Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:fokfanaat schreef:Gaat om bijstand uitkeringen en dat zijn mensen die wel kunnen werken
Heel vaak niet - veel mensen in de bijstand zitten daar omdat ze geen aanspraak kunnen maken op andere uitkeringen maar wel degelijk onvoldoende functioneren om werkelijk aan het werk te komen.
Nado schreef:Politiek is het heel makkelijk om kansarme mensen te gebruiken om andere mensen - de meeste van ons dus - bepaalde dingen te laten geloven en onze emoties een bepaalde kant op te draaien. “Grote ondernemingen betalen (soms minder dan) 20% belasting, bijna de helft minder dan werknemers” “Ja maar, die zijn niet het probleem. Dat zijn die bijstandsgraaiers, met hun €1100 p/m (of migranten/allochtonen/vul maar in), die vertikken om te werken, die zijn de reden dat er te weinig geld in de schatkist zit en dat er overal op bezuinigd moet worden/geen woonruimte/alles duurder is geworden/vul maar in”.
Het zou zo fijn zijn als we hier met z’n allen minder in zouden trappen, ons niet meer zo voor het karretje laten spannen, en we kansarme mensen echt (weer) als mensen zouden zien, die net als wij hun best doen in de situatie die hen gegeven is.
Loretta schreef:Ik ben het helemaal met je eens.
De campagnestrategen van de VVD hebben dit ook briljant aangepakt. Ze beseffen heel goed dat de VVD het op het onderwerp migratie niet kunnen concurreren met de PVV. Dus richten ze nu hun pijlen op een andere zondebok. Namelijk de uitkeringstrekkers. Daarmee kunnen ze goed op de onderbuik van al die Nederlanders in spelen die zich een slag in de rondte werken om aan het einde van de maand nog nauwelijks iets over te houden.
Campagne technisch is de VVD gewoon heel goed. Dat hebben ze echt goed in de vingers.
Benzz schreef:Loretta schreef:Ik ben het helemaal met je eens.
De campagnestrategen van de VVD hebben dit ook briljant aangepakt. Ze beseffen heel goed dat de VVD het op het onderwerp migratie niet kunnen concurreren met de PVV. Dus richten ze nu hun pijlen op een andere zondebok. Namelijk de uitkeringstrekkers. Daarmee kunnen ze goed op de onderbuik van al die Nederlanders in spelen die zich een slag in de rondte werken om aan het einde van de maand nog nauwelijks iets over te houden.
Campagne technisch is de VVD gewoon heel goed. Dat hebben ze echt goed in de vingers.
Toch krijgen ze Yesilguz steeds minder goed op de kaart. Die verspeeld een hoop stemmers met haar uitspraken en haar gedrag.
Electra63 schreef:Ik zie een regering zonder VVD of PvdA/GL sowieso niet gebeuren.
Het is te versnipperd voor een regering met 3 partijen of zelfs 2.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik zie een regering zonder VVD of PvdA/GL sowieso niet gebeuren.
Het is te versnipperd voor een regering met 3 partijen of zelfs 2.
Daar kon je weleens gelijk aan hebben. En het CDA zou ik daar nog aan toe willen voegen. Er zal in ieder geval veel water bij de wijn moeten aan beide kanten.
Verder houd ik er nog altijd rekening mee dat de VVD na de verkiezingen toch weer terug krabbelt en alsnog met de PVV in zee gaat.
juval schreef:BigOne schreef:Of twee. D66 PvdD ?
inderdaad, BBB en Ja21 zou ook kunnen
BigOne schreef:BBB heeft zichzelf vandaag als schoothond van Geert Wilders laten zien, hun verklaring over Gaza kon rechtstreeks uit het draaiboek van de pvv komen, misschien omdat landbouw en veeteelt een grote exporteur naar Israël is maar ik vind het verachtelijk.