PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:57

KiWiKo schreef:
Sarabande........... het gaat erom dat ze niet mogen kiezen of ze de Marokkaanse nationaliteit mogen laten vallen ook al zijn ze er nog nooit geweest.........

wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

Maar wat heeft dat te maken met het niet Nederlander zijn, dat is toch gewoon een gevoel.
De ene zou zelfs zonder 2e paspoort zich hier nooit thuis voelen de ander heeft lak aan dat andere paspoort.
Je thuis is waar je woont, niet welk papier je hebt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:58

KiWiKo schreef:
ik vind alleen dat mensen niet verplicht moeten worden een nationaliteit aan te nemen van een land dat ze alleen maar kennen uit verhalen van........... \

Ik vind dat persoonlijk een ergere aantasting van de persoon dan het verbieden van een hoofddoek in publieke functies.........

Maar wat zijn de consequenties van het niet aannemen van die nationaliteit? Wat gaat Marroko doen als mijn buurvrouw haar dochter enkel de Nederlandse nationaliteit wil geven?? Iemand enig idee?

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:00

Ik heb geen flauw idee wat de koning van Marokko daar voor een consequenties aan heeft hangen.......... ik weet alleen dat het zo is, en dat daar niet over onderhandeld kan worden.........

we kunnen wel overhandelen over oorlog voeren in het midden oosten, dat kunnen we dan weer wel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:02

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
Sarabande........... het gaat erom dat ze niet mogen kiezen of ze de Marokkaanse nationaliteit mogen laten vallen ook al zijn ze er nog nooit geweest.........

wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

Maar wat heeft dat te maken met het niet Nederlander zijn, dat is toch gewoon een gevoel.
De ene zou zelfs zonder 2e paspoort zich hier nooit thuis voelen de ander heeft lak aan dat andere paspoort.
Je thuis is waar je woont, niet welk papier je hebt.

nee...... tussen je oren ben je geen nederlander en geen Marokkaan........... en dus ben je de eeuwige buitenlander.............. en laat ik nou denken dat dat het grootste probleem is van de jeugdige Marokkanen........... het niet weten waar je nou eigenlijk hoort ook al ben je derde generatie???

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:03

Nee daar wordt niet over onderhandeld KiWiKo, zo'n land val je gewoon binnen. :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:21

KiWiKo schreef:
nee...... tussen je oren ben je geen nederlander en geen Marokkaan........... en dus ben je de eeuwige buitenlander.............. en laat ik nou denken dat dat het grootste probleem is van de jeugdige Marokkanen........... het niet weten waar je nou eigenlijk hoort ook al ben je derde generatie???

Ik geloof er niks van. Als je een opleiding hebt, hard werkt en met je toekomst hier bezig bent is het van geen belang. Als je weinig toekomst perspectief hebt, je ouder niks over je te vertellen hebben en je rottigheid uithaalt met je vrienden, is het een excuus, maar als het er niet was zou het weinig aan de omstandigheden veranderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:26

zou je denken.......... maar dat zou dan betekenen dat al die sociologen die er studies naar gedaan hebben, het helemaal fout hebben?

en dat eigenlijk de overlast van bijvoorbeeld de Marokkaanse jeugd gewoon komt omdat het rotjochies zijn........... en dat die rotjochies gewoon straf moeten krijgen?

Sorrie, ik geloof er wel in dat de dubbele nationaliteit een reden is waarom juist deze bevolkingsgroep moeite heeft met Nederland...........

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:39

Ja maar dat komt niet door de dubbele nationaliteit en het paspoort. Dat komt omdat ze tussen twee culturen zitten. Thuis de ene cultuur en verwachtingen en in de samenleving hele andere.
Dat los je niet op door het papiertje aan te pakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:18

ik denk het eigenlijk zelf wel....... want hoe komt het dat we van de jeugd van andere immigranten geen overlast hebben dan? Die zitten net zo goed tussen twee culturen hier :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:28

sarabande schreef:
Wat zijn de straffen bij overtreding, want dit klinkt ongeveer als een binnenplaats van een gevangenis. Wie zou dat in hemelsnaam in onze grote steden in de gaten moeten houden.

