Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:55

Kaja schreef:
Ho maar even Dreamboy want zo werkt het leven niet dame! Waar noem ik mensen domme ganzen? Waaruit blijkt dat ik mij ver boven jullie verheven? Dat is vooral jouw interpretatie en ik heb liever dat jij dat even voor jezelf houd want het siert je niet! Het enigste waar ik mij zorgen om maak is dat er nog teveel dieren achter lage omheiningen staan. En die zorgen uit ik. Ik uit mijn zorgen omdat ik vind dat er al teveel dierenleed is. Soms worden hier situaties gebagatelliseerd zodat het overkomt alsof je je omheining maar beter helemaal niet hoeft aan te passen. En dat is de wereld op zijn kop! Niet jouw cup of tea? Prima, dan niet. Ik dwing niemand tot iets maar schuif mijn mening ook niet onder stoelen of banken. Maar jij gaat mij nu dingen in de schoenen schuiven die heel onfatsoenlijk zijn. Papier is heel geduldig Dreamboy en dat blijkt maar weer!

De opmerking dat het gros niet doorheeft als er appels met peren wordt vergeleken vind ik eerlijk gezegd ook nogal neerbuigend naar velen in dit topic. Ik had geen zin om er een offtopic discussie over aan te gaan, maar van de toon uit de eerste regel uit jouw reactie gaan mijn haren overeind staan.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:06

Zichtmelding Fluitenberg Dr
Citaat:
Fluitenberg Drenthe
04-03-2025
23.00 uur
Zichtmelding wolf achter boerderijwinkel.
Vaste locatie.
Jaagt vee op en terroriseert de hele gemeenschap.
#probleemwolf

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1FK1iT ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:08

Zichtmelding Duurswouderheide Frl
Citaat:
Duurswouderheide Friesland
04-03-2025
22.30 uur
Bij parkeerplaats
Zichtmelding wolf
Stak de weg over in westelijke richting.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1FMdk5 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:10

Zichtmelding Marrum Frl
Citaat:
Marrum/ Friesland
04-03-2025
23.00

Zichtmelding Ljouwerterdijk vanuit erf over de weg gerend richting de weilanden grenzend aan dorp.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolven meldpunt GW via whatsapp +31617018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15KtAF ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:12

Zichtmelding Uffelte twee wolven
Citaat:
Uffelte Drenthe
05-03-2025
08.00 uur

Zojuist twee wolven gezien achter ons weiland, kwamen vanaf Dwingeloo kant (Looweg) liepen richting Uffelte.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14js3Z ... tid=wwXIfr

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:16

Heb nog even een voorbeeld gepakt Kaja maar kan er wel meer geven: Deze komt ook van jou: Ik ben het helemaal met je eens, maar de wolf is ingezet en dus terug gehaald voor de biodiversiteit. Daar kun je het mee eens zijn of niet, allemaal prima. Echter voorstellen dat ze de Veluwe opgaan met een flinke dierentuin omheining, is dan geen reëel voorstel meer.
Je doet net alsof je deskundig bent maar gooit maar gewoon een term in de rondte zonder enige onderbouwing en gaat dan vertellen dat het een feit is dat de wolf terug gehaald is voor de biodiversiteit. Leg dat eens uit dan?. Welke dieren zijn er allemaal bij gekomen? Raven , maar die waren er al voor de wolf. Welke nog allemaal meer? Ik zie alleen maar moeflons verdwijnen en het platteland leeg raken en mensen gefrustreerd worden en angstig. Ik zie helemaal geen nieuwe dieren alleen maar apps waar iedereen de wolf volgt want waar en wie is het volgende slachtoffer. Mensen die het bos niet meer in durven. Zichzelf zo goed en zo kwaad als het gaat bewapenen. En leg eens uit waarom een wolfwerende afrastering beter is? Waarom gaan er wolven ook nog herhalend door wolfwerend terwijl er toch nog legio dieren achter niet wolfwerend staan dan hoeven ze toch helemaal niet door wolfwerend als dat zoveel moeite voor hen geeft? De keuze is toch reuze bij al die mensen die dat raster niet hebben? Gewoon even onderbouwen waarom er gebeurt wat er gebeurt. Volgens de zoogdierenvereniging en een aantal deskundigen staat het gros van de dieren onbeschermd waarom gaan die wolven dan in wolfwerende rasters? Dat zou dan toch helemaal niet mogen gebeuren. Zoveel keus uit onbeschermde dieren ...............

