Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emerald schreef:Focussed schreef:Nee hoor, kijk maar naar alle expats die in Islamitische landen gaan wonen. Blijven gewoon volledig "westers". Geen moslim die daarover zeurt.
En nu is een non weer heel wat anders![]()
Zet astjeblieft eens die Christelijke bril af. Wij zijn hier allemaal zó Christelijk opgevoed. Ik ook hoor, maar ik heb inmiddels geleerd die bevooroordeelde bril af te zetten en andere geloven ook te accepteren. Tuurlijk, jullie accepteren dat een ander gelooft. Maar zolang hij daarbij niks uitvoert is het allemaal oke. Anders is het gemekker, religeuze klederdracht mag niet, religeuze feestdagen (offerfeest bijv.) mag ook allemaal niet...
Daarbij heet een burka/niqaab ook een functie. In de tijd dat de Koran geschreven is droeg de plaatselijke bevolking allemaal dit soort "gewaden", nl. tegen de zandstormen en de hitte. Dit gebruik is blijven hangen, netzoals er zoveel onnodige andere religieuze gebruiken zijn blijven hangen. En waarom moet een non bedekt zijn? Tegen de Nederlandse zandstormen?Volgens mij heeft dát tenue geen enkele nut, nu niet en nooit gehad.
Als ik iets NIET heb is het een christelijke bril, want dat vind ik zo'n schijnheilig geloof!!! (ik wil geen mensen beledigen, maar dit is MIJN mening)
Mijn beste vriendin, nu al zo'n 38 jaar, is moslim. Voorbeoordeeld ben ik dus zeer zeker niet. Maar er hangen nou eenmaal een hoop dingen 'aan' die burka vast, o.a. onderdrukking. (Was het Jesser die dat schreef?) Ik ben het daarmee eens. Veel van deze vrouwen kiezen hier niet zelf voor. Wat ik dus ook vernomen heb van mijn moslim vriendin.
En ik kan heel goed begrijpen dat de vrouwen zich in nederland moeten beschermen tegen zandstormen........
nobel1 schreef:jameyskatje schreef:en ja hoor. de discussie begint weet bij pagina 1.. als jullie nou eerst alle 33 pagina's lezen.. misschien kan je nog iets bedenken dat nog niet gezegd is in dit topic, ben namelijk benieuwd. aangezien de geschiedenis zich weer eens herhaald
Blijkbaar zijn dit de zaken die de mensen bezig houdt,Jamey.
En de een bergt iets makkelijker zijn kruisje op dan de ander haar hoofddoek.
liedje89 schreef:jameyskatje schreef:hij nodigd iedereen uit om na de lezing met moslims in gesprek te gaan. hij zegt onderandere:
vraag niet aan de CNN, FOX, australian times, of SkY hoe moslima's zich voelen. vraag niet aan niet-moslims hoe moslima's zich voelen, hoe ze leven, wat hun pricipes zijn, wat hun uitdagingen zijn.
als je eerlijk wilt zijn. vraag het een moslima. vraag het mijn vrouw. vraag het mijn moeder
vraag het een moslima die haar religie kent en een relatie heeft met haar Schepper, wie stabiel is in haar samenleving/gemeenschap, haar verantwoordelijkheden begrijpt.. vraag het haar!
hij denkt, als je eerlijk bent, dat je het niet nodig hebt om het iemand anders te vragen
maar het probleem is, niemand wil het werkelijk vragen aan een moslima
jullie willen foto's van vrouwen in afghanistan, palestina, pakistan en jullie willen horen dat alle vrouwen besneden worden, alsof ze allemaal besneden worden, crazy
Steven Spierberg- stuf
een statitstiek:
bijna alle moslima's in deze ruimte zijn geslaagden(diploma) of is hier mee bezig of zijn erg intilligent (of... versta ik niet)
en in de familiestructuur vinden wij dat vrouwen het welzijn beter controleren dan mannen, wat zegt dat?
je kan mij niet vertellen dat de 108000 prostituees in de straten van de UK of de 76000 prostituees in de Nederlandse straten, die vergunningen hebben dat te doen.. je kan mij niet vertellen dat jonge naakte meiden lopend in australie, dat zij de vrijheid vertegenwoordigen.
of dat die 2350 abortussen die eruit voorkomen de bevrijding vertegenwoordigen?
je kan mij niet vertellen, dat een naakte vrouw, zittend op een choclatbar.. een naakte vrouw die alles verkoopt. dat zij niet de uitbuiting vertegenwoordigen.
laten we juist over zaken praten en eerlijk zijn en objectief
we kunnen verder praten als jullie willen.
maar laat me je nog 1 statistiek geven
prostitutie, SOA'S, abortus en pedofilie en het aantal kinderen die zij verkracht en gekidnapt.. ze bestaan in het westen, maar ze zijn vrijwel ongehoord in de islamitische wereld.
toch raad ik jullie aan om, wanneer mogelijk, het filmpje zelf te aanschouwen.
