steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:58

Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:02

bigone schreef:
Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.

Want het zijn natuurlijk alleen extreme rechtse stemmers die vlaggen en zakdoeken ophangen :j

Daarbij; hoezo moet jij voor een ander bepalen welke soort steun, uit welke hoek, wel en niet als steun gevoeld mag worden?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:03

bigone schreef:

Hier ben ik het mee eens, ik vind het verontrustend en ook bizar dat rechts op podia klimt, waar mensen, no matter what reason, boos zijn om iets.
En het is al helemaal bizar wanneer de protesterende mensen gaan denken dat die rechtse meeschreeuwende aandachtstrekkers ook maar iets nuttigs kunnen toevoegen aan de discussie of het onderwerp.
En ook bizar: hoeveel mensen daar toch alsnog in meegaan……
Hoeveel voormalige anti vaxers ik nu zie met boeren zakdoek. Terwijl ze totaal niet in het onderwerp zijn ingelezen of wat dan ook. Kunnen we weer ergens schreeuwen? Dan doen we dat.
Waar gaat dit heen…

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:07

bigone schreef:

Het regeringsbeleid zorgt voor onvrede en zolang de bevolking blijft zitten slapen kom je vanzelf een keer aan de beurt dat je persoonlijk getroffen wordt. Nu denken veel mensen blijkbaar dat het niet boeit dat boeren geraakt worden, straks zijn het de huizenbezitters. Genoeg is genoeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:11

Marigold schreef:
bigone schreef:

Hier ben ik het mee eens, ik vind het verontrustend en ook bizar dat rechts op podia klimt, waar mensen, no matter what reason, boos zijn om iets.
En het is al helemaal bizar wanneer de protesterende mensen gaan denken dat die rechtse meeschreeuwende aandachtstrekkers ook maar iets nuttigs kunnen toevoegen aan de discussie of het onderwerp.
Hoeveel voormalige anti vaxers ik nu zie met boeren zakdoek. Terwijl ze totaal niet in het onderwerp zijn ingelezen of wat dan ook. Kunnen we weer ergens schreeuwen? Dan doen we dat.
Waar gaat dit heen…

Nou, hier zijn het niet alleen extreem rechtsen die met de zakdoek lopen hoor... Godzijdank...

Maar ik begrijp wel wat jullie bedoelen. Ik vind het vooral verontrusten dat niet-extreemrechts nog niet heeft geleerd van wat er in het verleden gebeurden. Wellicht omdat men denkt: Ach, met Geert Wilders is het ook met een sisser afgelopen.
Het is natuurlijk logisch dat men zich gesteund voelt door Le Pen en eventueel Trump (hoewel we er hier vooral heel hard om lachen, omdat die man inderdaad niet eens weet wat Nederland ligt, plus dat zijn samenvatting van het geheel natuurlijk een lachtertje is), die laten overkomen alsof ze wél begrijpen waar de schoen wringt, alsof ze wél in staat zijn om te gaan luisteren.
Waar de Nederlandse overheid dit al jaren niet doet. En dan kan Rutte wel in gesprek gaan met boeren, maar hij is daar wel een paar jaar te laat mee.

Dus dan kan je wel zeggen dat Dagahra dit niet als steun dient te ervaren en dat als ze dat wel doet er iets niet goed zit... Maar dat zij dat zo voelt is een samenloop van omstandigheden die men veel eerder had moeten aanpakken vanuit de regering door middel van gezonde communicatie.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:12

bigone schreef:

Pardon! :') Wat een bullshit. Bij ons hangen ook veel vlaggen, maar weinig zijn daarvan extreem rechts! Meeste daarvan zijn ook boeren.

Waar haal je het lef vandaan om te zeggen dat er bij iets niet goed zit!

En nee ik voel mij niet gesteund door Trump en dergelijke :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:26

996981 schreef:
bigone schreef:

Want het zijn natuurlijk alleen extreme rechtse stemmers die vlaggen en zakdoeken ophangen :j

Daarbij; hoezo moet jij voor een ander bepalen welke soort steun, uit welke hoek, wel en niet als steun gevoeld mag worden?

Misschien even goed lezen ? Ik geef aan dat blij zijn met de steun van extreemrechtse partijen een wassen neus is. En ik heb het nergens over vlaggen en zakdoeken.
Voorbeeld van Baudet hoe hij over boeren denkt

https://twitter.com/hendrikotten3/statu ... 51104?s=12

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:30

bigone schreef:
996981 schreef:

Misschien even goed lezen ? Ik geef aan dat blij zijn met de steun van extreemrechtse partijen een wassen neus is. En ik heb het nergens over vlaggen en zakdoeken.

Lees zelf even. Daghara heeft notabene vetgedrukt waarop ze reageert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:33

Hier ook veel vlaggen.
Geen wappie's geen corona rellers.
Gewone mensen die zich zorgen maken over hoe het nu gaat.

