Net zoals het voorkomt dat er in een klas alleen allochtonen zitten. Dat kan gebeuren. Of geloof je dat ook niet?

Maar goed, ik heb dan wel een soort vakantie. Toch kan ik me nutteriger maken dan over een klas met boerenkinderen stoeien.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Genoeg andere klassen en scholen denk ik zo.
Net zoals het voorkomt dat er in een klas alleen allochtonen zitten. Dat kan gebeuren.
Maar goed, ik heb dan wel een soort vakantie. Toch kan ik me nutteriger maken dan over een klas met boerenkinderen stoeien.
gohya schreef:Krips schreef:Maar wat dan bijvoorbeeld. Hoe kun je de vier standpunten van Wilders relativeren, of matigen? De oplossing die veel politici zien is het stimuleren van de integratie. Het positief bekrachtigen in plaats van negatief.
En een nieuwe wind daarin. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar wat is dan de precieze aanklacht op de politiek? Zij zijn dus wel degelijk bezig met het oplossingen zoeken voor de problemen die zijn ontstaan. Maar met het in negatief daglicht stellen van een bevolkingsgroep stimuleer je toch juist de integratie niet? Je remt het juist af.
De aanklacht op de politiek is:ze zijn iets té soft vind ik,en durven niet volledig hun mening te geven.
Ik merk gewoon dat ze zich soms inhouden over bepaalde punten als er een debat word gehouden.Ze weten wat ze willen zeggen maar durven niet goed.Om 1 voorbeeldje te noemen:Balkenende was helemaal panisch en in paniek toen Wilders die docu Fitna ging uitbrengen.Ook daarom raakten vele burgers in paniek en waren er vele bang voor aanslagen in nederland.En dat kwam allemaal door Wilders docu Fitna.En alles liep met eeen sisser af,je hoorde er na een jaar nix meer over.
Wilders is totaal niet bang en speelt met zijn leven omdat hij wél zegt wat hij denkt.
De andere partijen zeggen niet alles wat ze denken en dat is heel erg jammer.
Oplossingen?ik denk dat het daar nu te laat voor is,er had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Ze zoeken al jaren lang oplossingen,maar geen enkele hielp omdat ze té soft waren.
En nee op de manier van wilders stimuleer je geen integratie,maar ook niet op de manier zoals het nu gaat.Het kost nu handen vol geld zoals ze het nu doen.Gewoon,je wil in nederland wonen?prima dan ga je nederlands leren en binnen een jaar spreek je nederlands.Stel er een bepaalde tijd voor vast,denk dat dat wél stimuleert.
joostvangestel schreef:Tja, ik dacht dat ik alles al meegemaakt. Ik ben deze week dus een moslim Iranees tegengekomen die fan is van Wilders, in ieder geval een fan is van het feit dat Wilders zomaar zoiets mag zeggen. Wel een heel interessante discussie. Feit is wel dat die man is opgegroeid onder een van de meest domme regimes van deze tijd, die feitelijk Islam verwarren met machtsmisbruik. Als intelligent mens kan je dan blij worden dat mensen ook andere meningen mogen verkondigen.
het blijft complex, de materie. Iets in me zegt wel dat iedereen mag zeggen wat hij wil. Daar is hard genoeg voor gevochten, zo'n pakweg 65 jaar geleden. Toch gaan veel dingen die hij zegt me duidelijk te ver, maar dat vind ik ook van een figuur als Paul de Leeuw, om maar eens een iets open te trekken.
Waar ik feitelijk het meest problemen mee heb is als de vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om te verkondigen dat andersdenkenden hun mening niet mogen uiten. Dan is er toch iets fout gegaan in het denkproces.