Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:35

SusanH schreef:
dierenfan schreef:
Gelukkig bestaan er hele goede middelen om de vacht van een geholpen hond bij te houden. Tegenwoordig hoef je het niet meer aan de vacht te zien dat een hond geholpen is. Ik heb diverse rassen gehad (in volledige verzorging of van mezelf) van langharige sint bernards tot herders (kort, stok en langhaar) en husky's. Allen geholpen en alle n levenslang prachtig in (vacht)conditie. Enkel de husky teef had erge aanleg tot dik worden. Veel is fabel en zit tussen de oren van veel mensen. Natuurlijk zit er iets van waarheid in maar beetje extra zorg aan de vacht maakt dat ruimschoots goed hoor.
Op de foto zijn er 5 geholpen en 3 ouder dan 8 jaar waaronder beide husky's.

[ Afbeelding ]

Ik heb die ervaring zelf wel. Zowel met een mottige vacht als overgewicht. Ben benieuwd over wat voor een middelen je het dan hebt? Er viel bij mijn hond geen verandering te halen met borstelen of wassen…

De fokster waar wij onze hond vandaan hebben ( Heidewachtel) is ook trimster. Die heeft nog geen Heidewachtel gezien waarvoor de mottige vacht niet geldt na helpen. Ze heeft naast haar trimsalon diverse erkende opleidingen gedaan, oa op gebied van genetica, voeding etc. Volgens haar is de enige oplossing als je het goed wilt houden niet laten helpen tenzij medisch noodzakelijk. Geholpen honden moeten zeker 2 keer per jaar of vaker flink geplukt worden om het een beetje toonbaar te houden.

Wbt die schapen afdekken, als je er 41 hebt is dat geen doen. Een veehouder legt ze niet voor de lol langs de weg lijkt me.[/quote]
Zoals ze dan zeggen, het is altijd diegene die er aan verdiend die de problemen niet ziet. Gelukkig niet altijd want deze trimster komt dus met een eerlijk verhaal.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 16:43

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:55

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:00

Ja je kan alles maar beter binnen houden… Vreselijk om je dier zo terug te vinden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 18:20

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 18:25

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:39

Dat kreng in Staphorst stopt gewoon om even te kijken naar die man in overall. Oh, wat zijn ze toch schuw... |o

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:45

Anne_GTI schreef:
Dat kreng in Staphorst stopt gewoon om even te kijken naar die man in overall. Oh, wat zijn ze toch schuw... |o

Die was echt heel dichtbij. Brr.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:54

Dreamboy schreef:
Anne_GTI schreef:

Die was echt heel dichtbij. Brr.

Echt niet normaal zeg.

Inderdaad wat zijn ze toch schuw, de kans dat je er een zit is kleiner dan het winnen van de loterij.

Gewoon overdag :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 19:24

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 06-03-25 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:49

Zo’n wolf loopt zich ook klem tussen snelwegen, bebouwing en kanalen. Op het platteland daar tussenin veel reuring want de boeren rijden nu met groot materieel de mest uit, en bomen en struiken en oevers worden momenteel nog gauw gesnoeid voor het broedseizoen begint op 15 maart.
De wolf kan nu naar de oldematen gaan.. maar ongezien blijven in die hoek is er niet echt bij.

Er zijn letterlijk overal mensen. Ik heb het wel met die wolven te doen, alsmaar zoeken naar rust. Die er in wezen niet is.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:54

Marigold schreef:
Zo’n wolf loopt zich ook klem tussen snelwegen, bebouwing en kanalen. Op het platteland daar tussenin veel reuring want de boeren rijden nu met groot materieel de mest uit, en bomen en struiken en oevers worden momenteel nog gauw gesnoeid voor het broedseizoen begint op 15 maart.
De wolf kan nu naar de oldematen gaan.. maar ongezien blijven in die hoek is er niet echt bij.

Er zijn letterlijk overal mensen. Ik heb het wel met die wolven te doen, alsmaar zoeken naar rust. Die er in wezen niet is.

Ik dacht hetzelfde.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:58

Het is ook harstikke sneu voor die wolven. Zij zijn net zo goed slachtoffer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:09

Dat is ook zo, voor die dieren is er toch ook geen bal aan.

