Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:09

LimaMambo schreef:
ow jawel hoor ik snap het donders goed
jullie fotograven willen er niks aan doen qua veiligheid van jullie eigen foto's

HT moet het alleen oplossen, omdanks dat het nog steeds mogelijk is om foto's van jullie niet beveiligde site af te halen is

het is geven en nemen in het leven.. maar in deze situatie kan je niet verwachten dat het voor de fotograaf alleen maar nemen is..
het is een probleem van jullie samen, HT en fotograven, en dat moeten jullie samen oplossen en niet alleen aan HT overlaten

Alsjeblieft, luister nu eens een keer zeg. :\

Beveiliging heeft geen zin en wordt in enorme mate omzeild. Kijk bijvoorbeeld naar Hypofocus. Van haar gallery is het niet mogelijk de foto's op te slaan. En toch staat HT vol met foto's hieruit.
Blijkt dus dat beveiliging GEEN ENKELE ZIN meer heeft en dat de oplossing dus ergens anders moet worden gezocht.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:09

LimaMambo schreef:
jullie fotograven willen er niks aan doen qua veiligheid van jullie eigen foto's

Voor de zoveelste keer.... A. wij hoeven dat niet te doen. B. wat we ook doen, ze omzeilen de beveiliging in no time!!!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:10

Ivonka schreef:
LimaMambo schreef:

Voor de zoveelste keer.... A. wij hoeven dat niet te doen. B. wat we ook doen, ze omzeilen de beveiliging in no time!!!!!

en net zo makkelijk is die beveiliging op de HT site te omzeilen
dus dat is geen argument
het is echt ikke ikke ikke en de rest kan stikken

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:13

LimaMambo, sorry maar volgens mij snap je er echt niks van wat wij bedoelen.
Het is niet ikke ikke... Wij doen niks fout nl en HT zijn spelers en beheer wel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:16

nogmaals ik snap het dondersgoed..

maar jullie zien het verkeerd.. HT is niet fout, diegene die jat is fout
en SAMEN moeten jullie dat tegen gaan

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:18

HT is ook fout omdat het heelt en dat is bij de wet verboden.

Zo en nu ben ik er ff klaar mee met deze discussie van welles en niettus.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:19

Waarom moeten de fotograven moeite doen voor de fouten van een ander ?
Als zij alle mogelijke beveiliging er al opgedonderd hebben ?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:19

enig idee wat heling inhoud?
volgens mij niet

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:20

LimaMambo schreef:
volgens mij niet

Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:20

Het opzettelijk in bezit hebben van een gestolen voorwerp ?
/ De foto's .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:21

Ivonka schreef:
Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.

Dat is niet helemaal volledig. En het deel dat je nu weglaat is wel redelijk relevant.

Authentic

Sabinee__ schreef:
Het opzettelijk in bezit hebben van een gestolen voorwerp ?

Je mag foto's van anderen in je privebezit hebben.

Heling is, volgens wetboek van strafrecht:

Artikel 416 van het Wetboek van Strafrecht omschrijft heling als volgt:

1° Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b. hij die opzettelijk uit winstbejag een door misdrijf verkregen goed voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een door misdrijf verkregen goed overdraagt.
2° Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk uit de opbrengst van enig door misdrijf verkregen goed voordeel trekt.

Limanade

Ivonka schreef:
LimaMambo schreef:
volgens mij niet

ja het BEWUST verhandelen van gestolen goederen

en van bewust is bij HT geen sprake

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:23

LimaMambo schreef:

Pardon????

Van mijn flickr acount werd ALLES gejat! Ik heb daar rechtermuisknop uitgeschakeld, boven gezet dat je ze niet mag gebriuken en ook
nog eens een copyright erop! Ik vind het echt kort door de bocht van jou dat jij denkt dat wij niks aan de veiligheid doen aan onze
foto's. Een copyright alleen al zou voldoende moeten zijn, maar die kinderen maken een screenshot van foto's die ze niet kunnen opslaan
en klaar is de dief! Ze vinden altijd wel een weg, ga dus niet zeggen dat wij helemaal NIKS aan de beveiliging doen!!!!