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:17

tienus63 schreef:
Zichtmelding Uffelte twee wolven
Citaat:
Uffelte Drenthe
05-03-2025
08.00 uur

Zojuist twee wolven gezien achter ons weiland, kwamen vanaf Dwingeloo kant (Looweg) liepen richting Uffelte.

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14js3Z ... tid=wwXIfr

Alle dierhouders in Uffelte weer in rep en roer. Apps weer roodgloeiend. Mensen van hun werk naar huis of anderen bellen om hun dieren binnen te doen. Gekkenwerk is het.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:30

BrankaZ schreef:
Kaja schreef:
Ho maar even Dreamboy want zo werkt het leven niet dame! Waar noem ik mensen domme ganzen? Waaruit blijkt dat ik mij ver boven jullie verheven? Dat is vooral jouw interpretatie en ik heb liever dat jij dat even voor jezelf houd want het siert je niet! Het enigste waar ik mij zorgen om maak is dat er nog teveel dieren achter lage omheiningen staan. En die zorgen uit ik. Ik uit mijn zorgen omdat ik vind dat er al teveel dierenleed is. Soms worden hier situaties gebagatelliseerd zodat het overkomt alsof je je omheining maar beter helemaal niet hoeft aan te passen. En dat is de wereld op zijn kop! Niet jouw cup of tea? Prima, dan niet. Ik dwing niemand tot iets maar schuif mijn mening ook niet onder stoelen of banken. Maar jij gaat mij nu dingen in de schoenen schuiven die heel onfatsoenlijk zijn. Papier is heel geduldig Dreamboy en dat blijkt maar weer!

De opmerking dat het gros niet doorheeft als er appels met peren wordt vergeleken vind ik eerlijk gezegd ook nogal neerbuigend naar velen in dit topic. Ik had geen zin om er een offtopic discussie over aan te gaan, maar van de toon uit de eerste regel uit jouw reactie gaan mijn haren overeind staan.

En er dan voor het gemak gewoon vanuit gaan dat ik een dame ben. Lezen kan ze ook al niet want ik zeg nergens dat ze ons domme ganzen noemt maar doet ALSOF we domme ganzen zijn. Maar inderdaad, die eerste zin geeft exact aan wat ik bedoel. Arrogant en neerbuigend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:31

Kunnen jullie dit verder uitvechten via de PB? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:41

Anne_GTI schreef:
Cinnepin schreef:
Zijn er hier eigenlijk al mensen die met hun paard tijdens een buitenrit een wolf zijn tegen gekomen?

Ik heb die ervaring 5 jaar geleden al gehad. Paard had gelijk door dat dit geen hond was en wilde zeker die kant niet op. Was op 150 meter afstand.

Waar was dat dan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:16

Ik vraag me altijd af hoe braaf een paard dan blijft. Dat ligt aan het individuele dier, dat snap ik, maar in het algemeen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:10

Daar kan je dus niets van zeggen. Het is niet alleen het individuele karakter, maar zeker ook de situatie en de aantallen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:20

Wranglerbutt schreef:
journee schreef:
Het lijkt mij (en de provincie Utrecht zelf) zeker een aannemelijk verhaal. Jongen fiets naar school, op de grens tussen het gebied van twee Roedels, (waarvan de Gelderse met zekerheid tenminste 5 wolven bevat en de Utrechtse met zekerheid tenminste 7 wolven heeft), komt een flink aantal wolven uit de bosjes schieten. De wolven 'omsingelen' de jongen (zo zal iemand het best beleven als er plots zo'n (5-7) nieuwsgierige wolven naar je staren) en de jongen valt van schrik van zijn fiets. Een passerende auto toetert en de wolven vervolgen hun weg. De jongen is zo erg geschrokken dat hij terug naar huis fiets inplaats van door te gaan naar school.

