Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Jullie ook Lijntje87 en Aimee, jullie vooroordelen zijn anders ook niet bepaald mis, terwijl ik net hierboven vertel dat het eigen ervaringen zijn.
Huertecilla schreef:De ruimte in NL voor uitspraken die de mensenrechten schenden is tolerantie voor intolerantie, tolerantie door defacto medeplichtigheid
Alet74 schreef:Soms durven mensen het ook niet in het openbaar te spreken, soms moet je een hele hoge drempel over om dat te doen (een andere taal spreken).
En het kan soms ook erg lang duren voordat mensen toegang hebben tot deze cursussen. Ik ken een echtpaar dat al wel 8 jaar in Nederland woonde (of iets korter) en maar niet de juiste status kreeg om cursussen te volgen. Zij wilden heel graag inburgeren, maar konden dus niet. Lijkt me heel frustrerend! Hun kinderen konden op den duur veel beter Nederlands dan zijzelf.
Anya schreef:Zo maar, niet in chronologische volgorde wat blije maar vooral minder blije effecten van nationalisme gecombineerd met religie. 'onze' westerse religie heeft voor meer terrorisme gezorgd dan de hele Islam in de afgelopen eeuwen. Die gingen namelijk niet zover van huis![]()
![]()
x_Marr schreef:Dan zeg ik toch nergens dat ons land verpest is?
Gelukkig nog niet, gelukkig is de criminaliteit nog niet zo hoog.
Maar jij vind dat er niks wordt verpest met criminaliteit?
Lijntje87: Het lijkt mij toch dat als je hier langer dan 5 jaar woont, en je nog geen woord nederlands kan, dat het niet ligt aan dat je het niet kan leren... Vooral als anderen dat wel kunnen.
Kijk, je hoeft echt niet perfect nederlands te spreken, maar de basis, dat je je duidelijk kunt maken wat je bedoelt.. dat moet dan toch wel in orde zijn?
x_Marr schreef:Kijk, je hoeft echt niet perfect nederlands te spreken, maar de basis, dat je je duidelijk kunt maken wat je bedoelt.. dat moet dan toch wel in orde zijn?
Heino schreef:Eigenlijk zijn we hier ook niet heel constructief bezig hè
x_Marr schreef:Aimee: Dat ik het gehoord zou hebben van verhalen, ipv. eigen ervaringen.
sarabande schreef:Aan de ene kant mischien niet, maar ik heb ook nog steeds geen onderbouwde reden van iemand gehoord waarom hij/zij PVV stemt, buiten de bekende Wilders uitingen.