[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:07

Nog niet zo lang geleden sprak ik met een Marokaanse man die in Casablanca woont. Die vertelde me dat vele Marokanen zich schamen voor het gedrag van hun landgenoten in West_europa. Daar heerst een stemming van: veroordelen en hierheen sturen, hier worden ze namelijk veel zwaarder gestraft!
Hier is het echter maar een klein groepje raddraaiers, die echter steeds de media halen. De meeste Turkse en Marokaanse allochtonen zijn grotendeels ingeburgerd en zit hier al in de 3e generatie.
Het verschil tussen allochtonen raddraaiers en Nederlandse raddraaiers is: die autochtonen zijn criminelen, de allochtonen zijn vaak criminelen doordat ze zich afzetten tegen het land en de inwoners.
Althans, zo kijk ik er tegenaan.
Mocht Wilders worden gekozen tijdens de verkiezingen, dan verwacht ik een heftig verzet van allochtoonse afkomst! Ik vermoed dan alles dan wel eens ernstig kan verharden.

Bermudaa

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:08

Klein groepje? is dit een grap?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:09

Bermudaa schreef:
Klein groepje? is dit een grap?

Ja gezien over het aantal Turkse en Marokaanse inwoners is het relatief niet zo'n grote groep.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:11

_sparta_ schreef:
Heino, nog stommer is doorgaan zoals we al deden.

Maar waarom dan in vredesnaam een aanpak kiezen die in andere landen keer op keer níet werkt? Daarmee zet je in mijn ogen het wanbeleid in de regering alleen maar voort. Waarom niet kiezen voor aanpakken die op veel plaatsen al bewezen werken??

Adil: ben je er nu nog steeds van overtuigd dat de PVV alle nationaliteiten even hard aan wil pakken?

En over dat je niet slecht geboren wordt maar dat criminaliteit etc. altijd een keuze is: ik vind niet dat je dat zo kan stellen. Als je geen werk kan vinden en dan ook nog eens benadeeld wordt door een PVV kan ik me heel goed voorstellen dat je voor de criminaliteit kiest. Is het nog wel een echte keuze wanneer je geen andere fatsoenlijke opties meer hebt om aan geld te komen om in je levensonderhoud te voorzien?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:13

Ohja? heb je een bron dan? Ik heb namelijk vernomen dat een ongelooflijk groot aantal van deze allochtonen een misdrijf plegen, daarom dat er zo'n heibel om is.. Eerst was dat nog 1 op de 3, en dat dreigt nu al meer te gaan worden. Dus waar klein groepje?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:15

Teddy321 schreef:
Nog niet zo lang geleden sprak ik met een Marokaanse man die in Casablanca woont. Die vertelde me dat vele Marokanen zich schamen voor het gedrag van hun landgenoten in West_europa. Daar heerst een stemming van: veroordelen en hierheen sturen, hier worden ze namelijk veel zwaarder gestraft!
Hier is het echter maar een klein groepje raddraaiers, die echter steeds de media halen. De meeste Turkse en Marokaanse allochtonen zijn grotendeels ingeburgerd en zit hier al in de 3e generatie.
Het verschil tussen allochtonen raddraaiers en Nederlandse raddraaiers is: die autochtonen zijn criminelen, de allochtonen zijn vaak criminelen doordat ze zich afzetten tegen het land en de inwoners.
Althans, zo kijk ik er tegenaan.
Mocht Wilders worden gekozen tijdens de verkiezingen, dan verwacht ik een heftig verzet van allochtoonse afkomst! Ik vermoed dan alles dan wel eens ernstig kan verharden.

Dat vind ik dan altijd weer zo makkelijk praten....De Marokaanse man op Casablanca kan grof gezegd doen en laten wat hij wil, hoeft zich niet aan te passen etc. etc.

Het is natuurlijk voor vele allochtonen moeilijk hier, dat geloof ik graag. Maar ik geloof niet meer in die "wil je alstjeblieft integreren-politiek", ik geloof in "je moet!".