Zelf heb ik ook een rode zakdoek aan de auto gehangen.
En hier word ook echt geen fvd gestemd en ook geen Wilders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:38

DuoPenotti schreef:
Hier ook veel vlaggen.
Geen wappie's geen corona rellers.
Gewone mensen die zich zorgen maken over hoe het nu gaat.

Zelf heb ik ook een rode zakdoek aan de auto gehangen.
En hier word ook echt geen fvd gestemd en ook geen Wilders.

Nogmaals , ik geef nergens aan dat alle boeren terroristen zijn, alle ondersteuners FvD ers zijn enzenz.
Alleen dat de extremisten aan de haal gaan met alle onderwerpen die onrust in de maatschappijen veroorzaken zonder ook maar iets toe te voegen of met realistische oplossingen komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:50

En ik zeg nergens dat jij dat zei :D

Ik vind het ook jammer dat de rellers die alles aangrijpen om te rellen, niet om het standpunt maar om te rellen nu hier weer aan meedoen. Imo hebben die geen meerwaarde.

Wel denk ik dat de kleine dingen zoals een rode zakdoek of omgekeerde vlag steun kunnen geven aan die dat nodig hebben.

Gewoon stil protest.

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:34

Ik heb geen rode zakdoeken of vlaggen, ik koop zoveel mogelijk rechtstreeks bij de boeren, daar hebben ze meer aan denk ik.

Maar het is inderdaad gevaarlijk dat figuren als Trump en le Pen zich uitspreken. Ze doen dat niet omdat ze daadwerkelijk begaan zijn met de boeren in Nederland, maar omdat ze onvrede bespeuren en dat gebruiken om hun eigen populariteit te verhogen. Laat je goede zaak niet "kapen" door dit soort lieden, want ze laten je vallen als een baksteen als er elders weer meer stemmen te behalen zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:38

prompter schreef:
Laat je goede zaak niet "kapen" door dit soort lieden, want ze laten je vallen als een baksteen als er elders weer meer stemmen te behalen zijn.

Precies dat dus. Deze lui staan als het er op aan komt nergens voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:40

prompter schreef:
Ik heb geen rode zakdoeken of vlaggen, ik koop zoveel mogelijk rechtstreeks bij de boeren, daar hebben ze meer aan denk ik.

Maar het is inderdaad gevaarlijk dat figuren als Trump en le Pen zich uitspreken. Ze doen dat niet omdat ze daadwerkelijk begaan zijn met de boeren in Nederland, maar omdat ze onvrede bespeuren en dat gebruiken om hun eigen populariteit te verhogen. Laat je goede zaak niet "kapen" door dit soort lieden, want ze laten je vallen als een baksteen als er elders weer meer stemmen te behalen zijn.

Ik zie het juist als positief dat er gemobiliseerd kan worden om de redenen van de onvrede aan te pakken. Als je het van de heersende macht moet hebben wordt je geplukt en gemolken tot je niets meer over hebt. Het is tijd voor grote volksopstanden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:42

enige voordeel van de uitspraken van Trump en Le Pen is dat er kennelijk wereldwijd wel (media)aandacht voor is... denk/hoop dat onze regering daar wellicht gevoelig voor is dat ze zo'n slecht figuur slaan.

verder denk ik dat heel veel boeren zich distantiëren van extreem rechts.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:42

In de VS zijn de diehard republikeinen sowieso druk bezig met desinformatie zaaien. Eva Vlaardingerbroek, een extreem rechtse dame en ex van Baudet heeft laatst een hoop onzin lopen verkopen bij Tucker Carlson op Fox. Een kennis die daar nu rondreist, werd al gevraagd waarom hij het nl vlaggetje aan zijn auto niet op de kop had..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:25

Hier (woudenberg/Scherpenzeel) hangen ook veel vlaggen. Langs de wegen aan lantaarpalen, aan huizen, tracktors gier tanken...
Soort van saamhorigheid want er zitten hier veel boeren bedrijven en wat loonwerk bedrijven.

Ik begreep eerst niet wat de betekenis was van de omgekeerde vlag. Nu wel.
Blauw,wit,rood = boer in nood!

Maar Om het hier nu extreem rechts te gaan noemen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:36

Marigold schreef:
Waar gaat dit heen…

Ik ben het met je eens dat het bizar is.

Maar je kent vast de nestor van de Tweede Kamer, Geert Wilders.

Ook heel erg goed in onrust zaaien, niet vies van onrust kapen,
hij "zegt" dat de regering dingen fout doet
en stemt vervolgens doodleuk met de regering mee.

En ik vind het bizar, maar de man wordt ondanks deze manier van doen wel herkozen.
Anders zit je geen 24 (!) jaar 'op het pluche', zoals hij het zelf uitdrukt.

... kennelijk zijn er kiezers bereid om te stemmen op iemand die hen keihard laat vallen.

