Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik kan gewoon echt geen goed oordeel vormen over of het nou goed of slecht is dat de NS de concessie krijgt zonder concurrentie. In principe ben ik voor een staatsbedrijf, dat vind ik het meest logisch. Een goed landelijk beleid zonder de chaos van verschillende vervoerders lijkt mij veel beter en veel makkelijker te organiseren.
Maar de data ondersteunen het niet altijd. De dienstverlening is verbeterd op een deel van het vervoer dat de NS niet meer doet. Ook internationaal zijn er dingen open gebroken: de internationale nachttrein was afgeschaft, en weer nieuw leven in geblazen maar niet door de NS. In Spanje heeft het openbreken van de markt geleid tot een flinke verlaging van de tarieven en betere toegankelijkheid. In Zwitserland leidt het bestaan van verschillende spoorvervoerders niet tot chaos. In Duitsland is DB zeker niet automatisch het beste. Dus ik weet het gewoon echt niet.
Shadow0 schreef:Ik kan gewoon echt geen goed oordeel vormen over of het nou goed of slecht is dat de NS de concessie krijgt zonder concurrentie. In principe ben ik voor een staatsbedrijf, dat vind ik het meest logisch. Een goed landelijk beleid zonder de chaos van verschillende vervoerders lijkt mij veel beter en veel makkelijker te organiseren.
Maar de data ondersteunen het niet altijd. De dienstverlening is verbeterd op een deel van het vervoer dat de NS niet meer doet. Ook internationaal zijn er dingen open gebroken: de internationale nachttrein was afgeschaft, en weer nieuw leven in geblazen maar niet door de NS. In Spanje heeft het openbreken van de markt geleid tot een flinke verlaging van de tarieven en betere toegankelijkheid. In Zwitserland leidt het bestaan van verschillende spoorvervoerders niet tot chaos. In Duitsland is DB zeker niet automatisch het beste. Dus ik weet het gewoon echt niet.
Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... 3qk20uX-WA
VVD heeft ook een deel van het verkiezingsprogramma bekend gemaakt.
Shadow0 schreef:Het punt is: met geloof alleen maar geen argumenten gaat Europa het in elk geval niet accepteren.
Loretta schreef:Waar lees je deze dingen precies? Welke voorgestelde maatregelen vind je precies "Amerikaans" en waar ligt voor jou de vergelijking?Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... 3qk20uX-WA
Kortom. De VVD wil het beleid voeren waarmee de VS zichzelf te gronde heeft gericht.
Gelukkig voor de VVD zijn er veel Nederlanders die geloven dat dit voor hun persoonlijk goed uit zal pakken.
Net zoals veel Amerikanen geloofd hebben in de American Dream en dat je er met hard werken wel zou komen. Inmiddels gaan Amerikanen persoonlijk failliet als ze zorg nodig hebben en kunnen ze met 2 banen al niet meer rondkomen.
Loretta schreef:Cadeautjes voor de rijken, belastingverlagingen voor bedrijven, zorg verder afbreken en ook het vangnet verder afbreken.
Met Amerikaans bedoel ik pure neo liberalisme.
Maar goed, de VVD zegt nu wel eindelijk waar ze echt voor staan.
Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... 3qk20uX-WA
Loretta schreef:Cadeautjes voor de rijken, belastingverlagingen voor bedrijven, zorg verder afbreken en ook het vangnet verder afbreken.
Met Amerikaans bedoel ik pure neo liberalisme.
Maar goed, de VVD zegt nu wel eindelijk waar ze echt voor staan.
pien_2010 schreef:Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... 3qk20uX-WA
Dan zou ik heel graag dit artikel van de Trouw onder de aandacht willen brengen waarin staat dat Nederland na de VS het land is waar de vermogensongelijkheid (en dus de kansen, persoonlijke noot) het grootst is. Dus na de VS het meest ongelijke land ter wereld! Tevens dat teveel mensen dit niet weten en dat het tijd wordt dat dit verkiezings thema wordt. De schrijver onderschrijft dit met economische uitleg en bewijs in het artikel.
Dat een krant als Trouw dit schrijft bond ik toch wel heel bijzonder.
Na de VS is Nederland het meest ongelijke land ter wereld | Trouw https://share.google/PWxTCQOpoRDBL3Ivo
pien_2010 schreef:Electra63 schreef:https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... 3qk20uX-WA
Dan zou ik heel graag dit artikel van de Trouw onder de aandacht willen brengen waarin staat dat Nederland na de VS het land is waar de vermogensongelijkheid (en dus de kansen, persoonlijke noot) het grootst is. Dus na de VS het meest ongelijke land ter wereld! Tevens dat teveel mensen dit niet weten en dat het tijd wordt dat dit verkiezings thema wordt. De schrijver onderschrijft dit met economische uitleg en bewijs in het artikel.
Dat een krant als Trouw dit schrijft bond ik toch wel heel bijzonder.
Na de VS is Nederland het meest ongelijke land ter wereld | Trouw https://share.google/PWxTCQOpoRDBL3Ivo
mysa schreef:Ik zie wat we altijd al zien bij de VVD. Daarom heb ik er nog nooit op gestemd.
Zullen we zelf een partijprogramma schrijven? En dan dus met de nadruk op de financiële kant?
Welke uitgaven vinden we essentieel en waar halen we daarvoor het geld vandaan?
Hebben we mensen hier die dingen min of meer kunnen doorrekenen? Ik ben zo benieuwd wat daar uitkomt!
pien_2010 schreef:Bedankt Benzz en Loretta. Zelf merk ik dat ik met ouder worden me meer en meer ga ergeren aan dit.
Zoals bv ook het gemak waar met nu de geesten rijp maakt om de AOW te verlagen en de ideeën die langs komen. De rijken blijven volledig weer buiten schot.
purny schreef:Ik ben het wel eens met het stukje uitkering. Voor de rest mag het programma in de prullenbak
Benzz schreef:pien_2010 schreef:Bedankt Benzz en Loretta. Zelf merk ik dat ik met ouder worden me meer en meer ga ergeren aan dit.
Zoals bv ook het gemak waar met nu de geesten rijp maakt om de AOW te verlagen en de ideeën die langs komen. De rijken blijven volledig weer buiten schot.
Vanuit de VVD gedachte zal dat komen omdat de VVD leden over het algemeen een goed pensioen hebben. Maar helaas wordt er niet gedacht aan een grote groep die dat niet hebben.
Overigens zou qua uitkeringen wat mij betreft wel wat gedaan mogen worden aan de parttimers die wel fulltime kunnen werken maar dit niet willen ivm geen toeslagen meer krijgen.
Veronica2 schreef:Volgens mij wil de VVD helemaal niet tornen aan de AOW en ook niet aan pensioen. De AOW is voor iedereen en voor mensen die gewerkt hebben is er meestal ook nog aanvullend pensioen (uitgesteld loon). De groepen die alleen AOW krijgen zijn mensen die of nooit gewerkt hebben, of voor een bedrijven hebben gewerkt die geen regeling hadden (dat zijn er weinig), of zzp'ers die zelf niks hebben geregeld.
Het tweede punt is volop een VVD standpunt, die vinden het ook niet ok dat het potentieel zo onderbenut wordt.
Citaat:Mensen met een uitkering, de niet-werkenden, worden harder aangepakt. De partij wil een ontkoppeling tussen het minimumloon en uitkeringen in de sociale zekerheid, met uitzonderingen voor de AOW en de regeling voor arbeidsongeschikten. De VVD vindt dat werkenden altijd een hogere koopkracht moeten hebben dan niet-werkenden en dat daar ook een aparte koopkrachtwet voor moet komen.