juval schreef:Er wordt flink afgegeven op de arbeidsmigranten die wij nodig hebben om het 'mindere' werk te doen in de fabrieken en bijvoorbeeld tuinbouw, maar als er aan de andere kant zoveel mensen een uitkering trekken terwijl die dit fysieke werk best zouden kunnen doen. Ja, dan snap ik de vvd wel. Uiteraard zijn er heel veel uitzonderingen.
Een nederlandse vriendin van mij werkt hier in een kaaspakhuis, en daar is de voertaal inmiddels pools. tja.
Dit heb ik de afgelopen 25 jaar ook veelvuldig gezien. Maar ook bij het UWV zitten er mensen die totaal geen eigenaarschap pakken, het is zo vreselijk een 9 tot 5 mentaliteit om een groep die in de bijstand zit aan het werk te krijgen.
Omscholen is voor velen ook geen optie. De psycholoog met psychisch problemen die wel wil werken, maar alleen in het eigen vakgebied.
En het vele klagen wat mensen allemaal niet hebben, maar ook niet hard willen werken om het wel voor elkaar te krijgen. Klagen dat ze de kansen niet krijgen, in NL krijg je echt kansen. Als je maar wil en niet altijd maar verwacht dat de overheid het voor je regelt.