Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:Verafjord schreef:thnx voor de uitleg, neemt niet weg dat ik me enorm aan erger, als Christenen in een Moslimland een kerk gaan bouwen worden ze aan de hoogste boom gehangen en hier in dit kleine kikkerlandje mag dat gewoon allemaal
helaas moet ik dit ook ontkrachten.
zoals er moslimlanden zijn die kerken niet waarderen. zo zijn er ook niet islamiitsche landen die moskeeen niet waarderen.
maar wist je dat er in landen als bv marokko gehele christelijke en joodse gemeenschappen leven naast elkaar in vrede?
buiten dit vind ik de reden 'omdat 'wij' het ook niet in 'hun' land mogen...' geen vrijbrief om ons hetzelfde op te stellen. dus omdat er in een andere land iets niet mag... mag het hier ook niet? ik denk dat we op zo'n manier vooral géén voorbeelden moeten nemen aan andere landen.
als een ander voor de trein springt dat volg je diegene toch niet?
nederland moet trots zijn op zn godsdienstvrijheid. daar is hard vor gevochten
Verafjord schreef:dus dan moet de Nederlandse cultuur maar ondergesneeuwd worden?
sarabande schreef:Verafjord schreef:dus dan moet de Nederlandse cultuur maar ondergesneeuwd worden?
Grappig want de enige die de Nederlandse cultuur onder wil laten sneeuwen in de PVV, die heeft geen cent over voor cultuur, vindt dat iets voor elite. Terwijl ons erfgoed voornamelijk cultuur is en we daarom ook bekend staan
Een volk dat zijn cultuur en eruditie weggooit verarmd.
sarabande schreef:Verafjord schreef:dus dan moet de Nederlandse cultuur maar ondergesneeuwd worden?
Grappig want de enige die de Nederlandse cultuur onder wil laten sneeuwen in de PVV, die heeft geen cent over voor cultuur, vindt dat iets voor elite. Terwijl ons erfgoed voornamelijk cultuur is en we daarom ook bekend staan
Een volk dat zijn cultuur en eruditie weggooit verarmd.
janesmith schreef:[
We hebben ook hard gevochten voor de rechten van de vrouw en dat ze de gelijke is van de man. Daar doet ook niemand moeilijk over dat dat met voeten getreden wordt tegenwoordig in allerlei situatie's.
Het meest kranmkzinnige is wel dat er vanwege godsdienst bepaalde artsen geen medische handelingen mogen verrichten. Wees blij dat er uberhaupt iemand is die helpen wil en kan. Ik zou heel hard zijn en zeggen 'of je accepteert deze arts of je gaat dood, kies maar'.
jameyskatje schreef:janesmith schreef:[
We hebben ook hard gevochten voor de rechten van de vrouw en dat ze de gelijke is van de man. Daar doet ook niemand moeilijk over dat dat met voeten getreden wordt tegenwoordig in allerlei situatie's.
Het meest kranmkzinnige is wel dat er vanwege godsdienst bepaalde artsen geen medische handelingen mogen verrichten. Wees blij dat er uberhaupt iemand is die helpen wil en kan. Ik zou heel hard zijn en zeggen 'of je accepteert deze arts of je gaat dood, kies maar'.
moeten we nu weer discusieren over de gelijkwaardigheid van de man en vrouw in de ogen van god? EN de nederlandse maatschappij streeft naar gelijkwaardigheid van beiden, EN de islam onderwijst moslims gelijkwaardigheid tussen man en vrouw (ze zijn anders, maar gelijkwaardig. gelijkwaardig betekent niet hetzelfde als hetzelfde zijn). dus eigenlijk.. 1 + 1 is 2. als moslima heb ik het hier goed![]()
ik weet niet vanuit welke godsdienst dat dan is.. dat artsenn gelovigen niet mogen behandelen. in ieder geval is de islam daar heel makkelijk over. medicijnen zijn toegestaan in tegenstelling tot sommige andere geloven. leven is heilen en leven gaat ALTIJD VOOR de dood. nood breekt wet. dus als de enige manier om te overleven is; alochol drinken, varken eten en je door 10 mannen laten beademen.. dan mag dat
ik heb het al vaker voorgesteld janesmith. als je iets niet weet of begrijpt (islam is heeeeel uitgebreid, dus neem je absoluut niets kwalijk) maar dan kan je toch een vraag stellen ipv mij quoten met allerlei vooroordelen en onwaarheden?
jou laatste keuze..of je accepteerd een arts of je gaat dood. ons moslims wordt geleerd.. kies voor het leven! dus.. voor de man!
