Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:40

TeSzZz schreef:
Ook daar zie je dat een deel van de bovenste ring donker en leeg is Cer. Overigens heeft de locatie (na wat googlen) een max capaciteit van 18.000, dus zelfs zonder lege plekken zit daar lang geen 30.000 man.

Nee de middelste ring is leeg, daar waar de “knappe cameraman zo goed op uitzoomt” en dan stopt t filmpje.

Ik vind zelf dat soort Posts inhoudsloos en eigenlijk een beetje suf , en je schiet daarmee het doel voorbij denk ik. Je hebt toch geen halve informatie nodig om een punt te maken?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:51

Als je kijkt naar de foto van iemand die er geweest is een paar posts terug, dan zie je op de bovenring de linkerhelft idd bezet, maar de rechterhelft eerst leeg en daarna met een gordijn ervoor. De middelste ring zijn de suites en die is idd helemaal leeg.
Ik ben het met je eens dat het eerste filmpje een vertekend beeld geeft hoor, maar dat doet die van rightly die jij post net zo goed. Ze laten beiden de helft van de locatie zien die ze goed uitkomt qua beeld. Beide zijn niet objectief.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:04

Maar linksom of rechtsom klopt 'not any empty seats' niet.

Iemand trouwens de Selzer poll voor Iowa gezien? Zij is de meest betrouwbare pollster de afgelopen verkiezingen en heeft Harris daar redelijk ruim winnend (47-44) in een (diep?)rode staat.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:26

Lijkt erop dat de vrouwelijke stemmers terugslaan naar Trump.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:29

BigOne schreef:
Lijkt erop dat de vrouwelijke stemmers terugslaan naar Trump.

Al die vrewelijk vrouwonvriendelijke uitspraken van Trump uit het verleden waren gewoon platvloers.
Maar ook minderheden hebben bij Trump echt wat te vrezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:30

Cer schreef:
TeSzZz schreef:
Ook daar zie je dat een deel van de bovenste ring donker en leeg is Cer. Overigens heeft de locatie (na wat googlen) een max capaciteit van 18.000, dus zelfs zonder lege plekken zit daar lang geen 30.000 man.

Nee de middelste ring is leeg, daar waar de “knappe cameraman zo goed op uitzoomt” en dan stopt t filmpje.

Ik vind zelf dat soort Posts inhoudsloos en eigenlijk een beetje suf , en je schiet daarmee het doel voorbij denk ik. Je hebt toch geen halve informatie nodig om een punt te maken?

Wat voor halve info ? Trump zegt : We never have empty seats waarop de cameraman het tegendeel bewijst! Niks suf maar factcheck at the moment!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:45

Je gaat een beetje aan m’n punt voorbij ..
:)

Maar goed, als dat het onderwerp moet zijn, prima. Trump overdrijft, altijd, met alles… dat kan toch geen nieuws meer zijn .. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:50

Ik ben het er wel mee eens hoor dat ook de anti-Trumpers wel eens wat overdrijven, en de meest negatieve uitleg van een situatie kiezen om uit te vergroten. Dat zeg ik zelf ook regelmatig met dingen zoals dat hij gezegd zou hebben dat mensen maar bleekmiddel zouden moeten injecteren. Die uitspraak ligt imo toch wel wat genuanceerder.

Maar het is ook wel goed om je te beseffen hoe ontzettend vaak Trump gevaarlijke uitlatingen doet, liegt, en hoe relatief gewiekst hij ook geweld en misdadige handelingen aanmoedigt zonder daarbij directe bevelen te geven (als een ervaren maffia-baasje)....maar dat het wel voor alle handlangers en volgelingen duidelijk is wat hij van hun verwacht :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:13

Nou ja iedereen mag natuurlijk plaatsen wat ze willen, want vrijheid van meningsuiting, maar zelf volg ik X gewoon niet zo.. die gevaarlijke uitlatingen en dat liegen hoor je ook als je gewoon nieuws volgt, of een hele video kijkt ipv een geknipte, denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:19

Sowieso de originele video's opzoeken bij wat je hoort via welk kanaal dan ook, dat er een eigen knipwerkje van gemaakt heeft en een eigen sausje overheen gegoten heeft. Op het moment dat een filmpje heel abrupt afgekapt is weet je eigenlijk al genoeg.... zoals bij Biden dat stukje van dat "garbage" waarbij je bij het hele filmpje wel kan zien dat hij het inderdaad wel iets anders bedoeld zal hebben.

Of bij Biden met die parachutisten dat ze het deden lijken alsof hij een beetje in het luchtledige wegliep :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:12

Nou ja precies :j
Beide kanten doen dat, en ik denk dat je dan van de inhoudt weggaat en meegaat in het getroll, waarbij het kan zijn dat je gewoon gestuurd wordt door mensen die uit zijn op trollen.. als er geen reactie komt op die geknipte filmpjes hebben de trolls al minder succes. Maar beide kanten smullen ervan

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:56

Ik had het vandaag met iemand die ik erg hoog heb zitten over de verkiezingen.
Hij zei dat hij denkt dat Trump gaat verliezen, maar dat dat voor grote problemen zal zorgen in de zin van acties van zijn aanhangers.
Trump is niet vies van het oproepen van bepaalde (wraak)acties en het opofferen van mensen voor zijn eigen gewin.
Ik hoop dat het allemaal enigszins mee gaat vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:10

Cer schreef:
Nou ja iedereen mag natuurlijk plaatsen wat ze willen, want vrijheid van meningsuiting, maar zelf volg ik X gewoon niet zo.. die gevaarlijke uitlatingen en dat liegen hoor je ook als je gewoon nieuws volgt, of een hele video kijkt ipv een geknipte, denk ik.

