steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:24

bigone schreef:
Och, ik kan me je reactie wel voorstellen, wanneer blkbx , ongehoord nieuws ,jan huzen als referentiekader hebt volledig te begrijpen.

Voor jou persoonlijk zal het wel nepnieuws zijn maar neemt niet weg dat het gewoon de waarheid is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:01

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:34

loriene schreef:
Dees schreef:
De puber zat fout in zijn rij-gedrag. (edit)

De puber zat fout in zijn rijgedrag........Ik vindt dat dat totaal niets te maken heeft met wat die agent heeft gedaan.
Had ook een ouder persoon kunnen zijn.
Die agent had nooit mogen schieten! Punt!!!

Je kunt zelfs verder gaan. Als Jouke gewoon met zijn tractor op de weg was blijven staan en niet als een malle via het talud had proberen te ontkomen aan de staande houding van de groep....
Dikke kans dat er dan domweg helemaal niet geschoten zou zijn.

Actie, reactie. Het was de actie van (oa) Jouke waar op werd gereageerd.

Dus niets punt. De agent zat fout, maar dat maakt de actie van Jouke niet minder fout.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:49

Dees schreef:
Je kunt zelfs verder gaan. Als Jouke gewoon met zijn tractor op de weg was blijven staan en niet als een malle via het talud had proberen te ontkomen aan de staande houding van de groep....
Dikke kans dat er dan domweg helemaal niet geschoten zou zijn.

Actie, reactie. Het was de actie van (oa) Jouke waar op werd gereageerd.

Dus niets punt. De agent zat fout, maar dat maakt de actie van Jouke niet minder fout.

Schieten in deze situatie waarbij Jouke dood had kunnen zijn blijft gewoon buitenproportioneel. Een vuurwapenbevoegdheid van een agent komt met een hele grote verantwoordelijkheid. Je mag bijna blij zijn wanneer je geen vuurwapen hoeft te dragen voor je werk. Het blijven gewoon ondingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:48

Loretta schreef:
Schieten in deze situatie waarbij Jouke dood had kunnen zijn blijft gewoon buitenproportioneel. Een vuurwapenbevoegdheid van een agent komt met een hele grote verantwoordelijkheid. Je mag bijna blij zijn wanneer je geen vuurwapen hoeft te dragen voor je werk. Het blijven gewoon ondingen.

Eens.

En er is een mooie stelregel, dat in iedere situatie geldt, dat beide betrokkenen 100% verantwoordelijk zijn voor hun gedrag.

Jouke is er compleet voor verantwoordelijk dat hij over een talud reed.
Wat niet erg handig was.

De agent is 100% verantwoordelijk voor zijn gedrag, inclusief wapen trekken en schieten. (Nota bene op de cabine, niet de banden oid.)

Popstra

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:05

Jemig, zitten jullie nu over een 16 jarig kind te miepen?? Dat is een puber!! Die denken niet als een volwassene! En al helemaal niet in zulke situaties

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:06

Nee want daar heeft hij ouders voor om hem hiervoor te behoeden toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:14

bigone schreef:
Nee want daar heeft hij ouders voor om hem hiervoor te behoeden toch?

Ik had vroeger een vriendin, waarvan de ouders nogal eens het een en ander verboden... Zij en haar zusje klommen dus 's nachts (op het platteland) gerust uit het raam als ze weer eens huisarrest hadden. Deden werkelijk ALLES stiekem...

Mijn zusje en ik daarentegen, mochten altijd alles. We hadden geen avondklok, als we de volgende ochtend pas thuiskwamen van het uitgaan was het prima (al hadden pap en mam dan wat minder slaap). We kregen alleen wel de consequenties... Zo mochten we altijd uit op zaterdag, maar als we mee moesten naar de kerk dan wist je dat gewoon van te voren. En als je gaat roken? Gewoon doen, je moet het wel zelf betalen en m'n moeder was een goed voorbeeld van hoe het niet moest.

Moraal, volgens mij heeft het geen zin om pubers te vertellen dat ze ergens absoluut niet heen mogen op straffe van weet ik het wat. Zoals Popstra zegt, die denken niet als volwassenen, daar is al meer dan genoeg onderzoek naar gedaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:20

Maar je kunt er wel voor zorgen dat ze op het fietsje stappen ipv een tractor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:45

bigone schreef:

Nou, dat kon mijn moeder niet toen ik 16 was hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:00

Ha, zat je ook op de tractor of op de ladder onder het raam ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:15

bigone schreef:

Indien je hiermee refereert aan mijn post, het betrof een boerderij met slaapkamers op de begane grond, dus geen ladder nodig hoor... Tevens beschikking over een trekker en de dichtst bijzijnde buren op 200 meter afstand...

Als de politie zich al niet kan verweren tegen een hoop boeren op trekkers, hoe willen ouders zich dan verweren tegen een kind dat er al op zit? Trekkers onklaar maken op een boerenbedrijf lijkt me ook niet de meest slimme keuze. A. de kinderen weten prima hoe ze een eenvoudig onklaar gemaakt ding weer aan de praat krijgen, B. als het ingewikkeld onklaar is gemaakt dan zit je er zelf de volgende dag ook weer mee.

