Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:15

Hij heeft nooit in de aandacht willen staan, omdat hij nu rustig in Belgie woonde en daar echt de rust had. Maar omdat het nog steeds zo speelt in Nederland wilt hij zijn naam zuiveren. Aldus het boek "Echte mannen eten wel kaas"

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:18

Ik kan heel goed begrijpen dat hij het allemaal op zijn beloop heeft gelaten destijds. Wie zou hem nou geloven? Zij stond zo in de belangstelling en zat in elke talkshow. Waarom zou iemand geloven dat hij onschuldig was?

Verder sluit ik me aan bij Unwritten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:18

Daarbij was toentertijd zijn echte naam nog niet vrijgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:19

Dat is ook frappant Jesser.
Aan de andere kant, media (en geld) kan een hoop doen met mensen.

Ben evengoed heel benieuwd naar het programma morgen, mede omdat Jessica Vilerius eerder prima docu's gemaakt heeft voor de publieke omroep.
Ik hoop dat ze nu ook bij haar stijl is gebleven en zich niet heeft laten verleiden tot niveautje typische sbs6 'docu'.

Ik geloof ook niet dat Ansou vrij is van enige schuld.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:22

Kanelly schreef:
Ik geloof ook niet dat Ansou vrij is van enige schuld.

Hoe bedoel je dat?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:24

Jesser schreef:
Vind het erg frappant dat hij nu wel met z'n kop op tv wil komen, en niet eerder aanklachten tegen haar had ingediend als zijnde smaad. Nu ineens een Peter R. de Vries zijn 'twijfels' heeft opengesproken..

Eerder kon Manou haar niet aanklagen, omdat zijn echte naam niet bekend was gemaakt of in de boeken is genoemd.
Nu dit door Maria zelf in een fimpje op Youtube is gedaan en zij ook foto's van zijn gezicht heeft laten zien, kan hij haar pas aanklagen voor laster en smaad.

En waarom nu ineens al die ophef, waarom niet toen het boek uitkwam en ze al die intervieuws gaf.. Als ik van zulke dingen beschuldigd werd, en in aanzien van heel Nederland te kakken werd gezet had ik wel eerder ingegrepen. Je laat zulke dingen namelijk niet over jezelf zeggen als het niet waar is..
Ik denk dat deze vraag beantwoord zal worden in de uitzending as woensdag.

In mijn optiek mogen journalisten als Peter wel eens aangesproken kunnen worden op hun gedrag en verantwoording, mede het feit dat hij behoorlijk mediageil is, en graag als 'waarheidsprediker' te boek wil staan... maar stil staan bij de gevolgen van wat hij doet doet hij niet, en hoe het leven van maria nu op haar kop staat en ze waarschijnlijk onder moet duiken.. met baby en al.. omdat er nu een prijs op haar hoofd staat...het feit dat er geschreven wordt 'spring voor de trein' en '100.000 euro voor haar adres, dood of levend' gezet, Wat denk je dat er gaat gebeuren als men erachter komt waar ze is...???

Eigen schuld dikke bult?????

En nogmaals de hulpverlening die toendertijd haar begleidde... de uitgever die haar begleidde...

Nu staat ze er alleen voor..

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:44

Wat ik echt niet snap is de rol van de volwassenen om dit meiske heen. Het gewraakte filmpje waarin ze de echte naam van Manou onthult, staat nog steeds op internet.

http://www.vkmag.com/videos/videos_echte_naam_manou_is_ansou_keita/

Help dit wicht! Ze is dan wel moeder van een kind en reeds 21 maar die griet snapt echt niet wat de gevolgen zijn als je met zo'n grijns op je smoel een tekst met allerlei aantijgingen voor de camera staat voor te lezen. In de uitzending van de Vries zat ook al een deskundige die meende het dedain waarmee ze schrijft over hulpverleners niet te rijmen is met haar naïviteit ten opzichte van Manou en consorten.

Het zou de moeder en de uitgever sieren Maria uit de wind te halen en naar India te sturen en zelf diep publiekelijk door het stof te gaan om uitleg over Maria's uitspraken, schrijfsels en optredens in Mosterdgate te geven. Maria is het point of no return al ruimschoots gepasseerd.