Natuurlijk kan het zo zijn dat de situatie er als eerst niet veel beter op wordt...Maar moeten we maar zo dooorkachelen als het nu gaat?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:15

Heino schreef:
_sparta_ schreef:
Heino, nog stommer is doorgaan zoals we al deden.

Maar waarom dan in vredesnaam een aanpak kiezen die in andere landen keer op keer níet werkt? Daarmee zet je in mijn ogen het wanbeleid in de regering alleen maar voort. Waarom niet kiezen voor aanpakken die op veel plaatsen al bewezen werken??

Adil: ben je er nu nog steeds van overtuigd dat de PVV alle nationaliteiten even hard aan wil pakken?

En over dat je niet slecht geboren wordt maar dat criminaliteit etc. altijd een keuze is: ik vind niet dat je dat zo kan stellen. Als je geen werk kan vinden en dan ook nog eens benadeeld wordt door een PVV kan ik me heel goed voorstellen dat je voor de criminaliteit kiest. Is het nog wel een echte keuze wanneer je geen andere fatsoenlijke opties meer hebt om aan geld te komen om in je levensonderhoud te voorzien?

Dan heb ik ze liever het land uit inplaats van dat we verder gaan met ze te knuffelen, en ze een uitkering als beloning geven. Ze hebben alle kansen hier om een baan te krijgen en goed werk, ze worden nooit richting de criminaliteit geduwd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:18

Heino schreef:

Ja hoor :j

Dat de aanpakken verschillen is een ander verhaal. Hoe wil je een Nederlander uit zijn eigen land verbannen? Waarheen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:20

Haltjongeren volgens CBS (van 12-17 jaar)
Totaal autochtonen 14 300
Totaal allochtonen 6 730
Totaal niet-westerse allochtonen 5 150

Hoeveel wonen er in Nederland? (van 0-20 jaar, niet helemaal representatief dus)
Totaal autochtonen 13 198 081
Totaal allochtonen 1 478 396
Totaal niet-westerse allochtonen 1 809 310

Percentage criminelen
Autochtonen: 14 300/13 198 081 = 0.001
Niet-westerse allochtonen: 5 150/1 809 310 = 0.002

Bij deze de cijfers :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:20

Adil,ik ben het best in grote lijnen eens met de stelling dat ze zich zo onderhand maar eens MOETEN aanpassen. Maar zou dat gaan met de radicale overtuiging van Wilders??

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:21

Als je het aantal autochtonen en allochtonen die hier wonen nou even vergelijkt? dan zie je nog steeds dat de allochtonen hier de meerderheid in hebben. Oud nieuws trouwens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:22

Bermudaa schreef:
Ze hebben alle kansen hier om een baan te krijgen en goed werk, ze worden nooit richting de criminaliteit geduwd.

Die hebben ze dus níet (hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen??)
Als je je CV stuurt met de naam A Molenaar wordt je significant vaker uitgenodigd dan wanneer je exact hetzelfde CV afsluit met J. Amrouzzi

Adil: ik begrijp niet hoe je kan ontkennen dat Wilders discrimineert. Een land uitgezet worden is vele malen erger dan levenslang gevangenisstraf

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:22

Teddy321 schreef:
Adil,ik ben het best in grote lijnen eens met de stelling dat ze zich zo onderhand maar eens MOETEN aanpassen. Maar zou dat gaan met de radicale overtuiging van Wilders??

Nee, maar zo radicaal zal het nooit worden als wilders wint.. aangezien de andere partijen hiervoor geen goedkeuring geven, hier heeft wilders zich ookal bij neergelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:23

Heino schreef:
Bermudaa schreef:
Ze hebben alle kansen hier om een baan te krijgen en goed werk, ze worden nooit richting de criminaliteit geduwd.

Die hebben ze dus níet (hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen??)
Als je je CV stuurt met de naam A Molenaar wordt je significant vaker uitgenodigd dan wanneer je exact hetzelfde CV afsluit met J. Amrouzzi

Adil: ik begrijp niet hoe je kan ontkennen dat Wilders discrimineert. Een land uitgezet worden is vele malen erger dan levenslang gevangenisstraf

Hier is ook zo'n mooie tv campagne van geweest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:25

Unwritten schreef:
Hier is ook zo'n mooie tv campagne van geweest.

