Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:44

Champie_Me schreef:
laetitia schreef:
@champie: wat vind je dan van het feit dat de kerk in andere landen wordt opgedrongen?
Dat vanuit Europa en Amerika zendelingen naar Afrika gaan om daar koste wat het kost de mensen te bekeren tot het christendom en daar in de Afrikaanse steppes kerk na kerk laten verrijzen?

Wat vind je dan van de kruistochten die de christenen eeuwen geleden hielden, waarbij alle niet-christelijken het hoofd werd afgehakt?

Zijn wij als Nederlanders zoveel anders in het niet aanpassen naar een andere cultuur?
Nee ik denk dat wij net zo vasthouden aan onze cultuur in het buitenland.

Blijkbaar is dat mens-eigen.

ik vind de kerk in het buitenland net zoals de moskee in nederland... ook niet kunnen

en mbt die kruistochten: ik vind dat dus weer bij de extreem gelovigen horen en daar ben ik fel op tegen (maar dat had ik in eerdere posts ook al gezegd volgensmij..)

ik zou niet eens naar turkije/marokko/oid willen verhuizen omdat ik niet zou kunnen dealen met een andere cultuur...! en opzich dat nederlanders vasthouden aan hun cultuur is misschien ook wel zo maar ik DENK dat er meer immigranten zijn dan dat er daadwerkelijk nederlanders naar het buitenland vertrokken zijn...

en dan kom je weer op het maatschappelijke gedrag van (velen van) de immigranten, 1/2 of volgensmij nog wel meer heeft GEEN baan en doet het hier op de uitkeringen die ze krijgen... vind je dat tof dan?! ik vind dat dus niet kunnen! ik vind dat je hier wel mag blijven voor een bepaalde periode maar dat je daarna echt weg moet, veilig of niet... dan moet men maar naar een ander land gaan om hun geluk te beproeven...

En wat hebben wij te maken wat er in het buitenland gebeurt?
Daar hebben ze ook stierenvechten en vossenjachten....moeten we die hier ook maar toestaan dan?
Wij Nederlanders hebben alleen invloed op wat in ons land gebeurt.
Als we dan toch buitenland vergelijken met Nederland, dan zou er hier geen moskee geplaatst worden want in Sudan hakken ze je kop er af als je er alleen al over praat! Net als in Saudie-Arabie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:47

Euhm, Zuid Sudan is christelijk, Noord Sudan is overwegend Islamitisch.
En het grootste deel Nubiërs is Koptisch. ;) :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:50

Ok dat is dan duidelijk ;-).

Nederlanders/Europeanen zijn zelf namelijk totaal niet heilig als het gaat om het aanpassen aan andere culturen. Zij integreren in het buitenland nauwelijks of dringen hun eigen cultuur op.
(kijk maar in het verleden naar de verdrijving van de Indianen in Noord-Amerika en de Aboriginals in Australie).

Ik denk dat het fout is gegaan in de jaren 70, toen Nederland heel veel gastarbeiders nodig had voor fabrieken en andere industriele bedrijven (industriele revolutie vond toen plaats).

In die tijd zijn er duizenden en duizenden gastarbeiders uit Marokko en Turkije (en Italie) naar Nederland gehaald om hier in de fabrieken te werken voor een schamel loontje.
Er werd hun gouden bergen beloofd door de Nederlandse regering en er werden geen goede afspraken gemaakt op het gebied van permanente verblijfsvergunningen etcetera.
Gastarbeiders werden door gebrek aan woonruimte en door het niet willen investeren van geld in de gastarbeiders met z'n allen op kleine kamertjes of flatjes gestopt. Kregen geen Nederlandse lessen aangeboden.

Gevolg was dat de gastarbeiders met hun eigen landgenoten vaak op kleine kamertjes zaten en dus hun eigen cultuur op die kamertjes in stand hielden.

Later mochten zij van de Nederlandse regering hun vrouwen en kinderen laten overkomen en kregen zij grotere flats toegewezen om met hun gezin samen te kunnen leven.
Echter werden die gezinnen ook weer door de overheid met z'n allen op één kluit gegooid.