Ik vind het wel verveld worden dit, in jouw ogen zin wij fout, dat hebben wij inmiddels wel door, waarom over doorgaan? je hebt geen
toevoegingen meer in dit topic, het gaat erom dat de foto's van ons misbruikt worden zonder enige vorm van toestemming en dat HT
er geld aan verdient en dan komt jij met overige zaken.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:24

Zullen we gewoon in het algemeen iets minder hoofdletters en uitroeptekens gebruiken en het weer terugbrengen tot een beschaafde discussie? Y;(

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:24

mensen leer toch eens lezen..
ik zeg niet dat de fotogravenn fout zijn
ik zeg ook niet dat HT fout zit..
ik zeg dat de JATTERS fout zitten en dat jullie, HT en fotograven, er alles aan moeten doen om dat te voorkomen

Authentic

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:27

lifaya, je kan het ook omdraaien. Nu voelen jullie je aangevallen, de beheerders van HT voelen zich ook aangevallen (gedreig met rechtzaken enzo, en ze moeten met oplossingen komen en nu en ze moeten op zus reageren en op zo). Je kan niet bewijzen dat het HT ten tijde van het uploaden weet dat het om 'gestolen' goed gaat.

Ik vind wel dat de foto's er af gehaald moeten worden en daar gaan ze gerust ook mee bezig, maar nu vind ik het meer een heksenjacht worden. Maar als die heksenjacht omgedraaid wordt is het niet goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:41

LimaMambo schreef:
mensen leer toch eens lezen..
ik zeg niet dat de fotogravenn fout zijn
ik zeg ook niet dat HT fout zit..
ik zeg dat de JATTERS fout zitten en dat jullie, HT en fotograven, er alles aan moeten doen om dat te voorkomen

Dat heb ik begrepen ;) maar je komt zo nu en dan over alsof je vind dat wij als fotografen overdrijven met dit en dat we
schijnbaar een giga copyright over onze foto's moeten zetten ofzo zodat ze niet gejat worden.

Maar anyway, er zijn al vele goede ideeen in dit topic genoemd, en nu moet er iets aan gedaan worden. Ik blijf foto's tegenkomen
op HT van bokkers en het blijft ook zo doorgaan heb ik het gevoel. Ik heb het idee dat HT er niks tegen zal doen om het gejat te
minderen ;) Horsetycoon is verantwoordelijk wat er op de site gebeurd, en zullen dus stappen moeten ondernemen

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:45

lifaya schreef:
Maar anyway, er zijn al vele goede ideeen in dit topic genoemd, en nu moet er iets aan gedaan worden. Ik blijf foto's tegenkomen
op HT van bokkers en het blijft ook zo doorgaan heb ik het gevoel. Ik heb het idee dat HT er niks tegen zal doen om het gejat te
minderen ;) Horsetycoon is verantwoordelijk wat er op de site gebeurd, en zullen dus stappen moeten ondernemen

Moet zeggen dat het ook zeer motiverend werkt hoe jullie hier keer op keer blijven zeggen dat wij er toch niks aan doen terwijl we er mee bezig zijn. Top _/-\o_

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:49

LimaMambo schreef:
maar jullie zien het verkeerd.. HT is niet fout, diegene die jat is fout
en SAMEN moeten jullie dat tegen gaan
Samen een oplossing vinden is uiteraard de bedoeling (althans, zou mijn bedoeling zijn). Maar als ik zo de verhalen hoor, en ik hoor ze al een aantal jaar, komen de ideeen maar van 1 kant af. En dat is waar Hilda en Femke zo 'hellig' over doen. HT geeft aan het probleem om te willen lossen, maar komt zelf met geen tot zeer weinig ideeen. ;)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:51

Authentic schreef:
Focussed schreef:
Maar het kost wel direct credits om een foto te uploaden als paardenfoto.

