Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Zijn de plannen die de provincies hebben ingediend betreft stikstof ergens openbaar? Las dat ze 2 x zo duur waren als t budget
BigOne schreef:ruitje schreef:Zijn de plannen die de provincies hebben ingediend betreft stikstof ergens openbaar? Las dat ze 2 x zo duur waren als t budget
Volgens mij niet maar persoonlijk vind ik 58 miljard ten gunste van in totaal 50.000 bedrijven totaal van de pot gerukt. En dat is het totaal aantal bedrijven terwijl het vooral om de veehouders gaat.
nps schreef:Hoho, rustahg. De provincies vragen om 58 miljoen, dat wil niet zeggen dat ze het krijgen. Er is eerder kennelijk 24 miljard gereserveerd en zelfs dat is niet eens door de eerste kamer heen. Eerst lezen, dan panikeren.
https://nos.nl/artikel/2488325-provinci ... an-der-wal
nps schreef:Hoho, rustahg. De provincies vragen om 58 miljoen, dat wil niet zeggen dat ze het krijgen. Er is eerder kennelijk 24 miljard gereserveerd en zelfs dat is niet eens door de eerste kamer heen. Eerst lezen, dan panikeren.
https://nos.nl/artikel/2488325-provinci ... an-der-wal
juval schreef:de 58 miljard is toch om de natuur te verbeteren? (...) Wellicht een klein beetje om wat boeren te onteigenen.
purny schreef:Gisteren raakte ik via X in "gesprek" met iemand die op de PVV ging stemmen.. Vervolgens vroeg ik hem waarom de PVV zijn keuze was en wat hij belangrijk vond.
Citaat:Zijn antwoord was sociaal beleid, tegen armoede en betaalbare zorg en betaalbaar wonen en leven.
Citaat:Toen ik hem zei dat ik de PVV alleen op het gebied van immigratie en ik had hem geen oplossingen horen aandragen.
En vervolgens was het stil...
purny schreef:Gisteren raakte ik via X in "gesprek" met iemand die op de PVV ging stemmen.. Vervolgens vroeg ik hem waarom de PVV zijn keuze was en wat hij belangrijk vond. Zijn antwoord was sociaal beleid, tegen armoede en betaalbare zorg en betaalbaar wonen en leven.
Toen ik hem zei dat ik de PVV alleen op het gebied van immigratie en ik had hem geen oplossingen horen aandragen.
Mars schreef:purny schreef:Gisteren raakte ik via X in "gesprek" met iemand die op de PVV ging stemmen.. Vervolgens vroeg ik hem waarom de PVV zijn keuze was en wat hij belangrijk vond. Zijn antwoord was sociaal beleid, tegen armoede en betaalbare zorg en betaalbaar wonen en leven.
Toen ik hem zei dat ik de PVV alleen op het gebied van immigratie en ik had hem geen oplossingen horen aandragen.
Klopt, is ook kenmerkend voor de populistische roeptoeters. Weten goed te verwoorden wat ze willen maar hóe dat moet gebeuren, zo ver komt men niet. Dit jaar zijn er ook diverse partijen die hun verkiezingsprogramma niet hebben laten doorrekenen door het CPB. Er mist dus een heel stuk onderbouwing, men speelt vooral in op onderbuikgevoelens.
IMANDRA schreef:Hoe zit dat precies Herr_balou? Want mij lijkt zo’n doorberekening in de basis gewoon iets wat de kosten en opbrengsten met elkaar vergelijkt. Hoe is dat anders buiten het systeem? Want je blijft altijd met onkosten zitten toch? Wellicht vindt je die onkosten minder relevant, maar je zal ze linksom of rechtsom toch moeten maken en verantwoorden tov je doel…?
herr_balou schreef:Als dingen niet binnen het (neo-)liberale kapitalistische systeem passen is het niet door te rekenen door de modellen die gebruikt worden bij het CPB.