Ongehoord is niet hetzelfde als niet gebeurd. Dat betekend gewoon dat het word weggestopt.
Abortus zal misschien niet gebeuren maar dat komt ook meer omdat het illegaal is. Ik vind abortus juist wel een teken van de bevrijding van de vrouw trouwens, er zijn genoeg vrouwenlevens (en kinderlevens) verpest doordat ze gedwongen zijn om de procudure door een kwakzalver te laten doen of hun kinder te houden terwijl er geen mogelijkheid is het te verzorgen.
Ik vind het wel vrijheid dat een vrouw de keus heeft om haar lichaam te laten zien. Of om het te verbergen in beide gevallen kan zij uitgebuit worden maar ik vind geen van beide een teken van uitbuiting.
liedje89 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik denk dat Jameyskatje bedoelt 'unheard of' en letterlijk (en fout) vertaald zeg je dan inderdaad 'ongehoord'. Ik heb de link niet bekeken maar kan het zo wel duiden.
'unheard of' kan ook betekenen niet bekent of taboe dus hangt er maar vanaf hoe 'fout' je dat vertaald vind.
Blue_Eyes schreef:liedje89 schreef:'unheard of' kan ook betekenen niet bekent of taboe dus hangt er maar vanaf hoe 'fout' je dat vertaald vind.
Dat heet context lezen
jameyskatje schreef:sluiten, omdat men een andere markt heeft gevonden, namelijk internet
jameyskatje schreef:@ liedje89:
ja zo kan ik nog heeeeeel wat boekjes openen hoor
Doet u best zou ik zeggen imo hebben wij gewoon een andere definitie van vrijheid. Heb je een paar pagina's geleden ook al gevraagt of je uit wilde leggen wat je bedoelde met een uitspraak over geloof =vrijheid oid. (misschien heb je dat niet gezien)
ieder voor zich.
mijn hoofddoek gaat niet af.
al moet ik er 1000 euro per jaar voor betalen
Snoevie schreef:Emerald,dat je het christelijk geloof schijnheilig vind is je goed recht,maar mensen die hier hetzelfde zeggen over de islam worden aangevallen..........dat begrijp ik niet.
wellicht dat iemand hier kan vertellen wat de kleding van nonnen voor nut heeft?
wbt de nederlandse zandstormen..........je weet het maar nooit,wie weet gebeurd dat nog weleens
Emerald schreef:En kleding van nonnen vind ik nou ook niet echt nodig. Ik zie veel liever een non in gewone kleding...Haar geloof blijft hetzelfde toch?
jameyskatje schreef:Emerald schreef:En kleding van nonnen vind ik nou ook niet echt nodig. Ik zie veel liever een non in gewone kleding...Haar geloof blijft hetzelfde toch?
maar hier gaat het om. omdat jij dat vind en denkt. maar voor haar is haar kleding een onderdeel van het geloof. waarom haar dat recht ontnemen? haar geloof blijft niet hetzelfde, mensen drukken zichzelf uit dmv kleding, ze staan ergens voor. heel knap juist
Citaat:En daar wringt de schoen, want ik heb helemaal geen tijd en/of begrip voor extremisme in welk geloof dan ook!
Focussed schreef:Het Christendom schrijft zelfs voor dat alle kleding niet van gemengd garen mag zijn. Dus al de kleren mogen maar van 1 materiaal gemaakt zijn. Dus geen jas van en wol en nylon draad, wat is daar de functie van
Focussed schreef:Citaat:En daar wringt de schoen, want ik heb helemaal geen tijd en/of begrip voor extremisme in welk geloof dan ook!
Waarom gaat het hier alleen maar om jou? Jíj hebt geen tijd en begrip hiervoor, jíj wil niet communiceren met iemand die veel kleren aan heeft. Moet iedereen zich dan maar aan jou aanpassen en naar jouw pijpen dansen omdat jíj dat zo graag wilt?
Blue_Eyes schreef:Focussed schreef:Het Christendom schrijft zelfs voor dat alle kleding niet van gemengd garen mag zijn. Dus al de kleren mogen maar van 1 materiaal gemaakt zijn. Dus geen jas van en wol en nylon draad, wat is daar de functie van
Nou ben ik toch redelijk gepokt en gemazeld in het christendom, maar die is nieuw voor me. Waar haal je die vandaan?
Emerald schreef:Citaat:En daar wringt de schoen, want ik heb helemaal geen tijd en/of begrip voor extremisme in welk geloof dan ook!
Waarom gaat het hier alleen maar om jou? Jíj hebt geen tijd en begrip hiervoor, jíj wil niet communiceren met iemand die veel kleren aan heeft. Moet iedereen zich dan maar aan jou aanpassen en naar jouw pijpen dansen omdat jíj dat zo graag wilt?