Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
Marigold schreef:bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
Hier ben ik het mee eens, ik vind het verontrustend en ook bizar dat rechts op podia klimt, waar mensen, no matter what reason, boos zijn om iets.
En het is al helemaal bizar wanneer de protesterende mensen gaan denken dat die rechtse meeschreeuwende aandachtstrekkers ook maar iets nuttigs kunnen toevoegen aan de discussie of het onderwerp.
En ook bizar: hoeveel mensen daar toch alsnog in meegaan……
Hoeveel voormalige anti vaxers ik nu zie met boeren zakdoek. Terwijl ze totaal niet in het onderwerp zijn ingelezen of wat dan ook. Kunnen we weer ergens schreeuwen? Dan doen we dat.
Waar gaat dit heen…
Citaat:Wat een onzin zeg!!
Rechts links, wat maakt het uit!!
vlaggen en zakdoeken zijn een steun in de rug voor de boeren.
Onrust onvrede is er over de hele wereld.
Mensen beginnen te beseffen ,en komen in opstand tegen de overheden in alle landen.
En maar goed ook,wij zijn geen poppetjes waar de rijken wat mee kunnen spelen en bepalen hoe we moeten leven.
Dees schreef:De boeren die nog altijd menen met een tractor de openbare weg op te moeten gaan om een punt te maken, die hebben imo 100% de hakken in het zand.
That ship has sailed. Protesten hebben geen zin.
Net zoals de wens om vanuit NL nog indruk te maken op het beleid vanuit EU. Ook dat schip is allang vertrokken. Domweg omdat NL al jaren het krediet heeft verspeeld door zich al jaren aan de EU-regels voor natuurbeheer/behoud te onttrekken, al dan niet vanuit afgesproken uitzonderingen. Op alle fronten, ook wat betreft visserij. Internationaal stelt NL dan ook echt niet zoveel voor.
Stop met Wishfull Thinking dat NL nog iets kan wijzigen aan de EU-regels en de rechtspraak in deze. Dat gaat niet meer gebeuren.
Tijd om vooruit te gaan denken: hoe gaan we het dan wel doen?
Er is voor veehouders nog wel wat speelruimte mogelijk, maar dat moet dan in GOODWILL aan tafel bij de provincie gebeuren. In Plan Remkes is te lezen dat er uitruil van stikstof mogelijk is met andere takken zoals industrie en transport, want het gaat om het totale plaatje en niet alleen om veeteelt.
Ik snap daarom ook werkelijk niet waarom er boeren zijn die in Friesland provincie-medewerkers bedreigen. Dat werkt imo alleen maar averechts. Maar goed, er zijn nog best veel boeren die denken dat ze met protesteren en boos zijn nog wat aan de situatie kunnen veranderen.
Dees schreef:De boeren die nog altijd menen met een tractor de openbare weg op te moeten gaan om een punt te maken, die hebben imo 100% de hakken in het zand.
Tiepfoudt schreef:Dees schreef:De boeren die nog altijd menen met een tractor de openbare weg op te moeten gaan om een punt te maken, die hebben imo 100% de hakken in het zand.
Berichten zoals deze zorgen ervoor dat ik als boerin zijnde steeds vaker geen zin meer heb om te praten. Alles is al honderd keer gezegd, uitgelegd waarom dit beleid aan alle kanten rammelt, oneerlijk is en bovenal de natuur niet gaat helpen. Pieter Omtzigt bemoeit zich er inmiddels ook al aardig mee. Er is jarenlang gepraat, gepraat en nog eens gepraat en wat heeft onze (volgens velen machtige) lobby bereikt? Helemaal niks. Er zitten boeren in de put door wanbeleid van de overheid. En jij komt even vertellen dat wij de hakken in het zand zetten? Echt waar, je hebt geen idee. En dat vind ik oprecht fijn voor je, want ik zou willen dat ik terug kon naar de tijd dat ik ook geen idee had wat machteloosheid en onrecht doet met een mens.