Welk deel is dan zo onwaarschijnlijk? Dat de jongen een schatting maakt van 10 is niet heel gek in een gebied waar Roedels wolven lopen. Lijkt me niet dat iemand op zijn gemak de wolven pootjes telt als hij languit op de grond ligt... En hoe ondenkbaar is zo'n ontmoeting met alle gefilmde en gemelde wolven die gespot worden?

Juist in die regio heb je 6 wolven Roedels binnen een straal van zo'n 30 km. Dat lijkt mij juist de aangewezen locatie voor de ontmoeting met een roedel wolven.

https://localfocuswidgets.net/66fe77322d19a

Het zou zijn gebeurd in Woudenberg, op de Utrechtse Heuvelrug. Daar leeft maar 1 roedel en die dieren waren op dat moment dus aantoonbaar ergens anders.
Het is waarschijnlijker dat het niet is gebeurd en dat de jongen het incident heeft verzonnen (vanwege welke reden dan ook). Er waren totaal geen sporen. Geen pootafdrukken, geen haren, niets.
De toeterende auto zou NL kenteken hebben, maar er heeft zich nooit een bestuurder gemeld terwijl het incident uitgebreid in alle media is geweest. Later beweerde de jongen dat het misschien toch een buitenlands kenteken was :roll: yeah right.

Feit is daar in dat gebied waar dat gebeurd zou kunnen zijn wel rond die periode meerdere zicht meldingen zijn geweest.
Dat fietspad loopt daar precies dwars door het bos en de weides.

Moet zeggen het hier rond Woudenberg de laatste maanden rustig is. 2x met een wildcamera een of 2 wolven gespot en verder niks. In november is hier de laatst aanval geweest op de schapen bij mijn overburen.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 05-03-25 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:29

Wat ik vooral niet snap, als dit mijn kind was geweest had ik zelf de krant opgezocht.
Net als bij dat kindje waar de wolf overheen staat, daar staat in de WOO; "vader wilde het niet te groot maken."

Echt heb je ze dan niet op een rijtje of wat is dat?
Ik bedoel een wolf staat over een kind en je laat het daarbij??
Ben je dan zo pro wolf of ben je dan echt ze naïef dat je niet begrijpt dat het een seconde van keelbeet of meenemen verwijderd was?

Dat snap ik dan weer niet.

Ook met die jongen op de fiets, je wilt toch niet dat ook andere dat gebeurt?
Je wilt dan toch waarschuwen.

of is het juist de angst van de pro wolf waarom men stil is?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:36

Dat zou zo maar eens kunnen .Ook bij aanvallen van de wolf. Ik ken wel een situatie van een boer die pro wolf op visite kreeg en zijn hekwerk (zonder toestemming) ( wat gemaakt was door andere pro wolvers van wolffencing) helemaal onderzocht werd en toen lag het natuurlijk aan de boer dat het was gebeurt. En kreeg hij er van langs ook in de media. Ze hadden alleen het land bekeken waar op dat moment de schapen helemaal niet liepen. Maar het was allemaal al wel geloosd in de media.
Dat krijg je als mensen niet werkelijk en oprecht onderzoeken, maar er zo gebrand op zijn om wat te vinden en niet werkelijk willen communiceren met een eigenaar alleen mogelijkheden zoeken om deze onderuit te halen. Het is tekenend voor de situatie. Als je dat eenmaal ziet kun je daar ook niet meer langs heen kijken en valt je steeds die werkwijze op. Niet echt willen weten maar een draai er aan geven zodat de wolf zo positief mogelijk in het nieuws komt en dierhouders negatief.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:40

DuoPenotti schreef:
Wat ik vooral niet snap, als dit mijn kind was geweest had ik zelf de krant opgezocht.
Net als bij dat kindje waar de wolf overheen staat, daar staat in de WOO; "vader wilde het niet te groot maken."

Echt heb je ze dan niet op een rijtje of wat is dat?
Ik bedoel een wolf staat over een kind en je laat het daarbij??
Ben je dan zo pro wolf of ben je dan echt ze naïef dat je niet begrijpt dat het een seconde van keelbeet of meenemen verwijderd was?

