Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:55

Ik ben niet pro oorlog, maar ik ben wel voor een deftige verdediging mocht dat nodig zijn. En dat kan je nu eenmaal niet rap rap op poten zetten als het plots nodig is. Daar moet je structureel aan werken. Die man heeft niet voor zijn winkel gesproken voor de lol, het is gewoon de realiteit dat defensie in België heel veel noden heeft. Het gaat ook zeker niet alleen over wapens. Tijdens het live kopstukken debat konden kijkers ook aangeven in welke mate ze het eens waren om fors te investeren. Het resultaat was duidelijk pro.
En daarbij, als je lid bent van de NAVO bent, moet je ook je "lidgeld" betalen. Dat hoort daar nu eenmaal bij. Als Trump verkozen wordt en hij trekt zijn handen af van de "wanbetalers", dan hebben we het vlaggen. Enkel Luxemburg doet slechter dan België.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:09

Citaat:
Dat kon in het geval van Oekraïne vast al door de Navo niet verder uit te breiden dan de eerder gemaakte afspraken, en de CIA niet in te zetten om de Oekraïense geheime dienst weer op poten te zetten na het verdrijven van de vorige pro-Russische leider. Diplomatie inzetten lijkt in dit conflict vergeten te worden (met de eeuwige dooddoener dat er met Poetin niet te praten valt, maar je kan het toch op zijn minst proberen?)

Ik val van mijn stoel van verbazing. Wouw.......dit is zo'n verdraaiing van wat er werkelijk speelt en speelde.....
De Russen zullen blij met je zijn! Dit is pure Russische propaganda.

Mocht je over dit onderwerp verder willen praten dan ben je hier welkom

[NM] Oorlog Oekraïne deel 2

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:25

Tieneke schreef:
En daarbij, als je lid bent van de NAVO bent, moet je ook je "lidgeld" betalen. Dat hoort daar nu eenmaal bij. Als Trump verkozen wordt en hij trekt zijn handen af van de "wanbetalers", dan hebben we het vlaggen. Enkel Luxemburg doet slechter dan België.

Daarom wil ik ons ook graag uit de Navo, al vrees ik dat er een mirakel zal moeten gebeuren voor het ooit zover komt, omdat de Navo ook in Brussel gevestigd is (of dat was 20 jaar geleden toch zo, geen idee of dat verhuist). De Navo heeft in zijn 75 jaar nog nooit aan verdediging gedaan, enkel aan aanval, dus is bijlange niet zo vredebeschermend (zelf verzonnen woord, vond niets beters) als waar het zogezegd voor opgericht is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:30

HNW, ik snap dat je pacifist bent maar de beste manier om in vrede te leven is voorbereid te zijn op een oorlog.
We ( de natolanden) hebben ons in slaap laten sussen door Poetin en het slechtste wat Oekraïne kan doen, want zij zijn de aangevallene , is gaan onderhandelen met Poetin.
Pien heeft gelijk, ookal zal je het niet zo bedoelen maar je spuwt pure pro Russische propaganda.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:41

In de jaren dertig was het pacifisme ook erg in zwang. (Het gebroken geweertje stond symbool).
Tot in de hoogste kringen. Denk aan Chamberlain's "Peace for our time" appeasement politiek. Een enorme misrekening die Hitler vrij spel gaf.

En wat Poetin betreft: die liegt altijd en laat zijn politieke opponenten gewoon vermoorden. De lijst is lang!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:52

Met zo iemand onderhandelingen is echt zinloos gebleken. Enkel en alleen maar eigenbelang telt voor hem.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:05

Groot Rusland herstellen, dat is zijn ideaal. Eerst waren het de zogenaamde nazi's in Oekraïne, die hij wilde uitroeien, toen de uitbreiding van de NAVO, die hem zogenaamd zo dwars zat en nu tenslotte het historische ideaal van het Groot Russische Rijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:50

prompter schreef:
Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben, ministers die dingen in hun verleden hebben die ervoor zorgen dat ze weer af moeten treden, dat geeft onrust.

Het is wel de meest effectieve manier om op korte termijn van zulke figuren als een Gidi Markuszower af te komen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 00:01

Tytonidae schreef:
Electra63 schreef:
Een goede militair is nog geen goede minister.

BBB heeft 2 andere ministerspost gekozen/gekregen, dus dan houdt het op.