Volgens mij is het meeste wat je kan doen als ouders zijnde zeggen dat je er niet achter staat dat je kind daar heen gaat, en dat ze goed over eventuele gevolgen na moeten denken en dat eventuele boetes voor hun eigen rekening komen.

Maar goed, wie zijn wij om iets van de opvoeding van een ander te vinden. Gedane zaken doen geen keer, geven wel een les... En laten de experts maar iets vinden van het voorval, want wat wij er ook van vinden doet er in het geheel niet toe.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:26

Janine1990 schreef:
Indien je hiermee refereert aan mijn post, het betrof een boerderij met slaapkamers op de begane grond, dus geen ladder nodig hoor... Tevens beschikking over een trekker en de dichtst bijzijnde buren op 200 meter afstand...

Als de politie zich al niet kan verweren tegen een hoop boeren op trekkers, hoe willen ouders zich dan verweren tegen een kind dat er al op zit? Trekkers onklaar maken op een boerenbedrijf lijkt me ook niet de meest slimme keuze. A. de kinderen weten prima hoe ze een eenvoudig onklaar gemaakt ding weer aan de praat krijgen, B. als het ingewikkeld onklaar is gemaakt dan zit je er zelf de volgende dag ook weer mee.

Volgens mij is het meeste wat je kan doen als ouders zijnde zeggen dat je er niet achter staat dat je kind daar heen gaat, en dat ze goed over eventuele gevolgen na moeten denken en dat eventuele boetes voor hun eigen rekening komen.

Maar goed, wie zijn wij om iets van de opvoeding van een ander te vinden. Gedane zaken doen geen keer, geven wel een les... En laten de experts maar iets vinden van het voorval, want wat wij er ook van vinden doet er in het geheel niet toe.

Klinkt als een onhandelbaar kind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:32

Loretta schreef:
Janine1990 schreef:

Klinkt als een onhandelbaar kind.

Net als Jouke zeg je nu?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:34

Nee ik vroeg dat aan Rien!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:36

Ik ken Jouke niet, ik weet niet of zijn ouders het wel of niet goed vinden. Maar ook op een probleem kind behoor je nket te schieten. Wat ik in jouw post lees klinkt aardig als een onhandelbaar kind. Daar hoefde ik vroeger niet mee aan te komen want achteraf zwaaide er wat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:42

Loretta schreef:
Ik ken Jouke niet, ik weet niet of zijn ouders het wel of niet goed vinden. Maar ook op een probleem kind behoor je nket te schieten. Wat ik in jouw post lees klinkt aardig als een onhandelbaar kind. Daar hoefde ik vroeger niet mee aan te komen want achteraf zwaaide er wat.

Huh, wat vaag en knap dat je op basis van zo weinig informatie kan oordelen!
Die meiden deden dit zonder dat hun ouders er vanaf wisten :') Dus hoezo zou er wat zwaaien? :')

En daarbij is die discussie helemaal niet relevant voor mijn punt, waarmee ik vooral aan probeer te duiden dat pubers zich niet zo gemakkelijk laten controleren met regels en verboden.

bigone schreef:
Nee ik vroeg dat aan Rien!

My bad ;) Ik denk dat ik 'm nu pas snap _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:56

Wie had het protest op de dam georganiseerd?

Ik had er weinig van meegekregen van tevoren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:30

Michel reijinga van Nederland in Verzet, vent achter koffiedrinken op de Dam. Professionele opruier en stapt naadloos over van Corona naar de boeren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:07

Hebben ze eigenlijk nog actie gevoerd in Nijmegen? Boeren zakdoeken uitdelen aan de deelnemers bijv?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:49

elnienjo schreef:
Hebben ze eigenlijk nog actie gevoerd in Nijmegen? Boeren zakdoeken uitdelen aan de deelnemers bijv?

Ja heel veel boeren stonden aan de kant en deelden zakdoeken,melk en blokjes kaas uit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:51

bigone schreef:
Michel reijinga van Nederland in Verzet, vent achter koffiedrinken op de Dam. Professionele opruier en stapt naadloos over van Corona naar de boeren.

Niets mis mee.
Boeren zijn ontevreden, maar heel veel burgers ook.
Metelkaar sta je veel sterker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:52

bigone schreef:

Nee, ik zat bij n vriendje. Mijn moeder mocht hem niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 00:36

bigone schreef:

Hier in Barneveld komen ze naar school met de tractor. Zo gaat dat hier.
Dat zie je niet in randsteden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:12

Je gaat je wel afvragen of agenten überhaupt wapens moeten hebben. Wanneer over een Talud rijden al beloont wordt met de doodstraf, denk ik wel dat de verhouding zoek is. Hoordde het was gezellig druk op de Dam en in Canada hadden zich mensen bij de Nederlands ambassade gemeld, om de boeren te steunen. Wie het organiseert is onbelangrijk, het feit is dat ze willen dat Nederland afhankelijk wordt van andere landen in hun voedselvoorziening. En waarom zouden ze niet mogen exporteren.

Een Amerikaanse acteur legde de situatie van de boeren in Nederland uit. De boeren moeten verdwijnen,en nu houd je vast,omdat de koeien scheten laten. Je verzint het niet.