Die moeder spoort volgens mij helemaal niet: 75.000 euro eisen omdat je kind zogenaamd niet op school zat. Gut, waar was u en wat deed u als opvoeder in al die jaren?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:22

Dit vond ik op deze side...

Heb een klein stukje gecopieerd.....Het gaat over prostituees...

http://www.bewareofloverboys.nl/prostitutie.php

En dan vooral het zinnetje... het jongste slachtoffer wat ze TOT NU TOE hebben gevonden was 13 jaar.. het onderzoek is uitgevoerd door NISSO..

Wat ouders betreft.. Hoe vaak lees je niet dat ouders geen idee hebben wat er speelt.. en op het moment dat ze erachter komen er wel wat aan willen doen, maar vaak machteloos staan en niets kunnen doen...

Loverboys zijn zo gehaaid en agressief.. Wij als buurt van de Rentray worden regelmatig geattendeerd om de omgeving in de gaten te houden, daar de loverboys de meisjes buiten de instelling proberen op te wachten of de boel in de gaten houden en zodra ze de kans krijgen meteen het meisje proberen mee te ontvoeren..

Auto's die regelmatig verdacht opgesteld staan moeten we dan ook rapporteren aan de rentray, zodat ook zij hun maatregelen nemen. er zijn zelfs loverboys die in het verleden met geweld zich toegang tot de terreinen van de rentray probeerden te verschaffen.. Het terrein/complex is niet voor niets streng bewaakt en overal hangen camera's zodat elk stuk terrein overzien kan worden..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:48

ik heb het boek van korterink net binnen gekregen en ga hem zo lezen, ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:50

Beide partijen verdienen er nu lekker aan. Komt er nog een boek van het slachtoffer met zijn eigen verhaal?? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:59

@Nadir, nou ja zoals ik het zeg.
Maar goed, dat is puur mijn gevoel, dus ja...kan het verder ook slecht beargumenteren.
Er zullen vast wel dingen gebeurd zijn en ik kan het me bijna niet voorstellen dat Maria gewoon een willekeurige naam heeft gepakt om diegene aan te wijzen als dader.
Maar inhoeverre hij schuld heeft en waaraan, tja dat is (voorlopig) nog gissen, dus daar kan ik verder ook niks van zeggen.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:12

Zal een 'fout' iemand zeggen dat ie fout is.. zal een loverboy zeggen.. hee ik ben loverboy.. zal een drugshandelaar zeggen dat ie in drugs handelt tegen over de media.. tuurlijk niet..

Die Manou zal zich in alle bochten wringen om te laten zien dat ie wel een 'beetje' fout is. maar zo fout.. lijkt me niet handig dat ie dat over zichzelf zal zeggen..en dus zal ie een onschuldig 'slachtoffer' worden van de verzinzels van Maria.. (sarcastisch bedoeld ten opzichte van die Manou)

Waarom zal ie in Belgie zijn gaan wonen....Trouwens zo jong is hij niet hoor.. Blijkt een zoon van 20 te hebben.. of zal dat ook gelogen zijn..

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:25

Jesser schreef:
Zal een 'fout' iemand zeggen dat ie fout is.. zal een loverboy zeggen.. hee ik ben loverboy.. zal een drugshandelaar zeggen dat ie in drugs handelt tegen over de media.. tuurlijk niet..

Die Manou zal zich in alle bochten wringen om te laten zien dat ie wel een 'beetje' fout is. maar zo fout.. lijkt me niet handig dat ie dat over zichzelf zal zeggen..en dus zal ie een onschuldig 'slachtoffer' worden van de verzinzels van Maria.. (sarcastisch bedoeld ten opzichte van die Manou)

Waarom zal ie in Belgie zijn gaan wonen....Trouwens zo jong is hij niet hoor.. Blijkt een zoon van 20 te hebben.. of zal dat ook gelogen zijn..

Dat zei Maria in dat filmpje van die zoon van 20, maar volgens mij is dat de enige die dat zegt. Die geloof ik niet zo, hij heeft een babytje en een heel popperig vriendinnetje.

Ik geloof best dat Manou "geen lievertje" is, maar dat filmpje van hij heet zus en zo, daar geloof ik niets van, Maria heeft dat niet voor niets zo snel verwijderd van youtube.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:31

Het lijkt me niet logisch dat Manou een kind van 20 heeft als ie zelf 25 jaar is. Ik zeg niet dat hij geen kind heeft, maar van 20 lijkt me een beetje onlogisch :)
Heb de boeken nog niet gelezen, wel de reportage bekeken van Peter R. de Vries, en ben benieuwd naar de reportage van morgenavond. Ik denk zelf ook dat niet alles waar is, maar denk ook niet dat alles gelogen is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:32

In zijn paspoort staat dat hij in 1984 geboren is.
Lijkt me sterk dat hij dus een zoon van 20 heeft.

En nu niet zeggen dat het een vals paspoort is :D :D :D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:39

Ehmm kwam hij hier niet al vluchteling.. en dan heb je meestal geen paspoort van jezelf origineel.. Op het moment dat je een paspoort hier kunt aanvragen kun je alles erin stoppen wat je maar wilt natuurlijk.. Geen kip die echt controleerd wie je bent en welk land je officieel ingeschreven staat met juiste datums en leeftijd.. of ik moet me erg vergissen.. dat ook natuurlijk

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:43

Ik heb nergens gehoord/gelezen dat hij hier als vluchteling is gekomen. Dat zou best kunnen hoor. Maar dan nog, kijk eens goed naar die jongen en vraag je dan af of het mogelijk is dat hij rond de 40 jaar is....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:47

Vluchteling werd volgens mij afgelopen zondag genoemd?

Ik vind hem er best oud uitzien, maar sommige 'rassen' zien er sneller oud uit waar andere jonger lijken, dus durf niet goed te schatten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:51

Rassen? :=

Dat je niet precies in kunt schatten hoe oud iemand is begrijp ik wel. Maar iemand die beweert 25 te zijn is in werkelijkheid vast geen 40 jaar. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:58

Ja kon er ff niet opkomen hoe ik het noemen moest, vandaar ook de ''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:07

In de uitzending werd inderdaad gezegd dat hij als asielzoeker uit Guinee naar Nl. kwam.

Bevolkingsgroepen past beter Elan ;)
Maar dat ben ik inderdaad met je eens, vooral bij mensen met een donkere (negroïde) huidskleur is dit echt lastig te zien.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:15

Ja die ja :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:18

Volgens mij moet een asielzoeker zich wel kunnen 'aantonen' hier in NL. Iemand kan geen nieuwe identiteit krijgen lijkt mij.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:21

Unwritten schreef:
Volgens mij moet een asielzoeker zich wel kunnen 'aantonen' hier in NL. Iemand kan geen nieuwe identiteit krijgen lijkt mij.

Dat denk ik ook niet!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:41

Jesser schreef:
Ehmm kwam hij hier niet al vluchteling.. en dan heb je meestal geen paspoort van jezelf origineel.. Op het moment dat je een paspoort hier kunt aanvragen kun je alles erin stoppen wat je maar wilt natuurlijk.. Geen kip die echt controleerd wie je bent en welk land je officieel ingeschreven staat met juiste datums en leeftijd.. of ik moet me erg vergissen.. dat ook natuurlijk

Lol, je vergist je inderdaad erg. Je kan echt niet zomaar een identiteit verzinnen. :') Zelfs vluchtelingen kunnen zich bijna altijd wel identificeren, omdat ze weten hoe belangrijk het is om officiële papieren mee te nemen. Juist daarmee staan ze sterker. Slechts een enkeling heeft niets meer, en is ook niet geregistreerd in het land van herkomst. Zo iemand is dan statenloos, die bestaat dus officieel voor de wet niet. De procedure duurt dan jaren en jaren, je hebt nergens aanspraak op, en je hebt grote kans uitgezet te worden. Je achtergrond is immers niet controleerbaar.
Er zijn wel mensen waarbij de geboortedatum niet is geregistreerd, maar dan kan je echt niet aankomen met "ik ben 30" terwijl de persoon 16 is. Aan de botstructuur en het gebit kun je vrij nauwkeurig herleiden wat de leeftijd van een persoon is. Je dacht toch niet dat ze een rondje om iemand heenlopen, en vervolgens hun schouders ophalen "ok, zal wel kloppen, die leeftijd".
Geloof me, het beleid is zeer en zeer streng rond het verlenen van een verblijfsvergunning en het verlenen van asiel.
Verder is het me een raadsel waarom je suggereert dat hij naar België is 'gevlucht'.