Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:15

VuurVleugels schreef:
Als er nu zo'n reclame voor zware shag zou komen staat iedereen op z'n achterste benen.

...uhm.... :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:24

Cer schreef:
VuurVleugels schreef:
Als er nu zo'n reclame voor zware shag zou komen staat iedereen op z'n achterste benen.

...uhm.... :+

Zucht, bijna iedereen

Cer

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:26

..generaliseren.. het is een ding ... :D

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:30

Ja en op elke slak zout leggen ook, het lijkt me toch duidelijk wat ik bedoel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:41

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:
In principe eens, maar iets als gokverslaving heeft dan weer in extreme gevallen een fall-out waar we met zijn allen weer last van gaan krijgen en kosten voor gaan maken......

ja maar waar trek je de lijn dan?
we maken met zn allen sowieso kosten voor anderen, dus dat zou men dan het recht geven om over anderen te beslissen? "ik betaal voor jou, dus ik heb liever niet dat je dit/dat doet"
Aan de ene kant willen we vrijheid, maar aan de andere kant willen we dat niet voor iedereen?

(ik vind dit altijd een interessante discussie, waarbij ik het antwoord ook niet heb :) )

Zonder de kennis en zelfkennis die nodig is om de gevolgen te overzien, ben ik voor het grenzen stellen aan vrijheid voor dit soort zaken. Wel samen met onderwijs en aanverwante informatie bij vrijwel iedereen te krijgen, maar de wereld is te complex (geworden) om elk individu de gevolgen van alle te nemen beslissingen te laten overzien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:10

https://www.ad.nl/politiek/timmermans-r ... ~aa5adbfc/
Wat vinden jullie van dit artikel en deze oproep van Timmermans om sp en pdvd ook bij het "linkse collectief" te slepen? En de opmerking dat macht is geen vies woord is?

Ik denk dat er gewoon meer links aan keuze moet blijven en niet alles op een hooponder dhr Timmermans :n zeker de combinatie van de oproep en machts opmerking krijg ik een beetje een vreemde smaak in de mond

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:44

karuna schreef:
Wat vinden jullie van dit artikel en deze oproep van Timmermans om sp en pdvd ook bij het "linkse collectief" te slepen? En de opmerking dat macht is geen vies woord is?

Ik denk dat er gewoon meer links aan keuze moet blijven en niet alles op een hooponder dhr Timmermans :n zeker de combinatie van de oproep en machts opmerking krijg ik een beetje een vreemde smaak in de mond

Timmermans is duidelijk een machtspoliticus. Tja, hij wil natuurlijk premier worden.
Of die andere partijen daar op zitten te wachten is nog maar de vraag. De SP heeft eerder al aangegeven niet met de combinatie mee te willen doen. En het lijkt me ook niet erg interessant voor het businessmodel van de PVDD.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:51

Sp heeft nu weer aangegeven daar helemaal niets voor te voelen :n

Maar nee ik denk niet dat dit een goed begin is voor dhr Timmermans om stemmen te winnen :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:05

karuna schreef:

Maar nee ik denk niet dat dit een goed begin is voor dhr Timmermans om stemmen te winnen :n

Wat hij tot nu toe heeft laten zien jaagt hij alleen maar kiezers van zich weg heb ik het idee.
Misschien heeft hij iets te lang in het centrum van Brussel doorgebracht. Anderzijds kan dat misschien juist wel zijn directe doelgroep aanspreken. Maar of hij hiermee een breed gedragen volkspartij weet te realiseren betwijfel ik. Hij heeft uiteindelijk toch heel wat zetels nodig wil hij echt leiding kunnen nemen bij de formatie en uiteindelijk in het torentje terecht komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:19

karuna schreef:

Mwah ik snap hem wel. Als je een samenwerking voor mekaar kan boxen die voldoende stemmen krijgt heeft die samenwerking de eerste keuze in het vormen van de coalitie. Dan zou links weer eens kunnen regeren, ipv toenadering zoeken tot de VVD bijvoorbeeld.

Dat zou betekenen dat je als partij dan eindelijk kan regeren en verandering kan brengen. Moet je wel consessies doen, maar in hoeverre is dat anders dan wanneer je een coalitie vormt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:46

karuna schreef:

'Eendracht maakt macht', dat vind ik geen vreemde oproep.
En wat het ad meldde vind ik ook zinnig klinken:
"De afgelopen jaren is het idee gegroeid dat problemen kunnen worden opgelost door er geld tegenaan te gooien. Maar er is geen structureel problemen opgelost, er is wel ontzettend veel geld uitgegeven. Kijk naar het woningtekort. En waarom lukt het niet ouderenzorg beter te organiseren? Dat los je niet op door zelfde structuur met meer geld te financieren."

Svp goed nadenken over hoe je het het beste kunt aanpakken.

