steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:16

Omdat 1 agent zich overspannen gedraagt?
Ja hoor ondanks dat ik vind dat deze agent te ver ging, wat volgens onderzoek ook is gebleken, blijf ik van mening dat de politie goed werk doet.
Wel met te weinig personeel en dan krijg je dit helaas eerder.

Zelfde als een boer te ver gaat ik dat niet ga zeggen over alle boeren.

Dinopino

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:21

Had het niet over de politie en hun functioneren, maar meer waarom de politie überhaupt een wapen meeneemt, naar zo'n demonstratie. Er was toch totaal geen sprake van een dreigende sfeer.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:23

Dinopino schreef:
Had het niet over de politie en hun functioneren, maar meer waarom de politie überhaupt een wapen meeneemt, naar zo'n demonstratie. Er was toch totaal geen sprake van een dreigende sfeer.

Omdat de politie standaard vuurwapen bij zich draagt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:25

Omdat dit bij hun standaard uitrusting hoort.
En je nooit vooraf weet hoe de sfeer blijft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:30

Zo mooi worden als ze eerst terug naar het bureau moeten om een wapen te pakken. :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:07

Dinopino schreef:

Tuurlijk joh, en als je van te voren weet dat er geen dreigende sfeer is kan de politie thuis blijven. Maar helaas gaat het zo niet in het echte leven, sfeer kan omslaan in een paar minuten. En dan zegt de politie zeker: 'allemaal even wachten met knokken', we gaan de wapenstok en pistool even op halen. :D :D .

Droom rustig verder.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:25

bigone schreef:
Maar je kunt er wel voor zorgen dat ze op het fietsje stappen ipv een tractor.

Klinkt mooi, iets voor de ideale wereld met perfecte ouders en perfecte pubers. :o . Helaas is de praktijk toch echt heel anders. Uit ervaring weet ik: hoe meer je een puber regels oplegt hoe meer ze die willen overtreden. maar goed, dat is mijn ervaring als ouder, en je gelooft het misschien niet, maar ze zijn geweldige volwassenen geworden, zonder strafblad, sociaal ingesteld etc. De leukste gesprekken tijdens een verjaardag gaan ook over: 'weet je nog ouwe, toen je dat en dat wilde verbieden. wat een lol hebben we gehad om stiekum het huis uit te gaan en om 5 uur thuis te komen'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:55

Wij hebben ook nooit iets verboden maar wanneer we aangaven dat we iets echt niet prettig vonden wanneer ze iets van plan waren dan hadden ze wel zoveel respect dat ze het ook niet deden. Ze hebben genoeg uitgevreten en zijn ook echt fijne volwassenen geworden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:18

Dinopino schreef:
Een Amerikaanse acteur legde de situatie van de boeren in Nederland uit. De boeren moeten verdwijnen,en nu houd je vast,omdat de koeien scheten laten. Je verzint het niet.

Deze vind ik geweldig!! +:)+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:33

Dinopino schreef:

Een agent kan opgeroepen worden voor een overval als deze. Dan is het wel prettig als je niet eerst naar het politiebureau hoeft om je wapen op te halen natuurlijk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:33

charley T moet ik dan ook maar een wapen meenemen, wanneer ik uitga. De sfeer kan in een keer omslaan. Hoeveel agressieve boeren ben je dan al tegengekomen? Die die kaas uitdelen? Of die boer die een politie motor uit de sloot haalt. Ze zijn geëmotioneerd, logisch, maar daar is de politie op getraind, hoe daar mee om te gaan.

Dan laat ze een wapen meenemen voor oproepen. Maar ik denk maar zo dat deze agenten opgeroepen waren, om de boerendemonstraties in de gaten te houden. Het wapen had dan niet uit de auto gehaald mogen worden.

In een niet dreigende situatie een wapen dragen, zou bij een burger als moord kunnen worden aangerekend.

Wanneer de boeren zo gevaarlijk zijn, dan wil ik wel een wapen, wanneer ik volgende keer er melk haal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:41

Dinopino schreef:
charley T moet ik dan ook maar een wapen meenemen, wanneer ik uitga. De sfeer kan in een keer omslaan. Hoeveel agressieve boeren ben je dan al tegengekomen? Die die kaas uitdelen? Of die boer die een politie motor uit de sloot haalt. Ze zijn geëmotioneerd, logisch, maar daar is de politie op getraind, hoe daar mee om te gaan.

