Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:40

De rest hebben ze al geslacht en opgegeten, honden katten paarden wild.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:50

VS blikt vooruit op vredesakkoord: 'Oekraïne moet grond én NAVO-toetreding opgeven' https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... geven.html

Duidelijk! Oekraïne heeft nul te verwachten van de VS. De opmerkingen van Poetin vallen op zijn plek.

Oekraïne kan vrede krijgen als ze het veroverende gebied door Rusland opgeven én het idee van toetreding tot de NAVO.

Idioten! Zo naar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:08

Word tijd dat Europa nu echt het voortouw neemt!!
Ook Europa heeft niets meer te verwachten van USA.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:13

Ja, inderdaad. Het is nu meteen ook duidelijk hoeveel (geen) steun er komt van de VS als Rusland besluit een NAVO land binnen te vallen. Wat een nare wereld leven we momenteel in. Arme Oekraïners.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:25

Ok, dus als t aan de VS ligt, levert Oekraïne en land in aan Rusland, en betaalt 500 miljard aan mineralen aan de VS en treedt niet toe tot de NAVO.... in ruil voor wat precies?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:26

mylittlejoy schreef:
Ok, dus als t aan de VS ligt, levert Oekraïne en land in aan Rusland, en betaalt 500 miljard aan mineralen aan de VS en treedt niet toe tot de NAVO.... in ruil voor wat precies?

_O- ja precies. Idioot. Trump brengt VS naar de bedelstaf met zijn gedoe. Europa moet echt aan de bak.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:28

Als ze hier niet akkoord mee gaan, zal de VS geen steun (wapens) meer leveren aan Oekraïne? Het is imo gewoon chantage...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:34

mylittlejoy schreef:

Het lijkt er eerder op dat Putin en trump afspraken hebben gemaakt. De waardevolle grondstoffen zitten voor het allergrootste deel in de bezette gebieden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:36

BigOne schreef:
mylittlejoy schreef:

Het lijkt er eerder op dat Putin en trump afspraken hebben gemaakt. De waardevolle grondstoffen zitten voor het allergrootste deel in de bezette gebieden.

Voor een groot deel heb je gelijk. Maar het gaat om meer denk ik.
Trump geeft Poetin (delen van Oekraine), Taiwan gaat naar China en hij wil Groenland en Gaza. Het landjepik door de VS is begonnen. En ja dan kun je Rusland ook niet de les lezen. Wie had dat ooit gedacht :Y)
Canada gaat vooralsnog echt niet lukken.
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:43

Dan krijgt Poetin het gewoon cadeau van Trump. Want Poetin kon deze oorlog nooit lang meer volhouden. Inclusief de grondstoffen of zit daar nog iets in voor Trump?

Trump vindt landjepik helemaal oke, hij is jet zelf ook van plan zegt die.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:50

Loretta schreef:
Dan krijgt Poetin het gewoon cadeau van Trump. Want Poetin kon deze oorlog nooit lang meer volhouden. Inclusief de grondstoffen of zit daar nog iets in voor Trump?

Nou ja, het is nog niet voorbij he?
Maar ik begrijp nu wel waarom Oekraine de Krimbrug niet meer heeft aangevallen. Ik denk dat de VS daar voor is gaan liggen. Want dat Oekraine De Krim niet meer zou terugkrijgen lag al voor de hand.
Navo lidmaatschap van Oekraine was ook al een Utopie. Dus dat verbaast me ook niet.
De enige onderhandelruimte die er is, is dat Oekraine het gebied in Koersk nog kan ruilen voor wat gebieden die door Rusland al zijn veroverd. Maar Rusland zou de landaansluiting naar De Krim willen houden (dus het gebied rond Marioepol). Verder vindt Trump dat de veiligheidsgaranties door de EU moet worden gehandhaafd. de VS wil daar geen rol meer in spelen. Ze leveren denk ik alleen nog wat wapens in ruil voor zeldzame aardmetalen (die niet alleen in de bezette gebieden liggen). Op zoiets zal het wel uitdraaien.
Dan krijgt Rusland zijn zo gewenste oorlogspauze, kan zn oorlogsmachine weer verder opbouwen (duurt een paar jaar) en zal met de huidige ervaringen in deze oorlog opgedaan sterker zijn dan voorheen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:02

Een land binnenvallen loont. Dat vind ik het ergst, deze boodschap.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:05

mysa schreef:

Dat ben ik met je eens en dan wel bij de herdenking zeggen: dit nooit meer. Ik begrijp wel dat dat mensen behoorlijk irriteert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:25

Hoogste concentraties mineralen :
Afbeelding

Sorry, die sinaasappel staat er ook op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:31

mysa schreef:

Yep. Zo schokkend. Ben er echt naar van. Dit is zo niet ok.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:54

pien_2010 schreef:
mysa schreef:

Yep. Zo schokkend. Ben er echt naar van. Dit is zo niet ok.