In Singapore betaal je voornamelijk hele dikke vette boetes voor iets wat wij een klein vergrijp zouden noemen.
Dat hebben ze denk ik een tijdje heel streng gecontroleerd, echter tegenwoordig houdt iedereen zich zonder controle aan de wetten.
Ik bedoel .......5000 dollar boete doet toch pijn........dan wil je het een volgende keer wel laten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:50

KiWiKo schreef:
ik denk het eigenlijk zelf wel....... want hoe komt het dat we van de jeugd van andere immigranten geen overlast hebben dan? Die zitten net zo goed tussen twee culturen hier :D

Er is ook overlast van jeugd van andere immigranten, de door mijn eerder aangehaalde Antillianen bijvoorbeeld. Ook van andere groepen, maar die zijn een stuk kleiner, dus dat valt niet zo op.

Bovendien is er wel specifieke problematiek bij sommige bevolkingsgroepen, die we amper terugzien bij anderen, waardoor zij met dit soort gevoelens moeilijker om kunnen gaan:

Citaat:
Samenvatting
Uit allerlei gegevens blijkt dat jongens met een Marokkaanse achtergrond een relatief grote kans
hebben om strafrechtelijk te worden geplaatst in een Justitiële Jeugdinrichting, we weten echter
weinig over de risicoprofielen van deze strafrechtelijk geplaatste jongens. Daarom werden in ons
onderzoek 141 preventief gehechte Marokkaanse en 158 preventief gehechte Nederlandse jongens en
hun ouders geïnterviewd en vergeleken met jongens uit de algemene bevolking. Uit het onderzoek
kwam naar voren dat Marokkaanse jongens in preventieve hechtenis als groep niet zomaar vergelijkbaar
zijn met preventief gehechte jongens met een Nederlandse achtergrond. Het lijkt erop dat preventief
gehechte jongens van Marokkaanse komaf een minder ernstig risicoprofiel hebben dan preventief
gehechte jongens met een Nederlandse achtergrond. Het delictpatroon van de eerste groep
jongens kenmerkte zich vaker door vermogensdelicten (met en zonder geweld), zij hadden minder
emotionele problemen en gedragsproblemen en de relatie met hun moeder week niet sterk af van de
relatie die Marokkaanse jongens uit de algemene bevolking hebben met hun moeder. Wel zagen we,
dat het moeder-kind relatiepatroon bij beide Marokkaanse groepen vaker gekarakteriseerd wordt
door weinig toezicht van de moeder en weinig affectie tussen moeder en kind. Dit patroon vonden we
bij de Nederlandse groep alleen terug bij de jongens die in preventieve hechtenis waren genomen.
Daarnaast kwamen de Marokkaanse preventief gehechte jongens uit gezinnen met een hogere
sociaal
economische status dan de Marokkaanse jongens uit de algemene bevolking. Ook zijn preventief
gehechte Marokkaanse jongens niet zomaar te vergelijken met jongens met een Nederlandse
achtergrond vanwege hun positie als minderheid en als kind van Marokkaanse migranten in Nederland.
De grote verschillen in oriëntatie op Nederlanders tussen Marokkaanse jongens in preventieve
hechtenis (en hun ouders) en Marokkaanse jongens uit de algemene bevolking wijzen er op dat dit
een factor van belang is: Marokkaanse jongens in preventieve hechtenis en hun ouders waren aanzienlijk
sterker georiënteerd op Nederlanders dan Marokkaanse jongens en hun ouders uit de algemene
bevolking.

Samenvatting van recent onderzoek, door het nicis instituut

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:56

Toekie schreef:
Maar als je in Amerika geboren bent (tijdens zakenreis van papa en mama bijv) dan krijg je óók de Amerikaanse nationaliteit.

Je kan die "Amerikaanse" nationaliteit ook zomaar kwijtraken, door in dienst te gaan van een ander leger dan het Amerikaanse. Op dat moment zeggen de USA namelijk zonder pardon je nationaliteit op. Ik weet niet of er zulke randvoorwaarden aan de Marokkaanse nationaliteit zijn, anders roept de PVV straks nog op tot herinvoering van de dienstplicht.

