Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:11

Genoeg andere klassen en scholen denk ik zo. :j
Net zoals het voorkomt dat er in een klas alleen allochtonen zitten. Dat kan gebeuren. Of geloof je dat ook niet? :)

Maar goed, ik heb dan wel een soort vakantie. Toch kan ik me nutteriger maken dan over een klas met boerenkinderen stoeien. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:12

Toekie schreef:
Genoeg andere klassen en scholen denk ik zo. :j
Net zoals het voorkomt dat er in een klas alleen allochtonen zitten. Dat kan gebeuren.

Maar goed, ik heb dan wel een soort vakantie. Toch kan ik me nutteriger maken dan over een klas met boerenkinderen stoeien. :D

Maar dat gebeurd ook niet in een wijk waar overwegend blanke mensen wonen.

Toekie

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:16

Zoals ik al zei. I rest my case ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:21

gohya schreef:
Krips schreef:
Maar wat dan bijvoorbeeld. Hoe kun je de vier standpunten van Wilders relativeren, of matigen? De oplossing die veel politici zien is het stimuleren van de integratie. Het positief bekrachtigen in plaats van negatief.

En een nieuwe wind daarin. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar wat is dan de precieze aanklacht op de politiek? Zij zijn dus wel degelijk bezig met het oplossingen zoeken voor de problemen die zijn ontstaan. Maar met het in negatief daglicht stellen van een bevolkingsgroep stimuleer je toch juist de integratie niet? Je remt het juist af.

De aanklacht op de politiek is:ze zijn iets té soft vind ik,en durven niet volledig hun mening te geven.
Ik merk gewoon dat ze zich soms inhouden over bepaalde punten als er een debat word gehouden.Ze weten wat ze willen zeggen maar durven niet goed.Om 1 voorbeeldje te noemen:Balkenende was helemaal panisch en in paniek toen Wilders die docu Fitna ging uitbrengen.Ook daarom raakten vele burgers in paniek en waren er vele bang voor aanslagen in nederland.En dat kwam allemaal door Wilders docu Fitna.En alles liep met eeen sisser af,je hoorde er na een jaar nix meer over.
Wilders is totaal niet bang en speelt met zijn leven omdat hij wél zegt wat hij denkt.
De andere partijen zeggen niet alles wat ze denken en dat is heel erg jammer.
Oplossingen?ik denk dat het daar nu te laat voor is,er had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Ze zoeken al jaren lang oplossingen,maar geen enkele hielp omdat ze té soft waren.
En nee op de manier van wilders stimuleer je geen integratie,maar ook niet op de manier zoals het nu gaat.Het kost nu handen vol geld zoals ze het nu doen.Gewoon,je wil in nederland wonen?prima dan ga je nederlands leren en binnen een jaar spreek je nederlands.Stel er een bepaalde tijd voor vast,denk dat dat wél stimuleert.

mee eens......... :Y)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:53

Maanden dreigen met een film waar niets inzat vind ik niet zon sterk voorbeeld van durven. Meer van bluffen met niets net zoals nu die hoofddoekjes.

Eerst een grote bek en dan alles weer inslikken
Als je het daar mee eens bent :?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:45

Tja, ik dacht dat ik alles al meegemaakt. Ik ben deze week dus een moslim Iranees tegengekomen die fan is van Wilders, in ieder geval een fan is van het feit dat Wilders zomaar zoiets mag zeggen. Wel een heel interessante discussie. Feit is wel dat die man is opgegroeid onder een van de meest domme regimes van deze tijd, die feitelijk Islam verwarren met machtsmisbruik. Als intelligent mens kan je dan blij worden dat mensen ook andere meningen mogen verkondigen.

het blijft complex, de materie. Iets in me zegt wel dat iedereen mag zeggen wat hij wil. Daar is hard genoeg voor gevochten, zo'n pakweg 65 jaar geleden. Toch gaan veel dingen die hij zegt me duidelijk te ver, maar dat vind ik ook van een figuur als Paul de Leeuw, om maar eens een iets open te trekken.

Waar ik feitelijk het meest problemen mee heb is als de vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om te verkondigen dat andersdenkenden hun mening niet mogen uiten. Dan is er toch iets fout gegaan in het denkproces.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:55

Ik vind het raar dat de linkse partijen altijd de schuld krijgen van de problemen in Nederland.

Laatste kabinetten:
Van 1982 tot 1989: Lubbers, met CDA en VVD
Van 1989 tot 1994: Lubbers, met CDA EN PvdA
Van 1994 tot 2002: Paars, PvdA en VVD en D66
Van 2002 tot 2007: Centrum rechts (verschillende combinaties van VVD en CDA, soms met D66 of met LPF)

Samengevat, of de CDA of de VVD zat in de regering of beiden.