Ik reageerde op een post waar het over mensen met het juiste cv ging. Defensie is een ministerie waar er en hoop valt of staat met de samenwerking tussen militairen en het ministerie. Er is vaak onderling véél wrijving tussen (de) Defensie(top) en het ministerie omdat er op deze post vaak iemand wordt neergezet die niet de juiste inkijk heeft in wat er daadwerkelijk binnen Defensie speelt. Hierbij heb ik het vooral over mensen die zuiver politieke ervaring hebben, maar geen militaire ervaring. Het gevolg is dat veel militairen inmiddels bijzonder weinig vertrouwen meer hebben in het ministerie. Iemand zoals Tuinman, BBB of niet, heeft deze inkijk wél.

Waar baseer je dit op? De defensietop (de commandanten van de verschillende defensieonderdelen) rapporteert rechtstreeks aan de minister van defensie, dus waar gaat het volgens jou dan mis?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:37

mysa schreef:
In de jaren dertig was het pacifisme ook erg in zwang. (Het gebroken geweertje stond symbool).
Tot in de hoogste kringen. Denk aan Chamberlain's "Peace for our time" appeasement politiek. Een enorme misrekening die Hitler vrij spel gaf.

En wat Poetin betreft: die liegt altijd en laat zijn politieke opponenten gewoon vermoorden. De lijst is lang!

Pacifist ben ik altijd geweest. Maar nu onze democratie op het spel staat vind ik het weggeven van Oekraïne en wat er op zal gaan volgen geen optie. Ik heb drie kinderen op de wereld gezet en met de kleinkinderen van mijn man erbij hebben we 10 kleinkinderen samen.
Alleen al voor hen wil ik , als het moet, mijn bijdrage leveren aan het behoud van de democratie. Daar past niet in herstel van het oude Russische Tsaar rijk!

Poetin heeft nog nooit NAVO landen aangevallen. Daar heeft hij teveel ontzag voor. En Poetin is op oorlogspad en heeft zelfs al jaren de zogenaamde "Hitler Jugend Schule" waar jonge kinderen worden klaar gestoomd om "echte patriotten van moedertje Rusland". Te worden.
Bron is Zembla van de VPRO waar gevluchte Russische leerkrachten een boekje open doen over deze nare ontwikkeling waarbij ze Europa waarschuwen.
Dit is al lang voor de inval van de Krim begonnen. Poetin wil het oude Russische rijk herstellen en Xi en hij hadden de grondstoffen in Oekraïne al verdeeld (het hout zou voor de Chinezen zijn). Bron gepubliceerd hackers materiaal waarvan ik de vertaalde tekst door een Russische vertaalster op echtheid heb laten controleren aan het begin van de inval in Oekraïne.
Meer ga ik er in dit topic niet over zeggen als dat lidmaatschap van de NAVO opzeggen het domste en gevaarlijkste is wat de Navo landen kunnen doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:48

BigOne schreef:
Tribunalen en omvolkingstheorieën
Hij riep twee jaar geleden achter het spreekgestoelte in de Tweede Kamer nog: “Het huidige immigratiebeleid is één grote misdaad tegen het Nederlandse volk. En zij, jullie dus ook hier allemaal [in de Tweede kamer] zouden voor een tribunaal gedaagd moeten worden."
Informatie gelekt naar Mossad
Als PVV-kandidaat-Kamerlid trok hij zich in 2010 als nummer vijf van de kandidatenlijst terug toen CDA-minister Ernst Hirsch Ballin PVV-partijleider Geert Wilders waarschuwde dat Markuszower volgens de AIVD informatie zou hebben overgedragen aan een buitenlandse mogendheid; het ging hier hoogstwaarschijnlijk over de Israëlische geheime dienst, de Mossad.
Verboden wapenbezit
Markuszower is in 2008 bovendien opgepakt voor verboden wapenbezit, toen hij een vuurwapen bij zich had in de RAI. Hij was daar beveiliger bij de viering van zestig jaar Israël. Het OM heeft hem daar echter niet voor vervolgd.

Voor zover het vormen van een kabinet ; zie onderstaand stukje uit akkoord :
[ [url=m/FjxnCw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het dan zo dat beveiligers (van een zo gevoelig liggend en aantrekkend voor aanslagen evenement) zelf niet gewapend mogen zijn? Dan doe je weinig tegen eventuele terroristen en aanslagplegers!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:03

Daarbij is hij nooit vervolgd hiervoor door het OM

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:32

anjali schreef:
Is het dan zo dat beveiligers (van een zo gevoelig liggend en aantrekkend voor aanslagen evenement) zelf niet gewapend mogen zijn? Dan doe je weinig tegen eventuele terroristen en aanslagplegers!