Vraag me dat soms ook af net als bij die 47 dode dieren of daar ook niet opgekropte stress meespeelt die ze extra door laat gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 20:26

Aanval Sellingen Gr, 3 drachtige ooien gedood, 1 gewond.
Citaat:
Sellingen, Groningen.
Hasseberg / Duitse grens
06-03-2025

3 dode schapen, 2 in de sloot gevonden en 1 opengereten in de wei.
Schapen waren drachtig.
1 schaap met een bijtwond, liep afgezonderd van de kudde.
BIJ12 is gebeld.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/18ysxQ ... tid=wwXIfr

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:38

Marigold schreef:

Klopt. Daarom is ons land(schap) gewoon niet geschikt voor die dieren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:09

Alleen al het feit dat vorig jaar 23 wolven zijn omgekomen in het verkeer bewijst imo al dat Nederland geen plek is voor een wolf. Veel te druk en te dichtbevolkt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 23:20

Zichtmelding Burgum Frl
Citaat:
Burgum Friesland
06-03-2025
8.30 uur
Zichtmelding Wolf
Liep over de tussendijken in noordelijke richting en voorbij nr 41 het bos in.
#probleemwolf

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1G4SVC ... tid=wwXIfr

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:03

Katten ook al niet meer veilig.
Ik heb 5 katten. 2 wonen binnen, 2 buiten en 1 binnen en buiten. Die laatste zou ik wel binnen kunnen houden, maar de 2 buiten katten kunnen echt niet in huis blijven.
Zij slapen in de garage waar een kattenluik in zit. Daar kan een wolf nier doorheen, maar eng is het allemaal wel.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:25

Als ik op onze buurtapp zie hoeveel katten er kwijt zijn... Het is niet dat de weg ermee bezaaid ligt ofzo.
Naar mijn weten zit er geen wolf regio Breda maar het valt wel op hoeveel katten (en een laar honden) er op dit moment kwijt zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 08:25

De geluiden dat er katten verdwijnen in Drenthe en omgeving DFW hoor ik al heel lang.
Vorige beheerder meldingen wolven in Westerveld en Stichting Wijs met Wolven zeggen dit al heel lang.
Maar omdat het vooral stal katten betreft en er meestal niets gevonden wordt, dringt het niet tot de mensen door.

Gebruik de zoekfunctie maar in vorige wolventopic, daar wordt gesproken over een kat die wordt gegrepen naast de paardenstal.
De camera registreert onrust bij de paarden op stal en dan een ijzige krijs van een kat in nood.

Dat was tot dusver het enige bewijs voor zover ik weet dat er katten gepakt worden.

Voor al die vermiste katten geldt, geen dode kat, dus geen bewijs.

Beetje het zelfde als wat er nu door sommige mensen gezegd wordt over de poedel die gepakt en verdwenen is.
Die trekken nu in twijfel of beweren dat er nooit een poedel is geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:31

Ik geloof wel dat ze gepakt worden maar laat die van mij ook nog steeds op de dag buiten. Ze worden dit jaar 8 en ze zouden nog liever dood zijn dan binnen blijven. Dus dat risico neem ik dan maar. Voordeel hier in het bos is dat ze direct in de bomen zitten bij gevaar.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:33

Nederland is vol. Als ik vroeger te paard naar het bos gingen kon ik nog fantaseren dat ik op een eigen landgoed reed. Kwam zeker geen andere ruiters tegen. Hooguit een enkele wandelaar Nu loopt het bos en de wegen er naartoe vol.
Er is nog nooit in de laatste 60 jaar zoveel gekapt in de bossen als afgelopen jaren. Dat is ook allemaal machines, vrachtwagens voor de afvoer. Mensen aan het werk enz. Nergens rust in de bossen. Vluchten die wolven er uit komen ze in andere bedrijvigheid. De kap zal nu wel stoppen maar dan komen er nog weer veel meer wandelaars met mooi weer, alle vakanties en weekenden enz enz. Dat lijdt nog tot veel meer confrontaties. Wolven aangetrokken tot prullenbakken, kadaverbakken , kliko's, fietstassen, rugzakken, kinderwagens /wandelwagens, broekzakken.. Neem aan dat melklucht ook aantrekkelijk is als ik kijk naar onze honden.. . Maar goed misschien beperkt het zich tot kaas en worst en boter.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:35

Rivendell schreef:
Katten ook al niet meer veilig.
Ik heb 5 katten. 2 wonen binnen, 2 buiten en 1 binnen en buiten. Die laatste zou ik wel binnen kunnen houden, maar de 2 buiten katten kunnen echt niet in huis blijven.
Zij slapen in de garage waar een kattenluik in zit. Daar kan een wolf nier doorheen, maar eng is het allemaal wel.

Rot om te zeggen maar dat waren ze al niet. Wolven veranderen niet als ze de grens overlopen. Kijk naar het buitenland wat daar al jaren gebeurt en je weet wat er hier al gebeurt of gaat gebeuren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:37

En dan denk je maar weer Als ik ze dan s nachts nog binnen hou dan zal het misschien nog meevallen ( wishfull thinking) Terwijl we allemaal weten dat die wolf er natuurlijk overdag ook gewoon loopt. Als ze hem tegen komen zijn ze de pisang als er geen boom heel dicht in de buurt staat.