Dus zo daadkrachtig is de VVD niet geweest, ze roepen nu heel hard, maar dat komt door de concurrentie van PVV

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:57

joostvangestel schreef:
Tja, ik dacht dat ik alles al meegemaakt. Ik ben deze week dus een moslim Iranees tegengekomen die fan is van Wilders, in ieder geval een fan is van het feit dat Wilders zomaar zoiets mag zeggen. Wel een heel interessante discussie. Feit is wel dat die man is opgegroeid onder een van de meest domme regimes van deze tijd, die feitelijk Islam verwarren met machtsmisbruik. Als intelligent mens kan je dan blij worden dat mensen ook andere meningen mogen verkondigen.

het blijft complex, de materie. Iets in me zegt wel dat iedereen mag zeggen wat hij wil. Daar is hard genoeg voor gevochten, zo'n pakweg 65 jaar geleden. Toch gaan veel dingen die hij zegt me duidelijk te ver, maar dat vind ik ook van een figuur als Paul de Leeuw, om maar eens een iets open te trekken.

Waar ik feitelijk het meest problemen mee heb is als de vrijheid van meningsuiting misbruikt wordt om te verkondigen dat andersdenkenden hun mening niet mogen uiten. Dan is er toch iets fout gegaan in het denkproces.

Ik ben wel voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar dat geldt dan wel voor iedereen.
Als iemand kritiek heeft op Wilders, zoals Peter R. de Vries, Herman van Veen, Mr. Pronk, dan worden ze bedreigd en krijgen ze duizenden haat-mails.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:59

inderdaad interessant ja! ik ken ook moslims die helemaal niet anti-wilders zijn. maar omdat hij anti-islam is zouden ze alleen nooit op hem stemmen, maar er zijn bepaalde dingen die ze wel respecteren van hem. iraniers zetten mij sowieso altijd weer voor verassingen, niet zo zeer negatief of positief, gewoon heel opmerkelijk, haha niet alledaags zegmaar. het zijn vaak ook sjieeten, ze hebben sowieso een andere denkwijze dan de meeste moslims hier in nl en dat samengaand met hun afkomst, naar iran emigreer je volgens mij ook niet voor je lol. ik werk bv samen met een aleviet, ook allemaal heel interessant, we discussieren vaak over islam en dergelijke dingen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:50

Ik ken ook Moslims en andere gelovige buitenlanders die niet anti Wilders zijn. Zij willen ook eindelijk eens een einde aan de besmetting van hun naam door de raddraaiers. Raddraaiers die nu al meer dan 20 jaar vrij spel hebben en het kapot maken voor de gewonen mensen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:53

Electra: het gaat overigens helemaal niet over het verleden, het gaat over de toekomst. We hebben zware keuzes te maken: gaan we heel sterk bezuinigen, waardoor de pijn snel komt, maar er dan een duurzame groei komt door een blijvende lastenverlaging of gaan we minder bezuinigen en de economie wat meer aanjagen door overheidsgeld, waarna de lasten van de rente nog jaren op ons blijven rusten en we dus heel hard moeten blijven werken om onze staatsschulden te betalen? In het laatste geval hebben we heel wat te vrezen voor onze concurrentiepositie, die toch al niet zo heel sterk is t.o.v. van landen waar de lonen vele malen lager liggen en veel meer geld in opleidingen wordt gestopt dan hier.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:02

Ja maar Sparta. Daar ligt nou juist het probleem dat de 'oplossingen' van Wilders niet gericht zijn op diegen die er een potje van maken maar op álle islamieten. Dus elke islamiet is de klos.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:06

Dat lees ik toch anders. Al ben ik dan geen Wilders stemmer. En ik denk dat de Moslims die er op stemmen dat dan ook anders lezen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:10

De hoofddoek, koran verbieden en alle islamitische immigraten weren. Even snel als voorbeeldje. Hoe kan je dat opvatten als iets dat niet alle moslims in Nederland aangaat?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:21

Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Is dus niet alle.

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
5 jaar is niet altijd.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:29

Dat is in principe niets anders. In publieke functies betekend toch alsnog dat in heel veel gevallen de vrouw de hoofddoek af moet. En 5 jaar of altijd, dat snap ik ook wel. Maar het gaat de moslim toch alsnog aan. of het 5 of 100 jaar is.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:33

En daar zie ik geen probleem in dat een vrouw in publieke functies de hoofddoek af doet.Wat ze op andere plaatsen doen zijn ze geheel vrij in. Klinkt hard, maar ze willen in Nederland wonen. Daar zul je toch aan moeten passen. Gaan wij in een ander land wonen moeten we dat ook. Is niet erg, is heel normaal. Dat is wat bij de keuze verhuizen hoort.
In veel landen moet je aan heel wat meer eisen voldoen dan hier. Zoals bijvoorbeeld al aan kunnen tonen dat je werk hebt. Voordat je naar binnen mag. Niets mis mee. Bijdrage leveren aan het land waar je wilt gaan vestigen.
Soms gaan dingen iemand aan, klopt. Wat is daar het probleem van? We zijn maar een klein landje.

Mijn vrienden en kennissen dragen overigens geen hoofddoekje. Vinden ze hier helemaal niet nodig.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:38

De keuze om te verhuizen? Ik denk dat bijvoorbeeld een politiek vluchteling uit Iran niet even gezellig ging verhuizen. Als economisch vluchteling kom je echt Nederland niet meer in, het gaat om politieke vluchtelingen. De marokanen en turken hebben wij zelf aangespoord om naar Nederland te komen. En nu hebben we ze niet meer nodig ofzo, nu zoeken ze het maar uit?

Nee maar waar het mij om gaat is dat je zegt ja de islamieten zijn het zelf soms ook eens met Wilders. Maar dan snappen ze niet echt wat die man zegt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:41

Die spreken goed Nederlands en hebben gewoon een goede opleiding. Dus ik denk dat ze het wel snappen. :) Maar niet iedereen wil alles verkeerd begrijpen en niet meer lezen als ze het woord Wilders zien staan. (en dit slaat op niemand in dit topic)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:47

Ik zeg helemaal niet dat ze het niet goed begrijpen doordat ze een taalachterstand zouden hebben. Dat is niet wat ik sugereer. Maar als moslim hebben er gewoon veel van zijn standpunten directe gevolgen. Hoe je het ook leest. Bijvoorbeeld dat er vijf jaar geen nieuwe moskees bijkomen, moskees worden gesloten. Dat er geen islamitische scholen meer mogen bijkomen. Verandering van artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven. En dat pak ik even uit de lijst van standpunten op zijn site. Ik vind hem in interviews nog veel feller en radicaler. Maar dat begrijp ik dan misschien verkeerd. Maar die standpunten kan ik niet verkeerd begrijpen, denk ik.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 23:27

ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed wat wilders met de joods/christelijke cultuur bedoeld. de islam komt nog dichter in de buurt van beide dan het jodendom en het christendom (christendom --> jezus christus, joden geloven dat jezus nog moet komen..). zoveel verschillen de islam, het christendom en het jodendom eigenlijk helemaal niet.

hoe moet nederland er dan gaan uitzien, met een joods/christelijke cultuur?

maargoed, wilders heeft de primeur van zijn film afgezegd in amerika (amerika, hoe kan het ook anders, zucht) omdat iemand daar anti-homo zou zijn? een christen? en hij wilde daar helemaal niets mee te maken hebben enzo

ik krijg juist sterk de indruk dat wilders sowieso anti-religie is.

ik volg het eigenlijk niet helemaal. vind het wel weer tof dat wilders tegen de amerikanen in durft te gaan, waar men toch overheersend religieus is, hij zit in ieder geval niet op en geeft geen pootjes.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:36

jameyskatje heb je niet gewoon de feiten met elkaar vergeleken.

Wilders wordt betaald door rechtse Amerikaanse joden en de Mossad

Toen Cohen opeens in de strijd gegooid werd, werd Wilders heel erg stil, beetje zeuren over thee drinken en ook de 2 gemeente partijen werden terug gefloten.

Denk je niet dat voor zijn geldschieters en Joodse Minister President nog belangrijker is dan een geblondeerd (hij heeft trouwens erge uitgroei) ongeleid projectiel als Wilders

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:14

Maar er helemaal een spannende film met complot theorie van :P :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:58

_sparta_ schreef:
Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Is dus niet alle.

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
5 jaar is niet altijd.

Maar het gaat wel álle Moslims aan en niet enkel de raddraaiers

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:08

Klopt, maar het is niet zo dat hij een compleet verbod op hoofddoekjes wil, zoals eerder werd gezegd. Dat mensen in publieke functies dat niet aanmogen is heel gewoon. Daar mag ik ook geen petje op.
En immigratie stop, dat hadden ze al 15 jaar eerder moeten doen. En alleen mensen binnen die aantonen werk te hebben. Zodat ze zichzelf kunnen onderhouden. Zoals andere landen dat ook eisen. Heel normaal hoor.