Gevolgen spreken voor zich.

Natuurlijk ligt er een verantwoording voor die gastarbeiders zelf om te integreren en de taal te leren, maar er zijn toen door de Nederlandse overheid heel veel inschattingsfouten gemaakt.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:54

nee naja wat dat betreft ben ik makkelijk:
ben vega dus mc donalds/kfc/burger king mis ik sowieso niet
drink geen alcohol dus hoef ook gen warsteiner jupiler
drink geen koffie dus starbucks mis ik dan ook niet
chinees vind ik ook niet lekker

maar dat doet er verder niet to maar ik vind die invloeden wel anders dan geloofsinvloeden en gedragingen,,, in mijn ogen zijn die anders dan voedsel... want voedsel is een eerste levensbehoefte en geloof niet!

maar opzich,, ik zie het punt niet van die invloeden, wij hebben amstel/heineken... dus opzich vind ik dat niet zo een grote invloed hebben....

maar oke ik vind het een positief iets maar opzich weet ik niet of het daadwerkelijk positief uit gaat werken want dan kom je op het punt: vb. Turkse Nederlander... Turks iemand met een Nederlands paspoort... dan zou ik gaan kijken naar een paar maatstaven:
- gewoontes (hoofddoekdragend/burkadragend/eetgewoontes/etc)
- gedrag (werk?!/crimineel verleden?!/crimineel gedrag?)

maarja zo idealistisch als ik nu denk kan het toch niet...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:59

Kanelly schreef:
Oké Champie, je vind volledige segregatie een goed iets, prima.
Maar op welke wijze heeft dit dan een positieve uitwerking op onze samenleving?
Je moet namelijk wel realistisch blijven, zaken die bepaalde partijen willen zijn onmogelijk en zullen er ook nooit door komen in de wet. Ik neem aan, dat als je toch kritisch bent, dit ook al uitgezocht hebt.
Hoe je het ook wendt of keert, wij zijn nou eenmaal een multi cultureel land geworden en dat zal het na 9 juni ook blijven.
De vraag is dus hoe de segregatie hier een positieve oplossing aan geeft?

Citaat:
ik heb verder geen problemen met het feit dat turken/marokkanen/molukkers/polen/duitsers/belgen/amerikanen/etc. hier wonen maar ik heb wel moeite met de nieuwe invloeden die zij meebrengen...

Geen McDonalds meer, geen Starbucks, KFC, Burger King, Warsteiner, Jupiler, Bami, Nasi, Fou yung Hai, Kebap, Pizza.... :+
Nieuwe invloeden kán je niet tegengaan...

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Het is een kwestie van tijd voordat er veranderingen komen. 9 juni zal al een hele grote stap zijn in die richting. De VVD zal in de regering komen, en hun programma is vrij radicaal. Zoals bijvoorbeeld het sluiten van Islamitische scholen. De andere radicale standpunten zijn het stoppen van bouwen van nieuwe Moskees en een complete migratiestop. Het verbod van huwelijk tussen neven en nichten (waar nu al een meerderheid voor is in de kamer) en het zeer hoge eisen stellen aan importbruiden en het weigeren van verblijfsvergunningen indien men de nederlandse taal niet machtig is. Een ander zeer goed werkend punt is dat iedere migrant pas na 10 jaar aanspraak zal kunnen maken op een uitkering. De VVD staat nu op 30 zetels, en mijn voorspelling is dat dat er meer gaan worden, ten koste van de PVV. Grote kans dat ze zelfs de grootste gaan worden na 9juni. Er zijn twee manieren om de problemen aan te pakken. 1 is om het in de wet te verankeren, maar dat zal in strijd zijn met de europese regels. Een andere is zoveel beperkende regeltjes in te voeren dat Nederland gewoonweg geen prettig land meer is om te wonen als je van plan bent om je eigen cultuur en geloof hier te implementeren. En diegenen die aan al deze eisen voldoen,dat zijn nou ook precies de migranten die hier wel welkom zijn.
Laatst bijgewerkt door Springert op 01-05-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:00

Je hoeft het niet sec op jezelf te betrekken, ik heb het over onze samenleving.

