Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Ok, dus als t aan de VS ligt, levert Oekraïne en land in aan Rusland, en betaalt 500 miljard aan mineralen aan de VS en treedt niet toe tot de NAVO.... in ruil voor wat precies?
BigOne schreef:mylittlejoy schreef:Ok, dus als t aan de VS ligt, levert Oekraïne en land in aan Rusland, en betaalt 500 miljard aan mineralen aan de VS en treedt niet toe tot de NAVO.... in ruil voor wat precies?
Het lijkt er eerder op dat Putin en trump afspraken hebben gemaakt. De waardevolle grondstoffen zitten voor het allergrootste deel in de bezette gebieden.
Loretta schreef:Dan krijgt Poetin het gewoon cadeau van Trump. Want Poetin kon deze oorlog nooit lang meer volhouden. Inclusief de grondstoffen of zit daar nog iets in voor Trump?
Trump vindt landjepik helemaal oke, hij is jet zelf ook van plan zegt die.
Babootje schreef:Loretta schreef:Dan krijgt Poetin het gewoon cadeau van Trump. Want Poetin kon deze oorlog nooit lang meer volhouden. Inclusief de grondstoffen of zit daar nog iets in voor Trump?
Trump vindt landjepik helemaal oke, hij is jet zelf ook van plan zegt die.
Nou ja, het is nog niet voorbij he?
Maar ik begrijp nu wel waarom Oekraine de Krimbrug niet meer heeft aangevallen. Ik denk dat de VS daar voor is gaan liggen. Want dat Oekraine De Krim niet meer zou terugkrijgen lag al voor de hand.
Navo lidmaatschap van Oekraine was ook al een Utopie. Dus dat verbaast me ook niet.
De enige onderhandelruimte die er is, is dat Oekraine het gebied in Koersk nog kan ruilen voor wat gebieden die door Rusland al zijn veroverd. Maar Rusland zou de landaansluiting naar De Krim willen houden (dus het gebied rond Marioepol). Verder vindt Trump dat de veiligheidsgaranties door de EU moet worden gehandhaafd. de VS wil daar geen rol meer in spelen. Ze leveren denk ik alleen nog wat wapens in ruil voor zeldzame aardmetalen (die niet alleen in de bezette gebieden liggen). Op zoiets zal het wel uitdraaien.
Dan krijgt Rusland zijn zo gewenste oorlogspauze, kan zn oorlogsmachine weer verder opbouwen (duurt een paar jaar) en zal met de huidige ervaringen in deze oorlog opgedaan sterker zijn dan voorheen.