Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:08

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:47

Michael Moore heeft Fahrenheit 11/9 kosteloos online gezet, over hoe de F Trump kon winnen, de hele aanloop er naartoe enzo:

https://www.youtube.com/watch?v=_heq6CkeMH8

Hij was 1 van de weinigen die zich in 2016 al grote zorgen maakte en dacht dat Trump zou kunnen gaan winnen.
In 2024 denkt hij dat Trump verliest :)

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:55

Bedankt voor de link! Ik ga vanavond kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:01

Bijna zover. En wat zouden de gevolgen zijn voor andere landen als Trump zou gaan winnen? -O-

En welke sjit gaat er uitbreken als Trump mocht verliezen? -O- Hoe dan ook spannende tijden

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:06

BigOne schreef:
Cowboy55 schreef:
Eerste uitslag bekend: Trump en Harris gelijk in gehucht Dixville Notch
Dixville Notch, een gehucht in New Hampshire met zes inwoners, heeft als eerste plaats in de VS zijn uitslag bekendgemaakt. Zowel Harris als Trump kreeg daar drie stemmen.

Vier jaar geleden 6 stemmen voor Trump !

Nee, 4 jaar geleden 6 stemmen voor Biden. Maar het lijkt een dorpje dat zich niet zo houdt aan de "Ik ben Republikein dus ik stem Republikeins of ik ben Democraat dus ik stem persé Democraties, dus ik denk dat het daar onderling best wel goed gaat :)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dixville_Notch

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:07

karuna schreef:
Bijna zover. En wat zouden de gevolgen zijn voor andere landen als Trump zou gaan winnen? -O-

En welke sjit gaat er uitbreken als Trump mocht verliezen? -O- Hoe dan ook spannende tijden

In ieder geval de productie van bijvoorbeeld groente naar de vs.
En het zal een stuk duurder worden om spullen uit de vs te bestellen of te kopen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:09

Ik ben niet religieus ofzo, maar heb toch een klein gebedje gedaan gisteravond. Je weet nooit of het werkt!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:10

Ik ben zelf eerder bang voor WW3, bovenop CW2.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:36

Trump bereidt zich in ieder geval alvast voor, door gisteren te zeggen dat de uitslag er vanavond móet zijn. Wie wil erop inzetten dat hij voor woensdagochtend de overwinning claimt, ongeacht wat er wel of niet binnen is?

Edit: begint al grimmig (bron: NOS):

Citaat:
Proud Boys kondigen acties aan rond stembureaus
De extreemrechtse organisatie Proud Boys heeft aangekondigd aanwezig te zijn bij stembureaus, schrijft de Amerikaanse zender NBC News. Hoeveel leden in actie komen en wat die precies inhoudt, is onduidelijk. Wel ziet de zender dat er acties worden voorbereid op meerdere plekken in het land.

"Geladen en klaar voor verraderlijke kiezersfraude", citeert NBC News uit een van de Telegramgroepen van Proud Boys. Ook zien ze afbeeldingen van gewapende mannen met daarbij de tekst 'vrije mensen gehoorzamen de overheid niet'.

Proud Boys hadden een rol bij de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021, nadat Donald Trump de verkiezingen had verloren van Joe Biden. Meerdere leden van de groepering werden opgepakt en kregen celstraffen. Zo kreeg de leider van de groepering een celstraf van 22 jaar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:52

-O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:58

BigOne schreef:
Cowboy55 schreef:
Eerste uitslag bekend: Trump en Harris gelijk in gehucht Dixville Notch
Dixville Notch, een gehucht in New Hampshire met zes inwoners, heeft als eerste plaats in de VS zijn uitslag bekendgemaakt. Zowel Harris als Trump kreeg daar drie stemmen.

