden, 2 katten):
In het weekend heb ik er meestal (minimaal) 1 kind bij en zoals nu heb ik er 2 te logeren terwijl mijn kids nog op school zitten.

Dus dat zijn min. 2 wassen per dag, elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Mijn paarden kosten een uur per dag (zonder rijden).
s' Zomers ben ik ook bezig om het huis (wonen buitenaf, dus altijd wat te doen). Daarnaast de clubs/zwemles en andere belangrijke zaken.
Ik help op school en ga op bezoek bij mijn opa en oma. (en vriendin natuurlijk)

Vaak kom ik overdag helemaal niet aan rijden toe en nu het 's avonds donker is probeer ik min 2x per week mijn paardje overdag "in te plannen".

Ik woon 11 km (15 min rijden) vanaf het eerste "grote" dorp, dus even boodschappen doen kost mij al snel 1 1/2 uur.
Ik ga zo snel nog even brood halen (had onverwacht meer eters..). Ik heb vanochtend nog niet zo veel gedaan, maar dat betekend dat ik morgen nog meer te doen heb hahahaha.

Ik had destijds de zorg voor 2 volwassenen, 1 kind (waarbij ik nog 1 week 2 logeetjes van 4 erbij heb gehad), 2 honden, 1 kat en 1 paard.
En dan deed ik iedere ochtend mijn gehele huisje, wel was de supermarkt bij mij om de hoek... Ik had echter geen auto, dus moest twee keer lopend heen- en weer. Maargoed ik verveelde me gewoon... Wellicht dat het straks ook wel anders is als 4 pubers in huis heb. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:38

Urielle schreef:
Alet74 schreef:
Ik zou het prettig vinden wanneer de mensen die er schijnbaar moeite mee hebben dat anderen hun kind(eren) naar de opvang brengen, dit iets anders zouden formuleren. Ook als je zegt dat je er niets van zegt, zo zeg je voor mijn gevoel (let wel: gevoel) genoeg.

Op mijn beurt zou ik het prettig vinden als huismoeders niet beschouwd worden als een soort afgestompte profiterende huissloofjes die alleen nog maar in titidadataal kunnen spreken over Plop en Teletubbies ;) Maar dat blijkt ook moeilijk te liggen :P

Mooi, voorgaande berichtje heb ik niet voor niets geschreven.
Niet voor iedereen in dit topic maar het was even om te laten voelen hoe het is als er zo denigrerend wordt gesproken over het moederschap.

Zelf heb ik gewerkt tijdens mijn moederschap en niet gewerkt dus ik weet wat het inhoudt op allebei de vlakken. Als een moeder werkt is het toch prima?! Als je je daar goed bij voelt? Maar ga een moeder dier ervoor kiest om thuis te blijven niet uitmaken dat je afstompt en dergelijke... Sorry, vind ik ook te gek voor woorden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:11

Pinda_Dipje schreef:
Ik had destijds de zorg voor 2 volwassenen, 1 kind (waarbij ik nog 1 week 2 logeetjes van 4 erbij heb gehad), 2 honden, 1 kat en 1 paard.
En dan deed ik iedere ochtend mijn gehele huisje, wel was de supermarkt bij mij om de hoek... Ik had echter geen auto, dus moest twee keer lopend heen- en weer. Maargoed ik verveelde me gewoon... Wellicht dat het straks ook wel anders is als 4 pubers in huis heb. :)

:D Ik merk zeker dat het drukker is naarmate ze ouder worden.
Meer vriendjes en vriendinnen over de vloer, ook meer activiteiten naast school.
En natuurlijk wordt je goed geplande schema weer lekker omzeep geholpen als ze van school bellen dat je zoon is gevallen met zijn fiets en dat een bezoekje aan de dokter geen overbodige luxe is :(:) .
Ook worden ze ouder (oudste is 11) en gaan elk jaar later naar bed, dus de avonden voor mijn man en mij samen worden ook korter :+ .
Ik heb gelukkig hier een auto anders zou ik gek worden.... :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:20