Nou ja, die invloeden... je kan de eigenaar van het Indonesische restaurant niet vragen om wél zijn eetgewoonten mee te nemen, maar of hij zijn Islamitische geloof even in Indonesië wil laten ;) indonesië, het grootste moslimland ter wereld hè ;)
De invloeden zijn onlosmakelijk verbonden met de cultuur en het land van herkomst. Het ene accepteren en het andere niet, gaat simpelweg niet.

Dat je het een positief punt vind, snap ik nu wel...Maar HOE zie jij het dan, dat het een positieve uitwerking gaat hebben?
Zijn er bijvoorbeeld voorbeelden uit andere landen of uit de geschiedenis waaruit blijkt dat het succesvol is/was en het een positieve bijdrage heeft geleverd aan de maatschappij?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:04

Kanelly schreef:

Precies! Ga maar eens voorstellen om een kerk in het noorden te bouwen!!
Terwijl hier in Nederland, wat geheel christelijk is, ze overal gebouwd mogen worden.

Anoniem

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:09

Dus jij wil dat we net zo worden als Noord Sudan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:14

Nou in Nubië, het noorden dus staan Koptische kerken ja :D
Net als dat er kerken en synagoges staan in Egypte, Tunesië, Algerije, Marrokko,Iran, Irak, Libië, Maleisië, Somalië, Ethiopië...etc. etc.

VVD voor sluiting van Islamitische scholen, heb het tot nu toe nergens terug gevonden in hun standpunten of het partijprogramma hoor..
Wél bij de PVV, echter wat zij willen is volledig in strijd met art. 23 van de grondwet. En ook volstrekt belachelijk. Ze willen art. 23 blijven handhaven, behalve als je Islamitisch bent.

Welke eisen moeten er nog meer gesteld worden dan aan importbruiden? Volgens mij zijn de regels al vrij streng.

En iedere migrant pas na 10 jaar een uitkering, waarom?
1 van mijn beste vriendinnen is een Duitse, woont hier 7 jaar, universitair opgeleid maar werkzaam in de zorg, dus lastig beroep qua vaste aanstelling (en haar universitaire opleiding is hier niet geldig).
Als zij nu haar baan verliest, zal ze dus geen aanspraak maken op een uitkering.
Waarom hebben autochtone nederlanders méér rechten dan allochtone?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:15

Nou een laatste dan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek

Het staat ook in de bijbel, en zoals het inde Koran staat wordt het door verschillende mensen anders geïnterpreteerd. cultuur dus en geen geloof.

Je VVD verhandeling , liet naar mijn idee enigszins doorschermen wat ik al vermoedde,: vreemdelingenangst

Ik ben tegen hoofddoekjes, maar ik ben ook tegen verplicht een rok dragen en verplicht een keppeltje en thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Maar om daar nou zo'n punt van te maken... dat vind ik wat overdreven.

Ben meer van de goede educatie.
Ben voor het bouwen an Moskeeën . Georganiseerd en openbaar is altijd beter dan in achterafkamertjes en dus vaak fanatieker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:15

Het VVd verhaal klonk meer als een PVV verhaal van iemand die dat liever niet in het openbaar zegt :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:21

laetitia schreef:
Ok dat is dan duidelijk ;-).

Nederlanders/Europeanen zijn zelf namelijk totaal niet heilig als het gaat om het aanpassen aan andere culturen. Zij integreren in het buitenland nauwelijks of dringen hun eigen cultuur op.
(kijk maar in het verleden naar de verdrijving van de Indianen in Noord-Amerika en de Aboriginals in Australie).

Ik denk dat het fout is gegaan in de jaren 70, toen Nederland heel veel gastarbeiders nodig had voor fabrieken en andere industriele bedrijven (industriele revolutie vond toen plaats).