Vier jaar geleden 6 stemmen voor Trump !

heidy_wilco schreef:
Nee, 4 jaar geleden 6 stemmen voor Biden. Maar het lijkt een dorpje dat zich niet zo houdt aan de "Ik ben Republikein dus ik stem Republikeins of ik ben Democraat dus ik stem persé Democraties, dus ik denk dat het daar onderling best wel goed gaat :)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dixville_Notch

Ik gok dat het daar een mannen/vrouwen "ding" is. 3 vrouwen voor Harris, drie mannen voor Trump :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:03

FBI: Rusland voert cyberaanvallen op voor verkiezingsdag
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5029661 ... rkiezingen
Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen dat Rusland het aantal cyberaanvallen zal opvoeren op de verkiezingsdag. De aanvallen richten zich volgens de diensten op de zeven belangrijke swingstates: Arizona, Nevada, Michigan, Wisconsin, North Carolina, Pennsylvania en Georgia.

Onder meer de FBI zei in een verklaring dat "buitenlandse partijen, vooral Rusland, extra beïnvloedingsoperaties uitvoeren om het vertrouwen van het publiek in de integriteit van de Amerikaanse verkiezingen te ondermijnen en verdeeldheid onder de Amerikanen aan te wakkeren". Aan Rusland verwante actoren doen dat onder meer door nepvideo's en nepberichten te verspreiden op social media.

Volgens de diensten kunnen deze beïnvloedingspogingen aanzetten tot geweld, ook tegen verkiezingsfunctionarissen. Naast Rusland blijft ook Iran een belangrijke dreiging voor buitenlandse beïnvloeding.

En

Wilders spreekt steun uit voor Trump.
Natuurlijk is het aan de Amerikanen en aan de Amerikanen alleen om te beslissen wie hun nieuwe president zal zijn. En ik ben geen Amerikaan", schreef hij op X. "Maar als ik een Amerikaan was dan zou ik zeker voor president Trump stemmen vandaag. Succes Mr President! #Trump2024."

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:08

Deze al langs geweest? Had het gisteren toevallig met een vriendin over parallellen ermee in de huidige wereld.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:09

Dat is dus waar ik voor vrees, uitbrekende pleuris als Trump verliest en uitbrekende andere pleuris als hij wint. |( %) :x

Het is niet de fijnste plek om te zijn de komende tijd ben ik bang. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:24

Ik hoorde gisteren een andere insteek van een Amerika-kenner.
Hij zei dat het wellicht beter zou zijn voor de wereldvrede moest Trump weer president worden net omdat die man zo onberekenbaar is en de dictators daar toch wel enige angst voor hebben.
Vond dit wel een interessant punt eigenlijk.

Voor de goede orde, de man is absoluut geen Trump aanhanger :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:30

Ik heb niet de illusie dat Putin enige angst heeft voor Trump; die weet precies hoe die hem moet paaien en bewerken. Daarnaast heeft Trump 2 miljard aan schulden, dus is sowieso te paaien met een goeie zak geld.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:31

pmarena schreef:
Nou als hij nou fijn in het hele land maar de helft van de stemmen van 2020 zou krijgen, dan krijgt hij een overduidelijke schop onder zijn reet. Ik droom even verder :=

Je geloof in de goede zaak is prijzenswaardig hoor +:)+ . Het is voor de wereld het beste als Harris wint vandaag, het worden spannende dagen. Het enige piepkleine voordeel van winst voor Trump is dat het daarna nooit meer kan.

Voor de rest is het ook handig om in het hoofd te houden dat de zittende president en de huidige minister van defensie het nog steeds voor het zeggen hebben vwb veiligheid en die kunnen dus de NG and het leger inzetten waar zij het het verstandigste vinden. Trump heeft daar voorlopig nog niks over te zeggen, het is nog geen bananenrepubliek en guerilla's zijn nog steeds niet de bedoeling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:34

Onberekenbaar: check! Maar ook super makkelijk te beïnvloeden met vleierij.
Zéker van dictators omdat hij daar bewondering voor heeft.