Pinda_Dipje schreef:
Ja inderdaad.
Het zou voor ons simpelweg geen enkel voordeel hebben wanneer één van ons thuis zou blijven. Mijn kind vind de opvang en oma namelijk helemaal het einde, hij gaat er altijd met een grote glimlach naartoe.. En met ophalen word ik eerst enthousiast begroet met "MAMA! Mijn mama :D!" om vervolgens heel hard weg te rennen, omdat hij zo graag nog langer wil blijven. Hij heeft er een heleboel vriendjes, en vertelt onderweg in de auto of thuis aan tafel nog geregeld over al zijn avonturen. Wel heb ik hierbij bewust gekozen voor een zeer kleinschalig KDV met max. 12 kinderen per dag met 3 leidsters (Deze rouleren nooit, en zijn altijd dezelfde). Ik voel me dan ook totaal niet bezwaard om hem weg te brengen, wetende dat eigenlijk alle kinderen zich daar prima vermaken.
Overigens vind ik het wel heel ouder afhankelijk, aan sommige carriere-trienen kan ik mezelf ook vreselijk ergeren. Puur omdat hun werk prioriteit heeft, en dat is bij mij zeker niet het geval. Als hij ziek is, heeft mijn baas pech. En borstvoeding heeft mijn zoon ook gewoon gehad tot zijn 10e levensmaand waarbij ik 3x daags heen- en weer reed in mijn baas zijn tijd. Ja jammer dan, mijn werk is voor mij nooit reden geweest om over te stappen op de fles, terwijl andere moeders daar schijnbaar 0,0 moeite mee hebben. Zo ook voorleesdagen, vaste prik... Ik plan een halve vrije dag en ga gezellig kindjes voor zitten lezen. En ja dat betekent dus dat wij nooit op vakantie gaan, omdat ik mijn vrije dagen spendeer aan dergelijke bezigheden en dagjes kinderboerderij.

Klinkt alsof je het iig goed voor elkaar hebt, ook al zou het mijn keuze (niet meer) zijn :)

In de tijd dat Gioya klein was zat ik nog op de hogeschool en stond daarnaast een aantal dagen per week voor de klas. Dat kreeg ik dus allemaal niet geregeld met borstvoeding. Dat stomme kolven wou niet (ik had twee keer een kwartier pauze of de schoolpauzes, en na anderhalf uur had ik zo'n 60 cc bij elkaar, dat zet ook geen zoden aan de dijk := ) en ik was als ik thuiskwam gewoon ook echt te moe om nog aandacht aan haar te geven of ik wou alle negatieve energie ff afreageren bij de paarden (klinkt een beetje raar, maar ik bedoel de afleiding, en de energie in het rijden stoppen). Door alle vermoeidheid en stress wilde de BV natuurlijk helemaal niet meer. Ik ben dus blij dat ik iig het eerste half jaar thuis ben gebleven en toen nog even heb kunnen overbruggen met een melkvoorraad uit de vriezer.
Met Enya ben ik bewust gestopt met werken, mede omdat mijn baas ook zei dat ik er eens goed over na moest denken. Hij had zelf vier kinderen en altijd gewerkt en hij zei dat ik voor mezelf goed voor ogen moest houden waar mijn prioriteiten lagen. Wereldvent +:)+
Ik was een fanatieke docent, mijn school was minstens anderhalf uur rijden vanaf huis, ik was er 's ochtends het eerste uur, had vaak nog nablijvers of gesprekken het zevende of achtste uur en ertussendoor en erna zat ik nog na te kijken, onderwijsprogramma te ontwikkelen of had ik vergaderingen of oudergesprekken. Thuis zat ik nog in mijn hoofd met lessen die niet goed waren verlopen, privesituaties met leerlingen, conflicten met collega's en alle achterstallige werkzaamheden waar ik ondanks het harde werken niet aan toe kwam. Toen ik in de ziektewet moest omdat ik bloed verloor en voorweeën had op 14 weken, was ik dan ook praktisch overspannen. Heb nu nog een PND, als ik gelijk in september weer was gaan werken had ik nu al lang en breed weer in de ziektewet gezeten, voor de klas moet je er 100% zijn want anders werkt het niet. Ik heb toen nagedacht voor mezelf, want ik wil altijd alles voor 100%. Op het werk, als moeder, maar ook als amazone en noem maar op. En aangezien je je helaas niet in tienen kunt splitsen om de een lekker te laten moederen en de ander een multinational te laten leiden en nummer drie in de topsport.. heb ik dan maar gekozen voor wat imo uiteindelijk toch echt het belangrijkste was, en dat zijn en blijven de kinderen.
Ik zou best ergens parttime wat bij willen verdienen, ongeacht of ik het uitdagend vind, maar dan onder schooltijden en met medenemen van de jongste en dat kan nu eenmaal niet. In december wordt ze zes maanden, misschien dat ik rond januari iets probeer te zoeken voor twee ochtenden in de week, hoewel dat ook niet dik gezaaid is en het betekent dat op die dagen ik 's middags de paarden moet doen en dan ben ik er weer niet voor de oudste... moeilijk moeilijk.