Dat snap ik dan weer niet.

Ook met die jongen op de fiets, je wilt toch niet dat ook andere dat gebeurt?
Je wilt dan toch waarschuwen.

of is het juist de angst van de pro wolf waarom men stil is?

Het laatste denk ik.
Met alle bedreigingen/ bagateliseringen uit de Pro-wolf hoek begrijp ik juist heel goed dat mensen uit de publiciteit proberen te blijven. Eén schokkende ervaring rond het onderwerp 'wolf' vinden veel mensen wel voldoende....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 12:53

Ik sluit me bij Journee aan.
Je wordt weggezet als fantast want je hebt geen beeld materiaal en of getuigen.

Wat dat laatste betreft hoe vaak lees je wel niet een oproepje aan een getuige die heeft geholpen bij een incident, een overval, een ongeluk en dan denk je bij jezelf dat weet je toch dat je erbij was en dan meld je je.
Sommige oproepen bereiken Opsporing Verzocht.

Of het bagataliseren in de pers; vermeende wolf gezien.
Noem het beestje bij de naam, overduidelijk beeld materiaal en dan nog impliceren dat het iets anders geweest zal zijn.

Stel dat ie geschoten wordt, dan is men er als de kippen bij om te zeggen wolf is illegaal geschoten.
Dan zeggen ze ook niet vermeende wolf of uit de kluit gewassen herdershond geschoten nadat ie bij iemand schapen heeft gedood.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:58

Ik ben bang dat jullie gelijk hebben |( -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:11

En was het bij hondje Louie dat er enorm snel een wolvendeskundige had gebeld naar de eigenaresse?
Ik weet niet of dat normaal is, maar mocht dat vrij standaard zijn dan is het natuurlijk ook de vraag wat diegene je allemaal influisterd over het voorval en/of het naar buiten brengen...

Ik was enorm onder de indruk van de eigenaresse van de hond die in het losloopgebied was gepakt en op de intensive care lag. Die liet zich door niemand piepelen volgens mij :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 13:30

Zichtmelding Bakkeveen Frl
Citaat:
Bakkeveen Friesland
05-03-2025
10.30 uur

Zicht melding
In weiland aan het Mandefjild
looprichting het Noorden.

Betrouwbaarheid: gemiddeld.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14Qi7J ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 13:39

Citaat:
Wolvin ontsnapt uit verblijf in dierenpark Edersee in Edertal (Waldeck-Frankenberg) Duitsland.
Pogingen om het jonge dier te vangen mislukten. Het park uit voorzorg tijdelijk gesloten.
Uit veiligheidsoverwegingen is het dier afgeschoten.

Bron hessenschau

https://www.hessenschau.de/panorama/wil ... e-100.html

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:42

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er in de nabijheid van deze zichtmelding ook schapen gepakt zijn:
tienus63 @ [NM] Wolf Nl, Be, Du deel 3

Ik heb mijn bron gevraagd deze door te geven aan het meldpunt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:22

tienus63 schreef:
Zichtmelding Bakkeveen Frl
Citaat:
Bakkeveen Friesland
05-03-2025
10.30 uur

Zicht melding
In weiland aan het Mandefjild
looprichting het Noorden.

Betrouwbaarheid: gemiddeld.

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14Qi7J ... tid=wwXIfr

Deze zal wel via de Duurswouderheide naar Bakkeveen zijn gegaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:37

Ik durf daar niet meer te wandelen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:51

Ik vind het momenteel ook spannender worden in de buurt, zeker alleen. Ik was laatst in het Tiesingabosje met m'n honden, en zou wat foto's maken. Na een minuutje of 10 sloeg m'n jongste hond aan op iets. Strakke blik één kant uit, grommen, en dan zijn lage grom die ik alleen ken wanneer hij een situatie niet vertrouwd. Ik kon het niet zien, maar ik heb maar op zijn oordeel vertrouwd en ben er vandoor gegaan.
Misschien was het niks, maar ik wilde het er niet op wagen. En zo zijn er nu steeds meer plekken waar ik niet meer (alleen) wil wandelen en niet meer zomaar foto's ga maken -O-