Heel snerend om het zo te zeggen, dat liegen enzo.
Op het moment dat jij iets beweert en dat wordt weerlegd blijft het aardig stil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:22

Polar schreef:
Ik had het vandaag met iemand die ik erg hoog heb zitten over de verkiezingen.
Hij zei dat hij denkt dat Trump gaat verliezen, maar dat dat voor grote problemen zal zorgen in de zin van acties van zijn aanhangers.
Trump is niet vies van het oproepen van bepaalde (wraak)acties en het opofferen van mensen voor zijn eigen gewin.
Ik hoop dat het allemaal enigszins mee gaat vallen.

Ik ben het helaas helemaal met je bron eens....

Het grote geluk dat we nu hebben is wel dat Trump nu niet de president is, waar hij dat vorige keer wel was. Dus die touwtjes heeft hij nu gelukkig niet in handen. En we weten nu wat er komen gaat..... Team Biden heeft vast al wel de plannen klaar liggen om boze menigtes goed aan te kunnen pakken.

Daarentegen is het ook wel weer zo dat "team Trump" nu ook wat ervaring heeft opgedaan met hun mislukte poging vorige keer, en deze keer beter voorbereid en nog beter bewapend zullen komen...

Maar met een beetje geluk zijn het er deze keer ook minder die er zin in hebben omdat toch best wat mensen inmiddels de schellen van de ogen zijn gevallen. Zowel over Trump, als de "gestolen verkiezingen" en degenen die wel nog geloven dat Trump won, hebben kunnen zien dat die Capitool indringers soms behoorlijke straffen hebben gekregen.

Dus hopelijk ontmoedigt dat een beetje. De vorige keren (na Jan 6th) dat Trump hoopte op opstandelingen in de straten (toen hij met zijn strafzaken zat bvb.) en zijn volgers min of meer opriep om zich te laten zien / horen, was het ook nogal een anti-climax dat er weinig mensen op de been kwamen :=

Ik denk wel dat het risico op opstand groot is, maar denk dat het wellicht een kleinere groep zal zijn, die wèl fanatieker is....?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:25

Ja, dat hoop ik ook inderdaad.
Ik hoop vooral dat het geschreeuw luider is dan de daadwerkelijke acties.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:28

Maar het is toch te zot voor woorden dat ze daar uberhaupt mee dreigen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:35

Macht is de meest verslavende drug ter wereld. Afkicken ervan is niet aantrekkelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:50

BigOne schreef:
Op het moment dat jij iets beweert en dat wordt weerlegd blijft het aardig stil.

Ik bedoel het niet snerend hoor. Hij vertelt toch onwaarheden, dat is toch liegen? Ik zie dat gewoon in de reguliere media staan, daar hoef ik geen vage X-draadjes voor te lezen.

Ik ben benieuwd waar ik op vergeten ben te reageren. Het kan natuurlijk wel zijn dat ik het er niet mee eens was, ja, dan ga ik het er niet ineens mee eens zijn perse :)

Maar ik vind jouw manier van een discussie hebben sowieso niet veel toevoegen, net zoals jij dat van mij vind waarschijnlijk. De vorige paar inhoudelijke pagina’s vond ik heel interessant en een fijne manier van een gesprek hebben, maar linkdumps en oneliners is t niet zo. Ik kan dat maar beter negeren :j

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:59

Ik vind het persoonlijk zorgwekkender dat een gedeelte van de republikeinse partij het gentleman’s agreement om over en weer de resultaten van verkiezingen te erkennen aan zijn laars lapt dan dat er wat aanhangers van Trump de straat op gaan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:16

tamary schreef:
Macht is de meest verslavende drug ter wereld. Afkicken ervan is niet aantrekkelijk.

Zeker niet als je voor 2 miljard aan schulden open hebt staan en het vooruitzicht hebt op de nodige juridische procedures met mogelijke gevangenisstraffen als je niet wint.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 18:16

Nou dat sowieso. Hij is al een veel te makkelijk doelwit voor omkoping omdat hij gewoon zijn eigen zakken wil vullen. En als er dan nog andere incentives bij komen.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:16

Cer schreef:
BigOne schreef:

Ik bedoel het niet snerend hoor. Hij vertelt toch onwaarheden, dat is toch liegen? Ik zie dat gewoon in de reguliere media staan, daar hoef ik geen vage X-draadjes voor te lezen.

Ik ben benieuwd waar ik op vergeten ben te reageren. Het kan natuurlijk wel zijn dat ik het er niet mee eens was, ja, dan ga ik het er niet ineens mee eens zijn perse :)

Maar ik vind jouw manier van een discussie hebben sowieso niet veel toevoegen, net zoals jij dat van mij vind waarschijnlijk. De vorige paar inhoudelijke pagina’s vond ik heel interessant en een fijne manier van een gesprek hebben, maar linkdumps en oneliners is t niet zo. Ik kan dat maar beter negeren :j

Klopt, jij stelt alleen maar “ vragen” .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:20

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:08

Pete Buttigieg was op Jubilee, in gesprek met 25 undecided voters. Best interessant! Gaat er ook een stuk rustiger + respectvoller aan toe dan de democrat vs republicans of vice versa.

In principe zit hij er voor Kamala (aka het verschil maken voor deze verkiezingen) maar toch interessant om te luisteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:27

Dat is iemand die ik over een jaar of 8 wel als eventuele president zie.