In die tijd zijn er duizenden en duizenden gastarbeiders uit Marokko en Turkije (en Italie) naar Nederland gehaald om hier in de fabrieken te werken voor een schamel loontje.
Er werd hun gouden bergen beloofd door de Nederlandse regering en er werden geen goede afspraken gemaakt op het gebied van permanente verblijfsvergunningen etcetera.
Gastarbeiders werden door gebrek aan woonruimte en door het niet willen investeren van geld in de gastarbeiders met z'n allen op kleine kamertjes of flatjes gestopt. Kregen geen Nederlandse lessen aangeboden.

Gevolg was dat de gastarbeiders met hun eigen landgenoten vaak op kleine kamertjes zaten en dus hun eigen cultuur op die kamertjes in stand hielden.

Later mochten zij van de Nederlandse regering hun vrouwen en kinderen laten overkomen en kregen zij grotere flats toegewezen om met hun gezin samen te kunnen leven.
Echter werden die gezinnen ook weer door de overheid met z'n allen op één kluit gegooid.

Gevolgen spreken voor zich.

Natuurlijk ligt er een verantwoording voor die gastarbeiders zelf om te integreren en de taal te leren, maar er zijn toen door de Nederlandse overheid heel veel inschattingsfouten gemaakt.

Lees PVDA!!! Dat zijn de ware schuldigen. Die hebben ons dat destijds door de strot geduwd, net zoals ze vandaag de dag nog doen met hun linkse vriendjes van de SP, D66 en Groen Links. Zogenaamd politiek correct zijn,met alle gevolgen van dien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:36

Springert schreef:
Kanelly schreef:

Precies! Ga maar eens voorstellen om een kerk in het noorden te bouwen!!
Terwijl hier in Nederland, wat geheel christelijk is, ze overal gebouwd mogen worden.

Is het daar een democratie? Net zo democratisch als dat het hier is? Of zijn ze daar meer bezig met stammenoorlogen, of is dat weer een ander deel van Afrika?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:39

Dit soort opmerkingen kan toch niemand wat mee Springert? Dit soort taalgebruik is vind ik niet echt passend in een discussie. Dit soort schreeuwerige uitlatingen komen mij een beetje de strot uit. En dit zal wel op de man spelen zijn. Maar ik heb het ondertussen wel een beetje gehad. Ik heb alle respect van de wereld voor je mening. Maar het constant wijzen naar andere en het generaliseren wordt ik echt een beetje moe van. En het is niet deze opmerking maar meer de agressieve houding door het topic heen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:41

Kanelly schreef:
Nou in Nubië, het noorden dus staan Koptische kerken ja :D
Net als dat er kerken en synagoges staan in Egypte, Tunesië, Algerije, Marrokko,Iran, Irak, Libië, Maleisië, Somalië, Ethiopië...etc. etc.

VVD voor sluiting van Islamitische scholen, heb het tot nu toe nergens terug gevonden in hun standpunten of het partijprogramma hoor..
Wél bij de PVV, echter wat zij willen is volledig in strijd met art. 23 van de grondwet. En ook volstrekt belachelijk. Ze willen art. 23 blijven handhaven, behalve als je Islamitisch bent.

Welke eisen moeten er nog meer gesteld worden dan aan importbruiden? Volgens mij zijn de regels al vrij streng.

En iedere migrant pas na 10 jaar een uitkering, waarom?
1 van mijn beste vriendinnen is een Duitse, woont hier 7 jaar, universitair opgeleid maar werkzaam in de zorg, dus lastig beroep qua vaste aanstelling (en haar universitaire opleiding is hier niet geldig).
Als zij nu haar baan verliest, zal ze dus geen aanspraak maken op een uitkering.
Waarom hebben autochtone nederlanders méér rechten dan allochtone?