Het is nog niet zover. Ik denk niet dat de EU hiermee akkoord gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:00

Babootje schreef:

Wat heeft de EU er dan tegen in te brengen? De EU kan zonder Amerika niet tegen Rusland op.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:28

Blijkbaar heeft de minister van Buitenlandse Zaken van de VS gezegd dat Oekraïne terrein moet opgeven als ze vrede willen met Rusland. Hoe graag ik ook een einde aan die oorlog wil zien, wat bezielt die oranje brulaap (Trump) om zomaar eventjes de hele wereld te willen herverdelen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:29

Eens hwn. Dit is zo "zum kotsen"!

Mijn man zei treffend: ".als je zulke vrienden hebt, dan heb je geen vijanden meer nodig".

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:50

Loretta schreef:
Babootje schreef:

Wat heeft de EU er dan tegen in te brengen? De EU kan zonder Amerika niet tegen Rusland op.

Dat zou ik niet zo durven beweren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:57

Babootje schreef:
Loretta schreef:

Dat zou ik niet zo durven beweren.

Ik heb het verkeerd Verkeerd geschreven

Ik bedoelde Europa

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:58

Babootje schreef:
Loretta schreef:

Nou ja, het is nog niet voorbij he?
Maar ik begrijp nu wel waarom Oekraine de Krimbrug niet meer heeft aangevallen. Ik denk dat de VS daar voor is gaan liggen. Want dat Oekraine De Krim niet meer zou terugkrijgen lag al voor de hand.
Navo lidmaatschap van Oekraine was ook al een Utopie. Dus dat verbaast me ook niet.
De enige onderhandelruimte die er is, is dat Oekraine het gebied in Koersk nog kan ruilen voor wat gebieden die door Rusland al zijn veroverd. Maar Rusland zou de landaansluiting naar De Krim willen houden (dus het gebied rond Marioepol). Verder vindt Trump dat de veiligheidsgaranties door de EU moet worden gehandhaafd. de VS wil daar geen rol meer in spelen. Ze leveren denk ik alleen nog wat wapens in ruil voor zeldzame aardmetalen (die niet alleen in de bezette gebieden liggen). Op zoiets zal het wel uitdraaien.
Dan krijgt Rusland zijn zo gewenste oorlogspauze, kan zn oorlogsmachine weer verder opbouwen (duurt een paar jaar) en zal met de huidige ervaringen in deze oorlog opgedaan sterker zijn dan voorheen.

Met als belangrijk element ook dat de VS geen troepen wil leveren om op Europese bodem te vechten. Er zitten in Europa natuurlijk genoeg Amerikaanse bases onder NATO vlag, maar dat zal dus niet uitgebreid worden met gevechtstroepen. Op zich kan dat best werken als Trump de diplomatieke balans in orde houdt met Putin en Zelensky.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:03

Trump heeft geen mandaat van Zelensky gekregen om te onderhandelen met Putin. Eerst maar eens afwachten wat er de rest van de week gaat gebeuren. Want kom nou;
Putin de bezette gebieden houden( incl de Krim)
USA wil de mineralen anders geen wapens
Verder moet Europa het maar oplossen.

En over een jaar of twee heeft Putin alles weer op volle oorlogssterkte en doet hij het gewoon nog een keer.

De champagne knalt in Moskva voor trump en dan ook nog Tulsi Gabbard geïnstalleerd, kon niet beter voor Putin.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:02

Het is ook nog niet klaar, dit gaat nog talloze malen heen en weer over tafel voordat er handtekeningen onder worden gezet. Als ik me goed herinner heeft Rutte zondag in Buitenhof aangegeven dat een deal met Putin ook zeker een element moet bevatten dat hij het nooit meer mag doen, ongeacht hoe de deal uitpakt uiteindelijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:18

En daar gaat Putin zich aan houden denk je??
Die houd zich braaf koest hoor zolang zijn dikke vriendje aan de knopjes mag zitten maar zodra hij zich weer gaat vervelen gaat hij weer jennen.