heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:39

CtjeLief schreef:
Nee dat begrijp je niet goed :) Je mag best je mening uiten, maar daarbij mag je niet discrimineren..

Maar stel iemand wil discrimineren, dan is dat toch ZIJN mening?

Als je alleen mag zeggen wat ethisch correct is dan is het ook geen vrije mening meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:40

NEderland is in ieder geval wel een beetje klaar met geloof in de politiek. Dat vind ik een mooie ontwikkeling. Vind het wel onbegrijpelijk dat Wilders 24 zetels heeft. Maar als de VVD slim is gaan ze zeker niet voor paars plus, laat dan die linkse rakkers maar eens laten zien wat ze waard zijn!

CtjeLief

Toch zijn daar regels in.. pak het wetboek er maar bij ;)

Anoniem

Nee, want vrijheid van meningsuiting heeft ook grenzen! En in de grondwet staat ook heel duidelijk dat discriminatie niet is toegestaan.. Sterker nog, artikel 1 van de grondwet begint met:

'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Vrijheid van meningsuiting houdt dus op waar discriminatie begint!!! (Cliche en klef, maar zo is het :) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:44

Rascisme en dicriminatie op grond van afkomst, geloof of ras is verboden!

Vrijheid van geloof en meningsuiting zijn een (voor)recht.

Dat is al heel erg lang zo en het hoort bij onze cultuur en dat wil ik graag zo houden ook.

CtjeLief

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:45

hier nog een ;) (en niet alleen omdat het mijn werk betreft maar omdat ik er ook 100% achter sta!)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:33

CtjeLief schreef:
Nee dat begrijp je niet goed :) Je mag best je mening uiten, maar daarbij mag je niet discrimineren..

maw...je mag je mening geven, maar NIET op de PVV stemmen :Y)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:35

Onassa schreef:
CtjeLief schreef:

maw...je mag je mening geven, maar NIET op de PVV stemmen :Y)

*proest* :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:39

Dat mag best in dit vrije land. Gelukkig maar. De pest is dat bepaalde mensen straks iets niet meer mogen, namelijk zelf weten wat ze geloven. Beetje jammer, vind je niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:49

Verschillende religies kunnen niet eenmaal niet samen door een deur. Dus van mij mogen ze allemaal van straat, en gewoon thuis alleen nog geloven :j Heleboel problemen meteen de deur uit :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:55

Ja hoor je mag op Wilders stemmen.. Ik zeg alleen dat PVV stemmers discriminatie gedogen.. (dat is iets anders dan zelf discrimineren) ;) Niemand zegt toch dat je niet op PVV mag stemmen? Ik heb het niet gelezen in ieder geval..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:48

CtjeLief schreef:
Zelfs zo ver gaand dat je straks niet meer mag zijn wie je bent? Sorry daar word ik ook echt verdrietig van.. Dat is juist het mooie van ons land.. Die vrijheid..

Dat mag wel, ik ben juist voor vrijheid, dus overal kunnen zeggen wat je vind, ookal kan het discriminerend opgevat worden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:52

CtjeLief schreef:
Ja hoor je mag op Wilders stemmen.. Ik zeg alleen dat PVV stemmers discriminatie gedogen.. (dat is iets anders dan zelf discrimineren) ;) Niemand zegt toch dat je niet op PVV mag stemmen? Ik heb het niet gelezen in ieder geval..

Sorry hoor maar wat een onzin!
Gedoog helemaal niks, ik ben het ook echt niet 100% met hem eens maar hij zegt er iig wat van.
En dan gedoog ik niks. Tis gewoon een statement m.i. Dat er iets moet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:01

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:24

Wilders discrimineert, dus als je op hem stemt gedoog je discriminatie.. Er zijn een hoop mensen die achter de verdere standpunten van de PVV staan maar die uit principe toch niet op de PVV stemmen omdat ze absoluut tegen discriminatie zijn... En Nies, als discriminatie toegstaan zou worden zou de ons land er heel akelig uit komen zien, en zouden heel veel minderheden nog minder kansen krijgen dan ze nu al krijgen.. lijkt me dus niet zo'n goed plan, laten vooral onze grondwet goed beschermen, want daar mogen we als land HEEL trots op zijn..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:25

WildWings schreef:
Dat veel mensen dat verschil al niet meer inzien vind ik de keerzijde van de eeuwige 'vrijheid van meningsuiting'...

