Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
Marigold schreef:bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
Hier ben ik het mee eens, ik vind het verontrustend en ook bizar dat rechts op podia klimt, waar mensen, no matter what reason, boos zijn om iets.
En het is al helemaal bizar wanneer de protesterende mensen gaan denken dat die rechtse meeschreeuwende aandachtstrekkers ook maar iets nuttigs kunnen toevoegen aan de discussie of het onderwerp.
En ook bizar: hoeveel mensen daar toch alsnog in meegaan……
Hoeveel voormalige anti vaxers ik nu zie met boeren zakdoek. Terwijl ze totaal niet in het onderwerp zijn ingelezen of wat dan ook. Kunnen we weer ergens schreeuwen? Dan doen we dat.
Waar gaat dit heen…
996981 schreef:bigone schreef:Dagahra, wanneer je dit als steun ervaart zit er iets niet goed, extreem rechts kaapt alle onderwerpen en onvrede om onrust te veroorzaken. Niet alleen hier maar over de hele wereld.
Want het zijn natuurlijk alleen extreme rechtse stemmers die vlaggen en zakdoeken ophangen![]()
Daarbij; hoezo moet jij voor een ander bepalen welke soort steun, uit welke hoek, wel en niet als steun gevoeld mag worden?
bigone schreef:996981 schreef:
Want het zijn natuurlijk alleen extreme rechtse stemmers die vlaggen en zakdoeken ophangen![]()
Daarbij; hoezo moet jij voor een ander bepalen welke soort steun, uit welke hoek, wel en niet als steun gevoeld mag worden?
Misschien even goed lezen ? Ik geef aan dat blij zijn met de steun van extreemrechtse partijen een wassen neus is. En ik heb het nergens over vlaggen en zakdoeken.
Voorbeeld van Baudet hoe hij over boeren denkt
https://twitter.com/hendrikotten3/statu ... 51104?s=12
DuoPenotti schreef:Hier ook veel vlaggen.
Geen wappie's geen corona rellers.
Gewone mensen die zich zorgen maken over hoe het nu gaat.
Zelf heb ik ook een rode zakdoek aan de auto gehangen.
En hier word ook echt geen fvd gestemd en ook geen Wilders.
prompter schreef:Ik heb geen rode zakdoeken of vlaggen, ik koop zoveel mogelijk rechtstreeks bij de boeren, daar hebben ze meer aan denk ik.
Maar het is inderdaad gevaarlijk dat figuren als Trump en le Pen zich uitspreken. Ze doen dat niet omdat ze daadwerkelijk begaan zijn met de boeren in Nederland, maar omdat ze onvrede bespeuren en dat gebruiken om hun eigen populariteit te verhogen. Laat je goede zaak niet "kapen" door dit soort lieden, want ze laten je vallen als een baksteen als er elders weer meer stemmen te behalen zijn.
Marigold schreef:Hier ben ik het mee eens, ik vind het verontrustend en ook bizar dat rechts op podia klimt, waar mensen, no matter what reason, boos zijn om iets.
En het is al helemaal bizar wanneer de protesterende mensen gaan denken dat die rechtse meeschreeuwende aandachtstrekkers ook maar iets nuttigs kunnen toevoegen aan de discussie of het onderwerp.
En ook bizar: hoeveel mensen daar toch alsnog in meegaan……
Hoeveel voormalige anti vaxers ik nu zie met boeren zakdoek. Terwijl ze totaal niet in het onderwerp zijn ingelezen of wat dan ook. Kunnen we weer ergens schreeuwen? Dan doen we dat.
Waar gaat dit heen…
Dees schreef:Die vlaggen en zakdoekjes... ik zie het toch vooral als een variant op De Gele Hesjes.
Dat sloeg niet aan in NL, maar onze inheemse wappies zijn helemaal aan de haal gegaan met omgekeerde vlaggen. Tja. Volgens mij verliest het dan aardig aan inhoudelijke protestwaarde.
Vandaag te lezen in AD, interessant stuk over de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden aan die Natura-2000 gebieden. Sommige experts vinden het maar onzinnig dat we daar niets aan veranderen, andere experts wijzen op het feit dat we daar nu niets aan veranderen kunnen.
Interessant.
Sneu voor welwillende boeren, maar die stikstofreductie zal er eerst moeten komen voordat NL weer wat bewegingsvrijheid vanuit EU zal krijgen. Oftewel: 'ze' in Den Haag, ze kunnen echt niet anders.
https://www.ad.nl/binnenland/experts-je ... ~aba98b25/
(premium artikel)
Tijd voor boeren om te stoppen met de hakken in het zand, en te gaan denken in mogelijkheden.
De verandering komt. Het is niet meer de vraag of en wanneer, maar hoe je hier als agrarisch bedrijf op in gaat spelen.
Geen omgekeerde vlag of zakdoek gaat hier nog wat aan veranderen.
bigone schreef:996981 schreef:
Misschien even goed lezen ? Ik geef aan dat blij zijn met de steun van extreemrechtse partijen een wassen neus is. En ik heb het nergens over vlaggen en zakdoeken.
Voorbeeld van Baudet hoe hij over boeren denkt
https://twitter.com/hendrikotten3/statu ... 51104?s=12
Dees schreef:Die vlaggen en zakdoekjes... ik zie het toch vooral als een variant op De Gele Hesjes.
Dat sloeg niet aan in NL, maar onze inheemse wappies zijn helemaal aan de haal gegaan met omgekeerde vlaggen. Tja. Volgens mij verliest het dan aardig aan inhoudelijke protestwaarde.
Vandaag te lezen in AD, interessant stuk over de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden aan die Natura-2000 gebieden. Sommige experts vinden het maar onzinnig dat we daar niets aan veranderen, andere experts wijzen op het feit dat we daar nu niets aan veranderen kunnen.
Interessant.
Sneu voor welwillende boeren, maar die stikstofreductie zal er eerst moeten komen voordat NL weer wat bewegingsvrijheid vanuit EU zal krijgen. Oftewel: 'ze' in Den Haag, ze kunnen echt niet anders.
https://www.ad.nl/binnenland/experts-je ... ~aba98b25/
(premium artikel)
Tijd voor boeren om te stoppen met de hakken in het zand, en te gaan denken in mogelijkheden.
De verandering komt. Het is niet meer de vraag of en wanneer, maar hoe je hier als agrarisch bedrijf op in gaat spelen.
Geen omgekeerde vlag of zakdoek gaat hier nog wat aan veranderen.