Die eisen zijn streng voor importbruiden als ze hier rechtstreeks naar toe komen. Maar gaan ze eerst naar Belgie en dan hierheen,dan is het ineens kinderlijk simpel. Dat gat in de wet wil de VVD, en ook de PVV, gaan dichten.
Je moet me niet vragen waarom die 10-jaar regel er staat, want ik heb 'em niet verzonnen. Ik heb wel het idee dat dat onderdeel is van een masterplan om het maar zo lastig mogelijk te maken voor ze. En het gaat uiteraard ook werken, want heel veel zullen echt geen trek meer on ons land hebben als ze zo 'gepest' worden.
Dat van het sluiten van die scholen en Moskees is echt waar. Frits Bolkenstijn zei het afgelopen week nog in een interview.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:45

MariekeB schreef:
Het VVd verhaal klonk meer als een PVV verhaal van iemand die dat liever niet in het openbaar zegt :)

Dat geldt niet voor mij, want ik stem PVV en kom daar openlijk voor uit.
Ik heb het VVD programma niet geschreven, dus al de voorstellen en programapunten zijn mij niet kwalijk te nemen. Maar ik ben het wel stuk voor stuk met ze eens. Dat heet politieke voorkeur,je hebt ook mensen die PVDA of CDA stemmen. Die begrijp ik dan weer niet, maar respecteer het wel omdat dat nou juist democratie is.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:49

Springert schreef:
Een blinde kijkt helemaal niet anders dan een ziende, want hij kijkt helemaal niet!!!
Waar staat dat dat ik een Burka niet erg vind???
Je blijft dingen verzinnen, en iedere keer word je ongeloofwaardiger.

Dat ik ongeloofwaardig word of ben omdat u dat zegt??
Denk dat ik u op vele punten kan laten zien, dat u dat bent.
Eerst huppelt u acher de PVV, als jood, dan is een Burka verschrikkelijk.
Dan opeens als een blad aan de boom begint u het te verdedigen.
Blinde mensen zien, alleen met andere zintuigen, een blinde van geboorte af aan, zal u ook nooit zeggen ik voel dat en dat, nee ik zie dat en dat, ken genoeg mensen die blind zijn dus daarmee bedoel ik die niet door de ogen zien kunnen.
De meeste blinden zijn zij die wel beelden kunnen ontvangen door hun ogen, maar het niet zien.
Uw argumenten zijn gewoon zwak, heb u al eens eerder gevraagd, gaat u maar eens een jaar in de Bijlmermeer wonen met een bijstands uitkering, misschien ziet u dan eens alles met andere ogen.
Juist u heb ik geschreven moet weten wat discriminatie is, of het nu om het uitzien of wat dan is, daarom bent u twijvelachtig wanneer u zo rasistisch zich uit.

Overigens in Duitsland is 9% van buitenlandse afkomst.
De volledige informatie krijg u nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:58

Springert, in het voorbeeld wat ik gaf... over mijn duitse, allochtone vriendin...
Waarom hebben autochtone nederlanders meer rechten dan allochtone nederlanders?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:59

Citaat:
Lees PVDA!!! Dat zijn de ware schuldigen. Die hebben ons dat destijds door de strot geduwd, net zoals ze vandaag de dag nog doen met hun linkse vriendjes van de SP, D66 en Groen Links. Zogenaamd politiek correct zijn,met alle gevolgen van dien.

Deze opmerking bedoel ik. En vrijheid van meningsuiting. Dat MAG ja, maar het MOET niet ongezouten. Het is prettiger als je je mening iets meer beargumenteerd brengt. Vrijheid van meningsuiting is een hele verantwoordelijkheid. Wat moet ik nou met een opmerking zoals hierboven gequote? Hoe kan ik daar nou op reageren? Ik bedoelde dat ik misschien nu op de man speel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:06

Krips schreef:
Citaat:

Deze opmerking bedoel ik. En vrijheid van meningsuiting. Dat MAG ja, maar het MOET niet ongezouten. Het is prettiger als je je mening iets meer beargumenteerd brengt. Vrijheid van meningsuiting is een hele verantwoordelijkheid. Wat moet ik nou met een opmerking zoals hierboven gequote? Hoe kan ik daar nou op reageren? Ik bedoelde dat ik misschien nu op de man speel.