Bij deze ga ik wederom in een social media/bokt/nieuws-pauze, want ik heb gemerkt dat het niet goed is voor een mens om constant tegen negatieve framing aan te lopen of tegen muren te praten die alleen akkoord gaan met je bedrijfsvoering als je omschakelt naar een Ot en Sien boerderij die met een fatsoenlijk inkomen niets te maken heeft, en die het werkelijk geen moer kan schelen dat de Nederlandse voedselconsumptie om bijna 2 keer zoveel landbouwgrond vraagt dan we zelf hebben. Zo lang de Nederlander vraagt om een dergelijk luxe eetpatroon, vind ik dat wij als intensief bedrijf bestaansrecht hebben.
Tot de volgende keer, lieve mensen
bettyvn schreef:weer die lobby
Citaat:Dankzij die lobby hebben we over de hele wereld boeren die zich enkel druk hoeven te maken over het het halen van de beste opbrengsten. zodat wanneer in verwegistan mis oogst is, wij dat niet heel hard in onze portomonee voelen
Citaat:Dit systeem is niet overal even mooi, dit systeem heeft fouten, helaas, maar van systeem eten zo verschrikkelijk veel mensen.
juval schreef:enige voordeel van de uitspraken van Trump en Le Pen is dat er kennelijk wereldwijd wel (media)aandacht voor is... denk/hoop dat onze regering daar wellicht gevoelig voor is dat ze zo'n slecht figuur slaan.
verder denk ik dat heel veel boeren zich distantiëren van extreem rechts.
Dagahra schreef:En toen ik 16 was, ging ik al gewoon uit. Dus ik vind 23.00 geen raar tijdstip.
En de hele reden maakt niet uit wat hij deed. Agent zat fout! Had gewoon niet mogen schieten!
Janneke2 schreef:Dat we allemaal afhankelijk zijn van boeren die opgejut worden in de ratrace van meer en groter bestrijd ik.
En het klinkt mij ook als een soort van excuus - zo van we zitten er allemaal in en het kan niet anders.
Gelukkig is dat niet waar.
bettyvn schreef:Janneke2 schreef:Dat we allemaal afhankelijk zijn van boeren die opgejut worden in de ratrace van meer en groter bestrijd ik.
En het klinkt mij ook als een soort van excuus - zo van we zitten er allemaal in en het kan niet anders.
Ik denk dat het helaas wel de realiteit is wil je eten beschikbaar houden op de schaal waarop het nu is. Ik vind het ook 'jammer', maar de eerste productie keten die de massa markt bereikt, en helemaal 'fair trade' is moet ik nog met mijn eigen ogen zien....
bettyvn schreef:Janneke2 schreef:Dat we allemaal afhankelijk zijn van boeren die opgejut worden in de ratrace van meer en groter bestrijd ik.
Ik denk dat het helaas wel de realiteit is wil je eten beschikbaar houden op de schaal waarop het nu is. Ik vind het ook 'jammer', maar de eerste productie keten die de massa markt bereikt, en helemaal 'fair trade' is moet ik nog met mijn eigen ogen zien....
Hier een land die echt geen landbouwgrootmacht is, en hoe zwaar ze op dat gebied nu ook getroffen worden door oorlog aan de andere kant van de wereld. Ik vind dat erg, en hoewel wij economisch gezien mijlenver van dit land af staan, is dat wel grootindeels te danken aan onze agrosector. Er word gewoon geld verdient dat deuren zou moetten openen voor bijv onderwijs en zorg. Ik gebruik hier de term 'zou moetten' omdat ik weet dat er mensen in dit toppic erg ontevreden zijn over de manier waarop er nu in NL geregeerd worden.
Neemt niet weg dat ik het tof vind dat ze met organische mest dingen proberen en dat kleinschalig boeren daar wel werkt.
https://nos.nl/video/2438315-geen-kunst ... a-ermee-om
Cowboy55 schreef:Exitium schreef:Ik liep toen ik 14 was al tot 1-2 uur 's nachts in de kroeg
Je ouders hadden een kroeg begrijp ik?