Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:40

Kijk iemand op ontwikkeling samenwerking zetten die eerder pleitte om dit departement maar op te heffen vind ik een belediging voor de ambtenaren.
Hef het dan gelijk op als dat de bedoeling is. Maar ze zullen toch ook wel goede gedreven mensen hebben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:25

Er zitten best wat goede mensen in maar het is de vraag of zij kunnen voldoen aan de eisen van vooral PVV. En sommigen zijn een aanfluiting.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:26

pien_2010 schreef:
Kijk iemand op ontwikkeling samenwerking zetten die eerder pleitte om dit departement maar op te heffen vind ik een belediging voor de ambtenaren.
<KNIP>

Dat is 1.

Daarnaast: je laat jezelf tot baas benoemen van een club waarvan je zelf hebt geroepen dat ie wat jou betreft niet hoeft te bestaan. Vraag: heb je jezelf destijds belachelijk gemaakt of maak je jezelf nu belachelijk?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:31

Wie vinden jullie goed?

Ik ken ze niet allemaal.
Maar ik heb ernstige bedenkingen bij een aantal. Nieuwste 'aanwinst' mevrouw Faber lijkt me een nieuw drama.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:10

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:49

Wilders is geen democraat maar een autocraat, partij is Wilders en overleggen heeft hij met zijn achterban nog nooit hoeven te doen. Dus doet hij dat ook niet met zijn drie coalitiegenoten.
Dit is weer het zoveelste voorbeeld dat hij dan wel zaken in de koelkast heeft staan maar zich er verder niet zoveel van aantrekt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:22

BigOne schreef:
Wilders is geen democraat maar een autocraat, partij is Wilders en overleggen heeft hij met zijn achterban nog nooit hoeven te doen. Dus doet hij dat ook niet met zijn drie coalitiegenoten.
Dit is weer het zoveelste voorbeeld dat hij dan wel zaken in de koelkast heeft staan maar zich er verder niet zoveel van aantrekt.

Plus dat zijn achterban het met hem eens is, waardoor je best wat mensen aantrekt die niet van onbesproken gedrag zijn.

Hoelang gaat deze poppenkast nog duren......

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:20

Ik heb al veel eerder in dit of ht andere politieke topic gezegd dat je bij iedereen controversiele zaken zou vinden als je gaat graven. Dat werd toen door een aantal Bokkers tegengesproken, althans, bij HEN zou beslist nooit iets te vinden zijn. Fijn dan, waarom melden deze zeer brave personen zich dan niet voor de topfuncties? Echter, wat de een zeer goed zou vinden in iemands curriculum vitae, dat kan een ander wel eens zeer zeer slecht vinden! Wegens loyaliteit van de betreffende persoon aan een kant waar die ander juist zwaar op tegen is! Zeker tegenwoordig in de ernstig gepolariseerde wereld. En nee, mensen die nergens echt voor gaan maar zog. neutraal zijn, daar heb ik dan weer niets mee want die zijn vlees noch vis om het zo te zeggen (voor mij als vegetarier een fout spreekwoord maar de betekenis mag duidelijk zijn).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:23

anjali schreef:
Ik heb al veel eerder in dit of ht andere politieke topic gezegd dat je bij iedereen controversiele zaken zou vinden als je gaat graven. Dat werd toen door een aantal Bokkers tegengesproken, althans, bij HEN zou beslist nooit iets te vinden zijn. Fijn dan, waarom melden deze zeer brave personen zich dan niet voor de topfuncties? Echter, wat de een zeer goed zou vinden in iemands curriculum vitae, dat kan een ander wel eens zeer zeer slecht vinden! Wegens loyaliteit van de betreffende persoon aan een kant waar die ander juist zwaar op tegen is! Zeker tegenwoordig in de ernstig gepolariseerde wereld. En nee, mensen die nergens echt voor gaan maar zog. neutraal zijn, daar heb ik dan weer niets mee want die zijn vlees noch vis om het zo te zeggen (voor mij als vegetarier een fout spreekwoord maar de betekenis mag duidelijk zijn).

Dit is nu de derde keer dat je dit meldt. En de tweede keer dat je over die Bokkers begint. Ik was daar een van.

Wat is eigenlijk je probleem
Anjali,, dat je dit keer op keer herhaalt?

Gelukkig zijn er nog heel veel integere mensen waarbij niets ernstigs gevonden zal worden! Ik blijf bij mijn standpunt.
Als we dit normaal gaan vinden dan is het hek van de dam en daalt nog meer de moraal!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:55

pien_2010 schreef:
Ja ik hoorde het eergisteravond tijdens Nieuwsuur. Frankrijk is inderdaad heftig en voelt niet fijn.
We hebben ons in laten schrijven bij de woningbouw (ook vanwege andere redenen) zodat mocht het om wat voor reden nodig zijn we over 10 jaar een keuze hebben, blijven of toch terug naar Nederland. Tegen die tijd gaan we het eens rustig allemaal afwegen, want de zorg in Frankrijk is vele male beter. Maar als het echt Frankrijk voor de Fransen wordt waar wij wonen, dan weet ik het nog net niet zo of ik wil blijven.