In Finland mag je alleen de Finse nationaliteit behouden als je 1) minimaal een half jaar in Finland woont na je 12e geboortejaar 2) als jongen in dienst van het Finse leger gaat. Wat dat betreft zullen we hier thuis nog een hele moeilijke discussie tegemoet zien. Een zoon die geboren is met een Canadees paspoort (waar hij volgens mij niet zomaar vanaf kan) en met een Nederlands paspoort en met een Fins paspoort. Canadees kan samen met een van de twee anderen, maar Fins en Nederlands kan niet tegelijkertijd.

En op zichzelf heeft al die argumentatie niks met het topic te maken.

We hebben in dit land een knettergekke geblondeerde atheistische politicus rondlopen die "gelooft" in de joods-christelijke cultuur :oo (Let op: ik zeg knettergek omdat die man zelf die taal bezigt voor mensen met een minder afwijkende mening). Die man vindt dat er geen hoofddoekjes thuishoren in diezelfde joods-christelijke cultuur. En zelfs Maria, moeder van Jezus wordt vaak afgebeeld met een hoofddoekje. Dat was een Joodse vrouw en moeder van het Christelijke gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:10

appart trouwens al die onderzoeken over probleemjongeren,voor alsnog weet niemand raad ermee....ze kunnen het niet aanpakken,zelfs de politie heeft er geen antwoord op..
Ben blij dat er zoveel mensen over vergaderen dagelijks en mooie rapporten maken.

Ondertussen zijn er een aantal wijken in nederland waar de mensen s'avonds hun hondje nieteens uit durven te laten.

Dienstplicht weer invoeren...discipline leren,en niet door te straffen...nee hoor....gewoon door ze te laten luisteren en ze af te matten op de heide.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:13

Als je goed gelezen had Geerke, zie je dat er wel heel veel gebeurt. Maar dat moet je wel willen zien.

Daar heb ik al genoeg voorbeelden van aangedragen. De meeste onderzoeken gaan overigens over de effectiviteit van maatregelen. Want als een maatregel niet werkt, dan moet je er mee stoppen.
Het is pas onnodig belastinggeld over de balk smijten als je jarenlang doorgaat met iets dat niet werkt. Dat is in het verleden idd te vaak gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 01-03-10 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:15

geerke schreef:
Dienstplicht weer invoeren...discipline leren,en niet door te straffen...nee hoor....gewoon door ze te laten luisteren en ze af te matten op de heide.

Dit werkt dus niet. Zodra ze weer terug zijn op hun oude plek, vervallen ze binnen een paar dagen weer in hun oude gedrag.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:18

geerke schreef:

Ze niet discrimineren bij een sollicitatie omdat ze Mohamed heten :)*

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:19

sarabande schreef:
Ze niet discrimineren bij een sollicitatie omdat ze Mohamed heten :)*

Omdat dit dan dus niet is opgelost idd :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:16

Zesiram schreef:
Als je goed gelezen had Geerke, zie je dat er wel heel veel gebeurt. Maar dat moet je wel willen zien.

Daar heb ik al genoeg voorbeelden van aangedragen. De meeste onderzoeken gaan overigens over de effectiviteit van maatregelen. Want als een maatregel niet werkt, dan moet je er mee stoppen.
Het is pas onnodig belastinggeld over de balk smijten als je jarenlang doorgaat met iets dat niet werkt. Dat is in het verleden idd te vaak gebeurd.

vreemd...vrijdag 1 vandaag gekeken...daaruit bleek dat er toch een groot probleem is wat betreft jonge marokkanen.
Waar niemand een echt antwoord op heeft.

Het is toch wel vreemd dat een jong marokkaantje van zeven een politieman uitscheldt...