Nathalie

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:06

Kynshiri, heb ik gezegd dat dat de reden is dat ik thuis ben? Volgens mij niet.
Ik reageerde meer op eerdere berichten die zeiden dat ze gillend gek zouden worden als ze fulltime huismama zouden zijn.
Daarop reageer ik met, ik ben er blij mee, ben niet zo'n werk-mens.

Daarbij snap ik t probleem ook niet zo. Wie heeft er last van dat ik niet werk?
Zoals ik eerder al schreef blijft ons inkomen hetzelfde, vind mijn man het niet meer dan normaal dat ik thuis blijf met mijn dochter, en ik ben gelukkig.
Jeeeej, wat een problemen. :)

Wbt partner, mijn man is juist trots dat hij voor ons kan zorgen op financieel gebied.
Wij zijn beide daarin misschien wat 'ouderwets', maar dan nog, what's the problem?

Wbt dagen, die komen hier ook wel vol hoor.
En ja ook vaak met leuke dingen, lekker wandelen, winkelen, thee drinken bij de buurvrouw, babyzwemmen, babyyoga. Ach we doen genoeg.
Maar ik heb nu een baby (6,5 mnd) wat mij meer vrije tijd geeft denk ik.
Ik ga ook wel eens naar onze winkel, hang daar een uurtje of soms twee rond, maar ik ben er gewoon ook niet nodig...

Overigens heb ik absoluut geen moeite met wat jij doet PD. Petje af.
Ik vind het wel minder leuk (zachtgezegd) als moeders hun kinderen echt 5 volle dagen op t KDV hebben, op zaterdag bij opa en oma... dus enkel de zondag hebben én op vrije dagen het kind gewoon naar t KDV brengen. (ja heb er 1 in mijn omgeving...)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:24

Nathalie schreef:
Overigens heb ik absoluut geen moeite met wat jij doet PD. Petje af.
Ik vind het wel minder leuk (zachtgezegd) als moeders hun kinderen echt 5 volle dagen op t KDV hebben, op zaterdag bij opa en oma... dus enkel de zondag hebben én op vrije dagen het kind gewoon naar t KDV brengen. (ja heb er 1 in mijn omgeving...)

Nee exact, dat stuit mij dus ook vreselijk tegen de borst. Op het kdv van mijn zoon zit momenteel een werkloze moeder, maar ze brengt mooi wel iedere dag haar kind naar de creche "Zo ga maar fijn spelen". Dat heb ik nooit begrepen. Natuurlijk worden sommige mensen door omstandigheden gedwongen, ik moest ook ineens 4 dagen werk ipv de voorgenomen 2 á 3. Kwam er plotseling alleen voor te staan en hield maandelijks slechts 60 euro over voor het doen van boodschappen & babyvoeding. Maar het idee dat er gewoon mensen zijn die hun kind wel letterlijk 'dumpen' puur uit luxe, vind ik echt belachelijk.