Tja.....dat vind ik nou eenmaal. Dat mag toch. Ik heb het niet op die linkse rakkers, maar ik begrijp niet wat ik daar fout aan zeg.
Mijn argumenten zijn dat hun linkse hobby's en zogenaamde politieke correctheid er voor gezorgd hebben dat we nu met al die uitwassen te maken hebben en onze eigen cultuur en identiteit aan het afbrokkelen is. En momenteel denkt 1/3 van Nederland er precies hetzelfde over, want dat is het aantal zetels in de peilingen voor rechts momenteel. Al die linkse hobby's kosten klauwen met geld. Sinterklaas spelen doen ze, over de rug van de hardwerkende man.

Kanelly schreef:
Springert, in het voorbeeld wat ik gaf... over mijn duitse, allochtone vriendin...
Waarom hebben autochtone nederlanders meer rechten dan allochtone nederlanders?

Dat is nu ook nog niet zo, pas als dat in de wet ingepast is.
Als de VVD in de regering komt, zal dat gaan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:17

Tja, weg met die linkse hobby's. 1 van die linkse hobby's is ook het subsidiëren van jouw sport... dag rijverenigingen, dag grote wegstrijden, dag rijhallen....
Linkse hobby's zijn toch onzin :+

Mijn vraag was niet of en wanneer het er door kwam, maar waarom autochtone nederlanders meer rechten hebben dan allochtone nederlanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:34

Lezen Springert, ik heb het niet over de sport an sich, maar over het subsidiëren ervan.
De partij waar jij op wil stemmen, wil juist die subsidies er af halen (want, volgens die partij, linkse hobby).

En wauw, ben ik alweer uitzondering op de regel...
Ben al geen goede nederlander of europeaan en nu ben ik ook nog eens geen standaard rijkeluispaardensporter, stem zó links namelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:37

Haha hier dan een hardwerkende linkse vrouw met een salaris ruim in de hoogste belastingschaal, en toch links ....
Rare linkse hobby van mij die samen delen heet.

Dan maar politiek correct, maar de taal die ik hier langs zie komen wordt ik een beetje verdrietig van.

Voor mij hebben alle mensen evenveel rechten, daar staan ook plichten tegenover, maar ook die zijn voor iedereen hetzelfde.

Springert : wat is volgens jou de Nederlandse cultuur.
Toch niet dat korte lontje en het gedrag waarvoor een website http://www.pasopaardig.nl nodig zijn. En ik hoop ook niet dat we de vrouw lekker thuis houden om voor de kinderen en het huishouden te zorgen tot onze cultuur willen behouden.
Dus wat is onze cultuur ?
Ik zie de kracht van de Nederlandse cultuur dat we van oudsher al de hele wereld rondreizen en daar een beetje van oppikken.
Oh sinterklaas is ook onze cultuur, nuchterheid, handelsgeest.. waar wordt die aangetast ?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:42

Kanelly schreef:
Lezen Springert, ik heb het niet over de sport an sich, maar over het subsidiëren ervan.
De partij waar jij op wil stemmen, wil juist die subsidies er af halen (want, volgens die partij, linkse hobby).

En wauw, ben ik alweer uitzondering op de regel...
Ben al geen goede nederlander of europeaan en nu ben ik ook nog eens geen standaard rijkeluispaardensporter, stem zó links namelijk :D

Het zal mij echt worst zijn of ze wel of geen rijvereniging subsidie geven. Is toch voornamelijk dressuurgedoe, en dat doet me niks.
Ik zal er geen wedstrijd minder om rijden, dat weet ik zeker.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:42

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er een aantal berichten verwijderd uit dit topic, waarin het allang niet meer ging over het oorspronkelijke onderwerp. Tevens kwamen er zeer op de persoon gerichte posts langs. Het vriendelijke verzoek, nogmaals, om ontopic te blijven en niet op de man te spelen. Mijn dank!