Ik vind juist al die vergaderingen en dat gepolder zonde van het belasting geld....maar dat is mijn mening natuurlijk :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:35

Ik denk niet dat alleen jonge Marokkaantjes politiemannen uitschelden. Dat zijn in de media de spreekwoordelijke slakken waarop zout wordt gelegd, althans dat denk ik.
Er zijn zoveel (ook autochtone) groepen waar problemen spelen, maar soms krijg je wel eens de indruk dat die er niet zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:08

Zesiram schreef:
Adil18 schreef:
Ik vind het fukcing irritant dat mijn kennis van de geschiedenis continu in vraag gesteld wordt door meerdere bokkers terwijl ik de enige ben die een duidelijke schets weergeeft waarom ik vind dat men Hitler niet met Wilders kan vergelijken en daarbij uitvoerig in ga op de ideologie van Hitler (die geenzins die van Wilders is). En mijn kennis zou dan niet goed zijn? Neuh, weet je, die boeken die ik heb moeten lezen voor mijn studie hebben het allemaal fout :Y)

Ach, na 8 jaar academische studie in de geschiedenis, waarbij ik ook nog eens een afstudeeronderzoek heb geschreven over de holocaust........sorry, ik denk dat ik wel weet op welke info ik me baseer.

Prima als jij uitgaat van een bepaalde theorie, maar laat dat dan ook zien. Er is over dit gegeven veel discussie in de historische wetenschap, iets waar je totaal aan voorbij gaat.
Voor de rest wil ik best met je in discussie over de precieze feiten, en in hoeverre daar schijn een rol bij speelde, maar dat lijkt me niet ter zake doende in dit topic. Ik weet wat ik weet, en ik weet dat de historische wetenschap constant in beweging is. Dat maakt dat ik me in ieder geval een stuk genuanceerder zou uitlaten over dit soort theoriën ;)

Zesiram, ga dan a.u.b. ook compleet in op de twee posts waar ik het een en ander schrijf. Je reageert nu behoorlijk selectief, allleen op de stukken waar ik vreemd genoeg mijn mening schrijf. Maar daar waar ik met feiten in ga tegen dat wat jij schrijft, daar ga je niet op in.

Dat we nu van de discussie afwijken zie ik niet in. We hebben het hier immers over het feit of Wilders met Hitler vergelijkbaar is of niet.

dan zie ik mijn posts waarin ik een hoop aandraag wat daartegen spreekt...En dan zie ik jouw posts waarin jij alleen maar op mijn 'gebrek aan kennis van de geschiedenis' hamert, maar ik zie geen argumenten (geen overtuigende in ieder geval) waarom Wilders wel met Hitler vergelijkbaar zou zijn.

Zo heeft discussieren inderdaad geen zin, zoals jij in een andere post al schreef, maar dan om een andere reden dan de reden die jij daar gaf..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:06

Alet74 schreef:
Ik denk niet dat alleen jonge Marokkaantjes politiemannen uitschelden. Dat zijn in de media de spreekwoordelijke slakken waarop zout wordt gelegd, althans dat denk ik.
Er zijn zoveel (ook autochtone) groepen waar problemen spelen, maar soms krijg je wel eens de indruk dat die er niet zijn.

en ik heb juist het vermoeden dat we de helft van de misstanden betreft allochtonen nog niet eens weten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:30

Adil, ik geloof dat wij compleet langs elkaar heen praten, dus laat het maar rusten :D Overigens is Wilders imo geen Hitler, ik zou die vergelijking zelf nooit maken. Misschien dat dat je wat geruststelt ;)

@Geerke: misschien nog maar eens een onderzoekje tegenaan gooien dan :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:30

Zesiram schreef:

yep...... helemaal mee eens :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:31

Zesiram schreef:
Adil, ik geloof dat wij compleet langs elkaar heen praten, dus laat het maar rusten :D Overigens is Wilders imo geen Hitler, ik zou die vergelijking zelf nooit maken. Misschien dat dat je wat geruststelt ;)

Haha, dan kunnen we inderdaad ophouden, want daar ging het me om :j ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:00

geerke schreef:
en ik heb juist het vermoeden dat we de helft van de misstanden betreft allochtonen nog niet eens weten

Maar dat gaat wat mij betreft ook op wat betreft allochtonen. Dus staan ze weer quite ;)