Context graag!!!
Een beveiliger is minder getraind dan een politie agent (en die zijn er vast ook gewoon geweest)
en ik vind het dus volstrekt terecht dat beveiligers "slechts" bewapend horen te zijn met gezond verstand, goed observatie vermogen en een serie kennis en technieken om gevaar te herkennen, te de-escaleren en de echte politie erbij te halen.

En tja "wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard vergaan" zei Jezus.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:50

Janneke2 schreef:
anjali schreef:

Context graag!!!
Een beveiliger is minder getraind dan een politie agent (en die zijn er vast ook gewoon geweest)
en ik vind het dus volstrekt terecht dat beveiligers "slechts" bewapend horen te zijn met gezond verstand, goed observatie vermogen en een serie kennis en technieken om gevaar te herkennen, te de-escaleren en de echte politie erbij te halen.

Terroristen en aanslagplegers hebben geen boodschap aan wat Jezus zegt. Ik wil wel graag beschermd worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:57

anjali schreef:
Janneke2 schreef:

Context graag!!!

Terroristen en aanslagplegers hebben geen boodschap aan wat Jezus zegt. Ik wil wel graag beschermd worden.

Ik ben geen terrorist of aanslagpleger, en heb ook geen boodschap aan wat Jezus zegt :=.

Ik denk dat je vooral niet moet denken dat de meerderheid van de mensen dat wel heeft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:26

anjali schreef:

Citaat:
Context graag!!!
Een beveiliger is minder getraind dan een politie agent (en die zijn er vast ook gewoon geweest.(...)
Citaat:

Context graag!!

Ik ben een pacifist die het goed vindt dat we wapens naar Oekraïne sturen en ik wil dat zij de oorlog winnen.

Ik ben trots op het Nederlandse standpunt dat alleen wie goed getraind is, wapens mag dragen in het openbaar. (In de praktijk: politie.)

Zeur mij dus niet aan de kop met de open deur "dat jij wil overleven".
Dacht je soms dat jij de enige was, die dat wilde...?

Bij niet gevoelige bijeenkomsten met Joden zijn er al standaard politiemensen.
De taak van beveiligers is opletten, de-escaleren etc en dat is hartstikke nuttig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:13

Wederom een bijzondere keuze: https://nos.nl/l/2524350

Reinette Klever, bestuurslid Ongehoord Nederland als kandidaat-minister voor Buitenlandse handel en Ontwikkelingshulp.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:16

Janneke2 schreef:
Context graag!!

Bedoel je dan dat je iemand vraagt om iets toe te lichten, zoals je zou kunnen schijven "hoe bedoel je dat?"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:32

Ik kan niet anders zeggen dat dit een rariteitenkabinet wordt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:07

Berdien schreef:

Reinette Klever, bestuurslid Ongehoord Nederland als kandidaat-minister voor Buitenlandse handel en Ontwikkelingshulp.

Wat je zegt, bijzonder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:11

8)7 hoe moet dit groepje een land serieus gaan lijden en ook nog gerespecteerd worden in het buitenland? Verboden wapenbezit en isrealaanhanger, een tegen ontwikkelingshulp mens, een anti stikstof mens, en een hoop ex cda mensen, hier en daar alleen commerciële bestuurservaring en bijzondere keuzes in verdeling van minister posten :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:30

Lijden een bewuste typo?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:34

Janneke2 schreef:
anjali schreef:

Context graag!!!

Het kan helpen als je de vragende versie gebruikt: heb je meer context voor me? En wat de meneer Jezus gezegd zou hebben is niet relevant.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:36

_San87_ schreef:
Lijden een bewuste typo?

:D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:53

Berdien schreef:

Zo'n slecht cv heeft ze toch niet?
Ik wist niet wie het was, dus even de wiki geraadpleegd.

Ze is econoom, Drs. en veel ervaring in de 1e kamer, 2e kamer en in het bedrijfsleven.

Is volgens mij wel een pittige tante.
Zeker omdat er aangegeven is qua beleid, dat ze willen bezuinigingen op ontwikkelingshulp.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Reinette_Klever