Weetje, hoe je situatie ook is ik denk dat balans ten alle tijden belangrijk is. Ik kan me niets voorstellen bij thuisblijfmama zijn, omdat het voor mij geen enkele verrijking zou brengen. Sommige van jullie kunnen zich niets voorstellen bij mijn motivatie om door te werken, omdat er voor jullie niets mooiers is dan 24/7 zelf voor je kind(eren) te zorgen. Zolang het zich laat combineren, en het voor jou als persoon passend is, tsja wat is dan het probleem?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:01

Heb het topic niet gelezen, alleen de openingspost.
Ja, ik vind vrouwen die niet WILLEN werken erg egoïstisch.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:07

Precies. En niet willen werken is iets anders dan ervoor kiezen niet te gaan werken omdat je thuis wilt zijn voor bijvoorbeeld de kinderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:08

Alet74 schreef:
Precies. En niet willen werken is iets anders dan ervoor kiezen niet te gaan werken omdat je thuis wilt zijn voor bijvoorbeeld de kinderen.

Dat is inderdaad iets HEEL anders. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:09

Alet74 schreef:

En buiten dat... wat moet je de hele dag doen thuis? :\

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:13

Thuis zijn zonder kinderen, dat trek ik inderdaad ook niet. :P Ben mijn hele zwangerschap thuis geweest en werd soms gillend gek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:15

Nathalie schreef:
Thuis zijn zonder kinderen, dat trek ik inderdaad ook niet. :P Ben mijn hele zwangerschap thuis geweest en werd soms gillend gek.

Ik was ook thuis tijdens mijn zwangerschap, maar was dan ook kots- en kotsmisselijk vaak, waardoor ik erg uitgeput kon zijn. Maar wij hadden ook net een nieuw huis en daardoor kon ik ook klussen tussen het kotsen door :+ en de boel op orde brengen voor de geboorte. Vond het prima. Ik ben sowieso niet iemand die zich snel verveelt, of ik nou werk of niet, ik vermaak me altijd wel en heb altijd bezigheden. :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:17

Ook toen ik nog thuis was en beeb was er al werd ik soms al gillend gek! Heel leuk hoor, thuis zijn bij je kind, maar soms heb ook ik het recht om mezelf te zijn... soms ben ik na een baby-intensief weekend blij dat het weer maandag is, dat je neerploft op je stoel met een bak koffie en denkt 'zo... en nu ik!'.

Mijn huis was kraakhelder, m'n paarden stonden blinkend op stal, het eten stond op tijd op tafel, de beeb kreeg direct een schone pamp als ie had liggen kleien, wat was mijn levensdoel? Zorgen, zorgen en zorgen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:18

Nou ik niet, ik trok het niet. Ik was ook kotsmisselijk en daarna extreme bekkeninstabiliteit, dus kon natuurlijk ook veel minder dan normaal. Uiteindelijk opgenomen in t ziekenhuis voor de laatste 10 weken, dan had ik toch liever thuis gezeten. :D Maar nee heb serieus dagen gehad dat ik me echt niet gelukkig voelde. Maar dat kwam dan wellicht ook omdat ik niets kon misschien.
Voor de zwangerschap werkte ik halve dagen, dat was beter te doen. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:19

Quellian schreef:
Ook toen ik nog thuis was en beeb was er al werd ik soms al gillend gek! Heel leuk hoor, thuis zijn bij je kind, maar soms heb ook ik het recht om mezelf te zijn... soms ben ik na een baby-intensief weekend blij dat het weer maandag is, dat je neerploft op je stoel met een bak koffie en denkt 'zo... en nu ik!'.

Mijn huis was kraakhelder, m'n paarden stonden blinkend op stal, het eten stond op tijd op tafel, de beeb kreeg direct een schone pamp als ie had liggen kleien, wat was mijn levensdoel? Zorgen, zorgen en zorgen?

Ja ik heb dit dus helemaal niet. Ik word juist gelukkig van het zorgen... gek he, dat dat zo kan verschillen. Ik vind het heerlijk.
Heb ook niet de behoefte om mezelf te zijn, ik ben mezelf als mama.
Maar tuurlijk vind ik het heerlijk om savonds op de bank te ploffen met een pot thee als dochterlief lekker ligt te slapen. Daar kan ik van genieten, maar ik geniet nog meer als ik haar de volgende ochtend weer lachend uit bed pluk. :)

Catuja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:21

het lijkt mij geweldig om minimaal 2 dagen thuis te zijn bij mijn kind. Helaas zit dat er niet in.. en zijn wij verplicht om 2 verdieners te zijn.

nu moeten we alles tegelijk doen huishouding, aandacht verdelen over ons kind. de tuin enz..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:21

Nou, Quellian, ik weet niet hoor, maar ik studeer erbij, ik sport, ik heb een druk sociaal leven, ik heb hobbies en bezigheden, ik ga graag uit, ik heb een paard en zo zijn er nog wel meer dingen....... Ik zorg echt niet alleen maar, welnee.... Ik doe wel eens dingen voor school, ik ga op pad met mijn dochter (clubjes/sporten/vriendinnetjes/e.d.), het is echt aan jezelf hoe je je leven thuis (en ook als je werkt trouwens) invult. ;)

Ik ben nu absoluut mezelf trouwens. Meer nog dan toen ik jonger was en fulltime werkte zonder kind. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:23

Mijn zwangerschap was ook geen feestje. Kreeg met 28 weken weeën en ben vanaf dat moment 50% gaan werken, met week 33 ben ik met verlof gegaan. Na de bevalling ben ik nog 5,5 maand thuis gebleven, maar ik vond het wel weer erg lekker om aan het werk te gaan :j

Nathalie, ik geniet ook zeker van het zorgen voor mijn boefje, maar het is niet mijn ding om er de hele dag mee bezig te zijn. Zo vind ik dat papa ook 50% van de verzorging mag doen en ik in die tijd ook lekker mijn ding kan doen. Daarbij vind ik het belangrijk dat alles wordt onderhouden wat ik ook voor mijn zwangerschap had; werk, paarden, sociale contacten, etc. Ik ben niet als mens veranderd, ik ben alleen meer geworden, namelijk moeder, maar dat betekent niet dat er op andere fronten niets meer kan. Natuurlijk is er 'gekort' op werk, paarden, avondjes weg (baby kan nog niet alleen thuis blijven :+ ), maar ik vind het heerlijk om mijn eigen ding te hebben en soms los te laten dat ik moeder ben.

Catuja, ik zou ook best een dag minder willen gaan werken, maar dat betekent dat mijn vriend een dag meer moet gaan werken om het financiele gat op te vullen en dat wil ik niet, hij heeft net zo goed recht om tijd door te brengen met zijn zoon en heeft net zo goed als moeders recht om minder te werken.

*editje, zwagerschap veranderd in zwangerschap. Ben nooit een zwager geweest ;)
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 20-10-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:24

Catuja schreef:
het lijkt mij geweldig om minimaal 2 dagen thuis te zijn bij mijn kind. Helaas zit dat er niet in.. en zijn wij verplicht om 2 verdieners te zijn.

nu moeten we alles tegelijk doen huishouding, aandacht verdelen over ons kind. de tuin enz..

Hoe ben je verplicht om tweeverdiener te zijn?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:27

Wendy, er zijn weinig mensen die het redden met 1 salaris.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:28

Quellian, als je zoon ouder wordt, worden bepaalde dingen ook weer makkelijker, al krijg je er dan ook weer een hoop bij (hun sociale leven, school, hobbies en clubjes en andere zaken). ;)
Toen mijn dochter nog baby was, had ik ook vaak het gevoel 'geleefd' te worden, maar ja, dat hoorde er ook een beetje bij in die beginperiode. Ze zijn dan nog zo afhankelijk van hun pa en ma. Dat is met een 5,5 jarige al heel anders, hoor. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:30

Quellian, begrijp wat je bedoelt, maar dat had ik allemaal toch al niet....hahaha.
Ik werkte parttime, in onze winkel,m dus geen collegas o.i.d. Sociale contacten waren minimaal, zijn t zelfde gebleven of misschien nog wel beter. (meer mensen leren kennen nu bijv op babyzwemmen, consultatiebureau etc) Paard had ik al niet meer...
Dus voor mij is er weinig verandert. Maar kan heel goed begrijpen als je dat allemaal wel had, je dat niet op wil geven.