SusanH schreef:dierenfan schreef:Gelukkig bestaan er hele goede middelen om de vacht van een geholpen hond bij te houden. Tegenwoordig hoef je het niet meer aan de vacht te zien dat een hond geholpen is. Ik heb diverse rassen gehad (in volledige verzorging of van mezelf) van langharige sint bernards tot herders (kort, stok en langhaar) en husky's. Allen geholpen en alle n levenslang prachtig in (vacht)conditie. Enkel de husky teef had erge aanleg tot dik worden. Veel is fabel en zit tussen de oren van veel mensen. Natuurlijk zit er iets van waarheid in maar beetje extra zorg aan de vacht maakt dat ruimschoots goed hoor.
Op de foto zijn er 5 geholpen en 3 ouder dan 8 jaar waaronder beide husky's.
[ Afbeelding ]
Ik heb die ervaring zelf wel. Zowel met een mottige vacht als overgewicht. Ben benieuwd over wat voor een middelen je het dan hebt? Er viel bij mijn hond geen verandering te halen met borstelen of wassen…
De fokster waar wij onze hond vandaan hebben ( Heidewachtel) is ook trimster. Die heeft nog geen Heidewachtel gezien waarvoor de mottige vacht niet geldt na helpen. Ze heeft naast haar trimsalon diverse erkende opleidingen gedaan, oa op gebied van genetica, voeding etc. Volgens haar is de enige oplossing als je het goed wilt houden niet laten helpen tenzij medisch noodzakelijk. Geholpen honden moeten zeker 2 keer per jaar of vaker flink geplukt worden om het een beetje toonbaar te houden.
Wbt die schapen afdekken, als je er 41 hebt is dat geen doen. Een veehouder legt ze niet voor de lol langs de weg lijkt me.[/quote]
Zoals ze dan zeggen, het is altijd diegene die er aan verdiend die de problemen niet ziet. Gelukkig niet altijd want deze trimster komt dus met een eerlijk verhaal.