Ik vind het verschrikkelijk en hoop nooit zo te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:28

Ik wordt er ook echt heel erg verdrietig van dat mensen blijkbaar de normen en waarden missen om elkaar niet te willen kwetsen...

"Ach, dan discrimineer ik toch? Dat mag ik!"

Wat? :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:31

Mee eens. Ik hou me hier ook in om bepaalde mensen niet te kwetsen :+ Da's toch respect voor elkaar :?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:34

Goedemiddag, er is weer aardig wat gepraat in dit topic. Vvd met de meeste zetels, ben best tevreden. Maar hoe nu verder, daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Ieder is vrij om zijn eigen geloof uit te oefenen vind ik, maar dan wel op zo'n manier dat anderen daar geen hinder van ondervinden. Ondervinden ze dat wel, hou het dan binnen 4 muren in een Moskee, kerk of huis.
Wat ik bedoel?
- Ga eens naar Israel met pasen. Ik heb daar, in ons vliegtuig (nl grondgebied), in hotels, overal! alleen maar crackers gegeten vanwege hun vasten periode. Dat terwijl ik aan het werk was. Daar ondervind ik hinder van.
- Mensen die gaan bidden (kleed uitgerold) in een gebied waar dit niet bedoelt is (keuken/ hotel/trein/ gang noem maar op). Daar ondervind ik ook hinder van.
- Als ik ondergegooid word met gekleurd poeder vanwege het suikerfeest, bless you.. en ook mijn wasmachine ;). Nee alle gekheid op een rij, ik respecteer ieders geloof en ritueel, maar val mensen die er niks mee te maken hebben ook niet mee lastig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:39

Noah2006 schreef:
- Mensen die gaan bidden (kleed uitgerold) in een gebied waar dit niet bedoelt is (keuken/ hotel/trein/ gang noem maar op). Daar ondervind ik ook hinder van.
- Als ik ondergegooid word met gekleurd poeder vanwege het suikerfeest, bless you.. en ook mijn wasmachine ;). Nee alle gekheid op een rij, ik respecteer ieders geloof en ritueel, maar val mensen die er niks mee te maken hebben ook niet mee lastig.

Heb je dat serieus ondervonden?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:57

Ja dat schrijf ik zojuist ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:00

Ik heb 't namelijk nog nooit ondervonden (en woon in dezelfde plaats) en ken ook zulke verhalen niet (behalve die van jou nu dan)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:05

Ik heb het over vluchten naar Tel-aviv, waar ik het meemaakte met de crackers, in Utrecht met het kleedje uitrollen om te bidden, in Rijswijk bij mij op school met het poedergooien, dus zo ver hoef je het niet te zoeken.
Vind je opmerking niet echt ruimdenkend.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:07

Wat is er nu weer niet ruimdenkend aan aangeven dat ik dat soort dingen niet ken :? Serieus, bepaalde woorden zijn echt té hip geworden en worden misbruikt waar het maar kan.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:10

ik heb groen links gestemd.
ik vind hun toekomst visie mooi. die is oprecht duurzaam,
en ze kijken 20 jaar vooruit, geen 4. dat vind ik belangrijk.

ik vond de term "voorlopige definitieve prognose" wel mooi 8-)

en de peiling, Wat als iedereen zijn 2e keus zou stemmen?
dan had partij voor de dieren ong. 40 zetels gehad.
en groenlinks was 2e geworden :P