Zorgelijk, want op die manier groeit de onvrede waar hij vervolgens weer garen bij weet te spinnen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:44

Die vlaggen en zakdoekjes... ik zie het toch vooral als een variant op De Gele Hesjes.
Dat sloeg niet aan in NL, maar onze inheemse wappies zijn helemaal aan de haal gegaan met omgekeerde vlaggen. Tja. Volgens mij verliest het dan aardig aan inhoudelijke protestwaarde.

Vandaag te lezen in AD, interessant stuk over de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden aan die Natura-2000 gebieden. Sommige experts vinden het maar onzinnig dat we daar niets aan veranderen, andere experts wijzen op het feit dat we daar nu niets aan veranderen kunnen.
Interessant.
Sneu voor welwillende boeren, maar die stikstofreductie zal er eerst moeten komen voordat NL weer wat bewegingsvrijheid vanuit EU zal krijgen. Oftewel: 'ze' in Den Haag, ze kunnen echt niet anders.

https://www.ad.nl/binnenland/experts-je ... ~aba98b25/
(premium artikel)

Tijd voor boeren om te stoppen met de hakken in het zand, en te gaan denken in mogelijkheden.
De verandering komt. Het is niet meer de vraag of en wanneer, maar hoe je hier als agrarisch bedrijf op in gaat spelen.
Geen omgekeerde vlag of zakdoek gaat hier nog wat aan veranderen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:50

Dus jij vind boeren inheemse wappies!?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:54

Hmm, Dees had het juist over lieden (wappies,...) die aan de haal gaan met het boeren protest.

Dat maakt van een boer geen 'wappie', lijkt me zo.

@ Dees: ik heb het artikel in het AD met plezier gelezen.
... er wordt gepleit voor een lange termijn visie.

Bevlogen uitspraak van M. Rutte : 'Voor visie moet je naar de opticien.' ( = Het zou prima zijn, een goede lange termijn visie, maar mijn verwachtingen mbt dit kabinet, nu ja, deze premier, zijn laag.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 25-07-22 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:56

Ah zo, dan begreep ik dat verkeerd

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:57

Dees schreef:
Die vlaggen en zakdoekjes... ik zie het toch vooral als een variant op De Gele Hesjes.
Dat sloeg niet aan in NL, maar onze inheemse wappies zijn helemaal aan de haal gegaan met omgekeerde vlaggen. Tja. Volgens mij verliest het dan aardig aan inhoudelijke protestwaarde.

Vandaag te lezen in AD, interessant stuk over de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden aan die Natura-2000 gebieden. Sommige experts vinden het maar onzinnig dat we daar niets aan veranderen, andere experts wijzen op het feit dat we daar nu niets aan veranderen kunnen.
Interessant.
Sneu voor welwillende boeren, maar die stikstofreductie zal er eerst moeten komen voordat NL weer wat bewegingsvrijheid vanuit EU zal krijgen. Oftewel: 'ze' in Den Haag, ze kunnen echt niet anders.

(premium artikel)

Tijd voor boeren om te stoppen met de hakken in het zand, en te gaan denken in mogelijkheden.
De verandering komt. Het is niet meer de vraag of en wanneer, maar hoe je hier als agrarisch bedrijf op in gaat spelen.

Wat als we nu ns stoppen met naar de pijpen dansen van de EU? Laat Nederland z'n vetorecht maar ns gaan gebruiken. Onze visserij is ook al kapot gemaakt door toedoen van de EU. We betalen ons scheel aan dat hele EU circus maar verarmen waar we bij staan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:57

bigone schreef:
996981 schreef:

Maar ik heb het nergens gehad over dat ik mij gesteund voel door extreemrechtse partijen. Daar kom je zelf mee aan.

Als je terugleest, dan zie je dat ik antwoord geef op dat het mij wel steun geeft van dat er overal omgekeerde vlaggen hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:58

Dees schreef:

Interessant.

(premium artikel)

Hebben alle boeren de hakken in het zand dan?

De meeste boeren die ik spreek, zitten gelukkig niet in een 90% gebied, maar 47... Dat is nog heel wat... Maar zijn ook boeren die zeker wel willen. De manier waarop het beleid echter bekend wordt gemaakt en de onzekerheden die het met zich meebrengt geven natuurlijk geen veilig gevoel en dat maakt het toekomstperspectief maar moeizaam.

Persoonlijk denk ik dat er geen richting wordt gegeven aan welk beleid dan ook, waardoor het een tegen het ander schuurt. En juist dat geeft ontzettend veel onzekerheid. Er wordt op basis van gemiddelden een kaartje gemaakt, terwijl economisch gezien er waarschijnlijk veel meer te halen valt uit maatwerk.

Dat men boos is over de manier waarop het nu gaat, vind ik volkomen begrijpelijk. Dat betekent niet dat die boeren buiten de protesten om niet aan het kijken zijn naar wat ze wél kunnen doen. Ze kunnen er alleen geen uitspraken over doen, want ze weten weer eens niet waar ze aan toe zijn...