Dus onberekenbaar voor "vrienden" zoals wij in NATO maar makkelijk te beïnvloeden voor dictators..... die hebben uiteraard liever een omkoopbare conman zonder moreel kompas dan iemand die wèl om zijn / haar eigen volk geeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:50

Het grootste gevaar wat Trump betreft ? Hij zal heel snel afgezet worden en dan hebben we een net zo’n gladiool als president die uitvoert wat de krachten achter hem vertellen. En dat zijn een aantal ex-Russen met een groot kapitaal en Musk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:55

WW3 daar werken we sowieso al wel naartoe natuurlijk..... -O-

[edit hee waar is die opmerking nou gebleven over WW3....? ]

Als je die film van Michael Moore kijkt waar ik net de link van plaatste. Die is van 2018. Als je kijkt dan heb je het idee dat hij van na Jan 6th 2020 is en daar naartoe aan het werken is, in een gevalletje "hindsight" -O-

Docu laat ook echt heel goed de parallel zien van de opkomst van Hitler.... in je hoofd zie je met kippenvel gewoon een Trump of Wilders of noem maar op er overheen geprojecteerd van de tegenwoordige tijd. Akelig hoe vergelijkbaar het is.....

Ik vind het wel super trouwens als een Wilders duidelijk aangeeft voor Trump te zijn.
Dan is daar geen twijfel over mogelijk hoe zijn moreel kompas staat....

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:04

Polar schreef:
Ik ben zelf eerder bang voor WW3, bovenop CW2.

Hier is ie pmarena

Ik heb net die speech van McCain weer bekeken, toen hij van Obama verloren had. Je kan het niet eens zijn met zijn policies, maar het was wel iemand die het beste wilde voor het land en ook samenhorigheid probeert te creëren in plaats van verdeeldheid. Ook geen wonder dat alle presidenten aanwezig waren op zijn begrafenis, behalve Trump (die op dat moment president was), die geen uitnodiging had gekregen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:44

martichr schreef:
Ben benieuwd naar de uitkomst van vandaag, Harris lijkt toch weer wat beter te scoren in de peilingen. Alles binnen de foutmarge, maar het momentum lijkt niet meer bij Trump te liggen.
https://projects.fivethirtyeight.com/20 ... id=rrpromo

Er zitten toch wel wat opvallende mogelijke verrassingen tussen, in Iowa voorspelt een poll nu een 3% overwinning voor Harris, terwijl hetzelfde bureau in september Trump op plus 3 had staan.. die staat in alle andere polls daar nog wel voor..
https://www.270towin.com/2024-president ... polls/iowa

De laatste week voor de verkiezingen heeft Harris gewoon een goede en duidelijke campagne gevoerd, terwijl Trump in haar verhaal mee is gegaan en daardoor juist een slechte campagne heeft gevoerd. Hopelijk is dat genoeg om het tij te keren.

Iowa kan het gevolg van drie verschillende redenen zijn. Het kan gewoon een peilfout zijn, juist omdat het maar om één peiling gaat die dit laat zien is de kans best wel realistisch. Het kan specifiek voor Iowa zijn, daar is deze zomer strenge abortuswetgeving van kracht geworden en dit kan een reactie daar op zijn specifiek in deze staat. En het kan zijn dat de peilbureau's teveel op zoek zijn gegaan naar Trump kiezers, die ze in voorgaande verkiezingen niet in beeld hadden. Dat laatste zou natuurlijk geweldig zijn, want dat zou betekenen dat Trump in het algemeen overpeild is.

Als je naar de popular vote kijkt, dan is er volgens de huidige peilingen een redelijk grote kans dat Trump die wint. Dat is bijzonder, want die is bijna altijd voor de Democraten, de laatste keer dat de Republikeinen die wonnen was in 2004 na 9/11, toen Bush die won. Dat betekent dat of dat Trump het heel erg goed gedaan heeft en dan gaat hij met een landslide winnen. Of het betekent dat Trump dus overpeild is en dan heeft Harris opeens een veel betere kans.

Dus eigenlijk, ondanks alle peilingen, kan je alleen maar zeggen dat het op dit moment too close to call is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:49

Ik denk dat ik vanavond gewoon ga slapen _O- _O-

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:52

Babootje schreef:

Ik ga er zeker ook niet voor wakker blijven.. :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:53

Babootje schreef:

Je hoeft in ieder geval niet op te blijven voor de uitslag, die zal er vannacht nog niet zijn. Morgen gaat om zes uur de wekker weer, dus dan kijk ik wel wat de situatie is.