Waarvan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:28

Teddy321 schreef:

Ik denk dat Wilders eerst wil bereiken dat er een stop komt op de stroom hierheen. Zo ook het voorbeeldje met de uitkering. Wanneer iemand in de eerste 10 jaren niet met uitkering hoeft te rekeningen, komen er alleen nog maar mensen met goede uitzichtten, mensen die waarschijnlijk meteen aan de slag kunnen. Dat zijn ook de mensen die willen integreren :j

Daarbij denk ik dus dat Wilders het integreren an sich niemand op wil leggen maar gaat selecteren. Mensen die willen integreren zullen zich daarbij onderscheiden van de rest. Zo krijg je dus een ongedwongen integratie, die mensen willen integreren...

Echter de selectieprocedure, dat gaat een hele moeilijke worden en het gaat moeilijk worden zoiets zonder vooroordelen in de juiste banen te leiden....Daar zit bij mij het enige puntje waaran ik bij Wilders twijfel, wat ik echter iemand als Fortuyn zonder nadenken had toevertrouwd. Maar ik geloof aan dit systeem, en daarom is PVV voor mij de enige optie (bij verschillende tests kwamen bij mij alleen VVD en PVV op plek 1 en 2 uit en PVV net iets vaker op 1...)

Snap je mijn verhaal een beetje?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:29

Grappig is dat veel mensen die hier reageren vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus... Grappig. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:30

Heino schreef:

Hoezo discriminatie, de keus licht in eerste instantie bij de allochtoon zelf. Wanneer hij niet integreerd maakt hij zich daarmee vatbaar voor een andere behandeling, in mijn ogen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:32

Integratie, daar zat ook het sollicitatieprobleem in. Ik zoek hem even op en dan edit ik deze post..

Bermudaa, ik wil best mijn eigen partij verdedigen, maar vooralsnog ben ik een zwevende kiezer. Ik ben ook niet zozeer tegen een partij, maar dan moet de partij wel logisch onderbouwde standpunten hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:34

Bermudaa schreef:
Teddy321 schreef:

Nee, maar zo radicaal zal het nooit worden als wilders wint.. aangezien de andere partijen hiervoor geen goedkeuring geven, hier heeft wilders zich ookal bij neergelegd.

Inderdaad, het is een beetje de aanpak als een Officier van Justitie doet: 15 jaar vragen in de hoop dat het in ieder geval 10 jaar worden ;)

Bermudaa

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:36

Precies :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:37

Ik vraag me af of er cjifers zijn van het aantal allochtonen die een uitkering hebben en de autochtonen die een uitkering hebben. Want ik heb het idee dat het reuze mee zal vallen.

Ben het overigens eens met Teddy, de Marokanen in Marokko die schamen zich dood. Zij zien de Nederlandse-marokkanen gewoon als uitschot.

En het is misschien in vergeleiking zo dat allochtonen een groter pecentage criminaliteit hebben dan autochtonen, maar dat is nog steeds een klein percentage om te zeggen dat álle allochtonen crimineel zijn en profiteurs, wat ik toch behoorlijk veel mensen hoor zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:38

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:40

Volgens de cijfers van het CBS hebben niet-westerse allochtonen tweemaal zovaak een uitkering. Hoezo valt het wel mee?
Verder heb ik niemand in dit topic zien beweren dat álle buitenlanders/allochtonen criminelen zijn etc.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:41

lifaya schreef:
Ben het overigens eens met Teddy, de Marokanen in Marokko die schamen zich dood. Zij zien de Nederlandse-marokkanen gewoon als uitschot.

Tja, ik blijf erbij, die hebben makkelijk praten.

Een allochtoon die zijn best doet om zich hier in te leven, die zich echt inzet ondanks dat het best moeilijk is, daar heb ik echt respect voor. Dat dit niet makkelijk is voor iedereen, daar heb ik begrip voor....

Ik krijg toch een beetje het idee van de beste stuurlui staan aan wal....Of staan in Marokko.... ;)