Er komen helaas vaak mensen op demonstraties af die helemaal niets met de zaak te maken hebben en alleen komen om te rellen. Daar wil je niet onbewapend tussen staan. Net als tijdens die fijne rellen in Rotterdam en Eindhoven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:45

Ik las net een nieuwsbericht op Omroep Brabant dat er vannacht een Etritrees feest dusdanig ontspoord is dat ze de politie bekogelden. Op de foto's heeeeel veel politie te zien, maar er is niemand zelfs maar gearresteerd. Volgens mij hebben ze hun prioriteiten verkeerd liggen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:56

Gnome en die rijden ook allemaal met een trekker?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:59

elnienjo schreef:
Ik las net een nieuwsbericht op Omroep Brabant dat er vannacht een Etritrees feest dusdanig ontspoord is dat ze de politie bekogelden. Op de foto's heeeeel veel politie te zien, maar er is niemand zelfs maar gearresteerd. Volgens mij hebben ze hun prioriteiten verkeerd liggen.

Inmiddels weet iedereen hier wel dat je een pure racist bent, niet nodig om dat keer op keer te blijven benadrukken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:03

Ze? Gaat het niet over een agent meer die niet juist heeft gehandeld?

Ik vind de politie in NL in het algemeen juist super deëscalerend werken. Beetje raar om nu net te doen of het hele corps staat te schieten op de boeren. Sterker nog, van mij hadden ze in sommige situaties nog best een beetje door mogen pakken. Misschien voorkomt dat het idee dat alles wel kan onder het mom van demonstraties.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:05

Dinopino schreef:
Gnome en die rijden ook allemaal met een trekker?

Waar zeg ik dat?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:07

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 25-07-22 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:15

In de rubriek (gekaapt worden door) ultra rechts:
Marine le Pen geeft support aan 'de Nederlandse boeren die onteigend worden'
(beetje voorbarig)
en Trump weet ook niet echt waar het om gaat, maar het heeft met milieu te maken 'en dat is onzin', dus ook support.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:29

Janneke2 schreef:
(beetje voorbarig)
en Trump weet ook niet echt waar het om gaat, maar het heeft met milieu te maken 'en dat is onzin', dus ook support.

Alle support is welkom. Zeker die vanuit de EU want daarmee kan hopelijk een vuist gemaakt worden tegen Brussel. Hoop dat er vanuit andere EU landen ook steun gaat komen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:19

Gnome dat zeg je niet. Maar wanneer je naar een plek rijd, waar enkel trekkers aanwezig zijn, dan is de kans groot dat daar geen relschoppers tussen zitten. Waar dat wel verwacht wordt, sturen ze denk ik eerder de ME heen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:31

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:
(beetje voorbarig)

Alle support is welkom. Zeker die vanuit de EU want daarmee kan hopelijk een vuist gemaakt worden tegen Brussel. Hoop dat er vanuit andere EU landen ook steun gaat komen.

Klinkt allemaal zo schattig, de problemen in NL gebruiken om zelf pittig over te komen bij hun eigen achterban. Zeker de 'steun' van Trump is een lachertje, de stumpert weet NL niet eens aan te wijzen op de wereld kaart.
Le Pen zal NL wel weten te vinden, maar die zit ook niet in een regering, dus wat die 'steun'dan inhoudt????.
Eigenlijk het zelfde als die vlaggen op zijn kop ophangen, leuk gebaar hoor, maar verder?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:34

CharleyT schreef:
elnienjo schreef:

(beetje voorbarig)

Klinkt allemaal zo schattig, de problemen in NL gebruiken om zelf pittig over te komen bij hun eigen achterban. Zeker de 'steun' van Trump is een lachertje, de stumpert weet NL niet eens aan te wijzen op de wereld kaart.
Le Pen zal NL wel weten te vinden, maar die zit ook niet in een regering, dus wat die 'steun'dan inhoudt????.
Eigenlijk het zelfde als die vlaggen op zijn kop ophangen, leuk gebaar hoor, maar verder?

Aan Trump hebben we hier idd niks maar ik hoop dat de Europese onvrede gaat leiden tot een ander beleid.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:38

Dinopino schreef:

Dan laat ze een wapen meenemen voor oproepen. Maar ik denk maar zo dat deze agenten opgeroepen waren, om de boerendemonstraties in de gaten te houden. Het wapen had dan niet uit de auto gehaald mogen worden.

In een niet dreigende situatie een wapen dragen, zou bij een burger als moord kunnen worden aangerekend.

Wanneer de boeren zo gevaarlijk zijn, dan wil ik wel een wapen, wanneer ik volgende keer er melk haal.

Neem jij je wapen maar mee hoor, succes. En de groetjes aan de duitse collega's als ze je aanhouden met je wapen. Wat een flauwekul toch, die teksten van jou.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:32

CharleyT schreef:
elnienjo schreef:

Mij als boerin zijnde, geeft dit wel een stukje kracht! Dat er mensen zijn die ons steunen. Dus ze doen weldegelijk wat.

Net als de rode zakdoeken, die je hier overal ziet aan auto's, of mensen bij zich hebben.

Maar met niks doen, weet je sowieso zeker dat de regering de plannen gewoon doorzet.