Kijk dat ze 'verdienen' aan die foto's is natuurlijk niet goed, maar het is imo geen 'geleden schade', ik zie de gemiddelde speler nog geen bulk aan fotorechten inkopen voor een spel. Hoe mooi ze ook zijn.

Precies, gaan ze niet doen dus dan moeten ze in mijn ogen ook gewoon van de foto's afblijven. ;)

Verder denk ik alleen maar aan een systeem wat het makkelijker maakt voor zowel fotografen áls het beheer om foto's op te sporen en te verwijderen. Ik heb wat voorgesteld en heb daar als reactie gekregen dat men het ging bekijken. Ik verwacht dus een reactie.

Kiwiko.. Zoals reeds is aangehaald zijn er zat mogelijkheden om alsnog aan die foto's te komen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:51

LimaMambo schreef:

HT moet het alleen oplossen, omdanks dat het nog steeds mogelijk is om foto's van jullie niet beveiligde site af te halen is

het is geven en nemen in het leven.. maar in deze situatie kan je niet verwachten dat het voor de fotograaf alleen maar nemen is..
het is een probleem van jullie samen, HT en fotograven, en dat moeten jullie samen oplossen en niet alleen aan HT overlaten

WAT moeten we doen aan veiligheid voor onze eigen fotos?!?!?! Een enorm logo wordt er zo afgehaald.

En wat bedoel je met 'niet beveiligde sites' ????

Ik ga verder mee met deze opmerking van Ivonka

Ivonka schreef:
LimaMambo, sorry maar volgens mij snap je er echt niks van wat wij bedoelen.
Het is niet ikke ikke... Wij doen niks fout nl en HT zijn spelers en beheer wel.

@ Michiel, fijn dat er al wat kleine maatregelen zijn genomen! Geeft toch een teken dat jullie bést mee willen werken ;)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:02

LimaMambo schreef:

Hiermee ben je wel wat kort door de bocht.

Helemaal akkoord, HT én fotografen moeten dit samen aanpakken.

Maar je stelt dat de websites van de fotografen niet beveiligd zijn?!! Ik denk dat bij de meeste de rechtermuisknop wel uitgeschakeld is, dat men dan zo slim is van gewoon een printscreen te maken, kun je helaas nog steeds weinig aan doen.

Indien jij nog goede ideeën hebt om websites hier tegen te beschermen, hoor ik ze dan ook graag. En met mij vele andere denk ik. ;)

Overigens zijn er inmiddels al érg veel voorstellen gedaan om samen tot een compromis te komen. Ofwel heb je er over gelezen, ofwel wíl je ze gewoon niet lezen. :)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:05

LimaMambo schreef:
ja het BEWUST verhandelen van gestolen goederen

en van bewust is bij HT geen sprake

Volgens mij zijn ze zich er al enige tijd van bewust hoor. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:38

Ivonka schreef:
LimaMambo schreef:
volgens mij niet

HT verkoopt niets, neemt niets af, verhandelt ook niets.
Dus wat is het helen hier?

Ik vind het nogal cru, om dit alles op 1 persoon af te schuiven, terwijl je er gewoon niets aan kan doen.
Moet MijnAlbum.nl ook worden bijgescherpt? Daar staan toch ook fotos op van anderen, die bewerkt zijn? MijnAlbum verdient toch ook aan fotos?

Wat dacht je van DeviantART? En AL die andere sites waar gestolen fotos op staan?

Zodra je een foto op internet zet, weet je dat mensen deze kunnen jatten, dat weet je gewoon simpel.
Daarom stel ik voor om geen foto's op het internet te zetten, totdat je geld hebt ontvangen van degene waar je de shoot deed.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 10-09-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt