Champie_Me schreef:laetitia schreef:@champie: wat vind je dan van het feit dat de kerk in andere landen wordt opgedrongen?
Dat vanuit Europa en Amerika zendelingen naar Afrika gaan om daar koste wat het kost de mensen te bekeren tot het christendom en daar in de Afrikaanse steppes kerk na kerk laten verrijzen?
Wat vind je dan van de kruistochten die de christenen eeuwen geleden hielden, waarbij alle niet-christelijken het hoofd werd afgehakt?
Zijn wij als Nederlanders zoveel anders in het niet aanpassen naar een andere cultuur?
Nee ik denk dat wij net zo vasthouden aan onze cultuur in het buitenland.
Blijkbaar is dat mens-eigen.
ik vind de kerk in het buitenland net zoals de moskee in nederland... ook niet kunnen
en mbt die kruistochten: ik vind dat dus weer bij de extreem gelovigen horen en daar ben ik fel op tegen (maar dat had ik in eerdere posts ook al gezegd volgensmij..)
ik zou niet eens naar turkije/marokko/oid willen verhuizen omdat ik niet zou kunnen dealen met een andere cultuur...! en opzich dat nederlanders vasthouden aan hun cultuur is misschien ook wel zo maar ik DENK dat er meer immigranten zijn dan dat er daadwerkelijk nederlanders naar het buitenland vertrokken zijn...
en dan kom je weer op het maatschappelijke gedrag van (velen van) de immigranten, 1/2 of volgensmij nog wel meer heeft GEEN baan en doet het hier op de uitkeringen die ze krijgen... vind je dat tof dan?! ik vind dat dus niet kunnen! ik vind dat je hier wel mag blijven voor een bepaalde periode maar dat je daarna echt weg moet, veilig of niet... dan moet men maar naar een ander land gaan om hun geluk te beproeven...
En wat hebben wij te maken wat er in het buitenland gebeurt?
Daar hebben ze ook stierenvechten en vossenjachten....moeten we die hier ook maar toestaan dan?
Wij Nederlanders hebben alleen invloed op wat in ons land gebeurt.
Als we dan toch buitenland vergelijken met Nederland, dan zou er hier geen moskee geplaatst worden want in Sudan hakken ze je kop er af als je er alleen al over praat! Net als in Saudie-Arabie.