Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Electra63

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:06

Wij zitten vlak bij zee, dus tot nu toe vallen de dazen mee.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:10

Die zijn vooral van zoet water, zout water zijn ze niet gek op inderdaad.

Ik ga ook naar bed, want de vechtgenoot roept. :P

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 06:58

janesmith schreef:
Dat kan hij niet eerlijk zeggen, want dan wordt hij gelijk door de rechter veroordeeld. Dus moet hij het anders verpakken.
Je mag tegen een politieagent niet zeggen dat het een banketstaaf is. Maar als je zegt ik vind jou een banketstaaf, mag het weer wel. Dat zijn de regels die we hebben.

U schrijft zichzelf tegen, eerst schrijft u dat wilders zich niet open en eerlijk kan uiten
omdat dat nu juist verboden is. Vervolgens schrijft u wel mogelijk, maar anders verpakken.
Waarom denkt u nu dat het verboden is?
U mag wel uw mening uiten tegen een agent, u mag alleen die agent daar niet voor uit maken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:04

Electra63 schreef:
Fabersmid,
Volgens mij, hou jij van raadsels?
Gisteren jouw geloof (ik weet het nog niet) en nu weer de optocht?

Maar volgens mij ben jij een man, die komen van een andere planeet :D

Dan kunt u dus verder raden, leuk spel is het niet?
Denk dat vrouwen moeizamer te begrijpen zijn voor mannen dan andersom, veel is jog steeds een raadsel en zal raadsel verblijven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:07

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Jane,
Misschien kan jij dan dat internet-team gaan versterken, je bent goed in googlen.

Alleen als ik de leiding mag geven, anders blijf ik mooi hier werken. :-)

Excuses maar uw schrijven komt ook als een dictatuur over, u zal het wel anders bedoeld hebben dan geschreven staat?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:51

janesmith schreef:
Van mij mag jij alles roepen dat je wilt. Zolang het wettelijk toegestaan is, kan niemand je wat maken.

Vind je dat de wettelijke grenzen de enige grenzen zijn aan wat je mag zeggen? Zijn er ook dingen die je niet zou zeggen uit (bv) respect voor je omgeving, uit fatsoen, medemenselijkheid en meer van die softe dingen, of vind je dat alles dat juridisch mag ook automatisch prima is om te doen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:19

Als het wettelijk toegestaan is, vind ik het toelaatbaar.
Anders is het hek van de dam. Wat de een fatsoenlijk vindt, vindt de ander al beledigend.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:43

janesmith schreef:
Anders is het hek van de dam. Wat de een fatsoenlijk vindt, vindt de ander al beledigend.

En waar blijft dan het respect voor de medemens??

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:46

Dat ontbreekt helaas bij een hoop mensen..

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:48

janesmith schreef:

Dus wilders gaat over de grens, zie het geen u zelf heeft geschreven schrijft u zichzelf wederom weer tegen doet tegenschrijven. En dat is waar u op doet stemmen, gaat u zelf ook dan niet ver?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:50

CtjeLief schreef:
Dat ontbreekt helaas bij een hoop mensen..

Dat is jammerlijk genoeg te lezen, ten zeerste diep triest.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:53

Ja blijkbaar vinden veel mensen het normaal om anderen maar te beledigen en te kleineren, omdat het wettelijk toch mag.. Dat je daarbij iemand kwetst of in een kwaad daglicht zet, ach nou ja.. het mag toch!?

Vraag me dan ook af hoe zulke mensen het begrip respect zouden omschrijven.... Ik stel die vraag ook aan leerlingen/volwassenen die ik train/voorlicht, komen zulke uiteenlopende antwoorden uit, interessant!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:59

FaberSmid schreef:
janesmith schreef:

Dus wilders gaat over de grens, zie het geen u zelf heeft geschreven schrijft u zichzelf wederom weer tegen doet tegenschrijven. En dat is waar u op doet stemmen, gaat u zelf ook dan niet ver?

Waar concludeer jij uit dat ik vind dat Widers over de schreef ging?
Volgens mij is hij nog nooit over de schreef gegaan, want hij is nog nooit veroordeeld.
We leven in een maatschappij waar de rechter de grenzen bepaalt, daarbinnen zijn we vrij. Dat heet vrijheid van meningsuiting.
Waarom heb ik het gevoel dat er lieden zijn die daar graag aan zouden knabbelen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:01

Jammer dat jij uitspraken/beledigingen slechts laat bepalen door wettelijke bepalingen, maar dat maakt wel weer duidelijk waarom je pvv stemt en Wilders zo enorm aanhangt ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:02

Citaat:
Waarom heb ik het gevoel dat er lieden zijn die daar graag aan zouden knabbelen?

Wel eens van menselijkheid gehoord? Respect voor je medemens? Een ander niet willen kwetsen, ongeacht welke wettelijke regel dan ook?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:03

janesmith schreef:
Volgens mij is hij nog nooit over de schreef gegaan, want hij is nog nooit veroordeeld.

Dat zijn imo twee verschillende dingen. Ik ben ook vaak zat te hard gegaan met de auto, heb als kind wel eens een snoeppie gepikt, maar ben nergens voor veroordeelt. Maar in die gevallen ben ik natuurlijk wel over de schreef gegaan ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:03

[/quote]

Dus wilders gaat over de grens, zie het geen u zelf heeft geschreven schrijft u zichzelf wederom weer tegen doet tegenschrijven. En dat is waar u op doet stemmen, gaat u zelf ook dan niet ver?[/quote]

Waar concludeer jij uit dat ik vind dat Widers over de schreef ging?
We leven in een maatschappij waar de rechter de grenzen bepaalt, daarbinnen zijn we vrij. Dat heet vrijheid van meningsuiting.
Waarom heb ik het gevoel dat er lieden zijn die daar graag aan zouden knabbelen?[/quote]
Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting, dat is zelfs een kostbaar goed!! Maar ook daarin kun je wel het respect naar de medemens in de gaten houden!!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:13

CtjeLief schreef:
Jammer dat jij uitspraken/beledigingen slechts laat bepalen door wettelijke bepalingen, maar dat maakt wel weer duidelijk waarom je pvv stemt en Wilders zo enorm aanhangt ;)

En maakt het ook duidelijk waarom jij links stemt en dat gedachtegoed zo enorm aanhangt. ;-)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:16

klopt.. ik vind respect voor mijn medemens namelijk ontzettend belangrijk...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:18

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

Dat zijn imo twee verschillende dingen. Ik ben ook vaak zat te hard gegaan met de auto, heb als kind wel eens een snoeppie gepikt, maar ben nergens voor veroordeelt. Maar in die gevallen ben ik natuurlijk wel over de schreef gegaan ;)

Desondanks sta je officieel nog steeds te boek als iemand die nog nooit over de schreef gegaan is. Zo werkt onze maatschappij nu eenmaal.

CtjeLief schreef:
klopt.. ik vind respect voor mijn medemens namelijk ontzettend belangrijk...

Ik ook, alleen heb ik de grens anders bepaald dan jij. Dat geeft geen van ons beiden het gelijk of ongelijk aan zijn zijde. Dat is nou precies het werk van de rechterlijke macht. Bepalen wat wel en niet toelaatbaar is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:20

Ik begrijp niet goed waarom in elk topic dat over politiek gaat steeds PVV zoveel word besproken?en dan vooral het punt islam,buitenlanders,moslims.Ik lees weinig tot nix over andere politici,zeer weinig."saranbande" heeft al 2x gevraagd of we het ook over andere punten kunnen hebben,zoals de zorg,dieren,veiligheid,economie,enz.
Steeds gaat het over de PVV en Wilders,weinig over SP b.v. die ook punten hebben waar je het wel of niet mee eens bent.
Als het steeds over de PVV gaat word het soms grof en hard.
Laten we het eens over het punt gezondheids zorg hebben?is dat niet véél belangrijker dan praten over moslims?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:21

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:

En maakt het ook duidelijk waarom jij links stemt en dat gedachtegoed zo enorm aanhangt. ;-)

Ik stem uiterst rechts en hang dit gedachtengoed toch ook enorm aan. Conclusie: het 1 heeft niets met het ander te maken!!
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 05-07-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:25

Over de schreef gaan waar en wanneer. Als hij in de kamer, waar ons land geregeerd wordt ordinaire straattaal gebruikt, hetgeen op straat niet verboden is, dan vind ik hem over de schreef gaan en ik hoop dat de volgende regering daar wat aan gaat doen.
Ik vind het genant als een minister uitgescholden wordt. Het zegt wel wat over je eigen zwakheid wanneer je iets niet normaal kan beargumenteren, en de aandacht daarvan afwendt met platte taal.

Goya niet alleen de media, maar ook hier op bokt lijkt het aantrekkelijker om over Wilders te praten dan over de werkelijke gang van zaken tijdens deze formatie die toch heel verrassend zou kunnen aflopen zoals het er nu uitziet

Ik denk omdat dat komt dat veel mensen gewoon niet kunnen begrijpen dat men op zon iemand stemt, die zulke uitlatingen over anderen doet, die in zijn eigen partij geen democratie duldt en die voortdurend bezig is anderen tegen elkaar op te zetten, ik begrijp dat namelijk ook niet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:27

Wat een leuk topic weeeeeer.
:X

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:30

Citaat:
Ik vind het genant als een minister uitgescholden wordt. Het zegt wel wat over je eigen zwakheid wanneer je iets niet normaal kan beargumenteren, en de aandacht daarvan afwendt met platte taal.

Precies.. kan me toch ook echt niet voorstellen dat iemand dit kan tegenspreken??