Nou Pien, je vindt jezelf misschien heel integer, maar je post van enkele dagen geleden geeft toch duidelijk aan dat je van twee walletjes wil eten. Europese walletjes, maar toch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:07

Veronica2 schreef:
pien_2010 schreef:
Ja ik hoorde het eergisteravond tijdens Nieuwsuur. Frankrijk is inderdaad heftig en voelt niet fijn.
We hebben ons in laten schrijven bij de woningbouw (ook vanwege andere redenen) zodat mocht het om wat voor reden nodig zijn we over 10 jaar een keuze hebben, blijven of toch terug naar Nederland. Tegen die tijd gaan we het eens rustig allemaal afwegen, want de zorg in Frankrijk is vele male beter. Maar als het echt Frankrijk voor de Fransen wordt waar wij wonen, dan weet ik het nog net niet zo of ik wil blijven.

Nou Pien, je vindt jezelf misschien heel integer, maar je post van enkele dagen geleden geeft toch duidelijk aan dat je van twee walletjes wil eten. Europese walletjes, maar toch.

Wat is daar mis mee?
Iedere Nederlandse burger kan zich in laten schrijven en iedereen kan een keuze maken of je hier of in een ander land blijft of gaaf wonen.
Dat mag gewoon met een AOW (en pensioen).

Niet te vergelijken met verboden wapenbezit of bijv. informatie lekken aan een buitenlandse inlichtingendienst.

Om nog maar niet te spreken over racisme of discriminatie door Kamerleden. Dan kan je gewoon ons land niet vertegenwoordigen als minister.

En nee, je vindt niet van ieder Kamerlid dit soort kwalijke zaken, gelukkig niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:10

Ik snap werkelijk niet dat Wilders dit soort kandidaten naar voren schuift. Het lijkt haast wel of hij bewust de boel wil laten klappen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:13

wat ik wel een beetje vreemd vind is dat deze persoon (en wellicht meerdere) wel al een hele tijd in de eerste en tweede kamer heeft mogen functioneren. Is daar dan geen of minder risico? Het lijkt me dat iedereen die in de kamer zit van onbesproken gedrag dient te zijn en minimaal een VOG moet kunnen overleggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:14

Benzz schreef:
Ik snap werkelijk niet dat Wilders dit soort kandidaten naar voren schuift. Het lijkt haast wel of hij bewust de boel wil laten klappen.

Ja, nieuwe verkiezingen. :D 1
Hij weet waarschijnlijk dat hij een deel van de beloftes helemaal niet kan waarmaken.

Ik vind het wel kwalijk dat Omtzigt, met zijn principes, dit allemaal accepteert.
Dat je Van der Plas en Dylan helemaal niet hoort, zegt ook wel genoeg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:16

Dylan heeft natuurlijk wel aan de bel getrokken vanochtend. Omtzigt vind ik zeer pijnlijk dat je die niet hoort.

En tja, dan heb je nieuwe verkiezingen en dan word hij de grootste: Hij kan nu al geen ministers vinden. Hoe dan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:17

juval schreef:
wat ik wel een beetje vreemd vind is dat deze persoon (en wellicht meerdere) wel al een hele tijd in de eerste en tweede kamer heeft mogen functioneren. Is daar dan geen of minder risico? Het lijkt me dat iedereen die in de kamer zit van onbesproken gedrag dient te zijn en minimaal een VOG moet kunnen overleggen.

Het gaat bij Faber meer over de onomstreden uitspraken en belangenverstrengeling, ik vergeet overigens haatzaaien.

Maar ja, dat doet Wilders al jaren en die zit er ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:20

juval schreef:

Als je in de kamer zit dan ben je een volksvertegenwoordiger die door het volk verkozen is. Daarvoor hoef je dus niet van onbesproken gedrag te zijn of een VOG voor overleggen. Want jij vertegenwoordigt op dat moment de groep Nederlanders die voor jou gekozen hebben en die Nederlanders hebben gewoon het recht om voor iemand te kiezen die niet van onbesproken gedrag is.

Voor een minister of staatssecretaris geldt dat niet, die zijn niet door de burger gekozen en hebben dus ook geen mandaat van diezelfde burger om er te mogen gaan zitten. Dan kan je dus wel eisen dat ze van onbesproken gedrag zijn of een VOG over kunnen leggen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:22

oke bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet. Als kamerlid lijkt me er toch ook wel een risico voor het lekken van staatsgeheimen ed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:23

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:28

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:34

Faber mag blijven............

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:02

@juval, wat jij schreef, dacht ik ook al.
Bedankt voor de uitleg Karl, dat is idd wel te begrijpen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:08

Benzz schreef:
Faber mag blijven............

En dan noemen ze Kaag een heks..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:24

Veronica2 schreef:
pien_2010 schreef:

@ Veronica: ik neem aan dat ik dit met een knipoog moet lezen...?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:28

Wat is mis met ingeschreven staan? Ik snap het wel stel dat het uit de hand loopt in een land dan kun je nog soort van weg.

De soap gaat wel door zeg. Pffff benieuwd wat ze er van gaan brouwen