maar ALS je de keuze hebt.. (ALS) dan kan je beter voor een vrouw kiezen.
trek jij liever je shirt omhoog bij een vrouw of een man? als ik kan kiezen.. liever een vrouw. als ik geen keus heb en ik moet behandeld worden dan zal ik dat ook doen bij de man. maar dat je de voorkeur hebt voor een vrouw.. daar is niets mis mee. laat staan als je naar de gyn moet. misschien zal het jou niets uitmaken. maar vele vrouwen maakt het wel iets uit. die kan je ook in hun waarde laten vind ik. zoals ik jou in je waarde laat als jij geen enkele vorm van schaamte kent of je net zo comfortabel voelt bij een man dan bij een vrouw.
janesmith schreef:De PVV wil geen subsidie geven aan allerlei toneelgezelschapjes en culturele theekransjes. Terecht. Als een bijstandsmoeder gekort wordt in haar uitkering, zou het van de zotte zijn als we die onrendabelen wel geld bleven geven.
Waves schreef:janesmith schreef:De PVV wil geen subsidie geven aan allerlei toneelgezelschapjes en culturele theekransjes. Terecht. Als een bijstandsmoeder gekort wordt in haar uitkering, zou het van de zotte zijn als we die onrendabelen wel geld bleven geven.
ik las ergens een interessante: cultuur is niet de kers op de taart maar de gist in het brood..
janesmith schreef:Geschreven door de voorzitter van het toneelgezelschap?
Waves schreef:janesmith schreef:Geschreven door de voorzitter van het toneelgezelschap?
Tja, belachelijk maken kan ook. Erover nadenken en aangeven waarom jij denkt dat cultuur niet belangrijk is voor de ontwikkeling van een samenleving is ook een optie.![]()
Rembrandt, Vondel, Vermeer, Frans Hals.. inderdaad onbetekende lui die niets betekenen voor Nederlands imago, geschiedkennis, toerisme, economie en identiteit
janesmith schreef:Anne_GTI schreef:Voor mijn gevoel werd er 10 jaar geleden minstens net zoveel gevloekt als nu en is het een vrij zinloos wetsartikel. Het staat ook lijnrecht tov vrijheid van meningsuiting.
Maar door het artikel te schrappen kan je ook geen rechtzaak beginnen tegen een striptekenaar met een prent van God.
Dat is toch juist een goede zaak? Wat maakt het uit dat iemand een prent van God of Allah tekent? Schouders ophalen en verder leven.
janesmith schreef:Die vier hebben geen subsidie meer nodig.Het gaat om de subsidie schrappen voor toneelgezelschappen, operavoorstellingen, muziekorkstjes etc..etc..die allemaal subsidie trekken maar geen publiek. Niet om de cultuur die geld oplevert, want die hebben geen subsidie nodig.
Hoe zouden we overeind kunnen houden dat we wel gezelschappen gaan sponsoren die een leuk avondje organiseren voor de elite terwijl een bijstandsmoeder gekort moet gaan worden op haar toch al karige uitkering?
janesmith schreef:Bovendien is dat al vele eeuwen onze cultuur. Dat kun je niet verloochenen.
Waves schreef:Nog even over de kunst en cultuursubsidie: Ik ben het helemaal met je eens dat het wel wat minder kan. En ook dat als je moet bezuinigen dat dan kunst en cultuur in de top 3 van het lijstje staat.
Maar je argumenten daarvoor raken kant nog wal en de eenzijdige, kortzichtige manier waarop je het brengt wekt de indruk dat je er erg weinig vanaf weet.
janesmith schreef:Jij daarentegen wekt de indruk dat je er je brood verdient.
Verafjord schreef:Daar is de PvdA jaren geleden mee begonnen door van alles en nog wat binnen te halen
Anne_GTI schreef:janesmith schreef:
Dat is toch juist een goede zaak? Wat maakt het uit dat iemand een prent van God of Allah tekent? Schouders ophalen en verder leven.
Persoonlijk heb ik er ook niet zo'n moeite mee maar dan kom je toch weer aan iemands diepgewortelde geloofsbelevenis. Niet voor niets is er met enige regelmaat een rel vanuit de Katholieke kerk als er een popster in hun ogen over de schreef gaat. (Lady GaGa, Sinead O'Connor, Madonna)
Overigens vind ik vloeken om iemand te krenken een zwaktebod van de vloeker. Er zijn prima andere woorden te vinden om argumenten over te brengen zonder iemand te kwetsen.