En als bestuurder (dat is Timmermans) (of tot gisteren is hij het jarenlang geweest)
geldt idd dat macht geen vies woord is - wat telt is wat je er mee doet.

En zelf reken ik de PvdD en de SP ook gewoon tot de linkse partijen, dus het verbaast me niet.
Ik ben eerder blij dat hij het ook zo ziet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:42

Janneke2 schreef:
karuna schreef:

'Eendracht maakt macht', dat vind ik geen vreemde oproep.
En wat het ad meldde vind ik ook zinnig klinken:
"De afgelopen jaren is het idee gegroeid dat problemen kunnen worden opgelost door er geld tegenaan te gooien. Maar er is geen structureel problemen opgelost, er is wel ontzettend veel geld uitgegeven. Kijk naar het woningtekort. En waarom lukt het niet ouderenzorg beter te organiseren? Dat los je niet op door zelfde structuur met meer geld te financieren."

Svp goed nadenken over hoe je het het beste kunt aanpakken.

En als bestuurder (dat is Timmermans) (of tot gisteren is hij het jarenlang geweest)
geldt idd dat macht geen vies woord is - wat telt is wat je er mee doet.

En zelf reken ik de PvdD en de SP ook gewoon tot de linkse partijen, dus het verbaast me niet.
Ik ben eerder blij dat hij het ook zo ziet.

Ook de PvdD heeft aangegeven hier niets voor te voelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:40

https://www.ad.nl/politiek/kamervoorzitter-vera-bergkamp-stopt-ermee-na-de-verkiezingen-nieuwe-fase-breekt-aan-zonder-mij~ac2aa742/

Kamervoorzitter Vera Bergkamp stopt ermee na de verkiezingen: ‘Nieuwe fase breekt aan, zonder mij’

Tweede Kamervoorzitter Vera Bergkamp stopt na de verkiezingen in november. Daarmee komt een einde aan een voorzitterschap dat werd geplaagd door de affaire rond haar voorganger. En aan veel kritiek op hoe ze debatten leidde.

En

https://www.ad.nl/politiek/gundogan-verlaat-tweede-kamer-voor-verkiezingen-nieuwe-partij-oprichten-simpelweg-onmogelijk~a0d57ede/

Gündogan verlaat Tweede Kamer: voor verkiezingen nieuwe partij oprichten ‘simpelweg onmogelijk’

Nilüfer Gündogan keert na de verkiezingen niet meer terug in de Tweede Kamer. Met nog drie maanden te gaan tot de verkiezingen ziet het zelfstandig Kamerlid geen mogelijkheden om op tijd een partij op te richten die mee kan doen om de zetels.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:44

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:03

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:05

T is wel een flinke leegloop maar dat hoeft geen probleem te zijn. Nu krijgt eeen nieuwe lichting de kans, vind ik ook wel verfrissend.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:29

Mars schreef:
T is wel een flinke leegloop maar dat hoeft geen probleem te zijn. Nu krijgt eeen nieuwe lichting de kans, vind ik ook wel verfrissend.

Maar het is wel een vak met een vrij steile leercurve......

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:09

Hoekstra neemt het stokje over van Timmermans in Europa.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:10

juval schreef:
Hoekstra neemt het stokje over van Timmermans in Europa.

Ik las het net. Dat doe ‘ie weer goed. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:11

purny schreef:
Exitium schreef:

Dat is nummer ....?

Het gaat allemaal zo snel...

ik denk dat het cda sowieso weinig zetels over gaat houden, dus haar stoeltje was wellicht al niet eens meer beschikbaar. Ze houdt de eer aan zichzelf (samen met velen)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:58

Ik kwam deze tegen op LinkedIn. Vond het mooi gezegd!

Afbeelding

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:02

iedereen vindt het waarschijnlijk tijd voor vernieuwing!!!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3191068 ... e-politiek

SGP-leider Van der Staaij verlaat na 25 jaar landelijke politiek
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

DEN HAAG - SGP-leider Kees van der Staaij (54) verlaat na de verkiezingen de Tweede Kamer. Daarmee komt er een einde aan een tijdperk van ruim 25 jaar. Van der Staaij was daarmee het langstzittende Kamerlid. Hij wordt als lijsttrekker opgevolgd door Chris Stoffer.
Laatst bijgewerkt door mce op 25-08-23 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:20

Thank GOD

...No pun intented

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 19:27

Dat had ik niet verwacht en vind ik jammer. Hij bleef als een van de weinigen altijd beleefd in debatten, hoe erg het er ook aan toe ging.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:30

anjali schreef:
Dat had ik niet verwacht en vind ik jammer. Hij bleef als een van de weinigen altijd beleefd in debatten, hoe erg het er ook aan toe ging.

Eens. Maar helaas namens een club die vrouwen amper als gelijkwaardig aan mannen ziet….maar dat wel heel fatsoenlijk verwoord. :roll: